Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 19:57
Toen ik bij mijn huidige werkgever begon kreeg ik de keuze of ik mijn telefoonnummer wilde laten overnemen. Ik zou dan mijn privénummer behouden als werknummer en een telefoon van de zaak krijgen. Ik koos ervoor dit niet te doen om meerdere redenen (vooral de mogelijkheid om mijn werk en privé gescheiden te houden, maar ook de beperkte hoeveelheid mobiele data van werk en het feit dat ik de iPhone SE als primaire telefoon wat klein vond speelde mee in de keuze)oh .

Tegenwoordig loop ik dus met 2 telefoons rond; een iPhone SE van werk en een OnePlus 7 privé. Een van de mogelijkheden van de OnePlus is Parallelle Apps (dus ik kan 2 WhatsApp versies naast elkaar draaien) en Dual Sim mogelijkheid. In theorie zou ik dus af kunnen van 2 losse devices zonder werk en privé op één nummer te combineren.

Ik vroeg me dus af, hoe doen anderen dat? Gebruik je je privé telefoon voor werk? Of heb je vanuit je werk of zelf een apart nummer voor werkgerelateerde zaken? Heb je liever Dual Device, of Dual Sim? Hoe gescheiden hou je je werk van privé (Werktelefoon uit / SIM uit je telefoon bij verlof)?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik 1 nummer voor werk en privé.
Als ik zakelijk gebeld wordt tijdens mijn vakantie dan neem ik gewoon op en zeg dat ik vakantie heb.

[ Voor 56% gewijzigd door Ernemmer op 18-09-2019 10:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
2 telefoonnummers. 1 werk en 1 privé. Daarbij gebruik ik een OnePlus 6 met dual sim. Ik heb daarop met parallele apps 2x whatsapp in gebruik.
Ik kan zien op welke sim ik gebeld wordt. Dus als ik op vakantie ben of in het weekend geen zin heb kan ik er voor kiezen gewoon niet op te nemen.

Ik heb hiervoor een tijd 2 telefoons gehad. Dat nooit weer. Vond het verschrikkelijk onhandig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:53
2 telefoons, ideaal. Na 17.00 belandt de werktelefoon in de tas en neem ik alleen op als ik het hoor.

Daarnaast staat werkgever bepaalde instellingen/apps op werktelefoon niet toe: APK-sideloaden, Spotify, Netflix, geen MP3 of filmpjes etc, dus de keuze voor 2 telefoons was toen ook al snel gemaakt.

[ Voor 50% gewijzigd door CappieL op 18-09-2019 11:05 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37
Ik heb eigenlijk altijd m'n werknummer ook prive gebruikt, vooral omdat ik geen zin had in twee aparte telefoons. Twee jaar geleden een dual sim telefoon gekocht en daar ook een prive sim ingestopt. Ben ik steeds blijer mee, zeker nu we op het werk vast-mobiel integratie hebben, en bij oproepen naar m'n 06 ook de telefoon op m'n bureau mee rinkelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:16

hellknight

Medieval Nerd

Ik heb bewust voor 2 losse toestellen gekozen, ook al heb ik privé een dual-sim toestel
op die manier zijn werk- en privé email volledig gescheiden, heb ik niet het gedoe dat ik de device policies rondom lockscreen, password, etc, op mijn eigen toestel heb, en kan ik het werktoestel wegleggen als ik thuis ben

Your lack of planning is not my emergency

• Dauphi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-06 14:33
Ik heb nu 2 losse telefoons en ik vind het heerlijk om mijn zakelijke telefoon op vrijdag uit te kunnen zetten en maandag ochtend weer aan. Toch vind ik het gedoe van 2 telefoons ook wel vervelend. Die dingen worden ook steeds groter en mijn broekzakken niet. Ik heb daarnaast ook geen carkit dus ik moet in de auto ook kiezen tussen de ene telefoon en de andere telefoon als navigatie. Ik zou wel over willen stappen naar dual sim telefoon, al weet ik niet wat mijn werkgever voor policies enz. gaat afdwingen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:22
Ik heb zelf 2 losse telefoon. Wil strikt prive en werk gescheiden houden mobiel gezien.
Ben wel eens een aantal keer buiten werktijd gebeld. Werk is ook de enige reden geweest dat ik een nieuw nummer aan heb moeten vragen.

Wat hierboven al gezegd is. Na werk, werkmobiel uit en in de tas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:45
Ik heb één telefoon met één nummer. Als ik buiten werktijd (waarbij werktijd tegenwoordig een steeds vager begrip wordt) gebeld wordt dan zal het dringend zijn. En als ik dan in de mogelijkheid ben om mijn collega's te helpen.. dan neem ik wel op.
Bij ons geld over het algemeen dus ook de regel dat vakantie heilig is. Heb je vakantie wordt je gewoon echt niet gebeld en zoeken ze maar een andere oplossing. Dat is niet alleen fijn voor mijn vakantie, maar ook voor de vakantie van de ander.

*sowieso

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Met een dualsim kun je natuurlijk je werksim uitschakelen. Alleen dan blijven de mails en whatsapps gewoon binnenkomen.

Voor mij is het afhankelijk van de opdracht. Op de huidige heb ik een smartphone van de klus en omdat ik ook bel en soms ook reis naar buiten de EU is dat erg handig. Daarnaast is mijn eigen mobiel, betaald door mijn eigen werkgever, ook mijn "zakelijke" mobiel maar daar krijg ik alleen zakelijke telefoontjes op als ik een klus zonder mobiel heb en dat vind ik ook geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:13
Ik vind dual sim ook het handigst, alleen is het dan wel goed kijken wie / op wel nummer gebeld worden. Je wilt een klant natuurlijk niet opnemen terwijl je nog op de wc zit....

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:25
Ik had 2 telefoons maar dat vond ik niet handig, ik vergat weleens om mijn werktelefoon op te laden of mee te nemen. Ik heb nu een dual-sim toestel, kan zien of ik prive of zakelijk wordt gebeld en beslis dan of ik opneem of niet. Zakelijke email gaat via een aparte app waarvan ik de notifications heb uitgezet en bekijk deze wanneer ik er zin in heb.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:21
1 telefoon met 1 nummer. geen zin om te pielen met 2 dingen en nummer etc. Buiten werktijd neem ik niet op.

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 14:48
99ruud99 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:18:
Ik vind dual sim ook het handigst, alleen is het dan wel goed kijken wie / op wel nummer gebeld worden. Je wilt een klant natuurlijk niet opnemen terwijl je nog op de wc zit....
Ik heb een Xperia XZ2 (Android 9) met Dual SIM. Ik zie op welk nummer ik gebeld wordt omdat de "naam" en kleur die je aan je SIM hebt gegeven weergegeven wordt.
Daarnaast neem ik sowieso de telefoon niet op als ik op de wc zit, wie er ook belt :+

Ik vind Dual SIM handiger dan 2 telefoons. Wel zijn er 2 nadelen, in mijn geval dan:

1. Ik heb op Android ingesteld dat ik bij iedere uitgaande oproep (dus wanneer ik iemand wil bellen) er een pop-up moet komen waarin ik aangeef vanaf welke SIM ik bel. In de auto wordt deze keuze niet gegeven en blijft mijn telefoon op deze keuze "hangen". Daarna kan ik ook niet meer terug naar de radio enzovoorts in de auto. Ik moet de auto helemaal uitzetten (sleutels eruit) voordat alles weer werkt. De enige oplossing is het telefoongesprek starten vanaf je telefoon, dan kan je die SIM keuze maken. Maar dat is niet handsfree.
2. Ik heb maar op 1 SIM / nummer WhatsApp. Ik heb wel eens van workarounds gehoord maar WhatsApp op mijn werknummer is niet vereist dus ik heb het lekker zo gelaten. Ik SMS mijn collega's als dat nodig is en dat volstaat in mijn geval.

Al met al wegen door voordelen van Dual SIM wat mij betreft op tegen de nadelen van 2 telefoons.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:39
Sowieso hou ik privé telefoonnummer en werk telefoonnummer gescheiden van elkaar... ook mail etc, dus daarom heb ik 2 devices. Daarnaast gebruik ik privé liever een toestel naar eigen keuze want mijn werkgever biedt geen toestellen die ik interessant vind en ik wat vaker voor mijzelf een nieuw toestel wil dan mijn werkgever het toestaat.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Telefoon met dual sim, tegenwoordig kan je hier toch wel alles mee. Werksim gaat middels vinkje in de instellingen in het weekend uit, whatsapp en e-mail van het werk is wel op de telefoon ingesteld, maar lees deze niet of nauwelijks (hooguit 1 keer per dag) in het weekend. Alles is te tweaken middels instellingen.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Ik heb het bijna andersom, iPhone SE prive (fijn want klein) en een grotere (iPhone 8) van werk.

Werktelefoon mag ik onbeperkt privé gebruiken met onbeperkt data. Veel collegae doen dit ook, maar ik vind het toch fijn om de boel gescheiden te houden. Sim-only abonnementje met een paar gig kost tegenwoordig ook bijna niets meer, dus vind de extra kosten geen probleem.

Als mijn werkgever een dual sim toestel zou uitgeven zou ik het het overwegen waard vinden, maar om mijn eigen nummer op te laten gaan in zakelijk, of het zakelijk nummer voor privé te gebruiken zie ik niet echt zitten, dus accepteer ik het maar dat ik (tijdens werktijd) twee toestellen bij mij heb.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Anoniem: 320788

Mijn voorkeur.

Een eigen dualsim toestel.
Of een 2de puur zakelijk toestel van de baas.

En een eigen dual SIM, zodat ik de ervaringen van een vorige werkgever met monitorfuncties op de verstrekte tablets en gsm's niet meer hoef te ervaren

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 18-09-2019 11:35 ]

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:42
Ik had ook altijd 2 telefoons. Meestal nog 2 identieke ook, omdat ik geen zin had om alles anders te moeten doen. Toen ik privé een P30 Pro heb gekocht, direct de werk-SIM erin en mijn werktelefoon ingeleverd. Nu heb ik nog maar één volle broekzak op werkdagen. Ik blijf dus bij dual SIM waar mogelijk.

Wel 2 voorwaarden om dit plezierig te maken:
- Flexibel SIM-beheer. Ik zie in het belscherm gewoon 2 bel-knoppen, voor iedere SIM een eigen. Dat maakt bellen makkelijk. De werk-SIM kan ik makkelijk uitschakelen, bijvoorbeeld op vakantie.
- Dubbele apps waar nodig. In mijn geval is dat alleen Whatsapp, dus out of the box beschikbaar.

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ook ik heb 2 toestellen (iPhone zakelijk van de werkgever en xiaomi privé). Ik heb veel contact met particuliere klanten en mijn ervaring uit het verleden is dat ze te pas en te onpas bellen. Weekend of laat in de avond maakt allemaal niks uit. Daarnaast vind ik het niet prettig om op vrije dagen zakelijke mail voorbij zien komen. Ik ken mijzelf... dan ben ik constant aan het werk. De zakelijke telefoon gaat savonds, weekend en op vrije dagen gewoon uit.

Voor collega’s ben ik wel gewoon bereikbaar via privé nummer

[ Voor 5% gewijzigd door F!sher op 18-09-2019 11:38 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zelf heb ik één telefoon (van de baas), met één nummer (mijn privé nummer). Technisch gezien heb ik ook nog een zakelijke simkaart, dit ligt in een oude nokia dumbphone uitgeschakeld in een laatje, met het nummer doorgeschakeld naar mijn privé nummer.

Telefoon van de baas omdat dat goedkoper is dan zelf kopen :P. Privé SIM want ik zit niet te wachten op van nummer moeten veranderen, en het potentiele gedoe als je van werkgever wijzigt. Maar bij mij is het verder ook redelijk makkelijk: Ik word slechts een enkele keer per jaar zakelijk gebeld. En 90% daarvan is de IT helpdesk die terug komt op een ticket van mij. Wat overblijft is ruwweg 1x per jaar dat ik 'onverwacht' gebeld word. Nou die ene keer per jaar mag wel naar mijn privé nummer doorgeschakeld worden.
Telefoon heb ik dan ook primair voor 2FA en toegang tot e-mail/kalender.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dual sim, 2 nummers. Mail sync e.d. doe ik niet aan. Dus ook geen gedoe met rare policies oid van werkgever. Gebruik de zakelijke sim dus alleen voor bellen. Data gaat via privé sim. WhatsApp en WhatsApp Business naast elkaar. Buiten werktijd opnemen afhankelijk wie het is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-06 19:33

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Ik heb een eigen Dual Sim (samsung galaxy A40) met 2de sim kaart van de baas.

Ook ik wil privé en werknummers gescheiden houden. de werk-mail kan ik via de browser bij.
Voordeel : geen meldingen van mail, Ik lees ze de volgende ochtend wel op m'n laptop.

Als ik outlook met de zakelijke account in wil stellen op mijn telefoon moet ik nogal wat risico's nemen ( op afstand wissen van gegevens en en dat soort fratsen, nee dank je.)

Whatsapp heeft tegenwoordig ook een business app ( Whatsapp Business) die in de basis gelijk werkt als de normale variant. Heb dus ook gescheiden WA-conversaties.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn werkgever werkt met een VoIP app. Heb één telefoon (privé), één nummer (zakelijk). Zakelijke contacten krijgen alleen het toegewezen 085 nummer te zien en dat is alleen bereikbaar onder werktijd. Omdat de zaak mijn abo betaalt hebben collega's wel mijn 06 nummer. Ik gebruik de niet storen functie op mijn telefoon (staat automatisch ingesteld) en ben dan ook voor het overgrote deel van de wereld buiten werktijd überhaupt niet telefonisch bereikbaar. Heb een lichamelijke beperking en ontvang zorg, ik werd helemaal gek van al die instanties die te pas en te onpas bellen. Nu word ik op mijn vrije dag pas na 10u gestoord en 's avonds na 18:00u zoekt ook iedereen het maar lekker uit.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2 losse toestellen waarvan de zakelijke telefoon om 17:30 uit gaat en de volgende ochtend om 8:30 weer aan gaat. Ik hou werk en privé graag strikt gescheiden. :) Gelukkig heb ik een functie waarin dat gewoon kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
99ruud99 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:18:
Neem je andere gesprekken wel aan op de wc dan???

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb een Dual Sim. Vind ik ideaal. Werk en privé gescheiden, 2 accounts voor de telefoonummers, wil ik niet bereikbaar zijn kan k 1 van de 2 sims gewoon uitzetten. Whatsappp for Business kan je helemaal los instellen qua meldingen en alles, en je kan kiezen over welke sim je je mobiele data laat lopen. Laat ik nou net onbeperkt krijgen van m'n werkgever die ik ook privé mag gebruiken....

I have stability. The ability to stab.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:08

weebl

YARR!

Ik heb een Dual SIM van de zaak met ook m'n eigen SIM er in om ook op dat nummer bereikbaar te zijn. Data gaat via de zakelijke SIM. Zakelijke SIM gaat alleen op (langere) vakanties uit. Ik heb geen mail ingesteld, dus ook geen policies waar ik aan vast zit. Daar heb ik een iPad 4G van m'n werk voor, die buiten werktijd gewoon in m'n tas zit.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik heb privé een dual sim telefoon en stop de sim van het werk daarin.
Verder als de werkgever allemaal onwenselijke eisen gaat stellen voor gebruik van bijv. werk e-mail op de telefoon, dan ga ik wel geen e-mail lezen op de telefoon.

Verder is een dual sim ook erg handig bij lange vakanties in het buitenland. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02
Ik schakel meestal het nummer door naar m'n eigen mobiel. Als ik dan wegga hebben klanten van 'toen' tenminste mijn nummer niet meer.

Heb zelf ervaren dat je als je gewoon je eigen nummer geeft vaak tot het eind der tijden gebeld wordt door mensen die het nummer niet updaten.

"Is dit Jantje? Nee, dit is Pietje, Jantje heeft m'n baan zo'n 5 jaar geleden overgenomen dus kun je ajb dit nummer wissen? Heb je het nummer van Jantje voor me? Nee lul, ik heb geen contact meer. Oh dan kan ik ook het nummer niet aanpassen."

