Toon posts:

[GIT] Opschonen oude branches/tags

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:13
Ik heb het beheer over een applicatie gekregen met behoorlijk wat historie. Er zijn een dikke 500 branches en een dikke 400 tags in remote die niet meer gebruikt worden. Dit is exclusief een aantal branches en tags voor de huidige productie c.q. ontwikkelversie.

Om wat overzicht te krijgen wil ik alles wat oud is (en dus al lang gemerged en opgeleverd) opruimen. Ik heb ze weten te identificeren en in een text file weten te zetten dmv
code:
1
git ls-remote | grep "JIRA_*"
en die output even simpelweg gekopieerd naar een txt. De hash die geoutput wordt heb ik eraf gehaald, wat een lijst oplevert als:

code:
1
2
3
4
5
6
refs/heads/JIRA_21505
refs/heads/JIRA_21507
refs/heads/JIRA_21508
refs/heads/JIRA_21509
refs/heads/JIRA_21510
[...]

En
code:
1
2
3
4
5
refs/tags/test_16.1.3
refs/tags/test_16.1.4
refs/tags/test_16.1.5
refs/tags/test_16.1.6
[...]

Mijn vraag is nu: volgens mij moet ik relatief eenvoudig met behulp van deze txt files de bijbehorende branches en tags uit de origin kunnen halen, maar de enige syntax die ik daarvoor ken is regel voor regel... Dat moet vlotter kunnen denk ik. Alternatief is een script schrijven wat hier doorheen loopt en het "per regel" commando uitvoert, maar ik kan me bijna niet indenken dat Git hier niet iets op bedacht heeft. In het git book krijg ik het niet gevonden.

Is er iemand die hier ook eens tegenaan gelopen is?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee