Zoekgeschiedenis thuis genereert op mijn werk advertenties?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 16:26
Mijn vraag:

Ik zocht onlangs thuis op mijn Android phone naar bijvoorbeeld een specifieke Toyota Corolla. Vervolgens ben ik op het werk en zie ik op de Mac (nb via Firefox) de advertentie van exact die auto die ik nooit op het werk heb gezocht. Enige wat ik me kan voorstellen dat op een of andere manier Google gegevens upload naar de wifi van het werk. Ik log op mijn Mac op het werk nergens in met mijn accounts.

Nu heeft mijn werkgever al meerdere malen exact hetzelfde gehad en we vinden dit allebei absoluut niet wenselijk! Heeft iemand enig idee hoe we dit kunnen voorkomen, uitgezonderd natuurlijk nooit meer met wifi verbinden op het werk (en dan nog vraag ik me af of Google niet op een of andere manier via herkenning van de locatie alsnog doorstuurt).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanivano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:33
Dit ligt wellicht aan je Google account.
Ben je op je werk wel al eens ingelogd geweest via Gmail of iets dergelijks?
Indien je daar ook met je Google account bent verbonden, wordt dit onthouden en meegenomen, heb ik zelf ook al ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
AZ >>> IMS

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Yanivano schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:05:
Dit ligt wellicht aan je Google account.
Ben je op je werk wel al eens ingelogd geweest via Gmail of iets dergelijks?
Indien je daar ook met je Google account bent verbonden, wordt dit onthouden en meegenomen, heb ik zelf ook al ondervonden.
Nee nog nooit, doe ik bewust niet. Ook niet met mijn email of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Adblocker? :+ Dan zie je helemaal geen advertenties meer :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus echt helemaal niemand die ook maar een blik werpt op de voorwaarden van de cookies die men aangeboden krijgt.

En vervolgens vreemd opkijken als dit soort grappen gebeuren.

@onnaj Met dit soort fratsen ben je zelf akkoord gegaan toen je ongelezen op ok hebt geklikt toen je een product van Google ging gebruiken.

Gooi je cookies weg en pas de volgende keer de privacyvoorwaarden aan voordat je op ok klikt.
Gooi je cookies weg en lees de privacyvoorwaarden de volgende keer. Je kan z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:21
Telefoon op wifi van het werk? Nee dus.

Google snapt ook wel dat jij elke dag daar naartoe rijdt, dus mss zie je wel suggesties van al je collega's en hun searches. :+

[ Voor 71% gewijzigd door chaoscontrol op 23-09-2019 15:14 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
chaoscontrol schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:14:
Telefoon op wifi van het werk? Nee dus.

Google snapt ook wel dat jij elke dag daar naartoe rijdt, dus mss zie je wel suggesties van al je collega's en hun searches. :+
Zelfs lopend snapt Google het ;-)

Ik weet dat ik akkoord ga met de cookies maar had nooit verwacht dat van wat ik thuis op de Android telefoon met Chrome zoek, terecht kan komen op een Mac met Firefox zonder ook maar ergens ooit ingelogd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is kans dat je op beide devices eens bent ingelogd op dezelfde account van een derde website. Dan is er al mogelijk een link te leggen.

Of het was simpelweg toeval. De mens is nu eenmaal geëvolueerd om patronen te herkennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1