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
Toen ik begon bij mijn huidige werkgever had ik Dual SIM waarbij ik het zakelijke abonnement zelf had afgesloten en declareerde. Dat werkte prima. Mijn werkgever kwam op een gegeven moment met beleid rondom gebruik van zakelijke content (e-mail, slack, etc.) wat betekende dat elk device met dergelijke content in MDM opgenomen moest worden. Toen overgegaan op 2 toestellen; iPhone 8 en mijn eigen dual-sim toestel. Nu ben ik recent geupgrade naar een iPhone XR waarbij ik waarschijnlijk mijn privé-simkaart omzet naar een eSim zodat ik toch weer op één toestel bereikbaar ben, Ik vind het lopen met 2 toestellen relatief veel moeite (2 devices opladen, apps op verschillende apparaten) voor het gemak van om 17:00 de boel uitzetten. Ik wordt zelden buiten kantooruren gebeld en e-mail checken is een kwestie van eigen discipline.

• jongetje
  • Nu online
Hydra schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:49:
Ik schakel meestal het nummer door naar m'n eigen mobiel. Als ik dan wegga hebben klanten van 'toen' tenminste mijn nummer niet meer.
Ik ben echt (zo goed als) nooit meer gebeld nadat ik ergens weg was en heb al verschillende opdrachten gehad dus valt wel mee.

Los daarvan is dit niet relevant aangezien hij zowiezo een sim van zijn werkgever krijgt en vraagt of hij 2 telefoons of een dual sim de voorkeur heeft.

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-06 16:03
Ik heb zelf een tijdje met 2 telefoons rondgelopen (we krijgen een zakelijke Sim). Op zich werkte het wel lekker. Na het werk de zakelijke telefoon uit en klaar.. Ik was wel een beetje klaar met het rondlopen met 2 telefoons, laders e.d. Daarom nu een dual sim, waarvan de zakelijke simkaart in het weekend uit gaat (Op een note 9 kan dat). Zakelijke e-mail e.d. heb ik in de secure folder. Die heb ik op die manier dan ook apart (ook alleen notificaties als je in de folder zit). Hetzelfde voor andere werkapps en groepsapps van het werk.

Tot op heden bevalt het prima eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02
jongetje schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:00:
Los daarvan is dit niet relevant aangezien hij zowiezo een sim van zijn werkgever krijgt en vraagt of hij 2 telefoons of een dual sim de voorkeur heeft.
<knip>

Het is mijn oplossing voor de vraag van de TS: ik vind met twee telefoons lopen ook irritant (vergeet vaak de werktelefoon op te laden) maar i.p.v. dual sim kun je ook simpelweg de 2e telefoon doorschakelen. Het is gewoon een alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 18-09-2019 19:55 . Reden: Kan ook zonder zo'n reactie. ]

https://niels.nu

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:54
Roy23 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:27:
[...]

Ik heb een Xperia XZ2 (Android 9) met Dual SIM. Ik zie op welk nummer ik gebeld wordt omdat de "naam" en kleur die je aan je SIM hebt gegeven weergegeven wordt.
Daarnaast neem ik sowieso de telefoon niet op als ik op de wc zit, wie er ook belt :+

Ik vind Dual SIM handiger dan 2 telefoons. Wel zijn er 2 nadelen, in mijn geval dan:

1. Ik heb op Android ingesteld dat ik bij iedere uitgaande oproep (dus wanneer ik iemand wil bellen) er een pop-up moet komen waarin ik aangeef vanaf welke SIM ik bel. In de auto wordt deze keuze niet gegeven en blijft mijn telefoon op deze keuze "hangen". Daarna kan ik ook niet meer terug naar de radio enzovoorts in de auto. Ik moet de auto helemaal uitzetten (sleutels eruit) voordat alles weer werkt. De enige oplossing is het telefoongesprek starten vanaf je telefoon, dan kan je die SIM keuze maken. Maar dat is niet handsfree.
2. Ik heb maar op 1 SIM / nummer WhatsApp. Ik heb wel eens van workarounds gehoord maar WhatsApp op mijn werknummer is niet vereist dus ik heb het lekker zo gelaten. Ik SMS mijn collega's als dat nodig is en dat volstaat in mijn geval.

Al met al wegen door voordelen van Dual SIM wat mij betreft op tegen de nadelen van 2 telefoons.
1. Ik heb dat ook, maar alleen voor 'onbekende nummers'. Ik sla alle nummers op en kan per nummer een standaard waarde opgeven waarmee gebeld moet worden. Daarmee werkt het in de auto, en als ik de telefoon gebruik om te bellen is het altijd nog mogelijk om de simkaart te wisselen.
2. Ik gebruik daar Parallel Space voor, en heb wel 2 keer whatsapp. Klanten krijgen alleen het zakelijke nummer, collega's hebben wel een privénummer maar gebruiken die alleen voor privé-kwesties (als bedrijfsuitje e.d. ), op zakelijke vragen reageer ik niet vanaf Privé app.

Ik kreeg ook de keuze voor een telefoon of een vergoeding. Voor mij waren er 2 zaken van belang:
- Ik wilde niet met 2 telefoons rondlopen de hele dag.
- De vergoeding was 40 euro/ maand, daar kan ik prima een abonnement voor vinden.

