Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Hallo,

Ik zit nu bij de Rabobank met het Studentenpakket (gratis, geen kosten per maand) maar ik zou graag willen overstappen naar Bunq Student (5€ i.c.m. het Bunq Pack waar ik onder zou gaan vallen). Dit vanwege de vooruitstrevendheid van Bunq, de meerdere mogelijkheden, zoals het hebben van meerdere passen, automatisch sparen, Apple Pay wat al (beter) geïntegreerd is in de app.

Wat zijn jullie ervaringen van overstappen van Rabobank naar Bunq als student zijnde? Zou ik deze overstap maken en is het die €5 per maand extra waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
Waarom zou je meerdere betaalpassen willen als student?

Daarnaast kan je ook automatisch sparen en betalen via Apple Pay bij de ING.
De ING biedt een gratis betaalrekening aan voor studenten. Bespaar je toch weer €60 per jaar mee.
Kan je aardig wat biertjes voor kopen als student. :)

Antwoord op je vraag: nee, die €5 per maand is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Let wel op dat Bunq voorlopig geen iDIN ondersteund. Veel instellingen zoals verzekeraars stappen over naar iDIN ipv username/password op hun mijn omgevingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
GrooV schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:31:
Let wel op dat Bunq voorlopig geen iDIN ondersteund. Veel instellingen zoals verzekeraars stappen over naar iDIN ipv username/password op hun mijn omgevingen
Klopt, dit gaan ze ook nog niet doen. Hiervoor is een fysieke controle van een identiteitsbewijs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:08
bunq heeft een hele hoop leuke features en zeker van Rabobank maar bunq zal je de verschillen wel gaan merken.

Besef wel dat het handiger is om op een rekening bij een andere bank ook wat geld te stallen. bunq wil namelijk nog weleens rekeningen blokkeren, al is dat meestal voor je eigen bestwil.

Verder heeft bunq alleen instant payments met ABN Amro en andere banken die op het Europese systeem zijn aangemeld. Rabo, ING, SNS en dergelijke zijn dat nog niet. Die gebruiken een Nederlandse variant.

Als het ontbreken van iDIN een probleem is, kun je er ook voor kiezen Rabo nog even open te laten, maar gewoon je geld en uitgaven bij bunq onder te brengen. Ik heb ook een slapende ABN rekening omdat mijn creditcard toen ik student was daar nog op staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zou zelf gewoon naar ING gaan. Bunq is alleen leuk als je er niet voor hoeft te betalen, vindt 5 euro per maand teveel voor wat je ervoor terug krijgt, maar goed als jij het ervoor over hebt, dan is dat natuurlijk jou keuze!

Als je Apple Pay wilt, kijk dan naar ING, N26, Revolut..

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 04-10-2019 00:02 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
MysticX schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:01:
Zou zelf gewoon naar ING gaan. Bunq is alleen leuk als je er niet voor hoeft te betalen, vindt 5 euro per maand teveel voor wat je ervoor terug krijgt, maar goed als jij het ervoor over hebt, dan is dat natuurlijk jou keuze!

Revolut voor een student? Nee. Doe dat vooral niet als hoofdbankrekening. Revolut heeft een e-money vergunning en dus krijg je je geld niet terug mocht Revolut omvallen.

Kies voor bunq als je een Nederlandse bank met een banklicentie en hippe fintech features wilt en het niet erg vindt daar fors voor te betalen.

Kies voor ING als het je om Apple Pay te doen is. Wil je gratis en Apple Pay, dan kun je N26 kiezen. Let dan wel op de gelimiteerde opname van 200 euro per maand, Apple Pay enkel voor Mastercard die slecht geaccepteerd wordt in Nederland, geen Apple Pay voor maestro en bovendien 5 euro boete als een automatische incasso door jouw schuld mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:22:
[...]

