lichte auto gezocht, wat is nou een goede keuze?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
OP: Ik snap de hele vraagstelling niet.

Je hebt een tweede auto nodig omdat je partner naar het werk moet. Maar hoe doe je dat nu dan?
Blijkbaar heb je de Seat nu ook niet nodig op de 4 dagen dat de partner hem gebruikt.
In dat geval ga je de auto van de zaak zonder bijtelling rijden (dus niet/bijna niet privé gebruiken) en heb je ook geen extra kosten (misschien een parkeervergunning ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 21:38
Ik rij al jaren Frans, nog nooit grote problemen gehad. Zelfs nu al 2x achter elkaar een Megane 2 en 3 op gas. Eerste 1 ton meegereden tot 250.000 en nu weer een ook al een ton mee gereden en ook hier ook helemaal nog niets mee gehad. Verder als 2de auto een clio campus 1.2 nu na 8 jaar ook nog nooit iets aparts mee gehad.

Ik heb dus alleen maar goede ervaring met Franse auto's. Gewoon om de 25.000 een beurtje geven en hij kan er weer tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door meneer deff op 20-09-2019 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-08 14:56
kendo schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:08:
Suzuki Alto 2009 - 2014. Ik rijd nu al meer dan 9 jaar dit type(1x nieuw en 1x 2e hands 17.000km) En ze zijn op een paar dingetjes na redelijk bullit proof. Lage mrb, lage onderhoudskosten en relatief zuinig.

Maar net zoals met de Celerio, zijn ze 2e hands nog steeds behoorlijk duur in aanschaf.
Alto 2015 is er ook die heb ik namelijk. Prima auto en inderdaad weinig onderhoud. En loopt enorm zuinig, zeker met het start-stop systeem.

AMD Ryzen 5 2600 @3,4Ghz , 16GB DDR4, Gigabyte Aorus B450M, Gigabyte GeForce GTX1070TI 8GB, 240GB SSD, 1TB HDD, Windows 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Peugeot 107 en Citroën C1 zijn uitzonderlijk goed, voor een Franse auto. De Toyota Aygo is dan weer 1 van de slechtste Toyota's ooit. Dat krijg je als je samen een auto maakt.

Je ziet het ook bij de samenwerking tussen Renault en Nissan, de kwaliteit van Renaults is VEEL beter geworden en die van Nissan holt achteruit.

Dit is Tweakers, hier houden we van feiten: en feit is dat Franse auto's gemiddeld genomen hartstikke onbetrouwbaar zijn, ver benedengemiddeld. Net als Italiaanse auto's. Duitse auto's zijn niet veel beter, maar gemiddeld wel beter.

Japans en Koreaans, daar vind je over het algemeen de echte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Wij hebben net onze Toyota Yaris 1.0 weggedaan na 20 jaar en 300.000km. Heeft ons nooit laten staan.

En zit onder de 850 kilo grens en natuurlijk zeer zuinig.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Dieken Taffert schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:19:
Dit is Tweakers, hier houden we van feiten: en feit is dat Franse auto's gemiddeld genomen hartstikke onbetrouwbaar zijn, ver benedengemiddeld. Net als Italiaanse auto's. Duitse auto's zijn niet veel beter, maar gemiddeld wel beter.
Dit is ook Tweakers: wat een onzin kraam je uit. Als Franse en Italiaanse auto’s hartstikke onbetrouwbaar zouden zijn, waarom zie ik ze dan nooit langs de weg staan? Hou nou toch eens op met die klassieke vooringenomenheid.
Japans en Koreaans, daar vind je over het algemeen de echte kwaliteit.
Ah, kwaliteit als in, bovengemiddeld slechte roestpreventie?

Het is vandaag de dag niet meer zo dat bepaalde merken slecht of goed zijn. Gemiddeld genomen zullen er verschillen zijn, maar dat zit vooral tussen de modellen, en niet perse de merken onderling. Wat vooral bepalend is voor de betrouwbaarheid van een auto, is hoe ermee is omgegaan en wat voor kwaliteit onderhoud deze heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Onze Yaris heb ik niet ontzien. Ik heb 70.000km met dezelfde olie gedaan. In 150.000km nog nooit iets aan het koelsysteem gedaan.
Hij verbruikte dus danig weinig olie dat ik het nooit meer controleerde. Totdat hij ineens een rood lampje gaf toen ik hem hard de hoek omgooide na tienduizenden kilometers zonder onderhoud, toch maar even bijgevuld.
(Wel remmen en bandjes netjes vervangen, moet wel veilig blijven)

Op het laatst had het ding dus bijna 300.000km gelopen en was de voorophanging uitgewoond maar zelfs dat was wel weer te vervangen. Motor weet ook niet van ophouden.

Hij heeft ons maar 1 keer in de steek gelaten en dat was met een kapotte accu in de winter.

Frans en Italiaans of Duits, het kan allemaal prima. Maar zo betrouwbaar als de Yaris komt het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:47
In 70.000 km olie wisselen zodra het lampje gaat branden is echt verkeerde zuinigheid. Ook al is het oerdegelijk, het had je makkelijk duizenden euro’s kunnen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nee ik vulde bij omdat ik het rode lampje in de bocht had gezien.
Dit was overigens buiten de "streak" van 70.000 met dezelfde olie. De olie die eruit kwam was noet zwart en bevatte ook geen metaal deeltjes. Was ook nog eens behoorlijk dun met 0w30. Maar het maakt allemaal niet uit, dat motortje blijft gewoon doorgaan, ongeacht leeftijd of kilometers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Steven.w schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:28:
[...]

Dit is ook Tweakers: wat een onzin kraam je uit. Als Franse en Italiaanse auto’s hartstikke onbetrouwbaar zouden zijn, waarom zie ik ze dan nooit langs de weg staan? Hou nou toch eens op met die klassieke vooringenomenheid.
Omdat ze nog in de werkplaats staan :Y)

OT: Waarom kijkt de TS niet naar een elektrische scooter? 16Km is zo goed als fietsafstand dus ik gok dat je met een scooter sneller bent dan met een auto. Met zulke korte stukjes komt de auto nooit op temperatuur en gaat hij veel harder slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:20:
OT: Waarom kijkt de TS niet naar een elektrische scooter? 16Km is zo goed als fietsafstand dus ik gok dat je met een scooter sneller bent dan met een auto. Met zulke korte stukjes komt de auto nooit op temperatuur en gaat hij veel harder slijten.
Volgens mij is dat al meerdere malen door TS aangegeven. Er valt in dit land soms een vochtige substantie uit de lucht.
Pagina: 1 2 Laatste