Toon posts:

netwerk op telefoon werkt maar deels, pc werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gerritjoustra
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16-09-2020
Mijn vraag
Ik ben net verhuisd en heb een router geïnstalleerd. Het is een appartementencomplex met ziggo zakelijk, dus heb de router gewoon aangesloten op de internetpoort in de muur.

Op mijn pc werkt alles naar behoren (ook op wifi), echter werken sommige sites en apps zoals netflix niet op mijn telefoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Router: Linksys AC1200+
telefoon: xiaomi mi A2 lite, android version 9 (security patch 1sept)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- router geüpdatet
- telefoon geüpdatet
- DNS servers naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4
- MTU verlaagd

ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen :)

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:12

Tens

functie elders

Als je ergens anders op wifi zit met je telefoon, werkt netflix dan wel? En wat doet netflix precies niet als je thuis bent?

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• gerritjoustra
Op andere netwerken werkt netflix wel, ik krijg alleen de startpagina geladen. Sommige sites zoals bol.com laden ook niet.

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:22
Je hebt geen eigen internetaansluiting of modem, alleen de aansluiting die door de algemene eigenaar van het complex (of VvE) ter beschikking wordt gesteld en je sluit daar je eigen router op aan.
Ik denk dan meteen aan DHCP issues. De symptomen die TS beschrijft kan ik daarmee echter niet meteen matchen, ik zou verwachten dat ook de PC dan problemen zou geven.

@gerritjoustra Staat DHCP op je eigen router aan? En weet je of DHCP op de router die de verbinding door het complex verdeelt aanstaat?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:10
Ik heb gisteren topic geopend met ook ziggo zakelijk en rare netwerkproblemen. Maar dan net andersom: telefoon werkt prima, win10 laptops heeft problemen met netwerk verbinding...

[LAN] Windows 10 laptops geen netwerk

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• gerritjoustra
@Patrick_6369 De DHCP staat aan op mijn eigen router, ik weet niet of de DHCP op de andere router aanstaat, dat zou ik moeten navragen. (al denk ik niet dat de makelaar/huisbaas daar weet van heeft)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:52

Brahiewahiewa

boelkloedig

Patrick_6369 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:52:
...
Ik denk dan meteen aan DHCP issues...
Leg eens uit hoe DHCP issues kunnen veroorzaken dat internet maar deels werkt
gerritjoustra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:53:
Op andere netwerken werkt netflix wel, ik krijg alleen de startpagina geladen. Sommige sites zoals bol.com laden ook niet.
Is er dan ook nog een foutmelding?

[Voor 36% gewijzigd door Brahiewahiewa op 24-09-2019 12:50]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:22
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:46:
[...]Leg eens uit hoe DHCP issues kunnen veroorzaken dat internet maar deels werkt
Lezen is ook een kunst. Ik zeg toch al dat dit niet strookt met de symptomen die TS meldt? Maar twee routers met DHCP in één netwerk zorgen wel vaak voor problemen.

[Voor 16% gewijzigd door Patrick_6369 op 24-09-2019 13:04]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• gerritjoustra
@Brahiewahiewa er is geen foutmelding bij netflix, hij blijft op het scherm "laden". Bij sites zoals bol.com staat er, This site could not be reached. Bol.com took too long to respond. ERR_TIMED_OUT

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ander toestel op je eigen wifi testen? Dan weet je of het iets in de wifi is, of je telefoon is (ervan uitgaande dat je pc bedraad verbonden is).

[Voor 20% gewijzigd door Jivebunny op 24-09-2019 13:14]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

gerritjoustra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:07:
@Brahiewahiewa er is geen foutmelding bij netflix, hij blijft op het scherm "laden". Bij sites zoals bol.com staat er, This site could not be reached. Bol.com took too long to respond. ERR_TIMED_OUT
Klinkt als DNS problemen/filtering.
Nu heeft Ziggo (in elk geval bij mij thuis) met regelmaat problemen met DNS resolve, tot op het punt dat ik 2 a 3 keer per week de stekker er even uit moet halen waarna de verbinding weer oké is, wellicht helpt dat?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• mendel129
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07-12 12:43

mendel129

Radioactivator

verder gaan op wat Patrick_6369 zegt -> dubbel NAT?

Bringer of heat, food and silence!

• gerritjoustra
Jivebunny schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:14:
Ander toestel op je eigen wifi testen? Dan weet je of het iets in de wifi is, of je telefoon is (ervan uitgaande dat je pc bedraad verbonden is).
pc zit ook op wifi en ook laptops werken normaal. De telefoon van mijn vriendin werkte eerst ook prima, maar sinds deze week ook nog maar deels (ik dacht na een android update)

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

gerritjoustra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:45:
[...]

pc zit ook op wifi en ook laptops werken normaal. De telefoon van mijn vriendin werkte eerst ook prima, maar sinds deze week ook nog maar deels (ik dacht na een android update)
Helder. Zelfde toestel als jij? Begin het toestel te verdenken op dit moment. Gebruik je de apps of de websites?

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:12
gerritjoustra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:47:
Mijn vraag
Op mijn pc werkt alles naar behoren (ook op wifi), echter werken sommige sites en apps zoals netflix niet op mijn telefoon.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- DNS servers naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Deze heb je veranderd op je router begrijp ik.
Kun je je DNS server ook aanpassen/overrulen op je telefoon? (staat vast wel ergens onder geavanceerd/eigenschappen bij je verbonden netwerk)

Want ik gok dat je telefoon een IP adres, en dus ook voor de DNS server, krijgt van de DHCP server van je VVE's router, en NIET die van je eigen Linksys. (die op 8.8.8.8 staat)

[Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 24-09-2019 14:16]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• gerritjoustra
ik gebruik deapp van netflix, de site van bol.com. ik heb een xiaomi mi a2 lite. mn vriendin heeft een motorola g6

• gerritjoustra
SmiGueL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:57:
[...]

Deze heb je veranderd op je router begrijp ik. Kun je deze ook aanpassen/overrulen op je telefoon? (staat vast wel ergens onder geavanceerd/eigenschappen bij je verbonden netwerk)

Want het kan volgens mij prima dat je telefoon een IP adres en dus DNS server krijgt van je VVE's router, en NIET die van je zelf (die op 8.8.8.8 staat)
bij mijn telefoon staat het standaard ip adres bij DNS: 192.168.1.1
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee