Een PDF bestand veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1253742

Topicstarter
Hallo,

Kan ik een PDF bestand gemaakt met Adobe Distiller converteren naar een PDF bestand van een andere software aanbieder?

Dus bijv. van Adobe Distiller naar Foxit of Nitro?

Zo nee.....jammer. Zo ja, iemand die weet hoe dat moet en met welke software dat mogelijk is?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:33

Reptile209

- gers -

Wat zou je daarmee willen bereiken? Een pdf is een pdf (op wat nuances na of het een plaatje in een pdf-schil is, of dat het losse tekst en objecten zijn die later nog bewerkt kunnen worden). De software speelt daar niet echt een rol in.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In dit geval wil ik ermee bereiken dat de PDF leesbaar wordt voor de app waar ik het voor wil gebruiken.

Het is nl. zo, dat een PDF bestand die oorspronkelijk gemaakt is met PDF Creator wel op de app werkt, maar een PDF die met een andere bijv. Adobe is gemaakt, daar niet mee werkt. Dit even ter informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Anoniem: 1253742 Ik zou dit topic (App leest pdf bestand niet.) ter informatie meegeven, anders slaat je vraag op bijzonder weinig ;)

Maar waarom gebruik je dan PDFCreator niet, als die wel werkt?

Wat jij moet uitzoeken is dat die PDF uniek maakt dat ie wél door de app begrepen wordt. Wat moet erin staan zodat de app er wat mee kan (of wil).

Maar goed, dat kan net zo goed in je vorige topic.

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 15-09-2019 12:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Open de PDF en print hem uit met de in windows ingebouwde PDF printer? Desnoods met word ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het verhaal eens uit de doeken doen. Ik ben dus al een stukje verder, dan de vorige topic (app leest bestand niet)

Ik maak met een borduurprogramma genaamd Patternmaker, borduurpatronen. Een paar vriendinnen van mij doen dit ook. Wij delen dit onderling.

Nu is er een app in ontwikkeling, die borduurpatronen kan lezen, die in PDF staan. Er is al een beta versie van, die kan van sommige designers wel de PDF patronen lezen en van veel (nog) niet.

Het handige van deze app is, dat je alle symbolen die met dezelfde kleur geborduurd moeten worden kunt zoeken. Ook kun je de reeds geborduurde steken/symbolen 'highlighten' om aan te geven dat je ze al hebt geborduurd.

Van de week had ik een patroon van een vriendin en die wilde ik laten lezen met die app, waarmee je dus patronen kunt lezen. Die werkte niet. De symbolen die zij had gebruikt waren gewijzigd in de symbolen die de app herkent. Zij had dus een patroon in Patternmaker met een ander PDF software gemaakt.

Ik heb haar 'ruwe werk' van Patternmaker gevraagd en die toen zelf in een PDF gezet. Ik had gebruik gemaakt van PDF Creator. Een open source PDF maker. Ik was daar via allerlei omwegen bij terecht gekomen.

En toen ik het door mij gemaakte PDF (PDF Creator) in de borduurapp plaatste, herkende die alle tekentjes van het patroon.

Het patroon was dus hetzelfde van mijn vriendin en mij. In Patternmaker gemaakt. Alleen zij had een andere PDF maker gebruikt. Welke weet ik niet. Ik kon bij de eigenschappen zien, toen ik de PDF in Foxit plaatste dat er stond Acrobat Distiller 9.0.0.

Dus vandaar dat ik nu vraag of ik die PDF's van mijn vriendin ook kan veranderen in het PDF Creator programma, die dus wel blijkt te werken met die borduurapp.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

Oh, trouwens..... Ik ben heel erg blij dat jullie proberen mij te helpen. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1253742 op 15-09-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1253742 schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:28:
Dus vandaar dat ik nu vraag of ik die PDF's van mijn vriendin ook kan veranderen in het PDF Creator programma, die dus wel blijkt te werken met die borduurapp.
Heb je dit nou al eens gewoon geprobeerd? Heb je anders beide PDF's (de ene die werkt en die ene die niet (meer) wekt)? Wellicht dat er duidelijke verschillen te zien zijn.

Probeer bijvoorbeeld eens de items te selecteren. Lukt dit bijvoorbeeld in je eigen PDF wel en in de andere niet, dan is dat waarschijnlijk het probleem, de structuur is verloren gegaan met Acrobat Distiller.

Maar vertel eens hoe jij de PDF Creator gebruikt om de PDF te maken. Gebruik jij hem als printer? En waar vanuit print je dan?

En anders:
Room42 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:37:
Maar waarom gebruik je (of jouw vriendin) dan PDF Creator niet, als die wel werkt?
:P

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 15-09-2019 14:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb het patroon van mijn vriendin in PDF Creator geplaatst en opgeslagen. Daarna zag ik bij de eigenschappen ook staan, dat het 'gemaakt' was met PDF Creator.

