Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb een mail gehad van PayPal "Maak een nieuw wachtwoord" Afkomstig van PayPal en geen fishing. Als ik naar paypal.com ga kan ik ook niet inloggen met mijn wachtwoord. Ik heb MFA aanstaan op PayPal met SMS melding. Ik heb echter geen SMSen van PayPal gehad. Daaruit concludeer ik dat er geen inlogpoging is gedaan op mijn account. Maar wat kan er dan aan de hand geweest zijn? Hebben meer mensen deze mail gehad?
Bij PayPal hebben veiligheid en beveiliging de hoogste prioriteit. Daarom controleren we rekeningen regelmatig op verdachte activiteiten. We hebben iets ongewoons opgemerkt en hebben uw wachtwoord uit voorzorg gedeactiveerd. Maakt u zich geen zorgen, uw rekening is veilig. U hoeft alleen maar een nieuw wachtwoord te maken om uw rekening weer gewoon te gebruiken.
Zo maakt u een nieuw wachtwoord:

Ga naar PayPal.com en klik op Inloggen.
Klik op 'Heeft u problemen met inloggen?'
Maak een nieuw wachtwoord dat uniek is voor uw rekening. Zorg ervoor dat het niet eerder is gebruikt en dat het moeilijk te raden is.
Zodra het nieuwe wachtwoord is aangemaakt, wordt het direct van kracht. Neem contact met ons op als u vragen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ga naar paypal.com
klik op 'wachtwoord vergeten'
DAN pas verwacht je een mail van Paypal
klik de link, verander je wachtwoord

* wil je nog veiliger te werk gaan, pas eerst je mailaccount aan ( wachtwoord ) en zorg dat je overal uitgelogd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
paypal zal wel weer eens wat passwords geleaked hebben en proberen het nu stilletjes te fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
pacificocean schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:56:
Ik heb een mail gehad van PayPal "Maak een nieuw wachtwoord" Afkomstig van PayPal en geen fishing. Als ik naar paypal.com ga kan ik ook niet inloggen met mijn wachtwoord. Ik heb MFA aanstaan op PayPal met SMS melding. Ik heb echter geen SMSen van PayPal gehad. Daaruit concludeer ik dat er geen inlogpoging is gedaan op mijn account. Maar wat kan er dan aan de hand geweest zijn? Hebben meer mensen deze mail gehad?

[...]
Je conclusie is onjuist.

De inlogmethode van paypal met SMS authenticatie werkt als volgt:

Stap 1: Vul in een geldig email adres. Indien geen geldig email adres, dan refreshed het stap 1.
Stap 2: Het ingevulde email adres is valide. Probeer hier het wachtwoord te raden. Dit op zich verstuurt geen SMS melding. Bij invullen van het correcte antwoord volgt optioneel (indien aan) stap 3.
Stap 3: Vul de ontvangen SMS code in.

Met andere woorden, iemand kan prima proberen om jouw account te brute forcen op paypal zonder dat jij hier SMS berichten van ontvangt. Het feit dat iemand tot stap 2 komt, betekend dat de dader weet dat er een paypal account bestaat met dit mailadres of telefoonnummer. En kan dus ook prima proberen te blijven brute forcen ook nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd.

Daarnaast, of het lijkt op phishing of niet, zou ik voor een ieder ander in dit topic aanraden om bij dit soort mails, hoe legitiem het er ook uit ziet of mogelijk ook zelfs gewoon legitiem is, altijd gewoon handmatig de url van de main page in te voeren in de browser. Sommige scams zijn namelijk op het oog erg lastig te onderscheiden op het eerste gezicht, denk bijvoorbeeld de PayPaI scams. Of er nu PayPaI of PayPal staat is afhankelijk van het gebruikte font binnen je browser lastig te onderscheiden. Enkel in de uri kun je vervolgens in lowercase het ware paypai terug herkennen binnen de scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 13:24
Ik heb geen mail gehad, maar gisteren tijdens het starten van het betaalproces van PayPal kreeg ik de melding dat er mogelijk vreemde activiteit was. Ik moest vóór het afronden van het betaalproces eerst mijn wachtwoord wijzigen. Vond de gang van zaken wat vreemd.

Het lijkt erop dat er op een grotere schaal iets gebeurd is waardoor gebruikers hun wachtwoord moeten veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_xavier
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04-2023
Lost niet je probleem op maar.... ik heb enige tijd geleden problemen gehad met TFA van PayPal, ook gebeld met PayPal omdat sms'jes niet bij mij aankwamen. Heel veel providers in Nederland hebben de sms service van PayPal op een blacklist staan, dus die komen gewoon niet aan. Bij PayPal is het probleem bekend en dus gaven ze als enige oplossing aan: TFA uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 19:54

rdejongjr

Gnome

Yup, 2fa sms van paypal komt niet aan, bellen/mailen om het er af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:47

Galois

1811 - 1832

Hier wel hoor. Gisteren nog iets betaald met Paypal. Sms kwam wel aan (Vodafone).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:22

MsG

Forumzwerver

Dat welles nietes van PayPal sms'jes kan beter hier: Paypal verificatie SMS komt niet binnen

Tip daarvoor is om het via een Authenticator met token te laten lopen IPV via SMS.
(https://benbrian.net/auth...upport-in-paypal-finally/)

[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 03-10-2019 07:43 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1