Toon posts:

Nat type 3 & 2 - 2 playstations

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03 16:01
Hallo allemaal,

Ik ben radeloos, ik weet het niet meer.
In mijn thuisnetwerk hebben we 2 playstations direct op het modem aangesloten. Het betreft een Cisco EPC3928AD modem van Ziggo.

Nu zijn de instelling van het modem als volgt. Het betreft DHCP:

eerste playstation 192.168.178.10 - NAT type 2
tweede playstation 192.168.178.11 - NAT type 3

Er zijn verder nog 2 routers op het modem aangesloten. Maar hierop is geen playstation gekoppeld.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- uPnP aangezet, geen resultaat.
- Op het IP van de Tweede playstation de poorten die playstation aangeeft geforward, geen resultaat.
- Tweede playstation in DMZ gezet, geen resultaat.
- Tweede playstation een statisch ip toegedeeld (bijv. 192.168.x.25) en dan bovenstaande stappen geprobeerd, Geen resultaat.

Wat doe ik verkeerd? Wie-o-wie helpt me uit de brand.
Is het überhaupt mogelijk om 2 playstation op 1 netwerk op NAT type 2 te krijgen?

Verwijzen naar topics binnen tweakers heeft geen zin. Ik heb letterlijk alle topics gelezen, en niets heeft enig resultaat gegeven :)

Bedankt.

[Voor 16% gewijzigd door monofear op 22-09-2019 08:42]

Alle reacties

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

uPnP aan, manual port forwards weghalen, modem herstarten, playstations herstarten.

Zolang de playstations dan niet dezelfde ports proberen te forwarden zul je type 2 moeten kunnen halen.

[Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 20-09-2019 21:57]

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

• monofear
Kanarie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:57:
uPnP aan, manual port forwards weghalen, modem herstarten, playstations herstarten.

Zolang de playstations dan niet dezelfde ports proberen te forwarden zul je type 2 moeten kunnen halen.
Nope geen resultaat, 1 playstation heeft NAT 2, 1 heeft 3

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57
Kun je in de Playstations zien welke poort zij open zetten? Het is van belang of te weten of ze niet beiden dezelfde poort open zetten.

• monofear
EricJH schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 01:39:
Kun je in de Playstations zien welke poort zij open zetten? Het is van belang of te weten of ze niet beiden dezelfde poort open zetten.
Geen idee, hoe kan ik dit zien? Zal eens op het web zoeken.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:30
Hoezo 2 routers? Kan je niet beide PlayStations op een switch aansluiten die dan naar je router gaat?

Dubbele routers in je netwerk geeft vrijwel.altijd problemen.

En uit zekerheid zou ik ze allebei een reservation geven in de dhcp. Dan krijgen ze altijd zelfde op adres

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-03 16:24
Wat ik mis is hoe ze allebei zijn aangesloten. Als er eentje bedraad is aangesloten en de andere op wifi is er kans dat die op wifi nat type 3 heeft.

Pas op met een playstation in dmz zetten. Die staat dan helemaal open voor het internet en ik betwijfel of die dingen een fitewall hebben.

• monofear
Kasper1985 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:03:
Wat ik mis is hoe ze allebei zijn aangesloten. Als er eentje bedraad is aangesloten en de andere op wifi is er kans dat die op wifi nat type 3 heeft.

Pas op met een playstation in dmz zetten. Die staat dan helemaal open voor het internet en ik betwijfel of die dingen een fitewall hebben.
Beide playstations via de kabel direct op het modem. Ook via wifi geeft het nat type 3.
In theorie zou DMZ nat type 1 moeten geven, maar dit wordt het ook niet. Blijft 3. DMZ staat ondertussen alweer uit, geen zorgen

• Kasper1985
Zitten ze wel in hetzelfde subnet? Je zegt 192.168.x.10 en 11. Maar die x moet juist altijd hetzelfde blijven. Althans als je 1 netwerk hebt.