Ik heb van de vergoeding een abonnement (5GB data, een aantal uren bellen (ik wordt meer gebeld dan ik zelf bel) ) geactiveerd, a 10 euro / maand, de overige gelden heb ik apart gezet om wanneer dat nodig is een andere telefoon daarvoor aan te kunnen schaffen.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:05
Twee telefoons omdat het makkelijker te scheiden is.
Ik werk met contacten (intern en extern) van over gehele wereld daarvan weten veel niet dat je bijvoorbeeld op vakantie bent en die blijven sowieso op gekste tijden bellen.

Daarnaast eist ICT dat ze het toestel op afstand kunnen wissen, dat klinkt leuk maar ze verbieden ook een externe cloudservice op de telefoon. Dus apart toestel voor werk.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:41
Ik heb 2 losse telefoons. 1 privé en 1 voor werk.

De telefoon voor het werk laat ik ook op het werk aan het einde van de werkdag, tenzij ik thuis werk.
Als het zo ongelooflijk belangrijk is dat ik op een vrije dag of weekend benaderd moet worden is mijn privé nummer bekend, maar die moet dan wel opgevraagd worden.
Dan moet er dus heel bewust over nagedacht worden of het NU moet of dat het tot maandag kan wachten.

Het gebeurt misschien 1-3 keer per jaar dat ik op mijn privé telefoon benaderd word.
Ben erg tevreden met de huidige opzet.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je kunt dit hele topic in feite clonen hier...
Zakelijke en/of privé telefoon
Angeloonie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:53:
Een tijdje terug stond ik voor de keuze om een werktelefoon te nemen ipv mijn privételefoon. Hier heb ik toen om een aantal redenen vanaf gezien, en nu heb ik 2 telefoons: privé & werk apart.

Er zijn meerdere redenen waarom ik dit gescheiden wil hebben:
- Whatsapp en andere privezooi zit op míjn telefoon. Kan er nooit gezeik over krijgen en de werktelefoon is dus 100% werk en geen enkele discussie over mogelijk.
- De werktelefoon kan lekker thuis blijven als ik niet bereikbaar wil zijn, dat gaat niet als het ook je privételefoon is. Op vakantie ben ik dus écht op vakantie en niet nog half bereikbaar.
- Ik wilde mijn eigen nummer behouden.

Enige nadeel is dat je dus 2 telefoons bij je moet hebben, maar ook dat valt te overzien aangezien privé gewoon in de broekzak zit en werk ergens anders met het geluid aan. Buiten bereikbaar zijn of af en toe de mail checken hoeft die verder niets te doen en mag dus wat minder binnen handbereik zijn.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb een paar jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan. Had daarvoor twee telefoons en vond dat mega irritant. Het pas nooit goed in je broekzak en als het al past, dan zie je dat gelijk...

Bij de overstap dus gekozen om mijn privé nummer ook zakelijk te laten gebruiken en dit om laten zetten.
Mijn huidige werkgever betaald dus mijn abonnement. Bij het in dienst treden kon ik een standaard telefoon kiezen of een "luxe toestel" voor een kleine bijbetaling (toen nog een iPhone 6 die net uit was) van 100 euro.

Telefoon is privé eigendom en de simkaart (en bijbehorende kosten) is van de werkgever.

Bevalt mij (nu ruim 4-5 jaar) prima! Enige waar ik enigszins rekening mee dien te houden is het mobiele data verbruik (met name in het buitenland). Verder nooit gezeur gehad, ook niet de keer dat ik iets te veel mijn kids Netflix had laten kijken en geen wifi aan had staan...

Enige nadeel: werkgever zou theoretisch naar mijn belgeschiedenis en internet kunnen kijken. En ja, dan zullen ze zien dat de telefoon ook (veel) in het weekend en na werktijd wordt gebruikt. Ook qua internet.
En ja, ze zouden kunnen zien welke pagina's ik bekijk (dus geen vieze sites bezoeken met je 4g aan :X). Maar ik heb weinig te verbergen, dus ze kijken maar gezellig mee.
Echter acht ik de kans zeer gering dat ze zich hier aan zouden wagen in het kader van de inbreuk op prive zaken. Wij mogen namelijk (in beperkte mate) het abonnement ook privé gebruiken. En we zijn met 5.000+ werknemers, dus veel plezier met uitzoeken.

En vakanties / weekend: je bent er zelf bij om wel of niet op te nemen. negen van de tien keer neem ik op en geef ik aan niet aan het werk te zijn. Wordt je tenminste ook niet teruggebeld omdat ze je niet te pakken hebben gekregen. Ervaar het zelf niet als storend.

Ik zou zeggen: lekker 1 telefoon nemen. Aan jou de keuze om er een dual sim van te maken om onderscheid tussen werk en prive te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:12
In de tijd dat ik een eigen nummer en een nummer van de zaak had wilde ik graag een dual sim iPhone, maar die was er toen nog niet.
Nu heb ik een dual sim iPhone en werk ik voor mezelf ... :-) nog maar 1 nummer.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook al jaren 2 aparte telefoons en dat werkt prima. Wel eens overwogen om nog 1 telefoon te gebruiken.

Voordeel is dat ik dan zelf geen abonnement meer hoef te betalen, dikke databundel heb, elke 2 jaar iets van 300 euro krijg voor een zelf te kiezen telefoon en natuurlijk niet met 2 telefoons hoef rond te lopen.