Revolut voor een student? Nee. Doe dat vooral niet als hoofdbankrekening. Revolut heeft een e-money vergunning en dus krijg je je geld niet terug mocht Revolut omvallen.
Ik zei voor Apple Pay, niet als hoofdbankrekening :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:18
Ik begrijp niet waarom je zou willen overstappen, een Rabo studentenrekening is namelijk gratis dus daar hoef je voorlopig niet vanaf te stappen en kun je er gewoon bijhouden.
Kijk ook naar de nadelen van Bunq zoals geen fysieke filialen waar je even naar binnen kunt stappen en dat mocht je een automatische incasso terugboeken dit niet met een paar klikken kan in je bankomgeving, maar dat je dan contact moet zoeken met de klantenservice volgens mij.
En er zijn inderdaad wel wat klachten omtrent rekeningen die spontaan worden gesloten ;)

Puur voor Apple pay kun je zoals gezegd het beste even bij ING kijken: https://www.ing.nl/partic...dentenrekening/index.html

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb hier wel een beetje een ‘laat die jongen toch’-gevoel bij. Hij vraagt om ervaringen bij het overstappen naar bunq en iedereen komt met ING en andere altenatieven op de proppen.

Wat als TS nou helemaal geen arme student is en het prima vindt om vijf euro per maand te betalen?

Bij bunq heb je Apple Pay, 25 rekeningen, insights en nog veel meer leuke features. Alleen kun je bij Rabo een studenten creditcard aanvragen. bunq heeft geen creditcards met bestedingsruimte; het geld wordt meteen afgeboekt van je saldo. Als je dat geen probleem vindt, kun je bunq prima overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:36
Apple Pay komt overigens binnenkort naar Rabobank, ik heb hier toevallig deze week de marketingcampagne van Rabobank moeten beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Dank voor jullie reacties! Ik zou graag twee rekeningen geopend willen hebben, omdat ik dit simpelweg handiger vind. @Dennisweb, waarom blokkeert Bunq soms rekeningen dan? Mag toch hopen dat ze hier wel aanleiding zien ;).

Apple Pay is inderdaad de voornamelijke reden en de andere vooruitstrevende features waar Bunq zich mee presenteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
bramwnl schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:05:
Dank voor jullie reacties! Ik zou graag twee rekeningen geopend willen hebben, omdat ik dit simpelweg handiger vind. @Dennisweb, waarom blokkeert Bunq soms rekeningen dan? Mag toch hopen dat ze hier wel aanleiding zien ;).

Apple Pay is inderdaad de voornamelijke reden en de andere vooruitstrevende features waar Bunq zich mee presenteert.
bunq blokkeert meestal rekeningen als je verificatiebetalingen (‘1 cent betalingen’) doet om te voorkomen dat je ten prooi valt aan mensen die je bankrekening leeg willen roven.

Andere redenen kunnen zijn:
- Het gebruik van commerciële activiteiten op een particuliere rekening;
- Het doen van verdachte transacties;
- Het niet opvolgen van de algemene voorwaarden (lees ze dus goed!)
- False positives. Dan wordt je account uit voorzorg geblokkeerd, maar is er niks aan de hand.

bunq is een kleine, verlieslijdende bank. Dat heb je vaker met start-ups. Maar zo’n bank kan zich geen boetes of gezeik met de DNB veroorloven. Dus zijn ze sneller met blokkeren. Meestal geeft bunq je account na een paar uur of dagen weer vrij.

En als je het echt te bont hebt gemaakt, ontbindt bunq de overeenkomst met je. Maar er zijn genoeg Nederlandse wetten die voorkomen dat bunq je opeens buiten de deur zet. Zo moet een bank bij het uitsluiten van Nederlandse klanten bewijs moeten kunnen tonen dat je echt hebt gefraudeerd of iets dergelijks. Anders kun je gewoon naar de rechter in Amsterdam.

Anyway, ik ben zelf een keer geblokkeerd geweest vanwege een 1 cent transactie. Voor de rest gebruik ik bunq dagelijks en heb ik nooit meer problemen gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:58
Orangelights23 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:32:
Apple Pay komt overigens binnenkort naar Rabobank, ik heb hier toevallig deze week de marketingcampagne van Rabobank moeten beoordelen.
En daar had je waarschijnlijk ook niks van naar buiten mogen brengen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Tomino schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

En daar had je waarschijnlijk ook niks van naar buiten mogen brengen :/
Haha, ik kreeg direct al een mailtje van iemand die vroeg of ik geen NDA of iets dergelijks had moeten tekenen. Het was een online vragenlijst, ik heb geen vergoeding gekregen of iets dergelijks. Overigens heeft Rabobank een pagina online staan met het bericht dat Apple Pay 'binnenkort' komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-06 19:45
Niet chique dat je dingen naar buiten brengt wat je niet mag doen. Van mij mag de moderator het weghalen. Vind dit echt niet kunnen. Ik ga ook geen geheimen naar buiten online gooien waar ik werk, waar ik werk (ministerie JenV) zelfs reden voor strafontslag (lekken).

