UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
Verwijderd
Sterker nog, een socket478 1.7Ghz p4 kost maar F 589,- terwijl een p3 1Ghz nog steeds zo'n F 700,- kost (alles incl. btw) Maarja die p4 kan (helaas) nou eenmaal niet meer op een bx moederbordBen je wel lekker ofzo ? Weet je hoe duur een P!!! 1Ghz is. Daar kun je een P4 mobo voor halen en als je ff doorspaart een P4 cpu.
Op zaterdag 08 september 2001 21:07 schreef SS_Trunks het volgende:
Ben je wel lekker ofzo ? Weet je hoe duur een P!!! 1Ghz is. Daar kun je een P4 mobo voor halen en als je ff doorspaart een P4 cpu.
Ja, ik ben heel erg lekker. Een goedkope celeron is niets, maar dan ook niets meer waard als je ervoor betaald. Dus dat was mijn punt. Bovendien kun je ook een 2dehands p3 kopuh. Dus niet meteen zo boos doen.. tis een optie. Mijn P3 650 was sneller dan mijn Celeron 566@900 op dezelfde mobo. Das wel vreemd.. (was onder games en 3dmark 2k1 met 512 mb pc133, GF2GTS op een Abit BE6-2).Ben je wel lekker ofzo ?
Sorry voor me goeie advies dus.. maar goed, koop dan vooral een celeron. 1 ding blijft zeker, BX roelt!
Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.
-=BX4EVER=-
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
BX en P!!! roelen echt wel. Alleen ik zou nooit zo'n 1000E halen of een hoog geclockte Celeron (900~1100MHz) , daar haal je nooit een FSB van 133+MHz mee. De kracht zit 'm juist in een hoge FSB; daardoor schiet de memoryperformance behoorlijk omhoog in vergelijking met 100MHz, zoals je hier onder kunt zien: (verschil tussen bovenste twee)Op zaterdag 08 september 2001 21:41 schreef nigelator het volgende:
[..]
Sorry voor me goeie advies dus.. maar goed, koop dan vooral een celeron. 1 ding blijft zeker, BX roelt!
FSB 133MHz CL222 (P3B-F, 4x Dane-Elec 256MB CL3) W2K
Nog een Tualatin er op met betere prefetch en ik zou weer voor een lange tijd tevreden zijn. Alleen zie ik 't eerlijk gezegd niet gebeuren
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Verwijderd
Juist ja, een 133 Mhz Fsb zal ik wel niet halen, al heb ik mijn p3-1000e wel werkend gehad op 120=1200MhzBX en P!!! roelen echt wel. Alleen ik zou nooit zo'n 1000E halen of een hoog geclockte Celeron (900~1100MHz) , daar haal je nooit een FSB van 133+MHz mee. De kracht zit 'm juist in een hoge FSB; daardoor schiet de memoryperformance behoorlijk omhoog in vergelijking met 100MHz, zoals je hier onder kunt zien: (verschil tussen bovenste twee)
Mee eens, daarom houd ik het ook maar bij m'n 650E@866'EB'Op zaterdag 08 september 2001 22:41 schreef eelcoz het volgende:
[..]
Juist ja, een 133 Mhz Fsb zal ik wel niet halen, al heb ik mijn p3-1000e wel werkend gehad op 120=1200Mhz, maar ik wilde geen risico's lopen dus heb ik hem maar weer teruggekloktnaar 1100. Maar wat moet je dan, als je een p3-EB koopt kan je wel leuk je FSB op 133 zetten, maar veel hoger zal toch wel niet gaan denk ik en dan heb gewoon je standaard kloksnelheid en van een lager geklokte p3-e is het ook maar de vraag of je de 133Mhz fsb haalt.
Verwijderd
Op zaterdag 08 september 2001 22:13 schreef loekos het volgende:
Heh... tof dat de bx chip set nog steeds zo populair is ,maar ik heb minder fijn nieuws ,ik heb hier een bx6 (de eerste) die volgens mij afgebrand is doordat ik er een p3 700e op heb gehad.
Dat vind ik niet vreemd, de multiplier is toch locked, hoef je alleen maar de juiste FSB en Vcore in te stellen. Daar vergaloppeerd je mobo toch niet vanen:
wel vreemd dat de zwaardere jongens er ook opgaan en ook werken maar op den duur het mobo vergalopperen
Nee, dus. Krijg net een brichtje van gigabyte, dat de celeron 800 niet wordt ondersteunt door dit bordje. Mag het altijd voor eigen risico proberen.Op zaterdag 08 september 2001 20:03 schreef abbadon het volgende:
[..]
Nou, dan kun je gerust bij de fanclub blijvenwant 't zal werken. Kijk hiero even zou ik zeggen. De eerste vraag gaat over een Coppermine, en met BIOS 3.0 ondersteund de 6BXC 'm. Als er een Coppermine op past, past er ook een 800MHz Celeron op.
