[LAN] Windows 10 laptops geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Op een internetverbinding in een wijkcentrum waar een netgear router staat doet het volgende zich voor:
- Alle smartphones (iOs, Android) verbinden probleemloos met de wifi van de router, via zowel 2,4 als 5 ghz
- Laptop met windows 8 verbindt ook probleemloos, stabiele internetverbinding
- 4 verschillende windows 10 laptops krijgen geen netwerkverbinding: verbindig klapt er elke 2 seconden uit.
- Het niet verbinden gebeurt ook wanneer een van de Win10 laptops bedraad wordt aangesloten op de router: Ook dan schiet de netwerk verbinding er elke 2 seconden uit. De 4 Win10 laptops werken thuis probleemloos op de wifi.

Ik weet dat er in het wijkcentrum een ziggo zakelijk aansluiting is. Ik heb geen mogelijkheid om bij het kabelmodem te komen. Wij hebben een aansluiting waar de de netgear router op hebben aangesloten in bridged modus.

De 4 Win10 laptops hebben het t/m juli prima gedaan op het netwerk, geen enkel probleem. De router staat in dichte kast en ik weet voor 99% zeker dat niemand erin kan.

Ik denk zelf aan een windows10 probleem dat zich voordoet bij alle windows10 laptops terwijl alle andere devices (iOs, android, windows8) het nog steeds prima doen op de wifi.

Hebben jullie enig idee wat we kunnen doen? Oplossing die ik nu hanteer is mijn android mobiel via wifi verbinden en dan deze verbinding met wifihotspot doorzet naar mijn win10 laptop.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
Eerste idee: eventvwr openen, en kijken wat Windows piept.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:47:
Hebben jullie enig idee wat we kunnen doen? Oplossing die ik nu hanteer is mijn android mobiel via wifi verbinden en dan deze verbinding met wifihotspot doorzet naar mijn win10 laptop.
Dit misschien?

https://tweakers.net/nieu...problemen-na-recente.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Het probleem hebben we al langer en alleen op dit netwerk. Thuis doen de laptops het prima op wifi. Netwerkkaart lijkt het dus goed te doen
DiedX schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:56:
Eerste idee: eventvwr openen, en kijken wat Windows piept.
ga ik doen, tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

Zijn er nog vrije IP adressen? Kan je een ipconfig /all posten van een werkende client? En wat bedoel je exact met "Ook dan schiet de netwerk verbinding er elke 2 seconden uit.'?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
lier schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:27:
Zijn er nog vrije IP adressen? Kan je een ipconfig /all posten van een werkende client? En wat bedoel je exact met "Ook dan schiet de netwerk verbinding er elke 2 seconden uit.'?
In de taakbalk zie je elke twee seconden het 'wifi-icoon' (verbinding) veranderen in de 'wereldbol' (geen verbinding). De verbinding is er dus elke keer heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

vandermark schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:34:
In de taakbalk zie je elke twee seconden het 'wifi-icoon' (verbinding) veranderen in de 'wereldbol' (geen verbinding). De verbinding is er dus elke keer heel kort.
En hoe ziet dat eruit als de laptop bedraad is aangesloten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
vandermark schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:47:

De 4 Win10 laptops hebben het t/m juli prima gedaan op het netwerk, geen enkel probleem.
Dan denk je toch aan een update, ondanks het feit dat verbinden met andere netwerken geen probleem oplevert.

Identieke laptops btw?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
lier schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:09:
[...]

En hoe ziet dat eruit als de laptop bedraad is aangesloten?
Identiek maar dan ipv het wifi icoon een computer icoon (verbinding) die verandert in het wereldbol icoon (geen verbinding).
Tens schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:14:
[...]

Dan denk je toch aan een update, ondanks het feit dat verbinden met andere netwerken geen probleem oplevert.

Identieke laptops btw?
Nee, 4 verschillende laptops, Dell, Toshiba, MS Surface en nog één...

Zou het iets kunnen zijn met Ipv6 dat via Ziggo wordt ondersteund en dat win10 dat probeert? Moet ik ineens aan denken na wat topics over ziggo zakelijk te hebben gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
vandermark schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:04:
[...]

Identiek maar dan ipv het wifi icoon een computer icoon (verbinding) die verandert in het wereldbol icoon (geen verbinding).
[...]

Nee, 4 verschillende laptops, Dell, Toshiba, MS Surface en nog één...

Zou het iets kunnen zijn met Ipv6 dat via Ziggo wordt ondersteund en dat win10 dat probeert? Moet ik ineens aan denken na wat topics over ziggo zakelijk te hebben gelezen...
Voldoet aan het signalement, zet IPv6 eens uit op je laptops.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1