Toon posts:

Auto achteruit weggesleept in versnelling en met handrem aan

Pagina: 1
Acties:
  • 21.948 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Kwam vandaag thuis en merkte dat er wegenwerken voor mijn deur begonnen waren.
En daar stond mijn camper geparkeerd. Ze hebben hem achteruit versleept (zo'n 50 meter) :(
Hij stond met de handrem aan en in tweede versnelling.
Kan er hierdoor schade aan gekomen zijn?
Het is een Fiat Ducato van 2005.
Als ik thuiskom, zijn die werklui alweer weg, kan dus ook niemand aanspreken.

Alle reacties

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:58
Waarom bel je niet even met je garage? En wat heb je zelf al gevonden op het internet hierover?

Verwijderd

....

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:15 ]

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:46
Denk dat schade beperkt is, maar laat als je twijfelt de remtrommels van de handrem even nakijken. Maar mocht de handrem gewoon werken, mooi zo laten.

Qua 2e versnelling zie ik geen probleem, is zelfde als aanduwen maar dan achteruit.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:28:
En daar stond mijn camper geparkeerd. Ze hebben hem achteruit versleept (zo'n 50 meter) :(
Toen je thuis kwam heb je niets gecontroleerd (op evt schade ?)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Heel veel schade zul je niet hebben, maar ik vind de manier van werken wel vreemd.

Stond er niet zo'n geel bord met zwarte letters vooraan de straat met een tekst als "Verboden te parkeren van [datum] tot [datum]"

Of zijn ze ineens zonder aankondiging begonnen en hebben ze elke auto die in de weg stond weggesleept ?

Ze hebben hier in de straat de riolering aangepakt vorig jaar, heb 2 keer iets in de brievenbus gehad met een aankondiging en er stonden ruim van tevoren van die "verboden te parkeren borden" vooraan de straat

[ Voor 27% gewijzigd door ImNotnoa op 19-09-2019 12:07 ]

Try SCE to Aux

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Lijkt mij alleen dat de smering niet zo fantastisch werkt als hij gesleept wordt.
Maar ik ben geen automonteur, misschien dat iemand dat kan be / ontkrachtigen.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Misschien heb je nu een flatspot op de band, dus gauw een pitstop maken!

• ImNotnoa
  • Niet online
Banshee schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:57:
Lijkt mij alleen dat de smering niet zo fantastisch werkt als hij gesleept wordt.
Maar ik ben geen automonteur, misschien dat iemand dat kan be / ontkrachtigen.
Die paar slagen die de zuigers maken op die 50 meter maakt geen verschil, er is altijd nog wel wat olie aanwezig in de cilinder

Try SCE to Aux

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:04
En je wist niet dat dat ging gebeuren?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:28
als hij daadwerkelijk gesleept is met handrem en in versnelling, dan zie je daadwerkelijk 2 zwarte wielsporen op de weg.
Daar zou je het makkelijkst aan herkennen of hij gesleept is :)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:43
Aan de motor verwacht ik geen schade.
Als de bandjes nog OK zijn, dan zie ik geen reden om te gaan klagen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Tens
99ruud99 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:07:
als hij daadwerkelijk gesleept is met handrem en in versnelling, dan zie je daadwerkelijk 2 zwarte wielsporen op de weg.
als je geen bandensporen ziet werkt je handrem niet goed >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Denk dat ze er gewoon jacks onder gedaan hebben. Niets aan de hand dus.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Weet niet hoe groot je camper is maar met een stevige shovel met palletvork krijg je 'm waarschijnlijk ook wel van de plek.

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:05
Achteruit slepen terwijl hij in zijn 2 staat kan niet goed zijn.
Je motor draait dan achterstevoren, wat er voor zorgt dat je distributieriem/ketting slap gaat staan of zelfs van tijd verspringt. Ik zou hem zelf niet proberen te starten maar dit eerst bij een garage na laten kijken.

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:26
Dit lijkt me alles behalve een efficiente manier van verslepen (tenzij een botte hork met een tractor auto's is gaan verslepen).
Zoals een andere tweaker al zei, opkrikken en op rolletjes zetten werkt 10x makkelijker, als er geen slipsporen in de straat staan is dat gebeurd.

Vertrouw je het nog steeds niet, bel gemeente en vraag naar uitvoerende firma of projectleider (bewonersbrieven vermelden dit overigens ook).

Cash is king.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Zelfs als hij in de versnelling gesleept is zat dit niet snel iets doen aan je blok. Is hetzelfde als remmen op de motor. Is er voor gemaakt.

Verder blijft er altijd wat olie op de componenten zitten (je auto kan ook starten na stilstaan zonder kapot te gaan)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:56

4x2

lộn xộn quá

joeyschrama schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:05:
Je motor draait dan achterstevoren, wat er voor zorgt dat je distributieriem/ketting slap gaat staan of zelfs van tijd verspringt. Ik zou hem zelf niet proberen te starten maar dit eerst bij een garage na laten kijken.
Dat inderdaad, ik zou hier vrij voorzichtig mee zijn, je *kunt* er pech mee hebben.

leeg

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 11:26
mk1992 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:13:
[...]

Dit lijkt me alles behalve een efficiente manier van verslepen (tenzij een botte hork met een tractor auto's is gaan verslepen).
Zoals een andere tweaker al zei, opkrikken en op rolletjes zetten werkt 10x makkelijker, als er geen slipsporen in de straat staan is dat gebeurd.