Nat type 3 lijkt toch iets van een firewall blokkade te zijn.

Ik zou allereerst de router waar je ze op aangesloten hebt eens een harde reset geven.

• monofear
Kasper1985 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:18:
Zitten ze wel in hetzelfde subnet? Je zegt 192.168.x.10 en 11. Maar die x moet juist altijd hetzelfde blijven. Althans als je 1 netwerk hebt.

Nat type 3 lijkt toch iets van een firewall blokkade te zijn.

Ik zou allereerst de router waar je ze op aangesloten hebt eens een harde reset geven.
Ja, x altijd hetzelfde.
En nee, er is geen router in het spel. Beide playstations direct op het modem aangesloten.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
monofear schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:21:
[...]

Ja, x altijd hetzelfde.
En nee, er is geen router in het spel. Beide playstations direct op het modem aangesloten.
Die EPC3928AD is een modem/router .....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Kasper1985
Die EPC3928 is opzich een prima ding. Alleen worden die al jaren niet meer geleverd door Ziggo. Misschien is het de moeite waard eens te bellen en te vragen om een connectbox.

Wat je als test ook kan doen is de cisco in bridge mode (laten) zetten en 1 van de andere routers daarop aan te sluiten en laten routen. Aangezien je die toch tot je beschikking hebt wellicht de moeite waard om de cisco uit te sluiten.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:35
Kleine sidenote: er is geen enkele reden om geheimzinnig te doen over interne IP adressen in je netwerk. Daar kan toch niemand iets mee.... Je kunt de nummertjes gewoon noemen. Voorkomt ook verwarring zoals hierboven. Als je dit niet in je Ziggo modem instellingen veranderd hebt, zal x overigens waarschijnlijk 178 zijn :).

[Voor 25% gewijzigd door Cpt.Morgan op 21-09-2019 21:12]

• monofear
Cpt.Morgan schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:09:
[...]

Kleine sidenote: er is geen enkele reden om geheimzinnig te doen over interne IP adressen in je netwerk. Daar kan toch niemand iets mee.... Je kunt de nummertjes gewoon noemen. Voorkomt ook verwarring zoals hierboven. Als je dit niet in je Ziggo modem instellingen veranderd hebt, zal x overigens waarschijnlijk 178 zijn :).
Aangepast, thx

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:28
Wat gebeurd er als je de kabels omdraait op de router, wisselt dan de nat status ook op de PlayStations?

En wat gebeurt er als je ze bijde op 1 router aansluit en niet op je modem.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01

SG

SG surft naar info hardewaren

Zelf ook 2 PS4 in de Ziggo HAN we hebben ook wat last van connectie problem zo is PSN Party niet stabiel, directe oplossing die niet meer gebruiken. Geen port forwarding gedaan en de opties in mijn routers is beperkt.

Maar ik heb ook nog XS4All HAN compleet gescheiden. Dus in mijn geval die andere PS4 op XS4all zetten.
Waarbij ik mij nog herrinner dat ik dat vroeger had , maar ivm problemen met online gamen de PS4 bij Ziggo Han erbij geplugd had.

Op internet en Youtube gezocht .
Sommige online game Guru raden Bridge af , wat afhangt van ISP maar het gaat daar dan om USA AT&T isp waar de IPV6 routing niet werkt. Geen idee of dit voor Ziggo en XS4all geld. Ze hebben het daar over true bridged.
Zij hebben daar de optie dat je in bridge mode tegen kleine meerprijs een IP range krijgt zodat je via DMZ je intern Router of PS4 een van de publieke IP s kan geven. Met 5 ips kan intern dus routers eigen public IP geven.

De meeste online oplossingen gaan over 1 PS4 en ook single WAN.

Dan nog probleem of je TV en telefoon dus Ain1 hebt. Ik wel op beide. Is Bridgen dan wel mogelijk. Niet veel over kunnen vinden online.

