Vraag:
Ik wil thuis 2 wifi adressen hebben. Eentje voor het gezin en eentje voor gasten/bezoek.
Aansluiting Ziggo modem
Connectbox
Netwerk
Alle kamers voorzien van bedraad netwerk.
Doordat de Connectbox in de meterkast staat is de standaard wifi op de 1e en 2e verdieping onvoldoende. Het is er wel maar met zeer trage snelheden. Daarom heb via het bedrade netwerk op de 1e verdieping een TP link archer 1200 bijgeplaats. De snelheid boven is nu prima.
Echter we hebben nu 4 wifi adressen
De normale van de connectbox
eentje voor gasten van de connectbox
een 2,4 ghz van de TP link
een 5 ghz van de TP link
Als ik draadloos wil printen moet ik er altijd voor zorgen dat ik op hetzelfde wifi netwerk zit.
Hoeveel hangt er bij ons aan:
een computer
een laptop
3 telefoons
2 ipads
een apple tv
een tv
een alarm
een enet server (verlichting)
Evo home (verwarming)
een printer
en vast nog wel meer waar ik nu even niet aan denk.
Ik zou graag toewillen naar
- 2 wifi adressen. Eentje voor ons door het hele huis en eentje voor gasten (liefst door het hele huis maar beneden is ook goed genoeg)
- een snel en stabiel netwerk
- een netwerk dat makkelijk is in te zien met een app ofzo. ik wil zien wat of wie er allemaal aanhangt.
Kan iemand me helpen met wat ik moet doen? Verder heb ik beperkte kennis van hoe zaken in te stellen.
Ik wil thuis 2 wifi adressen hebben. Eentje voor het gezin en eentje voor gasten/bezoek.
Aansluiting Ziggo modem
Connectbox
Netwerk
Alle kamers voorzien van bedraad netwerk.
Doordat de Connectbox in de meterkast staat is de standaard wifi op de 1e en 2e verdieping onvoldoende. Het is er wel maar met zeer trage snelheden. Daarom heb via het bedrade netwerk op de 1e verdieping een TP link archer 1200 bijgeplaats. De snelheid boven is nu prima.
Echter we hebben nu 4 wifi adressen
De normale van de connectbox
eentje voor gasten van de connectbox
een 2,4 ghz van de TP link
een 5 ghz van de TP link
Als ik draadloos wil printen moet ik er altijd voor zorgen dat ik op hetzelfde wifi netwerk zit.
Hoeveel hangt er bij ons aan:
een computer
een laptop
3 telefoons
2 ipads
een apple tv
een tv
een alarm
een enet server (verlichting)
Evo home (verwarming)
een printer
en vast nog wel meer waar ik nu even niet aan denk.
Ik zou graag toewillen naar
- 2 wifi adressen. Eentje voor ons door het hele huis en eentje voor gasten (liefst door het hele huis maar beneden is ook goed genoeg)
- een snel en stabiel netwerk
- een netwerk dat makkelijk is in te zien met een app ofzo. ik wil zien wat of wie er allemaal aanhangt.
Kan iemand me helpen met wat ik moet doen? Verder heb ik beperkte kennis van hoe zaken in te stellen.