Newbie wil Linux Mint installeren:

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:10
Ik heb de nieuwste iso van Linuxmint gedownload en met Rufus een bootable usb stick gemaakt. Als ik opstart krijg ik ik een aantal foutmeldingen in beeld waarna het beeld zwart wordt en er niets meer gebeurt:
[ 4.609981] Couldn't get size: 0x800000000000000e
[ 4.609997] MODSIGN: Couldn't get UEFI db list
[ 4.611705] Couldn't get size: 0x800000000000000e
Google heeft me wat mogeijke oplossingen gegeven, allemaal voor Ubuntu. Een optie zou zijn om onboard graphics te gebruken omdat het aan de videokaart zou liggen. Dit kan niet omdat mijn Ryzen7 2700x geen onboard graphics heeft. Een andere optie zou zijn om 'noapic noacpi nosplash' als parameters aan grub toe te voegen. Dit werkt niet of ik doe iets fout. In het grub bootmenu kan je met 'e' in het scherm komen waar je dit kan aanpassen waarna je met CTRL+X kan booten met de aangepaste parameters. Dit heb ik gedaan.

Wie kan me helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke versie van Linux Mint probeer je te installeren, want grote kans dat het gewoon Ubuntu is. ;)

Verder is er over de Ryzen7 wel wat nieuws/ruis inderdaad. Zie even https://www.phoronix.com/...n-3700x-3900x-linux&num=2 voor het uitgebreide verhaal.
Of het Tweakers-artikel: nieuws: AMD Ryzen 3000-processors werken door bug niet met recente Linux-dist...

Nu moet ik bekennen dat ik totaal niet in de AMD-reeksen zit en nu twijfel of dit probleem ook voor jouw CPU geldt. Check dat dus even ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Linux Mint 19.2 Cinnamon.

Net als bij Intel is het eerste cijfertje de generatie :P Ik heb *nóg* een 2e generatie 2700X met X470 moederbord (de oude dus). Deze werkt ook met de 3900X en vrijwel zeker ook met de 3950X die in november komt. Het plan is dan de 3950X te kopen en ook met Linux te gebruiken (naast windows). Ik zie voor mijzelf geen reden om een allernieuwste LInux-versie te gebruiken en ik denk dat Ubuntu 18.04 LTS ook prima zou moeten zijn. Lees net ook dat Linux Mint als minder veilig wordt beschouwd, of is dat overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
nielsgeode schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:37:
Linux Mint 19.2 Cinnamon.

ik denk dat Ubuntu 18.04 LTS ook prima zou moeten zijn. Lees net ook dat Linux Mint als minder veilig wordt beschouwd, of is dat overdreven?
Geen idee waar je dit hebt gelezen, aangezien Linux Mint 19.2 "gewoon" gebaseerd is op Ubuntu 18.04. ;)

https://linuxmint.com/rel_tina_cinnamon.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
codeclap schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:56:
[...]

Geen idee waar je dit hebt gelezen, aangezien Linux Mint 19.2 "gewoon" gebaseerd is op Ubuntu 18.04. ;)

https://linuxmint.com/rel_tina_cinnamon.php
Nou, hier: Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8
Desondanks wordt door sommige doorgewinterde Linux gebruikers het gebruik van Linux Mint afgeraden. Ze zouden bijvoorbeeld veiligheid niet serieus nemen, en het gebruiken van pakketnamen bij het ontwikkelen van nieuwe software die al voorkomen in de Ubuntu of Debian repo's. Dit kan zorgen voor conflicten tijdens het installeren van software uit pakketbronnen bedoeld voor Ubuntu of Debian. Dit is voor sommige een erg controversiële discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 15:01
secure boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Inmiddels heb ik Ubuntu 18.04 kunnen installeren. Alleen secure boot heeft altijd uit gestaan, die stond volgens mij al uit in de UEFI toen ik het bord nieuw uit de doos haalde.
Pagina: 1