Vertrouw je het nog steeds niet, bel gemeente en vraag naar uitvoerende firma of projectleider (bewonersbrieven vermelden dit overigens ook).
Wat mk zegt, gewoon even contact op nemen met gemeente, deze kunnen je contact gegevens geven van de aannemer. Dus voor je iets doet, eerste uitzoeken wat er echt gebeurt is. Niet starten of terug duwen, gewoon laten staan.
Mogelijk zijn er buren die gezien hebben wat er gebeurt is. Dat ze je camper verplaatst hebben zal misschien iemand anders opgevallen zijn.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dikke kans dat ze hem open gemaakt, en even in de vrij hebben gezet. Zo goed zitten die bussen niet dicht.
In z'n vrij, niet op de handrem duw je hem zo even naar een andere plek.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Onzin. Wij doen wagens vooruit met 15km/h rollen met de koppeling in de achteruit. En dan knal hard de koppeling losschieten. En dan natuurlijk ook in de andere richting. En om het lekker zwaar te maken nog op een helling zodat de wagen massa nog eens lekker duwt.

Moet die motor en versnellingsbak tegen kunnen. Dat beetje slepen zonder een harde slag zoals wij dat doen, dat is peanuts.

Daarnaast zit er een versnellingsbak er tussen met een ratio van pak em beet 12 omdat die in de 2de staan. Dus dan heb je 50 omwentelingen op de wielen voor 50m, dus 4 omwentelingen op de krukas. Aangezien ze niet pulserend hebben getrokken valt het allemaal mee.

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 19-09-2019 15:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blasterxp schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:38:
Dikke kans dat ze hem open gemaakt, en even in de vrij hebben gezet. Zo goed zitten die bussen niet dicht.
In z'n vrij, niet op de handrem duw je hem zo even naar een andere plek.
Je weet dat je nu zegt dat iemand onrechtmatig inbreekt in een auto om hem een paar meter te verschuiven. Ik mag hopen dat men slimmer is dan dat. ;)

@Verwijderd Heb je geen brief gehad, van de gemeente of vve bijvoorbeeld, waarin ze jou vertelden van de werkzaamheden? Daar heb ik nu geen idee van en zoals ik jouw eerste bericht lees, lijk je wat verbaasd dat men dit überhaupt gedaan heeft.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nielson schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:02:
Weet niet hoe groot je camper is maar met een stevige shovel met palletvork krijg je 'm waarschijnlijk ook wel van de plek.
Een camper is niet te vergelijken met een auto, of zelfs maar een caravan.

Veel loze ruimte aan de onderkant, het eerste wat "krak" gaat zeggen zijn de kunststof skirts, dan is er een kans dat je het trapje/instap gaat raken, dan de (vuil)watertank (zeker de vuilwater), de gaskist zit vaak een stuk lager...

Ten minste, dat zijn de campers die ik van onderen ken.
CH4OS schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:53:
[...]
Je weet dat je nu zegt dat iemand onrechtmatig inbreekt in een auto om hem een paar meter te verschuiven. Ik mag hopen dat men slimmer is dan dat. ;)

@Verwijderd Heb je geen brief gehad, van de gemeente of vve bijvoorbeeld, waarin ze jou vertelden van de werkzaamheden? Daar heb ik nu geen idee van en zoals ik jouw eerste bericht lees, lijk je wat verbaasd dat men dit überhaupt gedaan heeft.
Ik blijf het ook een vreemd verhaal vinden. In de gemeente waar ik woon mag je uberhaupt geen grote voertuigen (langer dan 6m/hoger dan 2m40) langer dan een paar dagen op de openbare weg parkeren.

En ik zou er geen bezwaar tegen hebben als ze mijn auto zonder schade open maken om hem in zijn vrij en van de handrem (stuurslot? lees ik niets over) te zetten om hem zonder schade te verplaatsen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 11:08
Komaan...
Van anderen hun gerief blijf je af.

Tenzij de brandweer niet door kan bij een noodgeval is er geen enkele reden om zelf aan iemand anders zijn voertuig te komen. Tenzij met toestemming van de politie en dan zal die de camper niet gewoon 50m verzetten.

• Tens
cadsite schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:25:
Komaan...

Tenzij de brandweer niet door kan bij een noodgeval is er geen enkele reden om zelf aan iemand anders zijn voertuig te komen. Tenzij met toestemming van de politie en dan zal die de camper niet gewoon 50m verzetten.
behalve als al maanden van te voren gemeld is dat de weg op die datum vrij moet zijn vanwege werkzaamheden.

maar aangezien TS zich niet meer meldt sinds zijn eerste bericht blijft het gissen

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 13:43
Je distributieriem/ketting verspringen? 8)7 Slap staan? |:(

@TS Ik snap het gevoel, maar de kans dat je merkbare schade hebt door de 50m is minimaal. De motor blijft wel gesmeerd, en afhankelijk van hoever je je handrem had aangetrokken zal die gewoon (geremd) gerold hebben.
Uit principe zou ik er echter ook niet blij mee zijn.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:31

MLLL

Palm Treo 650

Probeer het nog een keer, dit slaat nergens op.

Een distributieriem/ketting kan niet slap staan en een motor die achterstevoren draait, haha.

• Peenutzz
  • Nu online
MLLL schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:54:
[...]

Probeer het nog een keer, dit slaat nergens op.

Een distributieriem/ketting kan niet slap staan en een motor die achterstevoren draait, haha.
Probeer het zelf nog maar een keer ;)

Als een auto in de tweede versnelling staat en je sleept hem achteruit, dan draait de motor daadwerkelijk de andere kant op, de ketting/riem wordt dan andersom belast en wat normaal het strakke deel is wordt dan de slappe kant.

