Welke kaart? 5700XT of de 2060S

Pagina: 1
Acties:

• jnggroot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik wil graag een keuze maken welke videokaart ik wil gaan kopen. Ik wil niet meer dan 510 euro uitgeven.
Ik twijfel over de 5700XT of de 2060S.

Ik zelf ga er een 600 watt voeding voor gebruiken met een 7700 processor.
Hierbij wil ik voor strategische spellen spelen en heel soms een spel zoals battlefield. Maar toch 70% strategie spellen.

Welke kaart raden jullie aan? Beide zijn goed maar welke past beter bij het plaatje van mij?

Voordelen AMD (vind ik persoonlijk) is de software minder aanwezig en werkt het zoals ik het wil.
Voordelen Nvidia is dat deze minder wattage neemt van de voeding.

Nadelen. Nvidia software vind ik te aanwezig.

Zelf ga ik ook voor ASUS omdat ik daar mee ervaring en betere mee heb dan andere merken met videokaarten.

19-09-2019 (zo beter mod?) Ik ben er nu uit dat het een AMD word en de voeding onder aan in de kast ga plaatsen en de voeding toch onder aan. Alleen gaat er een SFX in of een ATX. Met een SFX kan ik een NET langere kaart in kwijt. Maar wat is wijsheid?

En graag zie ik jullie meningen en reden waarom. Dus graag fan based feelings thuis laten als dat kan ;) Feiten en een mening maar zonder onderbuik gevoel ;)

Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door jnggroot op 19-09-2019 21:41 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke kast heb je en wat zijn je wensen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 16:06
De kaarten zijn redelijk gelijk, de 5700 XT is in de meeste gevallen net een tikje sneller.
Verder heb je bij een AMD kaart Freesync en bij een Nvidia kaart is het een gokje als je Gsync compatibility aanzet op je Freesync monitor, dat lijkt me een pluspunt voor de AMD kaart.

Wat betreft de software van Nvidia:je kan de Nvidia software ook zonder Geforce experience installeren waardoor de software niets meer is dan een driver met een simpel controlpanel.

Persoonlijk zou ik voor de 5700 XT gaan als je een freesync monitor hebt. Heb je een Gsync monitor dan zou ik de 2060 Super doen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• jnggroot
Hackus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:49:
Welke kast heb je en wat zijn je wensen ?
Dit word de kast en ga mogelijk of de voeding naar boven migreren met een kleine aanpassing of ik ga de voeding daar onder laten en de videokaart naar boven verhuizen met een pci-e riser kaart.
https://www.svethardware....asickeho-desktopu/41941-3

Wensen? Kaart die 2 x zo goed is al de AMD rx480 8 GB OC en liefst een stille kaart. Hij moet niet duurder dan 500 zijn en lager is altijd mooier. Maar wel graag een asus kaart omdat ik daar erg goede ervaringen mee heb.

• jnggroot
Axewi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:00:
De kaarten zijn redelijk gelijk, de 5700 XT is in de meeste gevallen net een tikje sneller.
Verder heb je bij een AMD kaart Freesync en bij een Nvidia kaart is het een gokje als je Gsync compatibility aanzet op je Freesync monitor, dat lijkt me een pluspunt voor de AMD kaart.

Wat betreft de software van Nvidia:je kan de Nvidia software ook zonder Geforce experience installeren waardoor de software niets meer is dan een driver met een simpel controlpanel.

Persoonlijk zou ik voor de 5700 XT gaan als je een freesync monitor hebt. Heb je een Gsync monitor dan zou ik de 2060 Super doen.
Dan heb ik dit scherm er bij. pricewatch: LG 29UM59-P Zwart

Dus als ik het zo lees word dit een AMD....

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Chieftec UC-02B
daar past een kaart in van max 250mm lengte.
qua XT categorie: Videokaarten

2060S => categorie: Videokaarten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jnggroot
Check wat ik ga doen ;)
Chieftec UC-02B casemod

En anders ga ik de voeding naar boven brengen en vervalt de dvd/cd speler.

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-01 18:54

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

LAA->CAA

Wat heb je zelf al aan onderzoek gepleegd? wat heb je gevonden en wat zou je graag nog willen weten?
wat zijn je voorkeuren etc? voeg het even toe

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• jnggroot
Intergalactic schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:07:
[mbr] LAA->CAA [/mbr]

Wat heb je zelf al aan onderzoek gepleegd? wat heb je gevonden en wat zou je graag nog willen weten?
wat zijn je voorkeuren etc? voeg het even toe
Ik heb gekeken op tweakers wat de kast is met de minste liters waarbij de voeding niet onder of boven zit maar aan de voorkant. Dit was de enige kast die een full atx moederbord en voeding kwijt kan. Deze is +- 25 liter ipv 46 wat ik nu heb. Ik wil gewoon een stille maar goed gekoelde kast waarbij ik hem zo klein mogelijk kan maken. En deze kast is niet al te duur waarbij ik nog aanpassingen kan maken in de kast en ik de videokaart als het moet kan casemodden naar boven met een pci-e riser kaart. Hierbij is mijn doel om er een full size kaart in de doen zonder dat er een venster in hoeft maar wel goed kan coolen. Maar liefst zo stil mogelijk en er hoeft niet de alllleeerr duurste AMD ASUS kaart in maar moet minimaal dubbel zo sterk zijn als de Asus rx480 OC 8 GB. Hierbij wil hoef ik geen dvd speler of een 3,5 HDD kwijt. Allemaal onnodige ruimte in de kast. Dus show is leuk maar stil zijn en goed cool vind ik 2 x zo belangrijk. Maar vind het gewoon leuk ook om creatief mijn eigen kast een beetje te casemodden. Zo kan ik zeggen dat ik de enige ben met deze kast.

Buiten de box denken is nooit verkeerd toch?

Ik heb al een goede ATX moederbord dus ga niet een nieuwe itx moederbord kopen. Beetje zonde van mijn geld vind ik als deze huidige het goed doet. Komen maar 2 SSD schijven in en 1 videokaart. En de cpu heeft al een watercooler op zijn bord. Er zit een 7700 proc in met 16 gb DDR4 in. Het doel is om hierop veel strategie spellen op te spelen zoals civ, heroes, Xcom en soms even flink knallen in BF. Dus hij hoeft niet extreem snel te zijn als hij maar de komende 4 of 5 jaar met de videokaart om kan gaan voor strategie games.

Meer vragen?

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-01 18:54

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

jnggroot schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:47:
Buiten de box denken is nooit verkeerd toch?
Zeker niet, maar het is fijn als je TS compleet is ;)

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• jnggroot
En mijn vraag is of het verstandiger is om de boven naar boven te plaatsen bij de dvd speler of de voeding met een atx daar laten en de videokaart naar boven te slepen zoals ik eerst aan af in mijn topic. Zou graag advies willen hier over met ervaren moderators betreffende de kasten.

• jnggroot
Intergalactic schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:19:
[...]

Zeker niet, maar het is fijn als je TS compleet is ;)
Excuses als ik te weinig info op gaf. Maar zit in mijn hoofd maar op papier zetten is altijd lastig whahaha

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
jnggroot schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:20:
En mijn vraag is of het verstandiger is om de boven naar boven te plaatsen bij de dvd speler of de voeding met een atx daar laten en de videokaart naar boven te slepen zoals ik eerst aan af in mijn topic. Zou graag advies willen hier over met ervaren moderators betreffende de kasten.
Tip: lees de volgende keer even je post door voor je op submit drukt. Er is weinig touw aan vast te knopen maar ik denk dat je vraagt of het slim is je voeding bovenin te monteren?

Nee, dat is het niet. Die wil je eigenlijk altijd onderin hebben. Dat is beter voor de temperatuur en airflow. Natuurlijk kan het wel, vroeger was dat heel normaal, maar "alle" moderne kasten hebben de voeding onderin.

• jnggroot
br00ky schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:25:
[...]

