Vraag

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:54
Beste mede forumleden,

Mijn vraag
In Rainbow Six: Siege heb ik NAT type 'strict'. Hierdoor werkt het spel minder goed op een aantal punten. Het lukt mij niet om instellingen zo aan te passen dat ik NAT type 'open' krijg.

Relevante info
Software: RainbowSix: Siege / Windows 10.
Provider: Tele2.
Modem: Technicolor TG789bvn (standaard Tele2).
Router: TP-LINK AC2600 (sinds vandaag).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor vandaag was ik direct met de Tele2 modem verbonden via wifi. Ik had een statisch ip ingesteld op mijn laptop, en DMZ aangezet op de modem zodat ik een directe verbinding heb. Hiermee bleef de NAT type volgens RainboxSix nog steeds 'moderate'. Onder andere vanwege slechter bereik in de rest van het huis heb ik de TP-Link AC2600 aangeschaft. Nu wil ik alles graag zo instellen dat ik ook eindelijk NAT type 'open' krijg.

Ik heb de router een statisch ip gegeven volgens volgende instellingen:
.

Op de router heb ik via port triggering de nodige poorten open gezet (80, 443, 14000, 14008, 6015) met de volgende instellingen:
.

Ik heb DMZ aangezet op de modem voor de router. Daarnaast heb ik op de modem via port forwarding dezelfde poorten open gezet, specifiek voor de router.

Ik zou dit graag zonder port forwarding op de router oplossen, omdat dit 'ip specifiek' is. Dat zou betekenen dat wanneer iemand op bezoek komt om het spel te spelen, diegene elke keer zijn instellingen moet wijzigen (statisch ip en poorten toewijzen). Corrigeer mij graag als ik het fout heb.

Om e.e.a. te testen heb ik steeds de firewall op mijn laptop uitgezet, zodat dit de resultaten niet beïnvloed. Doordat zonder de router ertussen het NAT type 'moderate' was, denk ik te weten dat het aan de modem en router ligt, en niet aan andere zaken op mijn laptop.

Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten, Foxhill.

[Voor 3% gewijzigd door Foxhill op 19-03-2017 21:08]

Alle reacties

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:30

Yariva

Power to the people!

Hoi,

Klopt het nu dat je de modem als bridge heb ingesteld naar de nieuwe router (omdat ik een publiek IP adres zie?)

En omschrijf de "meerdere punten" die nu niet naar behoren werken. Misschien heeft het niets te maken met je NAT type (wat overigens overrated als de pest is.)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Foxhill
De modem is niet als bridge ingesteld. Dat ondersteund de modem helaas niet.
De modem heeft DMZ aan, met/naar het statische IP van de router. De router ontvangt zo dus direct alles van buiten.

De "meerdere punten" is eigenlijk met name dat wanneer ik NAT type 'strict' heb (zoals nu), en een van mijn vrienden 'moderate', we dan niet kunnen connecten. Dat is dus wel een belangrijke beperking. Bij NAT type 'moderate' merkte ik inderdaad geen verschillen. Maar de NAT type moet toch gewoon 'open' kunnen zijn?

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 17:02

WoBBeL

*zwaai*

Je hebt Tele2 zie ik, als je het public IP toewijst aan een apparaat is dat GEEN bridge. Je moet dan in zowel je eigen router als in de Tele2 router port forwardings instellen.

Ik heb het zelf als volgt gedaan:

Tele2 modem/router: 192.168.1.0/24 met aantal open poorten op 192.168.1.65
Draytek router: 10.0.0.0/24 met de WAN op 192.168.1.65 en ook hier heb ik een aantal poorten open gezet.

Tele2 is gewoonweg kut met open poorten. DMZ kreeg ik ook niet werkend, dus ik heb handmatig de poort reeksen ingesteld welke ik gebruik. Eigenlijk zet je dus 2 keer je pooretn open 8)7

Tele2
https://tweakers.net/ext/f/YZmbny9ztzW8l3Ybg7qYA9GD/thumb.png

Draytek (router achter Tele2)
https://tweakers.net/ext/f/tCsjJYHoefcbsIHRSvRX5NMy/thumb.png

Er is nog een optie: de AC2600 als AP instellen ipv router, dan hoef je alleen maar op 1 router poorten open te zetten. Bij mij geen optie, ik gebruik ook VPN op de Draytek :+

[Voor 44% gewijzigd door WoBBeL op 20-03-2017 19:05]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb die Technicolor in zijn geheel vervangen, dat loste het NAT probleem (PS4) op voor mij.