Of de distributie dan een of meerdere tanden verspringt hangt af van de staat van de spanner en de spanning die op de ketting/riem staat, maar het is zeker niet onmogelijk.

Vergelijk het met een fietsketting, trap je vooruit, dan staat het bovenste deel van je ketting strak, trap je achteruit dan gaat dat deel slap hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Peenutzz op 19-09-2019 19:40 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Tens
Peenutzz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:36:
[...]

Probeer het zelf nog maar een keer ;)

Als een auto in de tweede versnelling staat en je sleept hem achteruit, dan draait de motor daadwerkelijk de andere kant op, de ketting/riem wordt dan andersom belast en wat normaal het strakke deel is wordt dan de slappe kant.

Of de distributie dan een of meerdere tanden verspringt hangt af van de staat van de spanner en de spanning die op de ketting/riem staat, maar het is zeker niet onmogelijk.

Vergelijk het met een fietsketting, trap je vooruit, dan staat het bovenste deel van je ketting strak, trap je achteruit dan gaat dat deel slap hangen.
gaat erg off topic worden:
driem

maar waar gaat hij slap hangen?

• jadjong
  • Niet online
Tens schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:44:
[...]

gaat erg off topic worden:
[Afbeelding: driem]

maar waar gaat hij slap hangen?
Aan de kant waar de spanner zit.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36
Idd de spanner 'spant' niet, lijkt me niet bevorderlijk en de riem kan dan verspringen lijkt me.

" Denk trouwens dat een Ducato (diesel) een ketting heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door MEN-O op 19-09-2019 19:55 ]

• Tens
MEN-O schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:53:
Idd de spanner 'spant' niet, lijkt me niet bevorderlijk en de riem kan dan verspringen lijkt me.

" Denk trouwens dat een Ducato (diesel) een ketting heeft.
bij beide draairichtingen spant hij wel, er kan een klein verschil zijn tussen linksom en rechtsom omdat de ene keer de rol 'mee' draait en de andere keer 'tegen'.

Maar werkelijk zoveel ruimte zodat hij tanden kan verspringen....... :?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

cadsite schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:25:
Komaan...

Wanneer onderhoud was aangeven en aangekondigd en er werd aangegeven is het heel eenvoudig. Alle schade is voor de gene welke de auto tegen beter weten in laat staan. Dit is bij de meeste gemeenten vastgelegd in de algemene verordening en parkeerbeleid.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:07:
Helaas is dat niet te zien, het is geen asfalt, maar grind (en helemaal uitgegraven toen ik thuis kwam).

• jadjong
  • Niet online
Oooh, 50 meter, handrem, eerste versnelling en losse ondergrond. Dat zal wel los lopen.

• Peenutzz
  • Nu online
Tens schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:59:
[...]

bij beide draairichtingen spant hij wel, er kan een klein verschil zijn tussen linksom en rechtsom omdat de ene keer de rol 'mee' draait en de andere keer 'tegen'.

Antwoord is al gegeven, aan de kant van de spanner. En ik geef ook aan, het verspringen hangt van meer dingen af. Bij een riem is de kans kleiner dan bij een ketting, want die rekt veel minder en wordt vaak handmatig op een bepaalde spanning (eigenlijk geen spanning, maar eerder speling in het strakke deel) afgesteld. Een kettingspanner op oliedruk daarentegen, staat wat slapper bij niet draaiende motor. Als deze dan verkeerdom draait zou het mis kunnen gaan.

• cadsite
Tens schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:29:
[...]behalve als al maanden van te voren gemeld is dat de weg op die datum vrij moet zijn vanwege werkzaamheden.
Dan belt die aannemer de politie en dan zullen zij zorgen dat het voertuig weg gesleept wordt. Wij hebben dat al genoeg laten doen.
Wim-Bart schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:04:
[...]Wanneer onderhoud was aangeven en aangekondigd en er werd aangegeven is het heel eenvoudig. Alle schade is voor de gene welke de auto tegen beter weten in laat staan. Dit is bij de meeste gemeenten vastgelegd in de algemene verordening en parkeerbeleid.
Niks van aan. 't Is niet omdat jij een fout begaat dat een ander een vrijgeleide krijgt.
De aannemer kan de politie bellen en het voertuig laten slepen. Alle kosten zijn voor de eigenaar van het gesleepte voertuig.
De aannemer kan eventueel zelfs extra gemaakte kosten (wachtgeld, ...) proberen te verhalen op de eigenaar van het fout geparkeerde voertuig.

Jullie denken in de far-west te wonen zeker? :?

Verwijderd

Heb je geen contacten in de straat die iets gezien kunnen hebben? Hoelang stond de camper er geparkeerd? Briefje gemist in de brievenbus.Waarom zouden ze hem 50 meter naar achter trekken en niet naar voren? ( De camper mag er maximaal drie dagen staan. Het gros van de gemeenten volgt de voorstel-apv van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG). Hierin staat dat recreatieve voertuigen niet langer dan drie dagen aaneengesloten aan de openbare weg geparkeerd mogen staan.27 jun. 2016) Door mijn werk weet ik dat veel mensen niet goed kijken wat er door de brievenbus naar binnenkomt.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 15:15
TS, wellicht handig om even te reageren op de vele vragen. Je hebt tenslotte om hulp gevraagd. Wel zo vriendelijk om dan op vragen in te gaan.

De manier van slepen is denk ik bepalend voor het antwoord. Tot nu toe is dit nog onduidelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:27:
[...]
het is geen asfalt, maar grind
Juist geen enkel probleem dus.
Als ze gesleept hebben, dan verwacht ik niet dat het rubber genoeg frictie had om er voor te zorgen dat de motor tegen de compressie in draaide.
Nog los van de reductie van de versnellingsbak die het aantal omwentelingen reduceert tot niet de moeite om er over na te denken.

Los van dat het niet netjes is om dit zonder waarschuwing/aankondiging te doen.

P.s. 39 reacties en jou enige reactie is 1 zin, mmm vind ik ook wat van.
We zien graag reacties die iets dieper ingaan op de casus en de vragen die gesteld worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2019 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
PhaeTom schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:17:
TS, wellicht handig om even te reageren op de vele vragen. Je hebt tenslotte om hulp gevraagd. Wel zo vriendelijk om dan op vragen in te gaan.

De manier van slepen is denk ik bepalend voor het antwoord. Tot nu toe is dit nog onduidelijk.
De manier van slepen is mij onbekend. Is niet te zien aan de ondergrond. Enige ding wat er stond van die werklui, was een graafmachine.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:56:
[...]

Toen je thuis kwam heb je niets gecontroleerd (op evt schade ?)
Heb meteen gekeken, maar kon niets van schade ontdekken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:11:
Heb je geen contacten in de straat die iets gezien kunnen hebben? Hoelang stond de camper er geparkeerd? Briefje gemist in de brievenbus.Waarom zouden ze hem 50 meter naar achter trekken en niet naar voren? ( De camper mag er maximaal drie dagen staan. Het gros van de gemeenten volgt de voorstel-apv van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG). Hierin staat dat recreatieve voertuigen niet langer dan drie dagen aaneengesloten aan de openbare weg geparkeerd mogen staan.27 jun. 2016) Door mijn werk weet ik dat veel mensen niet goed kijken wat er door de brievenbus naar binnenkomt.
De camper stond op eigen grond, een pad waar mijn huis aan staat en wat bij het huis hoort. Dus helemaal niet op de openbare weg. Naar achter hebben ze hem getrokken omdat aan de voorkant een bos is, doodlopende weg. Ze zijn begonnen met graven tegen het bos aan en zo heel het pad tot aan de gewone (asfalt)straat. Mijn camper hebben ze tot aan de hoek met de asfaltstraat getrokken. Ze kunnen er daar net nog door met hun graafmachine. Buren hebben ook niets gezien. En nee, er was vantevoren niets aangekondigd. En wat ze nu eigenlijk gaan doen, weet ik ook niet. Op dit moment is alles opengegraven.

De volgende keer mag je de EDIT knop gebruiken als je meerdere berichten wilt quoten. Dubbelposten is niet de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 20-09-2019 10:27 ]

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44
Het maakt niet uit of de werkzaamheden aangekondigd waren. De werklui moeten met hun handen en gereedschap van jouw eigendom afblijven, dat nota bene op je eigen terrein staat.
.
Desnoods graven ze maar om je auto heen.

Valt dat trouwens onder huisvredebreuk?

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
mark_vs schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:52:
Het maakt niet uit of de werkzaamheden aangekondigd waren. De werklui moeten met hun handen en gereedschap van jouw eigendom afblijven, dat nota bene op je eigen terrein staat.
.
Desnoods graven ze maar om je auto heen.

Valt dat trouwens onder huisvredebreuk?
Er wordt aangekondigd dat er werkzaamheden zijn en jij laat gewoon je auto staan omdat de werklui er toch niet aan mogen komen ?
"That's the spirit kid" werkelijk het is geen wonder dat alles naar de kloten gaat .

Typisch dat de topic starter wijselijk niet aangeeft of het ook aangekondigd was .

"Beautiful Clean Coal"

• cadsite
leekers schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 06:12:
[...]
"That's the spirit kid" werkelijk het is geen wonder dat alles naar de kloten gaat .
Geen wonder dat alles naar de kloten gaat.
Veroordelen op basis van ‘geen info’ terwijl alles er gewoon staat en je vermoeden tegenspreekt.
Goed bezig...

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:17
Typisch dat de topic starter wijselijk niet aangeeft of het ook aangekondigd was .
Typische Tweaker reactie. Letterlijk 2 posts eerder staat het antwoord genoemd door TS.
Tevens is de vraag uit nieuwsgierigheid ontstaan en het antwoord compleet irrelevant om de vraag in de TS te beantwoorden.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:26:
[...]

De camper stond op eigen grond, een pad waar mijn huis aan staat en wat bij het huis hoort. Dus helemaal niet op de openbare weg. Naar achter hebben ze hem getrokken omdat aan de voorkant een bos is, doodlopende weg. Ze zijn begonnen met graven tegen het bos aan en zo heel het pad tot aan de gewone (asfalt)straat. Mijn camper hebben ze tot aan de hoek met de asfaltstraat getrokken. Ze kunnen er daar net nog door met hun graafmachine. Buren hebben ook niets gezien. En nee, er was vantevoren niets aangekondigd. En wat ze nu eigenlijk gaan doen, weet ik ook niet. Op dit moment is alles opengegraven.
Ze hebben dus jouw pad afgegraven en jij weet van niets?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:42
Cyberpope schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:50:
[...]

Ze hebben dus jouw pad afgegraven en jij weet van niets?
Ik gok het aangrenzende stukje bos, maar konden ze er niet langs/bij zonder zijn camper te verslepen

tijd voor wat klusjes!

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 11:26
s0ulmaster schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:04:
[...]

Ik gok het aangrenzende stukje bos, maar konden ze er niet langs/bij zonder zijn camper te verslepen
Zie onderstaande
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:26:
[...]