Game routers is eigenlijk Router met intern Managed switch waar je voor online gamen voldoende QOS features hebt. Layer 2 / Layer3 / Layer 4
Nat 1 is direct op modem of full DMZ achter router, nat 2 is achter de router voor PS4 met port forwarding, kan dat beide open verbinding zijn met juiste porten geforward. Probleem kan zijn dat dit goed werkt met enkele PS4. Voor enkele public IP.
Mij lijkt dat standaard routers geen of zeer beperkte QOS hebben en iele of oude cheap SoC het werk moet verichten.

Daarbij in mijn geval wil ik ook netwerk 10GB maken.

Ik heb mijn ideale oplossing niet gevonden. Maar als het alleen om 2 PS4 zou gaan. Ik vraag mij ook af wat PS5 kwa nic krijgt 1 of 2,5 of 5 of 10gb om future proof te zijn.

Zou ik iig de veroudere router vervangen ivm dat ziggo met de tijd de bandbreedte paar keer verhoogt heeft en met nieuwste Ziggo router modem ook meer huidige moderne instap Soc de boel verwerkt.

En daar achter voor de meer op game gerichte QOS een Netgear nighthawk XS10 als Managed game Switch. Daar twijfel ik zelf nog over.

Zelf mis ik Dual Wan of QOS dat 2 gateway kan loadbalancen.

Lang geleden Lynx Dual wan router gehad heb nogal wat routers versleten.

Ik had vaak ook oudere router nog gebruikt als switch of Accespoints. Ook met de tijd de nieuste wifi standaarden. Zou ik op Router de wifi disablen om dedicated Accses point te koppelen aan de centrale switch. Veel apparaten zoals server digitale ontvangers hebben ook wifi AC die disable ik dan.
En in HAN / LAN mag er maar 1 DHCP server zijn.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• monofear
franssnarf schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:56:
Wat gebeurd er als je de kabels omdraait op de router, wisselt dan de nat status ook op de PlayStations?

En wat gebeurt er als je ze bijde op 1 router aansluit en niet op je modem.
Niks, blijft zelfde. Ps4 hebben statisch ip.
Wat wel vreemd is, als ik het IP op 2de playstation verander naar de 1ste playstation, wordt het nat type 2.
Maar dan kan er maar 1 playstation online 😂

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01

SG

SG surft naar info hardewaren

Omdat 2 of meer PS4 dezelfde port en port ranges gebruiken met dezefde public IP. Dus kan er maar 1 open zijn en de andere strickted tenzij port open gooid. De oorzaak is de werking van Symmetric NAT wat iets raar doet met port mapping

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Verder heb ik er geen verstand van, maar lomp gezegd krijg je Type 2 door je NAT Outbound van je LAN in te stellen op static port. Volgens mij zit het ongeveer zo: Normaal gesproken komt er verkeer binnen op poort 10 bijvoorbeeld, en wordt ook via poort 10 aan jouw apparaat gebracht. Maar bij Type 3 (niet static port), veranderd je router de poort naar een andere (bijrvoorbeeld 20), voordat deze bij jouw apparaat aankomt.

Het kan best zo zijn dat het verkeer van je andere Playstation bij dezelfde poort aan wil komen, en dat niet kan. Dus dan moet het andere verkeer een andere poort krijgen. Misschien doet de router het daarom, dat je verkeer wel aankomt, maar bij een andere poort (dat lukt dus als NAT type 3 ingeschakeld is).

Ik las wat op internet ergens, misschien kun je er wat mee:
- zet 1 Playstation in DMZ
- zet 1 Playstation met 'port forward'?
Geen idee wat diegene precies wil met port forward, maar hij heeft 2 Playstations met Nat Type 2 op die manier. Het klinkt voor mij een beetje als een wilde oplossing, maar misschien is het wel slim.

[Voor 22% gewijzigd door Luxicon op 23-09-2019 23:18]

...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee