Geïnspireerd door series als Restoration Home ben ik op zoek naar een bijzonder pand.
Zo'n 10 jaar geleden kocht ik een rijtjeshuis uit 1966 wat op een 'nieuwe' keuken in 1988 na, nog niet gemoderniseerd was.
Inmiddels heb ik het, naast mijn normale werk, volledig gemoderniseerd. Muren en deuren zijn verplaatst, alle en water en stroom (en coax en UTP overal
) nieuw aangelegd, andere keuken, volledig nieuwe badkamer en toilet (from scratch) etc. Ik durf te zeggen dat ik best handig ben, aangezien ik het meeste zelf gedaan heb. Alleen sommige specifieke klussen zoals stukadoren en spouwmuurisolatie heb ik laten doen door een vakman.
Het woont nu heel comfortabel, maar ik zou graag weer een nieuwe stap zetten. Een echt droom-woning-object. Verhuizen naar een twee-onder-één-kapper of vrijstaand huis ligt in het verlengde, maar daar wordt ik eigenlijk niet heel erg wild van.
Wat ik zoek is eigenlijk iets bijzonders. Een oude watertoren, brandweerkazerne, fabriekspand of misschien zelfs een kerkje. Iets wat helemaal verbouwd moet worden, en echt iets bijzonders is / kan worden.
De eisen zijn:
1. Bijzonder
2. Den Bosch en omstreken
3. Betaalbaar (aankoop + verbouwkosten moeten echt wel onder de vijf ton blijven, minder is wenselijk)
4. Moet nog verbouwd worden
Wat heb je zelf al gedaan?
Ik ben al tijden aan het kijken op:
1. Funda (bijna dagelijk)
2. Veilingsites zoals Troostwijk (af en toe)
3. Nieuwsbrieven en websites van makelaars van bijzondere obecten zoals
- redres.nl
- reliplan.nl
- bijzonderwonen.com
- gemeentepand.nl
- maatschappelijkvastgoed.nl
- biedboek.nl (= rijksvastgoedbedrijf.nl)
- hetbetereboerenerf.nl
- boei.nl
- bijzondere-huizen.startpagina.nl
4. Het topic Wat er nou weer voor een pand te koop staat... goed in de gaten houden
Nu is het geen exacte wetenschap wat wel en niet een goed pand of een goede locatie is. Gelukkig heb ik geen haast, maar ik kan ook echt weinig vinden. Het aanbod is ook klein, wat ik vind is vaak in andere delen van Nederland, of heel duur.
Heeft iemand nog tips waar ik een echt uniek klusbaar pand kan vinden (met als doel daar een woning van te maken)?
Zo'n 10 jaar geleden kocht ik een rijtjeshuis uit 1966 wat op een 'nieuwe' keuken in 1988 na, nog niet gemoderniseerd was.
Inmiddels heb ik het, naast mijn normale werk, volledig gemoderniseerd. Muren en deuren zijn verplaatst, alle en water en stroom (en coax en UTP overal
Het woont nu heel comfortabel, maar ik zou graag weer een nieuwe stap zetten. Een echt droom-woning-object. Verhuizen naar een twee-onder-één-kapper of vrijstaand huis ligt in het verlengde, maar daar wordt ik eigenlijk niet heel erg wild van.
Wat ik zoek is eigenlijk iets bijzonders. Een oude watertoren, brandweerkazerne, fabriekspand of misschien zelfs een kerkje. Iets wat helemaal verbouwd moet worden, en echt iets bijzonders is / kan worden.
De eisen zijn:
1. Bijzonder
2. Den Bosch en omstreken
3. Betaalbaar (aankoop + verbouwkosten moeten echt wel onder de vijf ton blijven, minder is wenselijk)
4. Moet nog verbouwd worden
Wat heb je zelf al gedaan?
Ik ben al tijden aan het kijken op:
1. Funda (bijna dagelijk)
2. Veilingsites zoals Troostwijk (af en toe)
3. Nieuwsbrieven en websites van makelaars van bijzondere obecten zoals
- redres.nl
- reliplan.nl
- bijzonderwonen.com
- gemeentepand.nl
- maatschappelijkvastgoed.nl
- biedboek.nl (= rijksvastgoedbedrijf.nl)
- hetbetereboerenerf.nl
- boei.nl
- bijzondere-huizen.startpagina.nl
4. Het topic Wat er nou weer voor een pand te koop staat... goed in de gaten houden
Nu is het geen exacte wetenschap wat wel en niet een goed pand of een goede locatie is. Gelukkig heb ik geen haast, maar ik kan ook echt weinig vinden. Het aanbod is ook klein, wat ik vind is vaak in andere delen van Nederland, of heel duur.
Heeft iemand nog tips waar ik een echt uniek klusbaar pand kan vinden (met als doel daar een woning van te maken)?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.