Wat TS zegt verteld mij dat het pas wat opgegraven is tot zijn huis behoord. Als dat echt zo is, dan moeten ze wel een hele goede reden hebben om zich onaangekondigd op het terrein te vinden en al helemaal zijn camper daar te verwijderen en ook nog eens de grond open te trekken.

Nogmaals als dat echt zo is, heel snel de gemeente contacteren. Het zonder toestemming open trekken van privégrond en ook spullen verwijderen van iemands privégrond die van de eigenaar van de privégrond zijn, kan wel eens de wettelijke grenzen overtreden hebben.

Als ik iets van iemands tuin meeneem en ergens anders neer zet zou ik zomaar diefstal aan mijn broek krijgen. Als ik in iemand anders zijn tuin graaf, kan dat vallen onder vandalisme (of wat dan ook).

Zie:
Graven zonder toestemming eigenaar grond is verboden (2002)
Aanleg van telecomkabels en geschillen daarover

Die laatste spreekt over telecom, maar kan mij niet voorstellen dat die voor andere doeleinden anders is. Enige wanneer er misschien een uitzondering is, is als er een 'noodsituatie' is. Dan denk ik aan lekkende gas/water leiding.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is geen Spanje waar ze auto's letterlijk uit het parkeervak trekken onder een hoek van 90 graden. Daar sleuren ze echt auto's van het asfalt en zo op de oplegger om zo weg te slepen. Dat dan iets stuk kan gaan, dan kan ik mij nog voorstellen maar ik Nederland zal nooit zo afgesleept worden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Tens
cadsite schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:00:
[...]

Dan belt die aannemer de politie en dan zullen zij zorgen dat het voertuig weg gesleept wordt. Wij hebben dat al genoeg laten doen.
en wie zegt dat dat niet gebeurd is? TS was niet ter plekke...

nm had de reactie van ts nog niet gezien

[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 20-09-2019 08:28 ]

• Tens
Peenutzz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:54:
[...]

Antwoord is al gegeven, aan de kant van de spanner. En ik geef ook aan, het verspringen hangt van meer dingen af. Bij een riem is de kans kleiner dan bij een ketting, want die rekt veel minder en wordt vaak handmatig op een bepaalde spanning (eigenlijk geen spanning, maar eerder speling in het strakke deel) afgesteld. Een kettingspanner op oliedruk daarentegen, staat wat slapper bij niet draaiende motor. Als deze dan verkeerdom draait zou het mis kunnen gaan.
in theorie, en niet per definitie 8)

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:42
otandreto schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:20:
[...]

Zie onderstaande

[...]

Wat TS zegt verteld mij dat het pas wat opgegraven is tot zijn huis behoord. Als dat echt zo is, dan moeten ze wel een hele goede reden hebben om zich onaangekondigd op het terrein te vinden en al helemaal zijn camper daar te verwijderen en ook nog eens de grond open te trekken.

Nogmaals als dat echt zo is, heel snel de gemeente contacteren. Het zonder toestemming open trekken van privégrond en ook spullen verwijderen van iemands privégrond die van de eigenaar van de privégrond zijn, kan wel eens de wettelijke grenzen overtreden hebben.

Als ik iets van iemands tuin meeneem en ergens anders neer zet zou ik zomaar diefstal aan mijn broek krijgen. Als ik in iemand anders zijn tuin graaf, kan dat vallen onder vandalisme (of wat dan ook).

Zie:
Graven zonder toestemming eigenaar grond is verboden (2002)
Aanleg van telecomkabels en geschillen daarover

Die laatste spreekt over telecom, maar kan mij niet voorstellen dat die voor andere doeleinden anders is. Enige wanneer er misschien een uitzondering is, is als er een 'noodsituatie' is. Dan denk ik aan lekkende gas/water leiding.
Ze zijn begonnen met graven tegen het bos aan en zo heel het pad tot aan de gewone (asfalt)straat
Die zin had ik inderdaad niet helemaal goed gelezen. Leest inderdaad alsof ze zijn hele pad af zijn wezen graven.

Onaangekondigd en een camper weghalen/slepen, doet mij hopelijk vermoeden dat het inderdaad om een noodgeval gaat.

Zo niet, dan zou ik het desbetreffende bedrijf wel even op het matje roepen..

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

Grof asociaal als je het mij vraagt om.je auto van eigen grond weg te slepen. Die hadden dan toch wel een serieus probleem met mij.

• cadsite
TS zou wel eens wat duidelijkheid mogen scheppen.
Waren de werken aangekondigd?
Was het op eigen terrein?
Is het eigen terrein onaangekondigd afgegraven?

De ene keer spreekt TS dat de camper op eigen terrein staat op gravel.
Daarna kan er niet gekeken worden of het gravel sporen heeft want dit is afgegraven.

Ik kan hier enkel uit concluderen dat de camper op eigen terrein stond, dat deze versleept is en dat er daarna gegraven is in zijn terrein.
Dit kan toch niet kloppen?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53

Tomatoman

Fulltime prutser

itsalex schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:23:
Dat dan iets stuk kan gaan, dan kan ik mij nog voorstellen maar ik Nederland zal nooit zo afgesleept worden.
Ik vermoed dat de topicstarter in België woont.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tomatoman schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:39:
[...]

