Modem tele2 vervangen om open NAT te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 11:41
Hoi,

Met het modem dat ik van tele2 geleverd heb gekregen kan ik mijn NAT niet op open of moderate zetten. Weet iemand misschien een modem dat goed werkt met het tele2 netwerk waarbij ik die NAT wel op open kan zetten?

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik woon in Amsterdam :)

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat is open of moderate NAT? Ik heb nog nooit van die termen gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Wat probeer je precies te bereiken door de instellingen van je Tele2 modem aan te passen? Het helpt als je uitlegt van het uiteindelijke doel is. Hieronder een aantal vragen die ons kunnen helpen jou te helpen:
  1. Welk probleem probeer je op te lossen?
  2. Wat heb je al geprobeerd?
  3. Waarom denk je dat deze instelling in je Tele2 modem je probleem zal oplossen?
  4. Hoe ziet je netwerk er precies uit (alle componenten, typenummers, etc.)?

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-09-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
1. de connectivity issues die ik heb met mensen die moderate of strict nat types (foutmeldingen in games, slecht kunnen connecten naar sessions, disconnections, blablabla allemaal heel vervelend)
2. frustrerende telefoontjes met tele2 die me nergens mee "kunnen" helpen, guides zoals dit volgen: https://www.connectify.me/blog/how-to/fix-strict-nat-type/, zelf instellingen van me modem veranderen, en me internetvriendjes die meer van netwerken afweten teamviewer geven en me instellingen laten veranderen.
3. Omdat dat is waar je dat soort dingen regelt
4. ik heb het middelste modem van deze: https://www.tele2.nl/klan...net/internet-installeren/ en ik er zit een intel I211AT Copper (Pearsonville) Network adapter op mijn msi gaming pro carbon x470 moederbord. (het gaat allemaal om pc, ik heb geen gaming consoles ofzo)

Zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Je kunt zo'b DSL modem niet zomaar vervangen. Tenzij je glas hebt?
Als je TV en telefonie afneemt is het vervangen nog ingewikkelder.

Kijk gewoon even hier:
https://forum.tele2.nl/ti...olor-tg789bvn-modem-47624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Welke spellen speel je? Is het met port forwards op te lossen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
jeroen3 schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:52:
Je kunt zo'b DSL modem niet zomaar vervangen. Tenzij je glas hebt?
Als je TV en telefonie afneemt is het vervangen nog ingewikkelder.

Kijk gewoon even hier:
https://forum.tele2.nl/ti...olor-tg789bvn-modem-47624
Dat heb ik dus allemaal al geprobeerd ;(

Gelukkig heb ik alleen internet, hopelijk zou dat het simpeler moeten maken

@lier ports forwarden hebben we ook al geprobeerd, we hebben op een gegeven moment zo'n beetje alles open gezet wat er maar open gezet kan worden en alsnog had zat ik in dat strikte nat type 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Voor de duidelijkheid ik ben hier dus al zo lang mee bezig dat ik er inmiddels niet meer mee zit om honderden euros aan een modem te besteden als dat het oplost. Echter als ik er niet van te voren achter kan komen of een modem goed met mijn netwerk werkt dan stap ik waarschijnlijk over van provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:27

nexhil

BAM!

Zit er misschien een DMZ optie in je Tele2 modem?

nvm, zie net dat dat ook op het tele2 forum artikel wordt opgegeven

[ Voor 44% gewijzigd door nexhil op 16-09-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
nexhil schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:07:
Zit er misschien een DMZ optie in je Tele2 modem?

nvm, zie net dat dat ook op het tele2 forum artikel wordt opgegeven
Ja ik weet niet meer precies wat daar het probleem mee was maar dat werkte in ieder geval ook niet goed. Op een gegeven moment moest ik ook telkens 10 minuten wachten voordat ik internet had als ik me computer opstartte.. Volgens mij was dat het maar weet het niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Timba- schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:40:
de connectivity issues die ik heb met mensen die moderate of strict nat types (foutmeldingen in games, slecht kunnen connecten naar sessions, disconnections, blablabla allemaal heel vervelend)
het gaat allemaal om pc, ik heb geen gaming consoles ofzo
Die termen (open, moderate, strict NAT) worden juist vooral gebruikt bij consoles. In welke software krijg je deze foutmeldingen precies op je PC? Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Timba- schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:06:
Voor de duidelijkheid ik ben hier dus al zo lang mee bezig dat ik er inmiddels niet meer mee zit om honderden euros aan een modem te besteden als dat het oplost. Echter als ik er niet van te voren achter kan komen of een modem goed met mijn netwerk werkt dan stap ik waarschijnlijk over van provider.
Je zal eerst een goede probleemanalyse moeten doen voordat je naar een oplossing kan kijken. En voor mijn gevoel heeft die nog niet plaats gevonden.

