Ik heb een probleem.(en ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden in de search)
Ik heb een oude p75 met 500 mb hd en daar heb ik twee netwerkkaarten in hangen.
1. 3Com (Chello) 3c900b-tpo pci als dhcp ingesteld in freesco (eth0)
2. een of ander mediamarkt merk isa ingesteld met vast ip adres 192.168.0.1
(eth1)
Nu is het probleem dat freesco die tweede netwerkkaart niet ziet (als ik het commando ifconfig -a gebruik zie ik alleen maar eth0 en de loopback adapter en geen eth1.
Als ik de isa (mediamarkt) nic op jumperless zet krijg ik bij het opstarten de error: waiting for DHCP offer on eth0 en als ik de nic op auto zet wordt ie niet gezien als eth1. Ik kan de netwerkkabels niet omdraaien omdat de pci nic van chello is en chello zoekt op mac adres.
Ik heb alle irq en i/o adressen al geprobeerd die ik met het bijgeleverde config programma kan instellen, maar die tweede medaimarkt nic wil gewoon niet werken.
Wat is volgens jullie het beste wat ik kan doen.?
Een 3com isa kaartje kopen of windows 98 met ics installeren. Wie zegt dat freesco wel wil werken met een 3com isa kaartje. (ik denk het wel trouwens)
En is windows 98 i.c.m. ics goed werkbaar of niet. (ik heb het niet zo op w98.
Alvast bedankt.
[edit]
ik zie trouwens net dat ik op de netwerkkaart van mediamarkt ook handmatig de irq en i/o kan instellen d.m.v. jumpers.
Dus dit ga ik nog even proberen.
Ik heb een oude p75 met 500 mb hd en daar heb ik twee netwerkkaarten in hangen.
1. 3Com (Chello) 3c900b-tpo pci als dhcp ingesteld in freesco (eth0)
2. een of ander mediamarkt merk isa ingesteld met vast ip adres 192.168.0.1
(eth1)
Nu is het probleem dat freesco die tweede netwerkkaart niet ziet (als ik het commando ifconfig -a gebruik zie ik alleen maar eth0 en de loopback adapter en geen eth1.
Als ik de isa (mediamarkt) nic op jumperless zet krijg ik bij het opstarten de error: waiting for DHCP offer on eth0 en als ik de nic op auto zet wordt ie niet gezien als eth1. Ik kan de netwerkkabels niet omdraaien omdat de pci nic van chello is en chello zoekt op mac adres.
Ik heb alle irq en i/o adressen al geprobeerd die ik met het bijgeleverde config programma kan instellen, maar die tweede medaimarkt nic wil gewoon niet werken.
Wat is volgens jullie het beste wat ik kan doen.?
Een 3com isa kaartje kopen of windows 98 met ics installeren. Wie zegt dat freesco wel wil werken met een 3com isa kaartje. (ik denk het wel trouwens)
En is windows 98 i.c.m. ics goed werkbaar of niet. (ik heb het niet zo op w98.
Alvast bedankt.
[edit]
ik zie trouwens net dat ik op de netwerkkaart van mediamarkt ook handmatig de irq en i/o kan instellen d.m.v. jumpers.
Dus dit ga ik nog even proberen.