Ik vermoed dat de topicstarter in België woont.
Kan ook of daar is een speciale manier van wegslepen weet ik niet maar niet zoals in Spanje in ieder geval. Daar zie je soms de wegsleepauto's af en aanrijden. Daar zetten ze alle auto op een afgelegen terrein met kantoor zodat er geen politie of taxi kan komen ofwel illegaal praktijken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:24:
Grof asociaal als je het mij vraagt om.je auto van eigen grond weg te slepen. Die hadden dan toch wel een serieus probleem met mij.
Als het z'n eigen grond was dan had hij ook wel geweten dat er werken zouden zijn. Dit gaat gewoon om gemeentegrond, zij het voor z'n voordeur.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Dekaasboer schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:47:
Zelfs als hij in de versnelling gesleept is zat dit niet snel iets doen aan je blok. Is hetzelfde als remmen op de motor. Is er voor gemaakt.
Remmen op de motor is iets totaal anders als een motor die de verkeerde kant op draait.

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:26:
[...]
Als het z'n eigen grond was dan had hij ook wel geweten dat er werken zouden zijn. Dit gaat gewoon om gemeentegrond, zij het voor z'n voordeur.
ze hebben zijn voortuig toch van eigengrond weg gesleept !

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Tens schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:59:
[...]

Er is niet zoveel voor nodig om een ketting of riem een tandje te laten verspringen, daarom zijn spanners ook zo verschrikkelijk belangrijk. Zeker de kleine radius van een krukaspoelie of tandwiel maken dat er vrij weinig speelruimte nodig is om één of meerdere tanden te verspringen.

@Peenutzz maakt de terechte vergelijking met een fiets, en dan vooral met derailleur-versnellingen. Vooruit blijft de ketting strak om de tandwielen liggen, achteruit ontstaat ruimte en kan hij verspringen. En dat risico speelt vooral bij motoren met een dynamische spanner (bijv. op oliedruk).

Eigenlijk zou voor de veiligheid de krukas 2 volledige slagen met de hand moeten maken, dan voel je snel genoeg of de kleppen tegen de zuigers komen en dus of de ketting/riem versprongen is. Maar aangezien het hier om een diesel gaat, is dat makkelijker gezegd dan gedaan...

Ik zou persoonlijk even contact opnemen met de garage die de camper in onderhoud heeft. Zij weten welke motor erin zit en wat de kans op schade in deze is.
[...]

Er wordt aangekondigd dat er werkzaamheden zijn en jij laat gewoon je auto staan omdat de werklui er toch niet aan mogen komen ?

Ligt er natuurlijk maar net aan hoe het aangekondigd is. Werklui hebben sowieso af te blijven van je auto, zij zijn sowieso niet bevoegd. Politie mag het wel, maar alleen als vooraf duidelijk is aangegeven dat de auto weg moest zijn op datum X en anders door de gemeente (lees politie) verwijderd zou worden.

Maar dit geldt alleen voor de openbare weg. Een voertuig op privé grond mogen ze nooit verplaatsen, tenzij er bijzondere gronden zijn (bijv. in geval van brand, ontruiming of onderzoek). In dit geval is daar geen sprake van geweest, dus hadden ze hem niet mogen verplaatsen.

@Verwijderd
Je bent wel erg summier in je antwoorden en informatie. Een detail dat de camper in eerste instantie op privé-grond stond is nogal belangrijk bijv. Misschien niet voor het technische deel van je vraag, maar wel hoe het verder moet.

Probeer daarom graag volledig te zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
cadsite schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:37:

Daarna kan er niet gekeken worden of het gravel sporen heeft want dit is afgegraven.

Ik kan hier enkel uit concluderen dat de camper op eigen terrein stond, dat deze versleept is en dat er daarna gegraven is in zijn terrein.
Mijn vraag was of er schade kan ontstaan zijn door het achteruit wegslepen terwijl de camper op handrem en in 2e versnelling stond. Al de rest is niet relevant.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar zonder te weten hoe hij is weggesleept en op welke ondergrond, is deze vraag niet te beantwoorden.

(En daarbij is T.net een gemeenschap en geen vraagbaak)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyberpope op 21-09-2019 12:01 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:41:
[...]

Mijn vraag was of er schade kan ontstaan zijn door het achteruit wegslepen terwijl de camper op handrem en in 2e versnelling stond. Al de rest is niet relevant.
Nee geen schade mogelijk.

Ik ga er van uit dat hij met een kraan is opgetild en met een bakwagen is verplaatst, maar zoals je al typte, dat is niet relevant

• Peenutzz
  • Nu online
Bij achteruit slepen in de vernelling is dat dus wel mogelijk, zie de posts van deepbass en mezelf. Als het met een kraan oid is gebeurd, dan niet. Niet aan de motor in ieder geval.

Verwijderd

Peenutzz schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:41:
[...]

Bij achteruit slepen in de vernelling is dat dus wel mogelijk, zie de posts van deepbass en mezelf. Als het met een kraan oid is gebeurd, dan niet. Niet aan de motor in ieder geval.
Sorry ik ga uit van mijn eigen volgens de ts niet relevante ideeën.
Mede door de niet relevante info die de ts niet verstrekt.

En nu even serieus. Kans op schade is niet 0, maar veel zal het er niet vanaf liggen. Een ketting zal niet verspringen tenzij de tanden op het tandwiel al 99% zijn afgesleten.

Een riem heeft meer risico maar ook hier durf ik wel te stellen dat dit niet bij een goed onderhouden riem gebeurd. Oude riem, meer risico.

PS. Van de 100+ auto's die ik met een trailer moest halen,
Waren er ongeveer 10a12 die niet uit de versnelling wouden,
Vooruit op de trailer, achteruit er vanaf geen probleem.
Achteruit op de trailer, vooruit er weer af geen probleem
Wel alles met beleid en gevoel, en langzaam.