Nogmaals, om welke spellen gaat het? En wat heb je allemaal geprobeerd? Heb je bijvoorbeeld je pc uitgesloten (pc via andere provider laten werken en/of een werkende pc via jouw netwerk laten werken)? Staat UPnP aan? welke andere netwerkcomponenten heb je in je netwerk?

Open NAT betekent dat je pc direct toegankelijk is op Internet. Oftewel, je vertrouwt volledig op de beveiliging van je pc. Niet gewenst en niet nodig. Moderate NAT krijg je als je bepaalde poorten, speciaal voor de game die jij gaat hosten, forward naar jouw pc. Nodig als je zelf wat gaat hosten. Strict zorgt ervoor dat je pc niet bereikbaar is vanaf Internet. Gewenste situatie, zou in principe voldoende moeten zijn om games te joinen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Cpt.Morgan schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:40:
[...]

[...]

Die termen (open, moderate, strict NAT) worden juist vooral gebruikt bij consoles. In welke software krijg je deze foutmeldingen precies op je PC? Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
In GTA 5 krijg ik telkens linksboven in het scherm een waarschuwing dat ik op een strikte NAT zit en heb ik last van disconnects en kom ik moeilijk bij me vrienden in servers. Bij COD blackout kon ik gewoon helemaal niet bij mijn vrienden in een groepje, toen hebben we echt van alles geprobeerd.

@Verwijderd had deze toevallig net iets eerder geplaatst dan jouw post :)

[ Voor 5% gewijzigd door Timba- op 16-09-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timba- schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:01:
@lier ports forwarden hebben we ook al geprobeerd, we hebben op een gegeven moment zo'n beetje alles open gezet wat er maar open gezet kan worden en alsnog had zat ik in dat strikte nat type 8)7
Wat @lier vroeg is welke spellen je speelt? Edit: Ik zie dat je ondertussen een antwoord hebt geplaatst

Misschien is het goed om te begrijpen dat je op internet grofweg communiceert op 2 manieren:
- TCP
- UDP

Het makkelijkste voorbeeld van TCP verkeer is het openen van een webpagina. Je kiest het adres, wacht even en daar is je pagina. Als er onderweg dataverlies optreedt zal TCP proberen het bericht opnjeuw op te halen, waardoor je o.a. daardoor even moet wachten.

Een turn-based game kan daar prima mee overweg, omdat je toch een voor een handelingen doet.

Een RPG daarentegen heeft behoefte aan snelle communicatie, zonder haperingen. Vergelijkbaar met VoIP. Daarvoor is UDP veel geschikter.

UDP wordt 1x verstuurt, heeft een beperkte error correction en gaat niet heen en weer naar de verzender. Problemen met het versturen van UDP naar je device ga je dus direct merken.

Waar lijkt dit probleem nu op te treden volgens jou? Bij het omzetten van je verkeer van je eigen netwerkadres (meestal 192.168.x.y) naar een internetadres. Dat omzetten of vertalen heet NAT (network address translation). En PAT als je het over poorten hebt (het scheelt 1 letter, maar de combinatie doet me altijd hieraan denken)

Dat hele NAT-type is volgens mij een bedenksel van softwarefabrikanten (waarschijnlijk ivm gaming). Ze proberen het systeem makkelijker te maken voor consumenten, alleen is het (mij althans) niet duidelijk wanneer er nou sprake is van open of strict. Soms worden i.p.v. open en strict letters gebruikt, maar dan heb je meestal dezelfde vraag. Sowieso hebben sommige spellen in mijn optiek behoefte aan onnodig veel open poorten.

Wat je nu aan het doen lijkt te zijn is steeds meer gaten schieten in je firewall, zodat je game contact kan maken. Als je de firewall beschouwt als voordeur van je huis, begon dat met een klein spionnetje, en ondertussen lijk je met een moker je voordeur vol gaten te hebben geslagen zodat je vrienden makkelijk naar binnen kunnen. Helaas zonder resultaat geloof ik |:(

Die routers van een ISP zijn bewust dichtgetimmerd om ongewenst bezoek tegen te gaan. Hoe meer je dat aanpast, hoe groter de kans dat iets of iemand met minder goede bedoeling op je netwerk terechtkomt.

TL/DR: Kun je aangeven welk type game(s) je speelt, of nog beter welke games en of die online documentatie hebben over de vereiste poortconfig (UDP en/of TCP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@lier Ik heb al 3 verschillende pc's op dit netwerk aangesloten (2x geupgrade) en ik heb hier telkens last van. De andere dingen die op me router zijn aangesloten is alleen een telefoon en een "hub" voor m'n philips hue lampjes die via wifi werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
@Timba- Specifiek voor GTA V staat op de link hieronder een hele uitleg, met onderaan allemaal dingen die je kunt proberen. Kun je aangeven welke van die dingen je al geprobeerd hebt (met name: router reset; port forwards; uPnP;bekabeld vs WiFi)?

https://support.rockstarg...ine-about-Strict-NAT-Type

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt.Morgan op 16-09-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:45:
Dat hele NAT-type is volgens mij een bedenksel van softwarefabrikanten (waarschijnlijk ivm gaming). Ze proberen het systeem makkelijker te maken voor consumenten, alleen is het (mij althans) niet duidelijk wanneer er nou sprake is van open of strict. Soms worden i.p.v. open en strict letters gebruikt, maar dan heb je meestal dezelfde vraag. Sowieso hebben sommige spellen in mijn optiek behoefte aan onnodig veel open poorten.
Type 0, open = geen NAT of firewall, of de client in DMZ. Zeer onveilig.
Type 1, moderate = NAT + UPnP.
Type 2, strict = normaal NAT/firewall, alleen expliciete portforwards of gaten in je firewall.

@Timba-
Leg eens wat meer uit over je situatie. Hoe komt je internet binnen? Waar gaat het allemaal doorheen?
Wat zit er nog meer aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:03:
Type 0, open = geen NAT of firewall, of de client in DMZ. Zeer onveilig.
Type 1, moderate = NAT + UPnP.
Type 2, strict = normaal NAT/firewall, alleen expliciete portforwards of gaten in je firewall.
Says who? Heb je een bron?

In bijvoorbeeld RFC2663, RFC6888 of RFC7857 vind ik die woorden niet terug zoals jij ze omschrijft. Maar het IETF oerwoud is dermate groot dat ik het vast over het hoofd zie ergens :)

Als dit gestandaardiseerd is, dan juich ik dat van harte toe. Maar als het niet gestandaardiseerd is, dan moeten router fabrikanten met propietary documentatie een pseudo-standaard gaan implementeren. Ik wil niet zeggen dat een standaard een garantie is op succes, maar het maakt de kans wel een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@jeroen3 Het komt binnen via zo'n stekker waar je vroeger de telefoon op aansloot volgens mij. Verder zit er in de router (naast mijn pc, waar het allemaal om gaat) alleen een hub voor me philips hue lampjes en de wifi gaat alleen naar mn telefoon. :)

@Cpt.Morgan Alle dingen die je genoemd heb, heb ik geprobeerd. Dat met die port forwards heb ik niet zelf gedaan maar een vriend van me die er meer verstand van heeft via teamviewer. Dat was toen voor COD blackout en dat kregen we niet aan de praat. Misschien dat het met GTA 5 wel lukt met die ports forwarden, maar dan blijft het probleem dat ik dat per spel moet aanpassen. Als een nieuw modem het in 1 keer allemaal gefixt heeft dan besteed ik daar liever wat geld aan om er voorgoed van af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Timba- schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:11:
Als een nieuw modem het in 1 keer allemaal gefixt heeft dan besteed ik daar liever wat geld aan om er voorgoed van af te zijn.
Je blijft dit zeggen, maar 1) het is voor mij niet duidelijk dat het modem de oorzaak is (als het met Tele2 internet niet mogelijk is om te gamen, zou dat een probleem zijn voor -veel- Tele2 klanten) en 2) in veel gevallen is het helemaal niet mogelijk om een eigen modem te gebruiken. Wat voor internet heb je eigenlijk van Tele2 (DSL of glasvezel)? Dit is boven ook al eens gevraagd, maar die vraag is nooit beantwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 16-09-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@Cpt.Morgan DSL, tele2 levert volgens mij niet via glasvezel bij mij in de buurt. Of in ieder geval niet op het moment dat ik dit abbonement afsloot. 100mbit was het snelste wat ik kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Timba- schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:18:
@Cpt.Morgan DSL, tele2 levert volgens mij niet via glasvezel bij mij in de buurt. Of in ieder geval niet op het moment dat ik dit abbonement afsloot. 100mbit was het snelste wat ik kon krijgen.
Dan zit je sowieso vast aan het modem van Tele2. Volgens mij ondersteunt Tele2 (nog) geen andere apparatuur op hun DSL verbindingen. Iets wat @jeroen3 boven ook al heeft gezegd overigens.

Je kunt natuurlijk wel kijken naar een andere DSL provider op je adres. Die zal je ook een ander modem geven, en wellicht kun je een korting krijgen als je een nieuw contract afsluit. Maar als het probleem toch ergens anders blijkt te liggen, lost dat je probleem natuurlijk niet op.

[ Voor 28% gewijzigd door Cpt.Morgan op 16-09-2019 14:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Timba- schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:11:
@jeroen3 Het komt binnen via zo'n stekker waar je vroeger de telefoon op aansloot volgens mij. Verder zit er in de router (naast mijn pc, waar het allemaal om gaat) alleen een hub voor me philips hue lampjes en de wifi gaat alleen naar mn telefoon. :)
Begrijp ik nou dat je zowel een modem als een router hebt liggen?
het tele2 modem is een modem en router in 1, dus nu heb je twee routers achterelkaar.

Dat maakt het openen van poorten net even lastiger dan normaal.

Klopt mijn aanname dat je nu dus twee routers hebt, en dus twee maal moet natten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
job schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:23:
[...]
Klopt mijn aanname dat je nu dus twee routers hebt, en dus twee maal moet natten?
Als dit inderdaad zo is, dan is de kans wel erg groot dat hier het probleem zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Zo kom ik het meestal tegen. Geen idee of er een RFC voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zult zoals hierboven al gemeld 1 van deze twee dingen moeten doen:
Ports forwarden of UPnP aanzetten.
Het laatste is het makkelijkst maar ook minder veilig.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@job Nee nee ik heb alleen dat ding wat ik eerder linkte, die van tele2. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat voor extern IP adres krijg je ?
is dat en 'echt' extern ip adres, of krijg je een proxy adres ?

Het lijkt er op dat je met nog een aantal andere gebruikers via een proxy naar buiten gaat ( zoals je ook op mobiel internet achter een provier CGNAT zit )

https://www.sidn.nl/nieuw...res-gebaseerde-technieken
Wikipedia: Carrier-grade NAT

Je bent niet de eerste ;)

Krijg NAT type niet 'open', blijft 'strict' (in RainbowSix)

[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 16-09-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, en die hub die je hebt. Is dat echt een hub of is dat een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@sypie Oef ik weet niet precies wat de definities van een hub of switch zijn, het is dit ding: https://www2.meethue.com/nl-nl/p/hue-bridge/8718696511800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@FreshMaker Hoe zie ik dat? Als ik "ipconfig" typ in ms dos prompt krijg ik van die 192.168 adressen te zien bij ipv4 adress en default gateway. Dus ik neem aan dat dat proxy adressen zijn?

Subnet mask 255.255 etc. bij de ipv6 dingen staan van die vreemde adressen met letters er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Klinkt mij ook als slechte bekabeling / wifi in de oren. Staat uPnP aan in de router? Dat scheelt een hoop met de strict instelligen. Verder disconnects etc komen vaak niet door NAT maar door slechte bekabeling of wifi waar een hoop storing op zit. Zet je pc eens met een korte (nieuwe) netwerkkabel bij je modem en probeer het nog eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:24
Tele2 router eruit en eigen eraan gaat niet omdat je de PPOE gegevens niet krijgt.

Wel kan je een eigen router gebruiken en Tele2 router in een soort "bridge" zetten, ook kan de router in een DMZ(minder veilig) als het moet.

Connectieproblemen met anderen kan idd met NAT te maken hebben, maar vaak is het gewoon slecht Wi-Fi of bekabeling.