Tip: lees de volgende keer even je post door voor je op submit drukt. Er is weinig touw aan vast te knopen maar ik denk dat je vraagt of het slim is je voeding bovenin te monteren?

Nee, dat is het niet. Die wil je eigenlijk altijd onderin hebben. Dat is beter voor de temperatuur en airflow. Natuurlijk kan het wel, vroeger was dat heel normaal, maar "alle" moderne kasten hebben de voeding onderin.
Ik doe mijn best. Heb dislexie wat niet altijd helpt. Excuses. Dus beter een voeding beneden houden. Hmmm.. jammer. Dus dan blijft er alleen 2 opties over. Videokaart onderaan, atx of sfx voeding er in en max 250 mm kaart er in. OF met een pci-e riser kaart omhoog zoals in mijn andere post maar dat is meer werk. Waarbij ik meer rekening moet houden met de cooling.

• jnggroot
Waarbij ik, zoals in kan zien in de afbeeldingen kan zien, onder in de kast een 120 mm fan op de videokaart gericht heb. Dus de kaart krijgt genoeg stroming van koudere lucht. Dan moet de watercooling (120mm radiator) boven geplaatst worden. Maar dan moet ik nog een fan aan de zijkant van de kast plaatsen voor invoer. Dus ik twijfel even of dat lekker gaat lopen met de temp. Daarom wil ik liever niet een meer dan 200 watt videokaart in. Iets er over met wattage is niet erg maar niet veel hoger.

Ik zou voortaan hier aan houden met het wijzigen ipv een nieuw bericht.

[ Voor 7% gewijzigd door jnggroot op 19-09-2019 21:51 ]

• jnggroot
En met deze voeding er in kan ik NET even iets langere kaart plaatsen:

https://www.alternate.nl/...2j0wRXEAQYAyABEgIU1PD_BwE

Modbreak:In plaats van steeds de dubbelposten (geldt ook voor je andere topic in Modding): gebruik vanaf nu de wijizigknop rechtsboven je laatste post als je binnen 24u nog iets toe te voegen hebt en er nog niemand gereageerd heeft. Je kickt nu steeds je post wat men erg irritant vindt.

[ Voor 34% gewijzigd door br00ky op 19-09-2019 21:38 ]

• jnggroot
Ik ga kiezen voor de 5700 maar als de prijs zakt kies ik de XT. Maar welke zou ik moeten kiezen van deze onderste 2?

pricewatch: Asus Dual Radeon RX 5700 EVO OC edition

Of

pricewatch: Asus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC edition 8GB GDDR6

De 1 heeft 2 grote fans en de ander heeft 3 kleinere fans.

[ Voor 6% gewijzigd door jnggroot op 21-09-2019 08:58 ]

• jnggroot
Ik heb mijn keuze laten vallen op de 5700 of de 5700xt

Nu kan ik niet langer dan 270 mm gaan in lengte van kaart.
Daarbij, door verschillende youtube uurtjes, er achter dat ik de powercoler wil gaan kopen.
Hierbij zie ik op tweakers beide soorten op de site alleen is de XT verder natuurlijk beter. Het prijs verschil ik ook minimaal maar dat vind ik ook best bijzonder.

Als ik dan kijk naar de verkopers kom ik niet wijzer uit of dit een ref soort kaart is of de zelfde uitvoering als de non XT. En er zijn weinig verkopers. Weet iemand die mij een goede prijs een winkel kan aangeven waar ik de XT kan open zonder de ref kaart bouw?

Of word de XT gelijk weer een stuk groter in lengte en prijs?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima in je vorige topic. Merge.

• jnggroot
Ik ga voor de powercolor kaart.
De 5700 of de 5700 xt?

Ik moet een keuze maken uit de volgende 2 kaarten.
Ik wil niet meer dan 450 uitgeven.

pricewatch: Powercolor AXRX 5700 8GBD6-3DH/OC

pricewatch: Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH

Zou je het verschil echt merken tussen de XT en non-XT?

En wie heeft er ervaring met powercolor?
Pagina: 1