Vraag

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 09:31
Hoi allemaal, ik probeer al de hele dag Xpenology aan de gang te krijgen, maar ik krijg het maar de hele tijd niet aan de gang. Dus na veel troubleshooten ga ik het toch maar aan de community vragen.

Mijn set-up: Ik heb een Synology DS211j, maar dat ding is enorm traag. Nu heb ik laatst mijn htpc geüpgraded, en het moederbordje daarvan wou ik Xpenology op installeren. Het moederbord in kwestie is een ASRock Q1900M, er zit een Celeron J1900 in.

De fora van Xpenology bestaan uit vele delen van tutorials, maar niets waarmee ik daadwerkelijk tot een werkende machine kom. Na heel veel troubleshooten ben ik nu bij het punt dat ik Jun's Loader v1.04b (voor de DS918+) niet aan de praat krijg. Blijkt een known issue te zijn met mijn moederbord. Daarna heb ik maar 1.03b voor de DS3615xs geprobeerd, maar die wou ook niet opstarten.

Als ik een oudere variant probeer, zoals een versie voor de DS916+ (v1.02b met DSM 6.1), krijg ik bij de installatie de melding dat ik de nieuwste versie van DSM moet installeren.

Die known issue waar ik het over had, dat 6.2.2 niet werkt op mijn moederbord, lijkt een oplossing te hebben.
Zie ook deze twee topics:
https://xpenology.com/for...6x-loaders-and-platforms/
en
https://xpenology.com/for...b=comments#comment-114653

Ik zou dan alleen iets moeten aanpassen in een bestand genaamd 'extra.lzma'. En ik kan niet vinden waar ik dat bestand vandaan zou moeten halen en hoe ik het aanpas.

Wie o wie kan mij helpen aan een werkende versie van Xpenology? Ik ben nu al letterlijk 7 uur nauwelijks verder gekomen.

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien kan je hier meer hulp vinden
Het Grote XPenology Topic

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Let erop dat sommige bootloaders niet in uefi booten waardoor je niets ziet.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• faraga
rikadoo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:01:
Let erop dat sommige bootloaders niet in uefi booten waardoor je niets ziet.
Maar ik zie wel wat: op het scherm wordt zo'n standaardtekstje over Xpenology vertoond (happy hacking), maar vervolgens lijkt er op de achtergrond niets te gebeuren of in ieder geval de netwerkdriver niet te laden.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
faraga schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:07:
[...]

Maar ik zie wel wat: op het scherm wordt zo'n standaardtekstje over Xpenology vertoond (happy hacking), maar vervolgens lijkt er op de achtergrond niets te gebeuren of in ieder geval de netwerkdriver niet te laden.
Klopt, had ik ook. Toen heb ik een legacy geboot en toen werd het wel er werd deze gezien in DSM assistent.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• faraga
rikadoo schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:24:
[...]

Klopt, had ik ook. Toen heb ik een legacy geboot en toen werd het wel er werd deze gezien in DSM assistent.
Even gekeken, het moederbord stond al die tijd al op Legacy. Dat is het probleem dus niet :(

• faraga
Update: DSM lijkt geïnstalleerd te zijn! Ik heb DSM 6.1.7 erop gekregen door rechtstreeks alles uit deze tutorial te gebruiken en de image voor de DS3615xs te pakken. De DS916+-software (die naar mijn idee qua hardware meer lijkt op mijn systeem) kreeg ik niet aan de praat.

Nu nog kijken of ik alles daadwerkelijk up and running krijg, maar ik ben voor het eerst in 10 uur weer een significante stap verder gekomen :)
Pagina: 1