Wat betreft het overstappen: ik heb lang nog een studenten pakket gehad, simpelweg omdat de ABN Amro het niet uit zichzelf aanpaste. Sinds een week ofzo een BetaalGemak Extra pakket. Overstap gaat getrapt, in de zin dat ik het pakket nu wel heb en alles (ook mijn nieuwe extra betaalrekening met pas) er binnen valt maar mijn hoofdrekening nog de naam studentenrekening heeft. Dat doen ze per batch, dus 1 keer per kwartaal zetten ze de benamingen om op de mutatiedatum.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
stormbreaker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:38:
Niet chique dat je dingen naar buiten brengt wat je niet mag doen. Van mij mag de moderator het weghalen. Vind dit echt niet kunnen. Ik ga ook geen geheimen naar buiten online gooien waar ik werk, waar ik werk (ministerie JenV) zelfs reden voor strafontslag (lekken).
Overdrijven is ook een kunst. Hij zegt letterlijk dat Apple Pay "binnenkort" komt. Exact dezelfde info als op de site van de rabobank zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-06 19:45
Nee, want hij zegt ook dat hij een marketingonderzoek deze week heeft uitgevoerd.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 16:23

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

bramwnl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:51:
Hallo,

Ik zit nu bij de Rabobank met het Studentenpakket (gratis, geen kosten per maand) maar ik zou graag willen overstappen naar Bunq Student (5€ i.c.m. het Bunq Pack waar ik onder zou gaan vallen). Dit vanwege de vooruitstrevendheid van Bunq, de meerdere mogelijkheden, zoals het hebben van meerdere passen, automatisch sparen, Apple Pay wat al (beter) geïntegreerd is in de app.

Wat zijn jullie ervaringen van overstappen van Rabobank naar Bunq als student zijnde? Zou ik deze overstap maken en is het die €5 per maand extra waard?
Kijk eens naar de SNS, daar krijg ik als 'jongere' 0,3% rente op mijn spaarrekening, kost niks :) Toch een aardig verschil per jaar moet ik zeggen, als je met wat grotere bedragen aan de slag gaat. Al doe je het maar alleen voor je spaargeld (doe ik ook).
stormbreaker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:47:
Nee, want hij zegt ook dat hij een marketingonderzoek deze week heeft uitgevoerd.
Poehoe, zijn probleem toch? ;) :+

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 04-10-2019 16:55 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:03

Grvy

Bot

stormbreaker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:47:
Jeetje wat een aannames.. hij heeft een vragenlijst ingevuld. 8)7

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 20:58
larsiey schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:09:
Waarom zou je meerdere betaalpassen willen als student?

Daarnaast kan je ook automatisch sparen en betalen via Apple Pay bij de ING.
De ING biedt een gratis betaalrekening aan voor studenten. Bespaar je toch weer €60 per jaar mee.
Kan je aardig wat biertjes voor kopen als student. :)

Antwoord op je vraag: nee, die €5 per maand is het niet waard.
MysticX schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:01:

JohanNL schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:21:
Ik begrijp niet waarom je zou willen overstappen, een Rabo studentenrekening is namelijk gratis dus daar hoef je voorlopig niet vanaf te stappen en kun je er gewoon bijhouden.
Kijk ook naar de nadelen van Bunq zoals geen fysieke filialen waar je even naar binnen kunt stappen en dat mocht je een automatische incasso terugboeken dit niet met een paar klikken kan in je bankomgeving, maar dat je dan contact moet zoeken met de klantenservice volgens mij.
En er zijn inderdaad wel wat klachten omtrent rekeningen die spontaan worden gesloten ;)