En daarna heb ik het patroon weer in de borduurapp gezet, maar was het alsnog niet leesbaar.

Ik maak met Patternmaker een patroon. Vanuit Patternmaker kan ik dat getekende patroon bewaren door het op te slaan op mijn pc. Ik kan het ook gelijk uitprinten met mijn printer. Maar i.p.v. mijn papieren printer te gebruiken verander ik dan de printerkeuze in die van een PDF programma. En dan maakt hij er een PDF van, die je ook weer kan uitprinten of op je pc opslaan.

Ik kan beide patronen(wel werkend en niet werkend) wel openen in eender welk PDF programma (Nitro, Foxit, PDF Creator), maar niet in een borduurapp, zoals ezPDF of zoals nu de nieuwe, waar ze mee bezig zijn Pattern Keeper.

Ja, mijn vriendin gaat nu ook wel die PDF Creator gebruiken, maar we hebben nu wel een aantal patronen in PDF staan, waar we niets meer mee kunnen. We hebben in de loop der jaren al heel veel samen getekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1253742 op 15-09-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Anoniem: 1253742 Kun je de werkende en niet-werkende versies eens online zetten zodat wij die kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou wel willen, maar hoe plaats ik PDF bestanden in het forum? Of waar moet ik die online zetten?

Ik heb Tweakers nog maar een paar dagen geleden ontdekt.

Ah, gevonden.Hieronder een link van WeTransfer, waarin twee bestanden staan.

Geboortetegel. En daarmee lukt het niet om het leesbaar te maken in de borduurapp.

Huis met zonnebloemen is een patroon van mezelf 'geprint' met PDF Creator vanuit het borduurprogramma Patternmaker. Die kan ik dus wel laten lezen door die borduurapp.

https://we.tl/t-Otp1WDUU1F

Bedankt dat jullie er naar willen kijken.

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 1253742 op 15-09-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die geboortetegel heeft dit als "gemaakt met" staan:
code:
1
PScript5.dll Version 5.2.2

Denk dat daar het verschil zit, dat dit niet wordt ondersteund door jouw PDF programma.

Ik heb datzelfde bestand geëxporteerd met Voorvertoning op de Mac. Wil je eens kijken of die bij jou wel wil laden? https://we.tl/t-uOhXfFWfRx

[ Voor 28% gewijzigd door sypie op 15-09-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk niet dat dat het is. Ik dacht in eerste instantie dat het aan Acrobat Distiller lag of aan zijn vervanger van Ghostscript.

Maar zojuist een borduurpatroon die niet rechtstreeks vanuit Patternmaker in PDF Creator is gezet eens geprobeerd, maar dan een ander. En ook die wordt niet gepakt.

Daar krijg ik het volgende te zien: https://we.tl/t-nV5qsCb5af

Misschien dat het in de app Pattern Keeper zit. Misschien pakt hij alle fonts wel niet. Ik denk dat ik het maar als een verloren zaak moet beschouwen en hopen dat de ontwerper van de app, dit oppakt.

In ieder geval bedankt voor het vele meedenken en jullie hulp in deze.

groetjes Denise

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1253742 op 15-09-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Anoniem: 1253742 Plaatjes kun je beter via imgur.com of iets dergelijke doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YZ4vusX.jpg

En wat gebeurt er wanneer je het document van mij er bij pakt en die gaat proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vraag even aan de maker hoe hij in zijn app de pdf's verwerkt. Het maakt namelijk nogal uit hoe de pdf intern de pagina beschrijft. Om een idee te geven:

Een tekst kan in principe op drie manieren beschreven worden.

De eerste manier is een instructie die ongeveer neerkomt op een instructie als 'teken op 3 cm van de linkerzijde de tekst 'Dit is een voorbeeld' met font 'Helvica', 12 punten hoog, kleur rood, vet.

Als het een bijzonder font is wat niet is bijgesloten dan beschrijft het pdf format de tekst als een reeks tekeninstructies (vecoren): neem een rode pen, dikte 2 punten, teken een verticale streep op 3 cm van d elinkerzijde van 11 punten hoog. Teken aansluitend een boog naar rechts etc. etc.

Als zelfs dat niet werkt zal PDF de tekst beschrijven als een plaatje, of te wel honderden miniscule punten rood of wit. En zo'n plaatje kan dan ook weer op verschillende manier beschreven worden.

