Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:21
Ik heb een moederbordje met een passief gekoelde Intel Celeron J1900 over na een upgrade van mijn htpc. Omdat mijn nas, een bejaarde en erg trage Synology DS211j, ook wel aan vervanging toe is, zat ik te denken of ik daar niet een leuke Xpenology-machine van kon maken. Dan heb ik een veel snellere, maar nog steeds erg zuinige nas en zou ik er misschien nog af en toe een servertje voor een game ofzo op kunnen draaien.

Ding is dat ik mijn budget zo laag mogelijk wil houden. Waar geld bespaard kan worden, doe ik dat graag. Qua voeding wil ik er een picopsu-setje van 60 watt bij kopen, dan blijft alles fanless en zo zuinig mogelijk. Voor de rest heb ik dus al een moederbord met ingebouwde cpu en een reepje geheugen en opslag plaats ik dan over uit mijn DS211j.

Ik zou het een tof gezicht vinden om het geheel gewoon aan de wand in de meterkast te schroeven (met wat standoffs uiteraard), maar ik heb zo mijn twijfels over hoe verstandig het is om het moederbord open en bloot te houden en qua brandgevaar lijkt me dat ook niet echt geweldig.

Hieronder een idee van mijn situatie. Waar ik het moederbord vasthoud, is de enige plaats waar er genoeg ruimte vrij is om hem aan de muur te hangen. Die koperen buis wordt overigens niet warm. Wie heeft er toffe ideeën of suggesties om dit op een leuke manier te doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.worteltoegang.nl/dingen/public/nasmeterkast.jpg

Edit: Ik heb op AliExpress deze testbench gevonden. Ik denk dat ik die ga gebruiken. Hij heeft schroefgaten waarmee ik hem aan de muur kan hangen en flinke standoffs.

[ Voor 7% gewijzigd door faraga op 28-11-2019 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien dat @TERW_DAN wat tips kan geven? * Raven denkt aan
[CM] Servertje, Servertje aan de wand......
[CM] muur²
Wel jammer dat de plaatjes stuk zijn...

edit: En congrats :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-09-2019 13:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meterkast voor opslag klinkt logisch, maar je zit met een hoop stof en flinke temperatuurextremen want meestal niet geisoleerd. Ik weet niet in hoeverre jouw storage tegen vocht kan, maar met mijn Synology heb ik het nooit aangedurfd.
Having said that: je meterkast lijkt als twee druppels water op de mijne qua inrichting en opzet. Heb zefs de zelfde meters hangen :D Ik heb op die plek een blinde wandplank van de gamma vastgeschroefd. Smal genoeg om er tussen in te passen, groot genoeg om er vanalles op te zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:21
The Eagle schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:46:
Meterkast voor opslag klinkt logisch, maar je zit met een hoop stof en flinke temperatuurextremen want meestal niet geisoleerd.
Dat valt bij mij wel mee. Ik heb twee meterkasten naast elkaar. Bij de ene is de installatie van warmte en water enzo en in degene op de is eigenlijk alleen apparatuur voor de elektriciteit. Ze zijn gewoon binnen, dus de temperatuur zal altijd wel tussen de ~15 en 30 graden blijven. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om. Stof zal ook wel loslopen. Het systeem is passief gekoeld, dus het hoopt niet op een specifieke plek op. Bovendien maak ik die kast vrij regelmatig open en als ik stof zie, dan blaas ik het er wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 247398

Mijn meterkast zit bij de voordeur in een trapgat zonder isolatie en zonder verwarming. Woning is een verdieping hoger dan mijn voordeur dus. Enige verwarming is door woningen van mijn buren. Zit zelfs een weinig geïsoleerd stuk plaat tussen muur, kozijn en meterkast. Nog geen electronica zien sneuvelen :)

Mini-itx moederbordje dat jaar of vijf trouw mijn firewall was, in mijn studentenflat, toen ik rookte als een ketter, ging de deur uit omdat ik een deftige Draytek router kocht. Niet om de coating van een mengsel van stof en teer (was wel écht smerig ;))

Zie dus weinig problemen :D