Puur voor Apple pay kun je zoals gezegd het beste even bij ING kijken: https://www.ing.nl/partic...dentenrekening/index.html
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom men hier zo enthousiast ING aanbeveelt. ING is verreweg de meest onbetrouwbare bank die er is als je ook maar iets geeft om privacy, milieu en wetgeving. Ze hebben het zelfs zo bont gemaakt dat Wopke Hoekstra heeft besloten het betalingsverkeer van het rijk opnieuw aan te besteden naar aanleiding van o.a. een miljardenboete van het OM. Daarnaast scoren ze ook erg slecht in de eerlijke geldwijzer en vullen de CEO's bij ING erg graag hun zakken. Ook op het gebied van privacy is ING nou niet bepaald een voorvechter.

Dus allereerst mijn bescheiden advies, welke bank je ook kiest, beter geen ING :P

Paar bronvermeldingen
https://nu.nl/economie/58...-rijk-kwijt-te-raken.html
https://www.om.nl/@103953/ing-betaalt-775/
https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/banken/ing-bank/
https://www.nu.nl/economi...ntslagvergoeding-mee.html
https://www.nu.nl/politie...ote-inschattingsfout.html
https://nu.nl/economie/58...derland-brexit-banen.html
nieuws: ING gaat persoonlijke aanbiedingen doen op basis van bij- en afschrij...

Wat betreft Bunq, bij Bunq is zeker de digitale gebruikservaring een stuk beter dan ING, Rabobank of andere banken. Denk aan Apple Pay, maar ook dynamische pincodes, zeer uitgebreid pas- en incassobeheer, beetje rente op betaalrekening enzovoorts. Bovendien is het geen gek idee om eens een wat frissere en innovatievere bank te steunen. Wat mij betreft is dat die 5 euro (of zelfs de reguliere 8 euro) meer dan waard.

Ik bedoel bankieren is de meest persoonlijke, belangrijke dienst die je afneemt. Dat mag toch best wat kosten? Ik snap die mentaliteit niet dat belangrijke zaken zoals bijv. een e-mail provider of een bank gratis of zo goedkoop mogelijk zouden moeten zijn. Iedereen weet dat het geld dan ergens anders vandaan moet komen, een bank kan immers niet gratis draaien.

Dat gezegd hebbende is Bunq natuurlijk niet perfect. Het is wat duurder dan andere banken en je hebt geen fysieke kantoren. Met name als je een keer geld wilt storten kan dat onhandig zijn. Daarnaast is voor mij het grootste probleem dat Bunq als startup nog wel eens zoekende is naar hun strategie. Daardoor krijg je soms gekke beslissingen of onkundige klantenservice. Over het algemeen ervaar ik als Bunq gebruiker echter geen hele grote problemen.
Dit is inderdaad wel een punt van aandacht, een kleinere bank die dit wel ondersteunt is Triodos maar die ondersteunen dan weer geen Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 16:41
Dennisweb schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:22:
[...]

je N26 kiezen. Let dan wel op de gelimiteerde opname van 200 euro per maand, Apple Pay enkel voor Mastercard die slecht geaccepteerd wordt in Nederland, geen Apple Pay voor maestro en bovendien 5 euro boete als een automatische incasso door jouw schuld mislukt.
- 5 euro boete? N26 is een debitcard, geen creditcard.
- 200 euro max. per maand pinnen? Nee, 5 keer per maand (in de EU zone) gratis pinnen met de Mastercard!
- Apple Pay: Mastercard only inderdaad.

Bij Revolut is de limiet idd 200 euro voor gratis pinnen (dus wellicht haal je dat door elkaar). Al heb je daar het voordeel dat je VISA/Maestro kan kiezen wat je wilt.

Mocht het letterlijk alleen te doen zijn om Apple Pay icm studentenrekening, zou ik vooral ING aanbevelen. Tuurlijk, ethisch gezien is het geen schoon bank, maar welke (major!) bank is dat?

Revolut en N26 beveel ik voornamelijk aan als je regelmatig op vakantie gaat. Beiden zijn leuk wat betreft foreign exchange fees. En bieden allebei Apple Pay.

