Datalek Greenchoice? Hulp onderzoeken/melden gevraagd

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NeFoRcE schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:26:
Maar ook van -> naar is mijn eigen adres.
De to en from kun je inderdaad vrij invullen. Daarom bestaan zaken zoals DMARC en SPF. Met name die laatste is daarbij een middel dat kan helpen, al beperkt het enkel in welke mailservers als welk domein mogen e-mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38
December 2019 opgemerkt hier op tweakers, kan best een half jaar geduurd hebben voordat Greenchoice er zeker van was wat er gebeurd was en zijn klanten gaat inlichten.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 19:16
Tassadar32 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:24:
December 2019 opgemerkt hier op tweakers, kan best een half jaar geduurd hebben voordat Greenchoice er zeker van was wat er gebeurd was en zijn klanten gaat inlichten.
Je bedoelt 1,5 jaar?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38
Oef, ik heb inderdaad last van een gevalletje maandagochtend (op dinsdag nog wel) 8)7

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tassadar32 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:03:
@Techneut Heb hierover nog niks in het nieuws gezien.
Het ontgaat me even waarom dit bericht aan mij is gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Techneut schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:29:
[...]
Het ontgaat me even waarom dit bericht aan mij is gericht.
Voor de gezelligheid denk ik. Biertje iemand?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 11:06
Ik heb onlangs spam ontvangen op qurrent@<mijn domein>.nl. Een mailadres wat ik enkel voor Greenchoice gebruik (Qurrent is overgenomen door Greenchoice). Ik heb de bovenstaande datalek melding van Greenchoice niet ontvangen (of ik heb er geen actieve herinnering meer aan 8) )

Zijn er meerdere tweakers die spam ontvangen hebben op een adres wat specifiek voor Greenchoice (of Qurrent) wordt gebruikt?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Yes, ik kreeg gisteren Rabo spam op mijn greenchoice adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 11:06
Anoniem: 1302638 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:05:
Yes, ik kreeg gisteren Rabo spam op mijn greenchoice adres.
Bij mij was het ook Rabo spam. Ik heb het gemeld bij Greenchoice, maar ze lijken nog niet echt in te zien dat er mogelijk iets aan de hand is.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-07 22:49
Ook ik heb zojuist spam ontvangen op een uniek mailadres dat ik voor Greenchoice heb gebruikt. De aanmelding hiervan verliep via gaslicht.com, dus ik ben niet 100% zeker dat het lek bij Greenchoice is. Gaslicht werd elders in dit topic ook al benoemd. Aan de andere kant: ik heb meerdere keren gebruik gemaakt van Gaslicht met verschillende mailadressen, en dit adres is de enige waar ik spam op ontvang. Mijn aanmelding (en eerste keer gebruik van dit adres) was in mei 2019.

Daarnaast staat in hun privacy statement
Het kan ook zijn dat wij je persoonsgegevens delen met samenwerkingspartners (bijvoorbeeld een lokale energiecoöperatie) om je de afgesproken diensten en/of producten te leveren. (overeenkomst)
Met andere woorden: je gegevens worden doorgesluisd naar 'samenwerkingspartners'. In hoeverre die de boel weer doorverkopen is natuurlijk niet bekend. Ik acht de kans dat dat lek gevonden gaat worden dan ook bijzonder klein.

Edit: ander topic gevonden -> Datalek bij Greenchoice

[ Voor 17% gewijzigd door Ray_ op 13-01-2022 12:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste