Hallo,
TL;DR onderaan.
Ik heb recentelijk een Xiaomi hub gekocht en hiervan de firmware upgrade. Kennelijk had dit ik beter niet kunnen doen want dankzij de firmware upgrade opent poort 9898 zich niet meer wat ik nodig heb om de gateway aan Home Assistant te koppelen, leuk
Dus ik heb de volgende handleiding gevonden om hier wat aan te doen (Ja, helaas begint het mac addres van mij hub met 04:CF:8C)
Mijn vraag is het volgende.
Op de afbeelding hieronder is te zien dat deze beste persoon kabeltjes op de printplaat van de hub heeft gesoldeerd. Nu heb ik al een UART module besteld maar ik weet niet zo goed wat het beste manier is om deze te koppelen aan de printplaat van de hub.
TL;DR
Welke pinnetjes/staafjes zijn er aan de print plaat in de afbeelding hieronder gesoldeerd zodat ik een UART module kan koppelen aan de Xiaomi hub? En wat zijn de aanbevelingen om dit zelf te reproduceren? PS: Ik heb nog nooit iets gesoldeerd, zou ik de verbinding ook via een tape/plakband kunnen realiseren?
Of moet hier helemaal niet aan beginnen en iets van een zigbee usb stick kopen om de knoppen en sensoren daaraan te koppelen (als dat kan)

(klik voor grote versie)
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Met vriendelijke groet,
Dennis
TL;DR onderaan.
Ik heb recentelijk een Xiaomi hub gekocht en hiervan de firmware upgrade. Kennelijk had dit ik beter niet kunnen doen want dankzij de firmware upgrade opent poort 9898 zich niet meer wat ik nodig heb om de gateway aan Home Assistant te koppelen, leuk
Dus ik heb de volgende handleiding gevonden om hier wat aan te doen (Ja, helaas begint het mac addres van mij hub met 04:CF:8C)
bron: https://www.home-assistan...aqara/#connection-problemIf your gateway’s MAC address starts with 04:CF:8C, there is a good chance that the required port 9898 is closed on your gateway (you can check it with the Nmap utility, using the command sudo nmap - sU {gateway_ip} -p 9898). To fix that issue, you need to do these steps:
- Find a specific screw bit (like a fork) to open the gateway case.
- Find a USB-UART cable/module and connect it to your computer.
- Solder 3 wires - RX, TX and GND like here.
- Turn on the gateway (220V).
- Open a serial terminal application (e.g. PuTTY) and connect to the serial port assigned to the USB-UART module (baudrate: 115200).
- Wait until the gateway is booted up, connect the RX, TX and GND wires to the UART module (don’t connect the Vcc (power) wire!).
- You will see all the messages from the gateway.
- Send the command psm-set network open_pf 3 (the command has to end with a CR newline character).
- Check your settings executing the command psm-get network open_pf to be sure it’s OK.
- Restart the gateway.
Mijn vraag is het volgende.
Op de afbeelding hieronder is te zien dat deze beste persoon kabeltjes op de printplaat van de hub heeft gesoldeerd. Nu heb ik al een UART module besteld maar ik weet niet zo goed wat het beste manier is om deze te koppelen aan de printplaat van de hub.
TL;DR
Welke pinnetjes/staafjes zijn er aan de print plaat in de afbeelding hieronder gesoldeerd zodat ik een UART module kan koppelen aan de Xiaomi hub? En wat zijn de aanbevelingen om dit zelf te reproduceren? PS: Ik heb nog nooit iets gesoldeerd, zou ik de verbinding ook via een tape/plakband kunnen realiseren?
Of moet hier helemaal niet aan beginnen en iets van een zigbee usb stick kopen om de knoppen en sensoren daaraan te koppelen (als dat kan)

(klik voor grote versie)
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Met vriendelijke groet,
Dennis