Nadeel is dat je de werktelefoon in je vrije tijd niet meer makkelijk even uit kunt zetten. Bij dualsim kun je dan nog de werksim uitzetten, maar mailtjes/berichtjes etc. blijven allemaal gewoon doorgaan (tenzij je het allemaal afzonderlijk uit gaat zetten). En ik ken mijzelf, als er in mn vrije tijd een mailtje langs komt over iets waar ik iets mee moet dan ga ik er toch op reageren of over nadenken/malen. Dat wil ik voorkomen, Ook heeft mijn werkgever allerlei policies op de telefoon zoals remote wipe en logging. Heb ik niet zo'n zin in.

Het feit dat ik met 2 telefoons rondloop ervaar ik ook niet als zo storend. Werktelefoon ligt meestal op mn bureau of zit in mn tas. Alleen als ik een telefoontje verwacht neem ik hem mee in mn broekzak. En als ik vrij ben gaat ie op stil in mn tas.

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:59
Ik gebruik een telefoon, met 2 simkaarten. Ik houd ook de privé en zakelijke contacten gescheiden d.m.v. 2 aparte Google accounts op die ene telefoon. Dit werkt voor mij perfect en ik zou niet meer terug willen. Ik kan altijd kiezen of ik zakelijk en/of privé bereikbaar wil zijn, hoor aan de beltoon direct of ik zakelijk of privé gebeld word. Ook het klonen van Whatsapp e.d. werkt tegenwoordig erg makkelijk en goed (in het verleden wel anders meegemaakt). Aangezien mijn werkgever enkel budget dual SIM telefoons levert gebruik ik tegenwoordig wel een eigen toestel (Xiaomi Mi 9T).

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aangezien ik onbeperkt data en bellen heb van m'n werkgever gebruik ik 1 telefoon met 2 sims, m'n privenr is een prepaid zonder tegoed. 2x whatsapp en 2x mail app, waarbij de zakelijke mail uitsluitend tijdens werktijd binnenkomt. Zakelijke whatsapp is zeer minimaal of in geval van spoed, dus daar heb ik geen last van.

Bellen dus ik maar weinig en dus altijd met zakelijke nummer.

Voorheen liep ik met 2 toestellen, maar dat was alleen maar vervelend eigenlijk.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik gebruik een zakelijke sim in mijn privé dual-sim telefoon.

Eigen telefoon dus geen restricties en ook geroot. Buiten werktijd schakel ik de zakelijke sim gewoon uit.
WhatsApp gaat niet op mijn zakelijke nummer (geen parallel apps), maar ik red me prima zonder.

In Android kun je per contact aangegeven worden welke SIM gebruikt moet worden en geeft ook aan op welke SIM de inkomende oproep binnenkomt.

Zakelijke telefoon heeft ook dual-sim en parallel apps, maar ben wel gesteld aan m'n vrijheden en root-tweaks.
Zou graag het in- en uitschakelen van de tweede sim verder automatiseren, maar dat gaat lastig.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-06 17:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
Twee telefoons.

Ook mede omdat voor de werktelefoon extra beveiligingseisen ingesteld worden, security policy: zodra je Outlook mail op de telefoon installeert komt die met tal van extra dingen, zoals dat je per se een 5-cijferige pincode moet hebben, dat ze de data op afstand kunnen wissen, dat bepaalde links geblokkeerd worden. Onedrive met meerdere accounts werkt ook nog niet fijn. Ook is het handig voor 2FA, zodra ik al mijn authenticatie sms'jes op één plaats heb.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Toen ik wegging bij mijn vorige werkgever heb ik mijn telefoonnummer meegenomen. Maar na een maandje met 2 toestellen rondgelopen te hebben (Galaxy S7 en een A50, geloof ik) was ik dat zo beu dat ik een dualsim heb gekocht: een Pocophne.
En dat bevalt prima.

Ja, ik ben nagenoeg altijd bereikbaar op beide nummers (vanmorgen nog een werktelefoontje gehad ondanks dat ik in Frankrijk zit vanwege vakantie), maar daar kies ik zelf voor: zo gek vaak gebeurt het niet dar ik buiten kantooruren/in mijn vrije tijd gebeld wordt voor werk, dus als er dan gebeld wordt is er wel iets aan de hand. En dan wil ik dat graag weten! :)

(Enige is wel: mijn telefoon schakelt automatisch uit tussen 01.30 en 05.30 uur. Kan ik in ieder geval een paar uurtjes ongestoord maffen ;) )

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:02

inhico

pw

Een tijd lang dual-sim gehad. Maar ik wil een strikte scheiding tussen werk en prive en heb geen zin om te klungelen met allerlei instellingen waar ik me eerst uitgebreid in moet verdiepen. Dus nu 2 toestellen, en dat bevalt prima. Ik heb alleen mijn prive-toestel bijna altijd bij me. Mijn werktoestel ligt op mijn bureau of in m'n tas. Ik check een paar keer per dag of ik gebeld ben. Tijdens vakanties laat ik mijn werk-telefoon meestal op kantoor liggen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03
MADG0BLIN schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:01:
2 telefoonnummers. 1 werk en 1 privé. Daarbij gebruik ik een OnePlus 6 met dual sim. Ik heb daarop met parallele apps 2x whatsapp in gebruik.
Ik kan zien op welke sim ik gebeld wordt. Dus als ik op vakantie ben of in het weekend geen zin heb kan ik er voor kiezen gewoon niet op te nemen.

Ik heb hiervoor een tijd 2 telefoons gehad. Dat nooit weer. Vond het verschrikkelijk onhandig.
Hier idem.
Tijdens vakantie zet ik alle WhatsApp notificaties en geluiden uit van mijn zakelijk app.
idem voor e-mail synchronisatie.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 10:02
Ik loop met 2 toestellen. iPhone 6S zakelijk en prive een Nokia 8.1. De Nokia heeft wel dual sim maar door mijn werkgever wordt dit niet toegestaan. Ik mag de sim niet over zetten naar een toestel welke niet onder beheer van de werkgever valt. Ik zou in dat geval mijn prive nummer op moeten geven en dat wil ik niet.

Ik blijf dus lekker met 2 toestellen lopen. Overigens zie ik bij mij op het werk wel de tendens dat steeds meer nieuwe / jongere medewerkers dat zo doen. De wat oudere garde kiest er vaak voor om alles met toestel van de zaak te doen.

Mijn beperking hier tegen is dat het toestel onder controle van de zaak staat en ook nagekeken en uitgelezen kan worden. Of het gebeurt of niet doet er niet toe, dat het kan vind ik niet fijn voor prive zaken. Voor mij dus 2 losse toestellen aangezien de sim niet over mag.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bolletje schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:46:
Twee telefoons.

Ook mede omdat voor de werktelefoon extra beveiligingseisen ingesteld worden, security policy: zodra je Outlook mail op de telefoon installeert komt die met tal van extra dingen, zoals dat je per se een 5-cijferige pincode moet hebben, dat ze de data op afstand kunnen wissen, dat bepaalde links geblokkeerd worden. Onedrive met meerdere accounts werkt ook nog niet fijn. Ook is het handig voor 2FA, zodra ik al mijn authenticatie sms'jes op één plaats heb.
FYI, een app als Nine sandboxed het geheel. Sowieso een prima e-mail app (kost wel wat), maar zodra je baas de handel remote whiped, wordt alleen Nine leeggemaakt: https://play.google.com/s...com.ninefolders.hd3&hl=nl

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 19-09-2019 07:43 ]

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31
Hier een eigen toestel met een sim van de baas. Zo ben ik privé geen abonnement kosten kwijt en kan ik toch mijn eigen toestel kiezen (kon er ook wel een van de baas krijgen, maar dat was een Apple, en daar heb ik geen belang in), en heb ik gewoon 1 toestel. Werkt zo helemaal prima.

Die keren dat ik op een vrije dag zakelijk gebeld wordt vind ik helemaal niet erg, als ik daarmee een collega kan helpen helemaal prima. En heb ik er even geen zin in dan zeg ik gewoon dat ik vrij ben en ze even bij een andere collega terecht moeten.

Mijn vrouw heeft 2 toestellen, en dat vind ik een drama, helft van de tijd vergeten een van de twee op te laden, vaak leest ze alleen haar zakelijke telefoon op het werk en alleen haar privé toestel wanneer ze vrij is, waardoor ik telkens moet nadenken via welk toestel ik haar moet benaderen....erg irritant (ja regelmatig aangekaart, maar daarin is ze soms wat verstrooit :-)

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Praktisch heb ik wel een voorkeur voor dual sim.
Maar aangezien ik een hekel heb aan bring-your-own-device, vind ik taak werkgever + verantwoordelijk als iets het niet doet, dus twee toestellen.

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:43
Hier chinese dual sim voor prive + werk. 5 euro sim only abonnement met onbeperkt bellen voor mijzelf, en alle data laat ik via de werk sim kaart lopen ook in het buitenland :9 :9 :9

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-06 20:27
Twee toestellen. Werktoestel zit of in mijn tas of op de cradle op mijn bureau. Buiten werktijd staat hij op stil en vergeet ik dat hij bestaat

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12
Hier ook 2 toestellen.

1 voor werk
1 voor privé.

Nu alweer 4,5 jaar.
Ben er echt blij mee. Werk momenteel veel voor Amerika en die blijven in de avond mailen en Skype for business doen.

Werk telefoon gaat dan ook lekker uit en niet mee op vakantie.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51

Barrycade

Through the...

Ook hier 2 toestellen.

Zakelijke telefoon wil allemaal MDM rechten en hoewel het niet zo snel gebruikt zal worden zit ik hier niet echt op te wachten.

Ook is de drang soms te groot om toch nog even mail van werk te lezen thuis.

En zeker nu weer eens allerlei reorganisaties de ronde doen is het wel een fijn idee dat mocht de dag aanbreken ik de boel gewoon bij HR in kan leveren zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lekker 2 toestellen. De werkrelefoon gaat lekker uit als ik niet gestoord wil worden, verder word je niet herinnerd aan je werk savonds of in t weekend. Andere argument is dat ik graag as zelf kies wat mijn werkgever wel of niet van me mee krijgt.

Privé nummer heeft alleen m'n leidinggevende voor absolute noodgevallen. Maar eigenlijk heeft hij hem alleen als gevolg van mijn solicitatieprocedure. Andersom idem. ik ben z'n stand-in en helaas is het een heel enkel keer dan toch nodig om contact op te nemen. Andere collega's die m'n privé nummer hebben hebben die enkel ivm de privé 'relatie' die we hebben, werk zaken worden daar niet mee besproken.

[ Voor 45% gewijzigd door GoldenSample op 22-09-2019 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helemaal eens met de laatste posts, heb al jaren twee toestellen. En dan vind ik savonds of in het weekend nieteens de doorslaggevende factor. De vakantie wel.

Directeur en wat selecte collega's hebben mijn privé nummer, en gebruiken dit alleen in noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb twee telefoons. argumenten:
  • Er is altijd wel iemand die "vergeet" dat je op vakantie bent, of dagje afwezig. Vooral in mijn (service) managementpositie wil men vooral info van je. Die dan net even wat langer duurt plus je kopzorgen geeft (zou ik moeten opzoeken)
  • Secretaresses die ondanks expliciete instructies heel blondt vragen of je even wat urencodes kunt wijzigen, want belangrijk, escalaties enzo. En je vervanger zegt niet te weten waar t over gaat. zucht.
  • De baas wil de mogelijkheid de telefoon te wissen. Over mijn lijk.
  • De baas wil meekijken in je zakelijke dataverkeer. En hoe gaan we dat splitsen?
  • Specificatie gebelde telefoonnummers gaat ook naar de baas. ehm...
  • Bot erop gooien met de mededeling dat je op vakantie bent is erger dan onbereikbaar zijn
sorry. privacy, daar wegen de gemaakte prive-telefoonkosten die vergoed worden niet tegenop.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:05
Barrycade schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:49:
Zakelijke telefoon wil allemaal MDM rechten en hoewel het niet zo snel gebruikt zal worden zit ik hier niet echt op te wachten.
Same here. Niets te verbergen en als er gebruik wordt gemaakt van die rechten, dan is dat waarschijnlijk één van de kleinste problemen van dat moment. Maar ik zit er gewoon niet op te wachten.

Verder heb ik zo rust in de avonden en weekenden, kan zelf beslissen of ik kijk of er appjes zijn. Zag net zelfs dat de telefoon is uitgevallen dit weekend :+ Vanavond opladen en morgen begint de week weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdo
  • Laatst online: 03-04 23:36
Eddos schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:58:
Toen ik begon bij mijn huidige werkgever had ik Dual SIM waarbij ik het zakelijke abonnement zelf had afgesloten en declareerde. Dat werkte prima. Mijn werkgever kwam op een gegeven moment met beleid rondom gebruik van zakelijke content (e-mail, slack, etc.) wat betekende dat elk device met dergelijke content in MDM opgenomen moest worden. Toen overgegaan op 2 toestellen; iPhone 8 en mijn eigen dual-sim toestel. Nu ben ik recent geupgrade naar een iPhone XR waarbij ik waarschijnlijk mijn privé-simkaart omzet naar een eSim zodat ik toch weer op één toestel bereikbaar ben, Ik vind het lopen met 2 toestellen relatief veel moeite (2 devices opladen, apps op verschillende apparaten) voor het gemak van om 17:00 de boel uitzetten. Ik wordt zelden buiten kantooruren gebeld en e-mail checken is een kwestie van eigen discipline.
Hi! Ik overweeg een iPhone 11 met dual Sim: e-Sim privé en fysieke Sim van t werk. Maar weet iemand of t mogelijk is om de fysieke Sim uit te zetten tijdens vakanties? Of liever nog volgens een schema in weekenden?

Ik heb al veel gegoogled maar vind geen eenduidig antwoord... sinds iOS 12.1.1 schijnt t te kunnen maar ik lees ook dat als je er 1 uitzet, de inkomende gesprekken naar het andere nummer worden doorgezet...

Wie heeft het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
tvdo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Hi! Ik overweeg een iPhone 11 met dual Sim: e-Sim privé en fysieke Sim van t werk. Maar weet iemand of t mogelijk is om de fysieke Sim uit te zetten tijdens vakanties? Of liever nog volgens een schema in weekenden?

Ik heb al veel gegoogled maar vind geen eenduidig antwoord... sinds iOS 12.1.1 schijnt t te kunnen maar ik lees ook dat als je er 1 uitzet, de inkomende gesprekken naar het andere nummer worden doorgezet...

Wie heeft het antwoord?
Ik heb een toggle bij instellingen met 'Schakel deze lijn in' . Uitzetten betekent dat die lijn wordt uitgezet en daarmee dus niet bereikbaar is. Of de andere SIM-kaart die oproep dan overpakt weet ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 22:20
Ik heb ook twee telefoons al heel mijn werkleven. Werkt prima voor mij:
  • Na werktijd gooi ik de telefoon in de hoek
  • Zakelijke apps zoals vpn clients, tokens enz die ik niet op m'n prive telefoon wilt
  • Duidelijke scheiding tussen werk en prive telefoon data zoals email, foto's, contacten enz
  • Het is een stuk gereedschap vereist door de werkgever
Voor mij is het gewoon de scheiding tussen werk en prive. Heb zelf ook een iphone dus extra laders enz heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Hier 1 toestel (Samsung Galaxy S9) met twee simskaarten, 1 prive en 1 zakelijk.
Bevalt erg goed, twee keer whatsapp erop en zowel zakelijk als prive email.
In principe bel ik zakelijk altijd met de zakelijke simkaart, heb ik geen ontvangst dan pak ik de andere simkaart en andersom. Dit doe ik ook prive.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdo
  • Laatst online: 03-04 23:36
Eddos schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Ik heb een toggle bij instellingen met 'Schakel deze lijn in' . Uitzetten betekent dat die lijn wordt uitgezet en daarmee dus niet bereikbaar is. Of de andere SIM-kaart die oproep dan overpakt weet ik (nog) niet.
Thanks voor je tip, goed dat het in ieder geval kan in iOS!
Zou top zijn als je dat eens zou kunnen proberen! (Laten bellen op Sim die uit staat) 😉
Pagina: 1