Vraag

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Ik heb ooit eens dit topic aangemaakt omdat mijn Nokia 5 er de rare gewoonte op na houdt om ruim 3.5GB aan opslag te 'reserveren' voor foto's/videos. Allemaal loze opslag die er voor zorgt dat mijn toestel om de haverklap zeurt dat ie geen opslag meer heeft.
Moedeloos van te worden en eigenlijk nog maar een optie over. Terug resetten naar de factory settings...

Ik kan genoeg online gidsen en tutorials vinden, dus dit gaat mij wel lukken.

Alleen waar ik nou niet uitkom, is hoe ik contacten ga backuppen? Dat ik data kwijt raak so be it, hele verhalen in whatsapp en dergelijke weg, maar ja ach... Dat maakt niet zo heel veel uit.

Contacten die ik kwijt raak... Daar heb ik minder trek aan, omdat gewoon teveel werk is om uit te gaan zoeken.

Dus, voordat ik begin, hoe zorg ik er nou voor dat de contacten 100% goed zijn opgeslagen? Want het zou via google moeten kunnen gaan, alleen ik zie niet waar en hoe ik dit kan controleren.

Enige andere tips en trucs zijn altijd welkom!

Beste antwoord (via rens-br op 29-09-2019 16:10)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Backup van whatsapp: https://faq.whatsapp.com/en/android/28000019/
Backup contacten via Google account: https://www.androidauthor...-android-contacts-869744/

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lednov schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:40:
Alleen waar ik nou niet uitkom, is hoe ik contacten ga backuppen? Dat ik data kwijt raak so be it, hele verhalen in whatsapp en dergelijke weg, maar ja ach... Dat maakt niet zo heel veel uit.
Die kun je gewoon vanuit Whatsapp back-uppen. Let op dat je de media (foto's en video's) ook kwijtraakt als je die niet back-upt.
Verder kun je de telefoon gewoon via USB aan de computer hangen om alle andere media te back-uppen.
Contacten die ik kwijt raak... Daar heb ik minder trek in, omdat gewoon te veel werk is om uit te gaan zoeken.

Dus, voordat ik begin, hoe zorg ik er nou voor dat de contacten 100% goed zijn opgeslagen? Want het zou via google moeten kunnen gaan, alleen ik zie niet waar en hoe ik dit kan controleren.
Als je gewoon een Google-account gekoppeld hebt (waar de contacten ook in staan) kun je dit controleren via https://contacts.google.com/. Check vooral dat alle contacten hierin staan. Bij het maken/opslaan van een contact kun je aangeven waar het wordt opgeslagen. Je kunt zelfs nog op de SIM opslaan, volgens mij :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Dank je! En over whatsapp en dergelijke, als dit mist ben ik er minder rouwig om dan wanneer ik contacten kwijt raak. dus hier mag een back up falen. Had dit wat duidelijker kunnen verwoorden ;)

Alle data die eraf moet zijn, is er al af, dus alleen zo de laatste backup maken en dan gaan we resetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contacten gaan normaal gezien naar je google-account. Je moet wel een hele oncourante opzet hebben als dat tegenwoordig niet meer het geval is.

Zo ook Whatsapp met automatische backup. Zodra je die weer instelt na reset vraagt ie netjes om je backup terug te zetten van je google drive.

Ik denk dat die hele reset je nog verbazingwekkend mee gaat vallen :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Backup van whatsapp: https://faq.whatsapp.com/en/android/28000019/
Backup contacten via Google account: https://www.androidauthor...-android-contacts-869744/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In de instellingen van je contactpersonen kun je vaak ook zien waar ze zijn opgeslagen. Op mijn Huawei zie ik dat onder weergavevoorkeuren. Zo kun je controleren of al je contactpersonen in je Google account zijn opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Ja mensen, ik kijk gewoon nergens meer van op!
dingen die simpel en gemakkelijk zouden moeten zijn, worden een ramp door dat er ergens iets niet klopt ;)

En voordat ik nou gelijk een ander toestel koop, kan ik net zo goed eerst eens dit proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lednov
en dit ging hartstikke vlotjes! fijn weer om een telefoon te hebben waar je wel gewoon de gehele opslag van kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Lednov schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:10:
en dit ging hartstikke vlotjes! fijn weer om een telefoon te hebben waar je wel gewoon de gehele opslag van kan gebruiken!
Maar is dit een blijvende oplossing, of moet je dit proces nu steeds herhalen? Het lijkt mij in ieder geval vrij vervelend, gelukkig gaat het wel vlotjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Hopelijk blijvend! geen idee namelijk wat de problemen sowieso veroorzaakten... iig heb ik voorlopig weer ruimte zat :)
Pagina: 1