Ik zou als student zijnde niet snel voor Bunq kiezen, zelfs met €5 is het behoorlijk prijzig voor een bankrekening. Daar waar ING (non-student) rond €1.50 p/m zit. Als student zijnde is het kosteloos natuurlijk, zolang je stortingen van DUO ontvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
bramwnl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:51:
Hallo,

Student hier die begin 2017 de overstap heeft gemaakt :)
Destijds ben ik vooral overgestapt omdat ik helemaal klaar was met de (destijds) waardeloze Bankieren iOS-app van de Rabo. In het begin heb ik de Rabo-rekening er naast gehouden omdat hij toch gratis is, maar sinds bunq de overstapservice aanbiedt, ben ik helemaal weg bij de Rabo.

Ook ik zit in een Pack, en dat bevalt prima. Alle extra features (o.a. dual-pin, meerdere rekeningnummers, zelf automatische incasso's accepteren/weigeren, pushberichten over (pin)betalingen, virtuele wegwerp creditcards, Apple Pay, de API, bunq.me) vind ik het geld meer dan waard. Oh, en de Rabo Scanner mis ik als kiespijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
stormbreaker schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:38:
Nogmaals, zoals ik al had beschreven, is het een marketingcampagne waar geen sprake is van een NDA en vergoeding. Ik doe vaker mee aan dit soort vragenlijsten en de zaken waar geheimhouding bij komt kijken, zeg ik niets over. Ik vind het dan ook jammer en vreemd alsof ik een groot geheim openbaar heb gemaakt, terwijl ik dezelfde informatie beschikbaar heb die openbaar te vinden is.

Voor alle goede orde: ik heb moeten beoordelen of ik Apple Pay geschikt zou vinden en wat mijn wensen zouden zijn met betrekking tot reclame uitingen in relatie tot deze bank. Dat je het nu hebt over MinJenV, is totaal irrelevant en niet de juiste manier om deze situatie te vergelijken.

Laatste woorden die ik er vuil aan maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:18
Silvos schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:57:
[...]

[...]

[...]

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom men hier zo enthousiast ING aanbeveelt. ING is verreweg de meest onbetrouwbare bank die er is als je ook maar iets geeft om privacy, milieu en wetgeving. Ze hebben het zelfs zo bont gemaakt dat Wopke Hoekstra heeft besloten het betalingsverkeer van het rijk opnieuw aan te besteden naar aanleiding van o.a. een miljardenboete van het OM. Daarnaast scoren ze ook erg slecht in de eerlijke geldwijzer en vullen de CEO's bij ING erg graag hun zakken. Ook op het gebied van privacy is ING nou niet bepaald een voorvechter.

Dus allereerst mijn bescheiden advies, welke bank je ook kiest, beter geen ING :P

Paar bronvermeldingen
https://nu.nl/economie/58...-rijk-kwijt-te-raken.html
https://www.om.nl/@103953/ing-betaalt-775/
https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/banken/ing-bank/
https://www.nu.nl/economi...ntslagvergoeding-mee.html
https://www.nu.nl/politie...ote-inschattingsfout.html
https://nu.nl/economie/58...derland-brexit-banen.html
nieuws: ING gaat persoonlijke aanbiedingen doen op basis van bij- en afschrij...

Wat betreft Bunq, bij Bunq is zeker de digitale gebruikservaring een stuk beter dan ING, Rabobank of andere banken. Denk aan Apple Pay, maar ook dynamische pincodes, zeer uitgebreid pas- en incassobeheer, beetje rente op betaalrekening enzovoorts. Bovendien is het geen gek idee om eens een wat frissere en innovatievere bank te steunen. Wat mij betreft is dat die 5 euro (of zelfs de reguliere 8 euro) meer dan waard.

Ik bedoel bankieren is de meest persoonlijke, belangrijke dienst die je afneemt. Dat mag toch best wat kosten? Ik snap die mentaliteit niet dat belangrijke zaken zoals bijv. een e-mail provider of een bank gratis of zo goedkoop mogelijk zouden moeten zijn. Iedereen weet dat het geld dan ergens anders vandaan moet komen, een bank kan immers niet gratis draaien.