Toch maar naar AMD dus
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Hmm, vreemd. Blijkbaar willen ze er hun vingers niet aan branden. Echter, ik zou het wel aandurven; volgens hun eigen site past er een Coppermine op, en da's in wezen exact dezelfde cpu (core, pinnen, spanning, GTL+ etc.) als de Celeron met 100MHz bus. En vergeet niet dat oudere borden niet meer met alle nieuwe cpu's getest worden zodat de officiele ondersteuning kan ontbreken terwijl het gewoon probleemloos werkt. Maar, ik kan er natuurlijk ook naast zitten (wil niet eigenwijs zijnOp maandag 10 september 2001 20:11 schreef Cyberpope het volgende:
[..]
Nee, dus. Krijg net een brichtje van gigabyte, dat de celeron 800 niet wordt ondersteunt door dit bordje. Mag het altijd voor eigen risico proberen.
Toch maar naar AMD dusDe
is omdat ik nu wat duurder uit ben niet vanwege AMD
staat dat een ASUS P3B-F minimaal de celeron 900Mhz ondersteund, maar dat de snellere (950 -> 1100) momenteel getest worden (al een paar weken). Heeft er iemand al een celeron II => 950 op zijn/haar P3B-F. Ik wil binnenkort een nieuwe processor halen, en dan wel het liefst zo snel moelijke !
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Alleen het duurt zo lang bij asus voor ze het zelf testen.
Laatste update van die pagina was 3 sept. Zo lang kan het toch niet duren om een processortje te testen......Op donderdag 20 september 2001 10:28 schreef tim het volgende:
Ja daar zit ik ook op te wachten en de fsb lekker omhoog knallen.
Alleen het duurt zo lang bij asus voor ze het zelf testen.
Anders mogen ze er ook 1tje naar mij opsturen, ik wil best helpen
Volg je bankbiljetten
Stuur anders ook eens een mailtje naar ze, misschien geld: hoe meer hoe beter.... tsd@asus.com.twOp donderdag 20 september 2001 14:42 schreef tim het volgende:
zucht, wachten duurt zo lang.
Maar intussen wordt het wel goedkoper.
Volg je bankbiljetten
De P!!!1100, met een multiplier van 11 een een FSB van 100, dus exact hetzelfde als de Celeron1100, wordt officieel wél door de P3B-F ondersteund. Ik zie het probleem niet meer hoor.Op donderdag 20 september 2001 14:42 schreef tim het volgende:
zucht, wachten duurt zo lang.
Maar intussen wordt het wel goedkoper.
Zouden die nieuwe Tualatin Celerons ook op een BX passen?
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Da's idd een probleem.Op donderdag 20 september 2001 17:54 schreef ReseT het volgende:
een PIII 1100 vinden dat is wel een probleem.
Over die 'Tualatin-based' Celerons valt nog niks te zeggen. Als ze net als de Tualatin ook van een iets ander FSB protocol gebruik maken (AGTL t.o.v. AGTL+) zie ik 't duister in. Maar da's speculeren.
Ik dacht inderdaad ook dat dat zowiezo niet het geval zou zijn....Op donderdag 20 september 2001 17:54 schreef ReseT het volgende:
een PIII 1100 vinden dat is wel een probleem.
Volg je bankbiljetten
De bios zal ze denk ik niet herkennen, deze celeron's hebben een nieuwe stepping.Op donderdag 20 september 2001 17:49 schreef abbadon het volgende:
[..]
De P!!!1100, met een multiplier van 11 een een FSB van 100, dus exact hetzelfde als de Celeron1100, wordt officieel wél door de P3B-F ondersteund. Ik zie het probleem niet meer hoor.
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
dus ik kan gewoon met mijn compaqje bx 100mhz bordje een 800 celeron erin drukken, met convertor uiteraard, heb namelijk slot 1.Op maandag 30 juli 2001 15:46 schreef bvdwal het volgende:
[..]
Heb je wel 133 mhz geheugen? Heb je de laatste QR bios update? Is je voeding stabiel? Heb je een PCI device of AGP kaart die misschien niet zo goed tegen overclocken kan?
Het kan dus aan verschillende dingen liggen.
Core stepping is gewoon D0 (zie Intel Celeron spec update), net als b.v. een heel stel 733's, 766's en 800's, Celerons die officieel ondersteund worden. Dus da's het probleem ook niet.Op donderdag 20 september 2001 20:58 schreef ZeRoC00L het volgende:
[..]
De bios zal ze denk ik niet herkennen, deze celeron's hebben een nieuwe stepping.
Verwijderd
Nu dan toch maar een Asus P4B gehaalt ondanks alle felle kritiek die hij over zich heen krijgt maar dat boeit me niet, tis net als mijn BX. Gewoon lekker stabiel en een genot om mee te werken
Die-hard Brexiteer