Edit handleiding is hier te vinden>
https://forum.tele2.nl/va...en-tele2-45472#post276805
* Je zal dan een eigen router erachter moeten hangen.
* De functie heet "assign public ip".
* Hang niet zomaar je pc direct aan de public ip functie dan ben je kwetsbaar op het internet.

[ Voor 65% gewijzigd door mr_evil08 op 17-09-2019 08:49 . Reden: Handleiding toegevoegd ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Timba- schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:32:
@FreshMaker Hoe zie ik dat? Als ik "ipconfig" typ in ms dos prompt krijg ik van die 192.168 adressen te zien bij ipv4 adress en default gateway. Dus ik neem aan dat dat proxy adressen zijn?

Subnet mask 255.255 etc. bij de ipv6 dingen staan van die vreemde adressen met letters er tussen.
Post eens een dump van "ipconfig /all" en "tracert www.google.com" in de commandline op de PC hier, dan kijken we even mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 17-09-2019 09:07 ]

• Timba-
@Cpt.Morgan

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vwwrxyg2twcia.png

[ Voor 11% gewijzigd door Timba- op 18-09-2019 08:40 ]

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Er staan welk wat dingen op het Tele2 forum

Dit lijkt mij de meest relevante
https://forum.tele2.nl/va...n-maken-de-tg789bvn-49337

Al zou ik dan kiezen om dat naar een *eigen* router te zetten en niet naar 1 vast device ;)
Asus RT oid

Een simpele Asus RT kan al voldoende mogelijkheden bieden weet ik als power user.
A2000/UPC/Ziggo heeft er ook een handje van om alles dicht te gooien.
Hun modem/router ding in domme modem mode en klaar is raymondw

[ Voor 29% gewijzigd door raymondw op 18-09-2019 08:56 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 22:44
Timba- schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:01:
[...]

Bij het handmatig openen van poorten moet je PC een vast IP adres op het lokale netwerk hebben. Weet je nog of dat toen de poorten handmatig zijn opgengesteld het IP adres van je PC als vast is ingesteld.

Ik ben benieuwd of GTA in staat is succesvol poorten open te zetten via Universal Plug and Play (uPnP). Download Portmapper en laat het contact maken met je router. Dan kun je zien of en welke poorten er door uPnP zijn opgengezet. Portmapper kent onder instellingen meerdere uPnP libraries die je kunt gebruiken; dat is voor het geval de standaard library niet werkt met jouw router. Dan kun je andere proberen.

Laat ons weten of GTA poorten open kan zetten op de modem/router. Dat is het startpunt dat de andere missen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer ik de traceroute al zie dan hoef je niet verder te kijken en is het gewoon een intern probleem, waarschijnlijk door al de handmatige NAT instellingen weet het router gedeelte het ook niet meer.

Verder is er met die DSL boxen van Tele2 ook wat mis, waarbij er constante issues zijn met afgesloten sessies, hoge pingtijden, wifi disconnects. Gevolg is dat je gewoon niet kan gamen. Ik heb dit bij meerdere Tele2 klanten gezien.

Tele2 levert verschillende types maar de Experiabox V8 moet je NIET hebben. Deze vertoont alle issues welke jij beschrijft.

Daarnaast moet je ook niet werken met Port forwarding voor games, heeft totaal geen zin, zeker omdat meeste games toch een random poort openen. uPnP is dan beter aan te raden.

En alle games die je noemt werken gewoon zonder problemen zonder port forwarding.

Daarnaast, die Strict NAT melding. Die is echt leuk, maar die komt doordat je verbinding instabiel is, waarschijnlijk zal in je XBox App op je PC het zelfde zien wanneer je een Netwerk Diagnostics uitvoert.

Daarnaast zijn de termen, moderate NAT, Strict NAT onzin termen. Waarschijnlijk een self named Network expert...

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
@Wim-Bart Nouja na al dat gedoe met de modeminstellingen moest ik dus telkens 10 minuten wachten voordat ik het internet op mocht als ik me computer opnieuw opstartte, dus toen heb ik tele2 gebeld en die hebben alle instellingen weer naar standaard gezet. Hoe dan ook ben ik wel erg serieus aan het overwegen om over te stappen, wegens dit probleem en ook omdat ze me eigenlijk nooit ergens mee willen helpen.

@EricJH Ik kan dit weekend even niet achter me computer, ik zal volgende week met dat uPnP aan de gang gaan :)
Pagina: 1