Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DwightY
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik ben bezig om mijn zolder op te knappen. Wil de houten dakplaten (met daar op 2-3 cm pirplaten en pannen) afwerken met gips. Maar dan kan ik niet zo goed PIR+gips platen gebruiken, zodat er ook nog wat geisoleerd wordt. Deze wil ik bevestigen op ventilatielatten.

Mijn dak aan de binnenkant heft horizontale balken (90 cm tussenruimte) en 3 spanten (H-balken).
Dit is allemaal wel redelijk recht toe, recht aan.

Hoe kan ik de platen het best op de CV aan en afvoerbuis (doorvoer) aan laten sluiten?
rondje uitzagen en dicht purren.

Graag jullie mening!

dank,

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:33
Je zou zelfs kunnen denken aan het niet dicht purren, maar vrij nauw aansluiten,
hierdoor kan er nog klein beetje ventileren, ja, daardoor wel veel minder ventilatie, maar de lucht die dan binnenkomt komt langs de CV buizen af, dus is al voorverwarmd (iets minder koud denk ik dan?)

Voor rest: een vriend van mij heeft het laatst schapenwol met daaronder dan gipsplaten gedaan. Dit is niet echt een aanrader (veel gedoe + uitzakken wol). Maar zo'n dak is in een dagje makkelijk klaar.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:20
Een paar foto's zullen wellicht helpend zijn.
Daarnaast, heb je dit topic al gezien? (Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52
99ruud99 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:39:

Voor rest: een vriend van mij heeft het laatst schapenwol met daaronder dan gipsplaten gedaan. Dit is niet echt een aanrader (veel gedoe + uitzakken wol). Maar zo'n dak is in een dagje makkelijk klaar.
Ik heb ook schapenwol (boven de gipsplafonds en een stukje schuin dak). Het was zeker een gedoe omdat mijn balken niet zo netjes verdeeld waren (dus in de lengte zagen e.d) , maar het voordeel is wel dat het niet zo verschrikkelijk jeukt. Ik kan me echter niet herinneren dat ik problemen had met uitzakken. Ik trok de banen zo op hun plek en dan beginnen met aftimmeren.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:37
Schapenwol is zo een beetje het minst duurzame materiaal wat er is. Die beesten schijten en boeren enorme bergen methaan en voordat dat wol geschikt is voor isolatie wordt er een enorme plas chemicalien en water gebruikt om het schoon te maken en te ontvetten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:33
BlueMotion schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:54:
[...]

Ik heb ook schapenwol (boven de gipsplafonds en een stukje schuin dak). Het was zeker een gedoe omdat mijn balken niet zo netjes verdeeld waren (dus in de lengte zagen e.d) , maar het voordeel is wel dat het niet zo verschrikkelijk jeukt. Ik kan me echter niet herinneren dat ik problemen had met uitzakken. Ik trok de banen zo op hun plek en dan beginnen met aftimmeren.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.
tijdens het plaatsen werkt het perfect, maar met een IR camera jaar later kijken geeft een ander beeld :P
Pagina: 1