Die Technicolor is een dichtgetimmerd onding.

• Foxhill
Vanmorgen bleek dat het geheel niet meer werkte en kon ik niet meer inloggen op de router. Na de router een hard reset te geven en alle instellingen opnieuw zoals hierboven omschreven in te stellen heb ik plotseling NAT type 'open'.

Ik heb foto's gemaakt van de instellingen, welke ik ook precies hetzelfde weer heb ingevoerd. Zo weet ik dat de instellingen niet anders zijn dan eerst. Ik kan niet verklaren wat er veranderd is.

@xost : Ik kreeg DMZ wel werkend, en heb daarnáást nog bij zowel de router als de modem de poorten open gezet. Dat blijkt dus nu wel te werken.

@Gravit0n : Ik ben wel benieuwd ho jij de Technicolor vervangen hebt. Wat gebruik je nu als modem? Helpt Tele2 je om een andere modem in te stellen?

[Voor 11% gewijzigd door Foxhill op 21-03-2017 20:23]

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 17:02

WoBBeL

*zwaai*

Nee Tele2 helpt je niet. Heb je glasvezel? Dan moet je met vlans gaan klooien.

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dit schijnt een bekend probleem te zijn met Rainbow Six Siege en andere Ubisoft games waar veel mensen last van hebben.
Ik heb er zelf ook last van met R6S en heb ook al alles geprobeerd maar ik kom ook niet van "strict" af.

Wel weer apart dat ik met de open beta van For Honor (ook Ubisoft) gewoon een "open" NAT had, zonder dat ik überhaupt poorten had geopend of iets dergelijks.

Smiling as the shit comes down...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tenzij je zelf een server bent of wilt draaien, moet je poorten forwarden, anders hoeft het niet eens. ;)

• Foxhill
@CH40S Dat klopt niet voor Rainbow six.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Foxhill schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:07:
@CH40S Dat klopt niet voor Rainbow six.
Euh, dat is basic networking, last time I checked, was dat niet veranderd, dus dat kan ook niet anders zijn voor Rainbow Six Siege. ;) De game zal waarschijnlijk zelf iets hosten, waardoor het op een bepaalde poort bereikbaar móet zijn, anders hoef je echt niet een port te forwarden. :)

Er zijn immers zat games waarbij dat niet hoeft, zoals bijvoorbeeld Battlefield. ;) Of, wat dichter in de buurt bij Siege, Ghost Recon Wildlands. ;)

[Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2017 20:46]

• Foxhill
Ik begrijp dat netwerken zo werken, en dus bijna alle andere spellen ook. Bij RainbowSix kun je met NAT type strict niet in een game komen met iemand die NAT type moderate heeft.

Open connect met iedereen.
Moderate connect niet met strict.
Strict connect alleen met open.

Bedankt voor de hulp en het meedenken. Het is blijkbaar toch gelukt met de instellingen zoals ik eerder omschreef. Blijft bijzonder dat het bij Rainbow Six zo een issue is.

@xost Ik heb ADSL. Voorlopig laat ik het even bij deze (enige ondersteunde) modem. Bedankt voor het meedenken.

[Voor 11% gewijzigd door Foxhill op 22-03-2017 21:46]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Foxhill schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:44:
Bedankt voor de hulp en het meedenken. Het is blijkbaar toch gelukt met de instellingen zoals ik eerder omschreef. Blijft bijzonder dat het bij Rainbow Six zo een issue is.
Call of Duty heeft het ook. ;)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Geen dedicated servers, dus een van de clients host de lobby en moet dus poorten forwarden, lekker systeem zo.....

