Vraag

• Kees K
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-02-2021
Hallo allen,

ik ben op zoek naar een headset/koptelefoon die goede kwaliteit muziek levert maar ook als gaming headset kan dienen. Ik zoek een draadloze koptelefoon waar je een usb kabel op kan aansluiten mocht de batterij op zijn. Je moet er buiten mee kunnen bellen en muziek luisteren via je telefoon maar binnen mee kunnen gamen.
Hij moet er dus wel mooi uitzien maar ook een goede microfoon hebben of er 1 kunnen aansluiten.
Mijn oog was gevallen op de Sennheiser MB 660 UC maar die is nogal duur en ik las ergens dat voor muziek het geluid niet optimaal is. Heeft iemand dezelfde wensen voor een koptelefoon en wat advies of tips?

alvast bedankt,

Kees

Alle reacties

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24
Ik heb deze, en kan hem van harte aanbevelen!

product: Bose QuietComfort 35 II

Ik ben het trouwens totaal niet eens met de recentie dat Tweakers zelf geschreven heeft.
Batterijduur is gemiddeld 19 uur. En die codecs; boeiend!

[Voor 10% gewijzigd door Luchtbakker op 15-09-2019 14:22]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:02
De QC35 moet het volgens mij meer hebben van zijn goede noise cancellation dan zijn geluidskwaliteit. Überhaupt is noise cancellation een eis voor TS?

Even los van geluidskwaliteit: Elke bluetooth headset met een 3.5mm jack zal voldoen. Tenzij je ook draadloos wil gamen, want dan voldoet eigenlijk geen één. Je kan het altijd proberen, de één is gevoeliger voor latency dan de ander op geluid. Maar in principe heeft Bluetooth gewoon teveel latency voor zulk soort zaken (behalve APTX low latency, maar dat is nauwelijks te vinden), en alle andere varianten doen het niet op je telefoon draadloos.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:45

br00ky

Moderator Harde Waren

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een pricewatch: Anker Soundcore Space NC (Grijs, Zilver, Zwart) Ik game er niet mee, maar wel regelmatig gebruik voor confcalls en dat doet ie prima. Accuduur is ook fenomenaal, zeker voor het geld. Zoek maar eens reviews van het ding :)
Qua muziek is het geen Bose of Sony maar prijs en met name kwaliteit zit ie zeer goed. Kan, mocht de accu op zijn ook met bijgeleverde 3,5mm kabel aangesloten worden, dan heb je alleen geen NC. Aansluiten via USB weet ik even niet, maar het ding is vrij snel ook weer opgeladen. Aanrader :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kees K
Thanks allen voor de reacties. Belangrijk voor mij is dat ik de headset ook kan gebruiken als koptelefoon buiten de deur via Bluetooth met mn mobiel. Een mic of aansluiting van een mic is nodig om hem ook te kunnen gebruiken om een telefoon gesprek er mee te kunnen voeren. Draadloos gamen is niet echt nodig. Hoewel het wel fijn is als je tussen de games door het huis kan lopen en kan doorpraten op TS discord.

• Kees K
The Eagle schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:46:
Ik heb een pricewatch: Anker Soundcore Space NC (Grijs, Zilver, Zwart) Ik game er niet mee, maar wel regelmatig gebruik voor confcalls en dat doet ie prima. Accuduur is ook fenomenaal, zeker voor het geld. Zoek maar eens reviews van het ding :)
Qua muziek is het geen Bose of Sony maar prijs en met name kwaliteit zit ie zeer goed. Kan, mocht de accu op zijn ook met bijgeleverde 3,5mm kabel aangesloten worden, dan heb je alleen geen NC. Aansluiten via USB weet ik even niet, maar het ding is vrij snel ook weer opgeladen. Aanrader :)
Tx. En hoe doet ie het als je er muziek mee luisterd?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Prima. Zoals gezed, het is geen dure Bose, Sony of Sennheiser maar wel heel veel bang for buck. Zoek de reviews maar eens op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gekkemarc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-03 22:49
Mocht je voor de bose qc35 II gaan en ermee willen gamen op een Ps4 dan moet je de Android kabel van de qc25 erbij bestellen. Dit is 30 euro dat bovenop de prijs van de qc35 II komt

9900k, RTX 3090, 32GB DDR4, psn: marcievg

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:31
Iets om in algemene zin op te merken en op te letten:
Verschillende bluetooth koptelefoons met een koptelefoon aansluiting die je kan inpluggen werken niet gelijktijdig draadloos ook als headset. Dat is ook (deels) wel afhankelijk van de aansluiting op je apparaat. Mijn StereoBoom HP600 heeft prima geluid, vind ik aangenaam zitten (dit is natuurlijk altijd subjectief) en ik kan er uuren muziek mee luisteren of bellen (zowel via telefoon als via Skype) Vanaf de andere kant ben je bij weinig omgevingsgeluid prima te volgen. Deze heeft geen Active Noise Cancelling, maar ik mis dat ook niet.

Daarnaast kan je als de batterij leeg raakt met de (bijgeleverde) 2meter USB kabel gewoon draadloos verder gaan terwijl de koptelefoon oplaadt. Dit gaat (afhankelijk van de power van de USB poort) behoorlijk snel. Daarnaast kan je als de batterij leeg is ook met de bijgeleverde 2meter aux kabel (standaard aansluiting koptelefoon) wanneer de batterij leeg is ook muziek luisteren. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen via die aansluiting de microfoon te gebruiken, en dat schijnt dus ook niet te kunnen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee