Helixes schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:25:
@
Dick Ravestein mag ik je een suggestie doen?
Ik heb even proberen in je post historie te zoeken naar -1 posts. Ik heb er zo snel maar even één kunnen vinden. In die reactie lijk je in te gaan op de ontwikkeling van de toepassing van Moore's law op fotochips. Voor zover ik kan vinden ben je de enige die daarop inging, het onderwerp was die van een AMD CPU voor desktop PC's. Het klinkt me off-topic, maar ik heb er verder geen score aan gegeven.
Kijk even bij de definitie van wanneer je een '' -1 '' geeft, is het gewoon inhoudelijk met
enige vorm van relevantie, dan is dat ten minste een 0 waard, ook al gaat het bericht wel aardig voorbij waar het eigenlijk in het artikel om ging ( off topic, 0 dus ).
Maar TS moest met dit zinnetje beginnen: '' Oeoeoeh, 24 codes, oeoeh, meer dan 100 mpix. Tjonge waarom. ''
En dan begrijp ik ook wel weer dat mensen snel een -1 geven, dit is kan als disrespectvol worden gezien door andere gebruikers.
Maar daarna heeft TS ook een toelichting gegeven wat mij de indruk geeft dat TS wel serieus een ( al dan niet off-topic ) discussie wou starten en niet uit was om te trollen/beledigen van een andere gebruiker.
Als je naar de criteria kijkt is het gewoon een 0, maar de community vindt -1.
|sWORDs| schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:22:
Verder heb ik ook wel eens posts van mezelf op -1 zien eindigen waarvan ik niet vind dat ze op -1 horen te eindigen, maar dat heb je als users beoordelen, soms eindigen ze te hoog en soms te laag. Niet al te druk over maken en weer verder.
Dat is naar mijn mening ook de beste manier om hier als gebruiker op dit moment mee om te gaan.
Zolang je bericht niet daadwerkelijk aan de criteria van een '' -1 '' voldoet blijft je bericht ook staan en kan
het door iedereen gelezen worden en kunnen er discussies gevoerd worden.
Aan de andere kant wordt er vanuit Tweakers wel verwacht dat deze scores accuraat zijn en hier serieus mee wordt omgegaan, ook gezien de
deze volle pagina die eraan toegewijd is.
Het is overduidelijk dat de community dit niet aankan en dat het tijd wordt voor een structurele aanpassing en de '' -1 '' eruit te halen zoals hij nu is, '' +3 '' kan er helemaal uit of tenminste niet meer door de community aangestuurd.
Er zal straks wel weer verwezen worden naar het mismoderatie topic, maar dat is geen oplossing, slechts een lapmiddel.