Allemaal diesels, bouwjaren tussen 1999 en 2004.
Allemaal distributieriem

Maar goed dit is allemaal niet-relevante informatie volgens de ts.
En blijkbaar dus niet de moeite waard om te beantwoorden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 12:59 ]

• Tomatoman
  • Laatst online: 18:53

Tomatoman

Fulltime prutser

@Verwijderd: heb je een foto van de situatie? Of een locatie op Google Streetview? Met jouw summiere situatiebeschrijving is het erg lastig in te schatten wat er gebeurd kan zijn en in hoeverre dat schade kan hebben veroorzaakt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Harrie
  • Laatst online: 19:57

Harrie

NederVlaming

Nah, TS zegt toch slepen? Dat is in mijn ogen gewoon ketting/sleepkabel eraan en trekken.
Het waren bouwvakkers met een graafmachine hé :+

Of kan je met een street view foto de wrijvingsfactor tussen band en wegdek bepalen, en dan tesamen met het gewicht van de camper, de oververbrengingsverhouding van de aandrijflijn, de motorinhoud en de conpressieverhouding, bepalen of de wielen meedraaiden, of zijn beginnen slippen? 8)7

• cadsite
R
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:41:
[...]

Bel je garage, hoe moeilijk kan het zijn...

Verwijderd

Weer op de oude plek neerzetten en maandag vrij nemen en kijken hoe ze het doen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Commentaar op posts van andere gebruikers horen via Topic Reports te gaan, niet in het topic zelf.

[ Voor 78% gewijzigd door deepbass909 op 22-09-2019 23:27 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

cadsite schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:37:

Lees even het topic an jouw vragen zijn beantwoord, want TS heeft ze allemaal al beantwoord, maar voor de duidelijkheid wat ik uit de opmerkingen van TS haal.

1. Geen vooraankondiging van werkzaamheden.
2. Betreft eigen terrain.
3. Eigen terrain is (graffel) is onaangekondigd afgegeraven.

Ik zou contact met gemeente openemen, kijken wat die zeggen. Daarnaast, als je het niet vertrwoud en geen bevredigende antwoorden krijgt van gemeente en aannemer, de camper laten controleren door een garage op kosten van eerder genoemde partijen.

Overigens ik heb vergelijkbare situatie gehad, met een personen auto. De gemeente reageerde geschrokken en gaf aan dat men nooit op die manier zomaar een voertuig mochten verslepen, want mogelijkheid tot schade, etc.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• cadsite
_Dune_ schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:07:
[...]
maar voor de duidelijkheid wat ik uit de opmerkingen van TS haal.

1. Geen vooraankondiging van werkzaamheden.
2. Betreft eigen terrain.
3. Eigen terrain is (graffel) is onaangekondigd afgegeraven.
Ik heb alles gelezen en kan echt niet met dezelfde stelligheid dit verkondigen.

Als wat jij zegt echt correct is, dan zou mijn grootste zorg zijn: "WTF zijn ze hier in mijn eigendom aan het afgraven???".

Maar bon, TS wil enkel weten of het eventuele slepen schade aan zijn camper kan veroorzaken en met de rest hebben we geen zaken, dus het enige juiste antwoord is:
Vraag het aan je garage.

Verwijderd

Topicstarter
Tomatoman schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:23:
@Verwijderd: heb je een foto van de situatie? Of een locatie op Google Streetview? Met jouw summiere situatiebeschrijving is het erg lastig in te schatten wat er gebeurd kan zijn en in hoeverre dat schade kan hebben veroorzaakt.
Ja ik heb er een foto van, maar denk niet dat dat gaat helpen. Kan die trouwens niet eens plaatsen hier, schijnt enkel mogelijk te zijn vanaf een url, geen mogelijkheid om die vanaf mijn pc te uploaden naar dit forum. Toch bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Beste Sirkaa,

Op 8 maart 2020 is mijn wagen weggesleept door de gemeente amsterdam na fout parkeren. Bij het ophalen ging mijn heel moeilijk starten en afslaan. Met moeite kwam ik bij de tankstation die 100m verderop zat. Dacht even tanken en vervolgens starten deed ie het helemaal niet meer. Anwb gebeld, die zei geen compressie dus je riem is naar de klote. Vervolgens weggesleept naar de dicht bijzijnde garage en daar staat hij dan al bijna 2 maanden. De anwb man had gezegd zou kunnen zijn dat ze de auto in zijn versnelling hebben versleept waardoor de riem een tand is overgeslagen en vervolgens iets verderop geknapt. Met die theorie heb ik dit bij iedereen gevraagd en dit kon zeker idd volgens de garage en audi. Toen een schadeformulier ingediend bij de gemeente waarop hen expert langskwam en ook die had mij gelijk gegeven. De verzekeraar deed alsnog moeilijk. Ze moesten rapporten opvragen bij het sleepbedrijf die idd fotos hadden gestuurd waarop de achterwielen in het juk zaten. Ik had dus gelijk. auto was in zijn versnelling versleept. Maar het sleepbedrijf zei ondanks hen sleepwijze dat dit geen invloed had op de motor. Documenten van de expert mocht ik niet krijgen dus heb hem gebeld en ons gesprek opgenomen hoe hij het geval heeft beoordeeld. Audi gebeld en opgenomen. En vervolgens de mevr die de schade/zaak behandelt gemailt hoe het kan zijn dat ze de hele claim afwijst op basis van wat het sleepbedrijf roept en dat de anwb, garage, audi en zelfs hen eigen expert zegt dat er degelijk wel een verband is tussen het sleepwijze en motorschade. Vervolgens belt ze mij snikkend op en bied haar excuses aan omdat ze te snel heeft geoordeeld en dat ze het rapport van de expert nog niet bekeken had. NEEM ALLE GESPREKKEN OP JONGENS! Dit is jullie enigste kans als jullie iets willen bewijzen. Ze gaan netjes de motorschade betalen van ruim €3000,- De motor dient gereviseerd te worden. De schade voor de motor en het bedrag wat uitgekeerd zal worden lijkt me redelijk, echter is dat niet het enigste schade wat je oploopt. Je betaalt opstalkosten bij de garage waar je auto staat omdat het nu al 2 maanden duurt. Vervolgens mag je toch verwachten dat er ook een vergoeding word gegeven voor de dagen dat je je auto mist. En ook dat de auto nu een schade auto betreft die herstelt zal moeten worden waardoor waardevermindering ontstaat. En uiteraard alle tijd en moeite die je moet insteken om alles te bewijzen. Beetje schijt ziek. Nu heb ik dus ook nog eens voor dit alles een schadeclaim ingediend naar de gemeente. Wat denken jullie? Word het wat?

