Beste allen,
Ik heb een surround sound systeem met twee voorluidsprekers en twee surroundluidsprekers. de voorluidsprekers klinken gedempt / digitaal / onder water (moeilijk om precies te beschrijven). De twee surroundluidsprekers klinken wel goed.
Als ik het geluidkanaal in de Xonar D1 driver wijzig van "2 channels" naar "6 channels", gaat het surround sound verloren maar klinken de voorluidsprekers plotseling wél goed.
Weten jullie hoe ik Dolby Digital surround sound kan krijgen zonder dat de voorluidsprekers half functioneren?
Relevante software en hardware die ik gebruik

Paneel versterker

Paneel Xonar D1 Audio Center
Ik heb een surround sound systeem met twee voorluidsprekers en twee surroundluidsprekers. de voorluidsprekers klinken gedempt / digitaal / onder water (moeilijk om precies te beschrijven). De twee surroundluidsprekers klinken wel goed.
Als ik het geluidkanaal in de Xonar D1 driver wijzig van "2 channels" naar "6 channels", gaat het surround sound verloren maar klinken de voorluidsprekers plotseling wél goed.
Weten jullie hoe ik Dolby Digital surround sound kan krijgen zonder dat de voorluidsprekers half functioneren?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 Education
- Asus Xonar D1 audio card. Driver versie 8.1.8.1823. Verbonden met versterker via een optische kabel
- In het driverpanel is SPDIF out aangevinkt en Dolby Digital Live geselecteerd. 2 Channels is gekozen als geluidkanaal
- Ik heb een Sony STR-DH520 Multi Channel A/V Receiver. Speaker pattern is 2/2/ (twee voor twee surround)
- Receiver paneel toont L/R en SL/SR als speakers. Ook geeft het 'LFE', 'OPT' en het Dolby Digital logo met een 'D' erachter licht.
- "A.F.D. AUTO" is geselecteerd als Sound Field. Alhoewel je met "2 channel stereo" de imperfecties in de voor luidsprekers nog beter hoort.
- ASUS Xonar D1 driver geherinstalleerd
- Versterker gereset naar fabrieksinstellingen
- Speakers opnieuw aansluiten
- Speaker pattern op de versterker aanpassen
- Sound Field aanpassen
- Speaker grootte op versterker aanpassen (grootte van de voor luidsprekers kan niet worden aangepast. Is dat vanwege het 'sound field'?

Paneel versterker

Paneel Xonar D1 Audio Center