FREESCO routertje bouwen! aarggghhh

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yoh!

heb dringend jullie hulp nodig, AS. donderdag houd ik een BAN/LAN party, en zoals op elke LAN party moet er dan internet zijn! nu heb ik een @Home connection ter beschikking, en nu d8 ik, laat ik om het i-net the sharen een freesco routertje bouwen.

maar nu had ik een paar vragen:
1. MOET je per se eerste een router of ed. ertussen zetten, kan de inkomende @home verbinding niet meteen op switch? (stomme vraag |:( )

2. heb in de router 2 NE2k comp. netwerkkaarten zitten, de eerste heb ik zo ingesteld dat deze een IP door @Home krijgt toegewezen (DHCP) en door mijn router de door @Home toegewezen 'naam' te geven, zou deze kant van het netwerk dus moeten kloppen. of nie?

3. de 2de kaart, heb ik zo ingesteld dat deze een vast IP heeft (192.168.0.1) en verder de computers in het netwerk via DHCP een IP geeft, maar dit kan ik net zo goed uitzetten, en met static IPz werken (nie?) maar dan komt het: bij de set-up vraagt hij naar een domain, betekend dit dat je de router alleen kunt gebruiken als je ergens anders in je netwerk nog een PDC (primary domain controller hebt staan)??? bv. nt?

4. de connection die van het @Home modem gaat naar de 1ste NIC is gewoon straight (geen cross), en de connection die van de 2de NIC naar de switch gaat is ook gewoon straight??

5. iemand nog adviezen over hoe te set-up en??

thnx.
greetz.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
1. Nee dat gaat niet

2.jep zo moet het

3.domain heb ik @home van gemaakt

4.Jep alles rechtdoor

5.neej niet echt
of wel ....

als je er veel mee gaat rotzooien
kun je hem het beste ff op een hdtje zetten
(booten duurt lang :( )

eoa hdd van 40Mb of zo
opstarten met een win95/98 bootflop
format c: /q /s

dan booten met freesco
in command promt mov2hdd rammen
en het zooitje wordt op je hdd gezet
dan rebooten

om de router te starten typ je nu :router

om hem te setuppen :router setup

(dat je een autoexec.bat kunt maken met daarin router kun je vast zelf ook bedenken :P )

edit:

of was het nu move2hdd ??

Repareren doe je zo.

• marcus22
  • Laatst online: 21-08 23:45
move2hdd doet de truc.

There is no place like 127.0.0.1

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ik weet niet hoe het zit met de irq's van die netwerkkaartjes, maar hier had ik problemen met 2 3com kaarten op hetzelfde irq en i/o, en dat ging dus niet werken.

• Sine
  • Laatst online: 12:34
Ja ik heb 2 MX pci kaartjes er in hangen heb je daar niet zo'n problemen mee

Repareren doe je zo.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Beste systeem is een freesco maken met een install op hd.

Dan je freesco als DHCP server instellen en all machines kunnen een ip krijgen en krijgen daar gelijk de default-gateway (je freesco) bij meegeleverd.

Als je het met je eigen pecee(s) goed werkend krijgt is het enige wat je hoeft te doen tegen iedereen te zeggen dat ze DHCP aan moeten zetten en je ben klaar om te surfen en te gamen.
Enigste nadeel is dat het onzeker is of er meer dan 1 persoon via de router op internet kan gamen.
Dit hangt natuurlijk af van zowel de gespeelde game als de snelheid van je verbinding.

Bijkomend voordeel is ook nog eens dat als je een hd-install maakt je ook nog eens op je routertje een website kan zetten (voor meer info hierover toch echt effe manual doorlezen, is heeel simpel).

Suc6 met je Lan

Jive's Box
Jive @ DNET

• marcus22
  • Laatst online: 21-08 23:45
Op zondag 29 juli 2001 20:16 schreef LAN het volgende:
Ik weet niet hoe het zit met de irq's van die netwerkkaartjes, maar hier had ik problemen met 2 3com kaarten op hetzelfde irq en i/o, en dat ging dus niet werken.
In de Freesco routers die ik tot nu toe heb geinstalleerd heb ik de ISA kaarten met een oud DOS progje op jumperless gezet en toen handmatig IRQ en I/O toegewezen.

Die waarden ff op een blaadje pennen en invoeren. Werkt (bij mij tot nu toe) altijd.

There is no place like 127.0.0.1

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Bij mijn kabelverbinding (cable4u) werkte het ook niet..... Totdat ik mijn kabelmodem een half uur uitzette. Vervolgens herstarte en toen mijn freesco bak startte.

Daarvoor bleef hij hangen met "waiting for DHCPoffer on eth0:"

Verwissel anders even de kabels van je 2 ethernetkaartjes. Misschien heb je de verkeerde te pakken.

Verwijderd

Bijkomend probleem bij game is dat je poorten moet forwarden van je freesco bak naar je pc waar je op game. Dit kan vrij makkelijk via je browser http://192.168.0.1:82. Ik krijg dat maar voor 1 pc voor elkaar waardoor ik maar met 1pc kan gamen op internet. :'(

Verwijderd

Ehm, dacht dat je op elke client de poort anders moest zetten. Dus in Halflife dus 27005, 27006, 27007, etc.

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 22-08 18:18
Moet het persé freesco zijn? als je een wat zwaarder systeem inzet zou ik ff snel e-smith erop zetten...is veel simpeler in te stellen en draait binnen tien minuten (afhankelijk van je pc en cd-rom speler uiteraard)

Meer info zie mijn sig :)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:00
waarom niet win98 erop met sygate
ben je 10 min klaar.

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

10 minuten ... nou .. zolang duurde freesco ool ongeveer de 1e keer.

aanzetten.
in setup info invullen. (op de freesco site zijn een aantal links naar info-pagina's ook in het nederlands)
reboot om te activeren
gaan met de banaan.

duurde ook ongeveer 10 minuten.

en als je alles op de floppy laat hoef je verdser ook niets aan het systeem te wijzigen als er al iets anders opstaat.

Jive's Box
Jive @ DNET

• LAN
  • Niet online

LAN

Op maandag 30 juli 2001 10:45 schreef marcus22 het volgende:

[..]

In de Freesco routers die ik tot nu toe heb geinstalleerd heb ik de ISA kaarten met een oud DOS progje op jumperless gezet en toen handmatig IRQ en I/O toegewezen.

Die waarden ff op een blaadje pennen en invoeren. Werkt (bij mij tot nu toe) altijd.
Yup, dat werkte bij mij ook, 3c9xxcfg.exe ofzoiets.
Pagina: 1