Dat gezegd hebbende is Bunq natuurlijk niet perfect. Het is wat duurder dan andere banken en je hebt geen fysieke kantoren. Met name als je een keer geld wilt storten kan dat onhandig zijn. Daarnaast is voor mij het grootste probleem dat Bunq als startup nog wel eens zoekende is naar hun strategie. Daardoor krijg je soms gekke beslissingen of onkundige klantenservice. Over het algemeen ervaar ik als Bunq gebruiker echter geen hele grote problemen.

[...]

Dit is inderdaad wel een punt van aandacht, een kleinere bank die dit wel ondersteunt is Triodos maar die ondersteunen dan weer geen Apple Pay.
toon volledige bericht
Dat zakkenvullen doen ze overal, maar je hebt wel een punt dat ze er wel echt een potje van hebben gemaakt bij ING.
Ethische aspecten daargelaten is ING een prima keuze voor TS omdat het gratis is en online bankieren voldoende is uitgebreid met o.a. Apple Pay wat TS graag wil.
Mochten ethische aspecten er toch toe doen dan kunnen we beter Apple Pay laten varen en kijken naar een bank als Triodos of ASN.
Dat Apple Pay zelf kun je namelijk ook al je bedenkingen bij hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 20:58
JohanNL schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 01:57:
[...]

Dat zakkenvullen doen ze overal, maar je hebt wel een punt dat ze er wel echt een potje van hebben gemaakt bij ING.
Ethische aspecten daargelaten is ING een prima keuze voor TS omdat het gratis is en online bankieren voldoende is uitgebreid met o.a. Apple Pay wat TS graag wil.
Mochten ethische aspecten er toch toe doen dan kunnen we beter Apple Pay laten varen en kijken naar een bank als Triodos of ASN.
Dat Apple Pay zelf kun je namelijk ook al je bedenkingen bij hebben.
Ik ben het niet met je eens. Als het de TS namelijk alleen om Apple Pay te doen is - ik lees hier in het topic dat de Rabobank hiermee bezig is - kan de TS beter een paar weken geduld hebben en lekker bij de Rabobank blijven. Kost ook nog eens minder moeite.

Als de TS echter ook andere redenen heeft om over te stappen, bijvoorbeeld duurzaamheid of functionaliteit dat is een andere bank wellicht een betere keuze. Ik ben het niet met je eens dat omdat er wellicht bedenkingen zijn bij Apple Pay dat je dan maar alle principes overboord moet gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefvE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-06 15:13
Sinds december 2019 beschikbaar:

https://together.bunq.com...now-available-with-bunq/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Rabo is sowieso ruk, met die randomreader/smartscanner die overal voor nodig is.
Ben blij met bunq, maar niet gratis, wel rente.
Als iets gratis is, zou je toch moeten nadenken hoe dat kan en moeten realiseren dat je in dat geval laag op de prio lijst van die bank staat.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefvE
Greyfox schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:01:
Rabo is sowieso ruk, met die randomreader/smartscanner die overal voor nodig is.
Ben blij met bunq, maar niet gratis, wel rente.
Als iets gratis is, zou je toch moeten nadenken hoe dat kan en moeten realiseren dat je in dat geval laag op de prio lijst van die bank staat.
Ja ik wordt zelf ook gek van al die scanners en apparaten. Zit zelf bij de ABN AMRO met een e.dentifier maar zit er over na te denken over te stappen naar een Bunq Pack voor €5 per maand. ABN is gratis voor studenten maar gezien de Tap & Pay voor Android hebben verwijderd en totaal niet modern zijn met meerdere rekeningen etc. ben ik toch bereid over te stappen naar Bunq. Alleen de recenties en verhalen online over reacties op het forum die verwijderd worden en de prijzen zie ze aanpassen deugen niet bepaald.

(Stel dat ik besluit een Bunq Pack aan te schaffen heb ik nog één plekje vrij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
@StefvE Waarom kick je een topic van 6 maanden oud? Misschien handiger om in het Bunq topic verder te praten?

Discussie over & Ervaringen met bunq

[ Voor 23% gewijzigd door GrooV op 14-04-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefvE
GrooV schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:40:
@StefvE Waarom kick je een topic van 6 maanden oud? Misschien handiger om in het Bunq topic verder te praten?

Discussie over & Ervaringen met bunq
Ik kwam deze tegen tijdens zoeken en zit wel in hetzelfde schuitje.
Pagina: 1