Allereerst vond ik het lastig te bepalen waar dit topic hoort. Vandaar algemene zaken.
Dit account heb ik gemaakt om anoniem te blijven zowel ik als de koper.
Het begon met dat een Tweaker mij een bericht stuurde dat hij geïnteresseerd was in een telefoon die ik verkocht op V&A. In het bericht stond het volgende:
Hij stelde wat vragen o.a of de bon/garantie er op zit. Ik heb daarop geantwoord;
Ben hiermee akkoord gegaan en heb aangegeven graag in cash betaalt te worden.
Dit was geen probleem voor hem. Vervolgens is hij langsgekomen. Heb hem het toestel laten zien waarna hij akkoord is gegaan.
Vervolgens blijkt er toch geen garantie op dit toestel te zitten. Ik heb het toestel gewonnen en nog geen 5 minuten na hem overhandigd te hebben gekregen gevraagd aan een medewerker van het telefoonmerk of er garantie op zat. Zo ja mag ik een garantiebewijs opgestuurd krijgen naar mijn email. Toen is er aangegeven dat dit via het imei gaat en er 24 maanden garantie op defecten zit. Vandaar heb ik in de advertentie aangegeven met garantie.
Echter heeft de koper contact met Honor opgenomen en blijkt dus dat er toch geen garantie op zit. Zelf ook contact opgenomen met Honor en hij heeft gelijk geen garantie op een nieuw in seal gewonnen toestel.
Heeft ook een “Minder fijne” V&A/profiel review achtergelaten. Misschien volledig terecht maar of dit dan de manier is? Ook heeft hij aangegeven mij te melden als misleidend verkoper bij Tweakers?
Hier op Over: (Veilig) tweedehands handelen tweakers staat het volgende;
Betekent dit dat hij had moeten uitzoeken of de garantie er dan ook maar echt op zat?
Wat nu te doen?
Dit account heb ik gemaakt om anoniem te blijven zowel ik als de koper.
Het begon met dat een Tweaker mij een bericht stuurde dat hij geïnteresseerd was in een telefoon die ik verkocht op V&A. In het bericht stond het volgende:
Vervolgens heb ik hem vrij snel een Whatsappje gestuurd.Ik ben eventueel ook telefonisch (of via WhatsApp) bereikbaar op 06XXXXXX'
Groet
[Volledige naam koper]
[Straatnaam]
[Postcode, plaatsnaam]
Hij stelde wat vragen o.a of de bon/garantie er op zit. Ik heb daarop geantwoord;
Na even onderhandeld te hebben een prijs afgesproken en hij wou hem dezelfde avond nog komen ophalen.Jazeker, het toestel is nieuw.
Ben hiermee akkoord gegaan en heb aangegeven graag in cash betaalt te worden.
Dit was geen probleem voor hem. Vervolgens is hij langsgekomen. Heb hem het toestel laten zien waarna hij akkoord is gegaan.
Vervolgens blijkt er toch geen garantie op dit toestel te zitten. Ik heb het toestel gewonnen en nog geen 5 minuten na hem overhandigd te hebben gekregen gevraagd aan een medewerker van het telefoonmerk of er garantie op zat. Zo ja mag ik een garantiebewijs opgestuurd krijgen naar mijn email. Toen is er aangegeven dat dit via het imei gaat en er 24 maanden garantie op defecten zit. Vandaar heb ik in de advertentie aangegeven met garantie.
Echter heeft de koper contact met Honor opgenomen en blijkt dus dat er toch geen garantie op zit. Zelf ook contact opgenomen met Honor en hij heeft gelijk geen garantie op een nieuw in seal gewonnen toestel.
Heeft ook een “Minder fijne” V&A/profiel review achtergelaten. Misschien volledig terecht maar of dit dan de manier is? Ook heeft hij aangegeven mij te melden als misleidend verkoper bij Tweakers?
Hier op Over: (Veilig) tweedehands handelen tweakers staat het volgende;
Het lukt mij niet dit met de tweaker zelf op te lossen. Aangezien ik het toestel niet terug wil kopen voor het originele bedrag omdat de tweaker hem uit seal en gebruikt heeft.Bij aankomst geldt nogmaals dat het product onderzocht moet worden; voldoet het aan wat de verkoper heeft verteld? Voldoet het aan de verwachtingen?
Zo niet, is het dan een aspect wat de koper had moeten vragen? Bijvoorbeeld als de lengte van de videokaart zo is dat het niet bij de koper in de kast past: dat had hij van te voren moeten vragen en kan de verkoper niet aangerekend worden.
Betekent dit dat hij had moeten uitzoeken of de garantie er dan ook maar echt op zat?
Wat nu te doen?