Ik heb het beheer over een applicatie gekregen met behoorlijk wat historie. Er zijn een dikke 500 branches en een dikke 400 tags in remote die niet meer gebruikt worden. Dit is exclusief een aantal branches en tags voor de huidige productie c.q. ontwikkelversie.
Om wat overzicht te krijgen wil ik alles wat oud is (en dus al lang gemerged en opgeleverd) opruimen. Ik heb ze weten te identificeren en in een text file weten te zetten dmv
En
Mijn vraag is nu: volgens mij moet ik relatief eenvoudig met behulp van deze txt files de bijbehorende branches en tags uit de origin kunnen halen, maar de enige syntax die ik daarvoor ken is regel voor regel... Dat moet vlotter kunnen denk ik. Alternatief is een script schrijven wat hier doorheen loopt en het "per regel" commando uitvoert, maar ik kan me bijna niet indenken dat Git hier niet iets op bedacht heeft. In het git book krijg ik het niet gevonden.
Is er iemand die hier ook eens tegenaan gelopen is?
Om wat overzicht te krijgen wil ik alles wat oud is (en dus al lang gemerged en opgeleverd) opruimen. Ik heb ze weten te identificeren en in een text file weten te zetten dmv
code:
en die output even simpelweg gekopieerd naar een txt. De hash die geoutput wordt heb ik eraf gehaald, wat een lijst oplevert als:1
| git ls-remote | grep "JIRA_*" |
code:
1
2
3
4
5
6
| refs/heads/JIRA_21505 refs/heads/JIRA_21507 refs/heads/JIRA_21508 refs/heads/JIRA_21509 refs/heads/JIRA_21510 [...] |
En
code:
1
2
3
4
5
| refs/tags/test_16.1.3 refs/tags/test_16.1.4 refs/tags/test_16.1.5 refs/tags/test_16.1.6 [...] |
Mijn vraag is nu: volgens mij moet ik relatief eenvoudig met behulp van deze txt files de bijbehorende branches en tags uit de origin kunnen halen, maar de enige syntax die ik daarvoor ken is regel voor regel... Dat moet vlotter kunnen denk ik. Alternatief is een script schrijven wat hier doorheen loopt en het "per regel" commando uitvoert, maar ik kan me bijna niet indenken dat Git hier niet iets op bedacht heeft. In het git book krijg ik het niet gevonden.
Is er iemand die hier ook eens tegenaan gelopen is?
Tjolk is lekker. overal en altijd.