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mooie topic kaap...

Verwijderd

[...]

Lees eens goed, staat er duidelijk!

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Lees eens goed, staat er duidelijk!
Lees eens goed, dit topic is al een half jaar dood!

Try SCE to Aux

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:27:
Beste Sirkaa,

Op 8 maart 2020 is mijn wagen weggesleept door de gemeente amsterdam na fout parkeren. Bij het ophalen ging mijn heel moeilijk starten en afslaan. Met moeite kwam ik bij de tankstation die 100m verderop zat. Dacht even tanken en vervolgens starten deed ie het helemaal niet meer. Anwb gebeld, die zei geen compressie dus je riem is naar de klote. Vervolgens weggesleept naar de dicht bijzijnde garage en daar staat hij dan al bijna 2 maanden. De anwb man had gezegd zou kunnen zijn dat ze de auto in zijn versnelling hebben versleept waardoor de riem een tand is overgeslagen en vervolgens iets verderop geknapt. Met die theorie heb ik dit bij iedereen gevraagd en dit kon zeker idd volgens de garage en audi. Toen een schadeformulier ingediend bij de gemeente waarop hen expert langskwam en ook die had mij gelijk gegeven. De verzekeraar deed alsnog moeilijk. Ze moesten rapporten opvragen bij het sleepbedrijf die idd fotos hadden gestuurd waarop de achterwielen in het juk zaten. Ik had dus gelijk. auto was in zijn versnelling versleept. Maar het sleepbedrijf zei ondanks hen sleepwijze dat dit geen invloed had op de motor. Documenten van de expert mocht ik niet krijgen dus heb hem gebeld en ons gesprek opgenomen hoe hij het geval heeft beoordeeld. Audi gebeld en opgenomen. En vervolgens de mevr die de schade/zaak behandelt gemailt hoe het kan zijn dat ze de hele claim afwijst op basis van wat het sleepbedrijf roept en dat de anwb, garage, audi en zelfs hen eigen expert zegt dat er degelijk wel een verband is tussen het sleepwijze en motorschade. Vervolgens belt ze mij snikkend op en bied haar excuses aan omdat ze te snel heeft geoordeeld en dat ze het rapport van de expert nog niet bekeken had. NEEM ALLE GESPREKKEN OP JONGENS! Dit is jullie enigste kans als jullie iets willen bewijzen. Ze gaan netjes de motorschade betalen van ruim €3000,- De motor dient gereviseerd te worden. De schade voor de motor en het bedrag wat uitgekeerd zal worden lijkt me redelijk, echter is dat niet het enigste schade wat je oploopt. Je betaalt opstalkosten bij de garage waar je auto staat omdat het nu al 2 maanden duurt. Vervolgens mag je toch verwachten dat er ook een vergoeding word gegeven voor de dagen dat je je auto mist. En ook dat de auto nu een schade auto betreft die herstelt zal moeten worden waardoor waardevermindering ontstaat. En uiteraard alle tijd en moeite die je moet insteken om alles te bewijzen. Beetje schijt ziek. Nu heb ik dus ook nog eens voor dit alles een schadeclaim ingediend naar de gemeente. Wat denken jullie? Word het wat?
Wat ik denk?
Dat je de volgende keer een keertje extra nadenkt voordat je hem fout parkeert :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Ben ik niet met je eens. Overal krijg je op je flikker als je een nieuw topic maakt over een onderwerp dat er al is. Doet iemand dat, krijgt hij een “topic kaap” over zich heen?

Dit even los van verdere inhoud natuurlijk :)

Bericht hierboven

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16

World Citizen

FreeReef.nl

O wacht.. dit is een oud topic.
Laat maar

[ Voor 93% gewijzigd door World Citizen op 02-05-2020 13:25 ]

FreeReef.nl

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:23
Nu we er toch zijn: rolt de Ducato weer een beetje @Verwijderd ?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• NeoAtomic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-11 15:14
Gluten Parody schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:25:
Nu we er toch zijn: rolt de Ducato weer een beetje @Verwijderd ?
offtopic:
Account Is aangemaakt op de datum van dit topic en verder geen activiteiten op Tweakers. Denk dat er geen antwoord gaat komen :X

[ Voor 6% gewijzigd door NeoAtomic op 03-05-2020 09:51 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:@Verwijderd welkom op Tweakers. Oude topics laten we normaal rusten. Als je behoefte hebt om een discussie te starten, maak dan een nieuw topic aan.

Voor de anderen een topic report aan maken is voldoende... deze gaat op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.