Fixing things to the breaking point...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RGAT schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:16:
Geen dedicated servers, dus een van de clients host de lobby en moet dus poorten forwarden, lekker systeem zo.....
Is bij Wildlands ook, maar daar hoef je geen port te forwarden. :) Al heb ik daar nog geen NAT-indicator gezien, dus dat werkt of helemaal anders, of dat werkt met UPnP of zo.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:35

Nox

Noxiuz

Het hele ps4 verhaal is al een bende, support geen ipv6 ook dus als providers straks dual-stack lite moeten inschakelen (carrier grade nat op ipv4 en een public ipv6) kan je fluiten naar je games ;)

Alleen omdat 'Sony vindt dat het aantal ipv4 adressen nog prima is en er zo weinig gebruikers van ipv6 zijn dat ze er geen aandacht aan besteden'. Zo schiet de uitrol nooit op.

Koop een PC :+ Of xbox :+

Ontopic: je moet in je modem port forwards instellen en je tp-link als AP gaan gebruiken (liefst bekabeld natuurlijk!)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Foxhill
Nox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:56:
Koop een PC :+

Ontopic: je moet in je modem port forwards instellen en je tp-link als AP gaan gebruiken (liefst bekabeld natuurlijk!)
Dit topic gaat over een laptop, niet een PS4.
Ik heb mijn poorten al geforward. Dit blijkt inderdaad uiteindelijk goed te werken.

[Voor 7% gewijzigd door Foxhill op 23-03-2017 17:23]

• Nox

Nox

Noxiuz

Aha, wist ik ff niet.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nox schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:56:
Het hele ps4 verhaal is al een bende, support geen ipv6 ook dus als providers straks dual-stack lite moeten inschakelen (carrier grade nat op ipv4 en een public ipv6) kan je fluiten naar je games ;)
Laten we eerst maar eens überhaupt overgaan op IPv6, want daarvan is de adoptie eigenlijk ook nog erg laag. Leuk dat IPv6 er is e.d, maar het wordt tot op heden nog amper gebruikt en hoe lang roept men al dat de IPv4 adressen op raken? ;) An sich heb je ook niet per se voor elk device een IPv6 adres nodig. Ja, met IPv6 vervalt NAT, maar dan is alles (in theorie) te benaderen over het internet, of dat iets is wat je moet willen? Maar goed, dat is offtopic.
Alleen omdat 'Sony vindt dat het aantal ipv4 adressen nog prima is en er zo weinig gebruikers van ipv6 zijn dat ze er geen aandacht aan besteden'. Zo schiet de uitrol nooit op.
Tja, als je kijkt naar de IPv6 adoptie, is dat ook niet zo raar als je het mij vraagt. Hoe lang roept men nu dat de IPv4 adressen op raken? Ik denk dat het allemaal wat opgeblazen is, in de hoop dat de uitrol van IPv6 versneld zou worden, maar geen enkele ISP hapt. Op Tweakers alleen al zijn er door de jaren heen meerdere berichten te vinden, dat Ziggo zou beginnen met de uitrol van IPv6, maar ze moeten nog altijd beginnen. ;) Het loopt dus echt zo'n vaart niet en moet zeggen, ik heb er ook nog geen hinder van gemerkt, dat IPv6 nog geen gemeengoed is.

• Nox

Nox

Noxiuz

CH40S schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:38:
[...]
Laten we eerst maar eens überhaupt overgaan op IPv6, want daarvan is de adoptie eigenlijk ook nog erg laag. Leuk dat IPv6 er is e.d, maar het wordt tot op heden nog amper gebruikt en hoe lang roept men al dat de IPv4 adressen op raken? ;) An sich heb je ook niet per se voor elk device een IPv6 adres nodig. Ja, met IPv6 vervalt NAT, maar dan is alles (in theorie) te benaderen over het internet, of dat iets is wat je moet willen? Maar goed, dat is offtopic.
[...]
Tja, als je kijkt naar de IPv6 adoptie, is dat ook niet zo raar als je het mij vraagt. Hoe lang roept men nu dat de IPv4 adressen op raken? Ik denk dat het allemaal wat opgeblazen is, in de hoop dat de uitrol van IPv6 versneld zou worden, maar geen enkele ISP hapt. Op Tweakers alleen al zijn er door de jaren heen meerdere berichten te vinden, dat Ziggo zou beginnen met de uitrol van IPv6, maar ze moeten nog altijd beginnen. ;) Het loopt dus echt zo'n vaart niet en moet zeggen, ik heb er ook nog geen hinder van gemerkt, dat IPv6 nog geen gemeengoed is.
hier dan maar verder gaan? ;)

Nox in "Het grote IPv6 topic"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee