Goede betaalbare 4K monitor voor office+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:14

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zoek voor mijn "home office" een goede 4K monitor (rond de 27").
80~90% van de tijd zal ik werken met office applicaties, webbrowsen, youtube/films kijken en veel op de cli werken. Daarvoor zullen de eisen niet heel hoog zijn. Ik ben geen gamer, dus dat valt af. Ik speel af en toe wel eens een simpel spelletje, maar geen echte games waar de refresh-rate erg belangrijk zal zijn. Wel zal ik zo af en toe eens Lightroom gebruiken om wat foto's te bewerken. Dus kleurechtheid is wel weer belangrijk (of i.i.g. de mogelijkheid om deze monitor te kunnen kalibreren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
• MacBook Pro 13" (2019)
• Office
• Citrix (werk)
• Lightroom

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In eerste instantie heb ik mijn ogen laten vallen op deze tweedrie (waarbij mijn voorkeur nu uitgaat naar de 27UK600 van LG):
https://tweakers.net/pric.../1257425;1171647;1085601/

Het mooiste is een monitor met USB-C/Thunderbolt 3. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik de meerprijs t.o.v. wat ik in bovenstaande lijst heb staan voor mezelf kan rechtvaardigen. Voor deze meerprijs kan ik ook een dock kopen waar ik mijn netwerk/monitor/etc aan kan koppelen, welke ik vervolgens aan m'n MBP kan koppelen.

Budget: rond de €300

Zag deze ook, maar is volgens mij te verouderd ;) : *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 18-09-2019 12:58 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Alle reacties

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-01 18:18
Mijn LG 27UD59-B monitor gebruik ik voor foto-bewerking, games, tv kijken en internet.
Dit is mijn derde LG monitor en bij al deze monitors zit een "color calibration certificate".

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
JoStad schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:39:
Mijn LG 27UD59-B monitor gebruik ik voor foto-bewerking, games, tv kijken en internet.
Dit is mijn derde LG monitor en bij al deze monitors zit een "color calibration certificate".
Thnx! Heb 'm er even bij gezet in de vergelijking (y)
https://tweakers.net/pric.../1257425;1171647;1085601/

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Niet meer info tips? O-)

• Roet
  • Laatst online: 20:32
Ik zie in je vergelijking geen monitor die in hoogte verstelbaar is. Zeker als je gaat werken achter je PC, en mogelijk lange tijden erachter zit, is dat wel wat extra waard naar mijn mening.

Voordeel van onderstaande monitor is, naast dat hij in hoogte verstelbaar is, dat hij USB-C heeft en je laptop kan opladen. Ook is dit paneel native 10-bit ipv 8-bit + FRC, voor wat het waard is. Hij is wel flink duurder dan 300 euro, maar mijn ervaring (zowel kantoor als thuis heb ik deze monitor) is dat het een degelijke monitor is die precies de features heeft die je nodig hebt om je (coding/sketch/lightroom) werk te kunnen doen. Daarom wilde ik hem in ieder geval even onder je aandacht brengen.

pricewatch: LG 27UK670-B Grijs

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Roet schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:13:
Ik zie in je vergelijking geen monitor die in hoogte verstelbaar is. Zeker als je gaat werken achter je PC, en mogelijk lange tijden erachter zit, is dat wel wat extra waard naar mijn mening.

Voordeel van onderstaande monitor is, naast dat hij in hoogte verstelbaar is, dat hij USB-C heeft en je laptop kan opladen. Ook is dit paneel native 10-bit ipv 8-bit + FRC, voor wat het waard is. Hij is wel flink duurder dan 300 euro, maar mijn ervaring (zowel kantoor als thuis heb ik deze monitor) is dat het een degelijke monitor is die precies de features heeft die je nodig hebt om je (coding/sketch/lightroom) werk te kunnen doen. Daarom wilde ik hem in ieder geval even onder je aandacht brengen.

pricewatch: LG 27UK670-B Grijs
Thanks, ik neem 'm mee in mijn lijst. Ik vind het niet erg om meer te betalen, maar de vraag is of de meerprijs het waard is voor mij. Niet qua budget, maar of ik het echt ga/kan benutten. Daarom gaf ik de usb-c/thunderbolt connectie als voorbeeld. Ik ga geen 300+ uitgeven voor die ene feature. Maar als deze scherm wel beter is voor wat ik er mee ga doen, is de extra 99 euro geen probleem ;)
Gezien, gevolgd naar Componenten Aankoopadvies en daar staat weer *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? en die komt mij verouderd over (laatste update in 2012, 7 jaar geleden).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
iMars schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:40:

Gezien, gevolgd naar Componenten Aankoopadvies en daar staat weer *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? en die komt mij verouderd over (laatste update in 2012, 7 jaar geleden).
Gaat erom dat je topic aankoopadvies is en dus in ComponentenAankoopAdvies (CAA) hoort. Ik heb het topic daarheen gezet ;).

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:47:
[...]

Gaat erom dat je topic aankoopadvies is en dus in ComponentenAankoopAdvies (CAA) hoort. Ik heb het topic daarheen gezet ;).
Aahh mea culpa, had ik je verkeerd begrepen. ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er een reden voor dat je 4K wilt? Waarom volstaat 1440p bijvoorbeeld niet? Dan kun je voor het budget dat je hebt een prima IPS scherm scoren!

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:07:
Is er een reden voor dat je 4K wilt? Waarom volstaat 1440p bijvoorbeeld niet? Dan kun je voor het budget dat je hebt een prima IPS scherm scoren!
Waarom? Scherper beeld! Aangezien ik relatief dicht op het scherm zit vind ik het fijn om scherper beeld te hebben.

Mijn MBP heeft een DPI van 227.
Een 27" 4K scherm heeft een DPI van 163.
Een 27" 1440p scherm heeft "slechts" een DPI van 109

Mijn vorige MBP (15" uit 2011) heeft een DPI van 128
Ik vind het haarscherpe beeld erg fijn. Het liefst zou ik een 5K scherm willen, maar daar zegt mijn portemonnee gewoon nee tegen :+

Pagina: 1