Als de app tekst verwacht in een bepaald font en jij levert een plaatje, dan mislukt dat, maar andersom ook. Tekst is te converteren naar vectoren en/of plaatjes, andersom is veel moeilijker. Het hangt er dus vanaf hoe de maker van de app de beschrijving van het patroon verwacht. Ik denk niet dat het PDF-programma waarmee de PDF gemaakt wordt er veel toe doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 15-09-2019 22:52 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En wat gebeurt er wanneer je het document van mij er bij pakt en die gaat proberen?
Geprobeerd om in die app Pattern Keeper te plaatsen, maar ik krijg de melding dat de PDF of geen 'charts' bevat of niet in staat is om het te lezen.
Precies hetzelfde als wat ik zelf ook krijg.

Het vreemde is, dat dit zelfde patroon wel te lezen is in de app Ez PDF reader, die ook gebruikt wordt voor borduurpatronen.

Hartelijk dank voor het meedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1253742 op 15-09-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lustucru schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:51:
Vraag even aan de maker hoe hij in zijn app de pdf's verwerkt. Het maakt namelijk nogal uit hoe de pdf intern de pagina beschrijft. Om een idee te geven:

Een tekst kan in principe op drie manieren beschreven worden.

De eerste manier is een instructie die ongeveer neerkomt op een instructie als 'teken op 3 cm van de linkerzijde de tekst 'Dit is een voorbeeld' met font 'Helvica', 12 punten hoog, kleur rood, vet.

Als het een bijzonder font is wat niet is bijgesloten dan beschrijft het pdf format de tekst als een reeks tekeninstructies (vecoren): neem een rode pen, dikte 2 punten, teken een verticale streep op 3 cm van d elinkerzijde van 11 punten hoog. Teken aansluitend een boog naar rechts etc. etc.

Als zelfs dat niet werkt zal PDF de tekst beschrijven als een plaatje, of te wel honderden miniscule punten rood of wit. En zo'n plaatje kan dan ook weer op verschillende manier beschreven worden.

Als de app tekst verwacht in een bepaald font en jij levert een plaatje, dan mislukt dat, maar andersom ook. Tekst is te converteren naar vectoren en/of plaatjes, andersom is veel moeilijker. Het hangt er dus vanaf hoe de maker van de app de beschrijving van het patroon verwacht. Ik denk niet dat het PDF-programma waarmee de PDF gemaakt wordt er veel toe doet.
Dit gaat mijn pet te boven. Ik wil je heel hartelijk bedanken voor het meedenken, maar ik ben zelf niet zo'n computernerd dat ik weet hoe bepaalde software allemaal werkt.

De maker van die app Pattern Keeper is zelf een Zweedse en is de Engelse taal niet helemaal machtig. En ik kan wel Engels schrijven, maar al die computertermen kan ik ook niet in het Engels beschrijven.

Ik kan wat jij schrijft al niet in het Nederlands begrijpen.

vriendelijke groeten,

Denise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Iets anders: het valt op dat het huis enkel een tabel is met symbolen. De geboortetegel bevat meer informatie: allerlei -voor mij rare- kronkels. Best mogelijk dat die App daar over struikelt.

Anyway, het beste advies is om de geboortetegel naar zweden te sturen en aan de maakster te vragen of ze wil onderzoeken waarom de app die tegel niet kan lezen. Dat lukt met google translate zelfs in het zweeds. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, de maakster heeft het patroon van de geboortetegel al ontvangen. En ze is er volgens zeggen ook mee bezig.

Dat kan ik allemaal in het Engels nog wel duidelijk maken. Maar je moet bij mij niet met allerlei termen gaan gooien. Ik denk dat Google Translate, dat zelfs ook niet duidelijk kan vertalen.

Ja, dit zijn hele andere PDF-jes, dan gebruikelijk is, hè!

Ik heb hier nog wel een patroon, waarmee de app vlekkeloos werkt.

https://we.tl/t-mCD3Deqfls

Waar dat dus door komt weet ik niet. Ook dezelfde tekens zitten daar in. Ook die 'rare kronkels' die jij ook ziet in die geboortetegel. Maar daar kan die Pattern Keeper app, blijkbaar wel mee overweg.
De maakster van de app heeft ook aangegeven dat ze met die ontwerper heeft overlegd en dat die wel mogelijk zijn.

Maar zo'n ontwerper werkt ook met een borduurprogramma. Misschien wel dezelfde als die ik gebruik. nl. Patternmaker.

Maar ik wacht het maar verder af. Misschien dat die ontwerper van de app, zelf nog met een oplossing komt. Ze is nl. al wel een aantal dagen 'verdacht' stil.

Maar in ieder geval ook hartelijk bedank dat je mee hebt gedacht.

vr.gr. Denise

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 1253742 schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:28:
[...] Van de week had ik een patroon [in patternmaker gemaakt] van een vriendin [...]. Die werkte niet. De symbolen die zij had gebruikt waren gewijzigd in de symbolen die de app herkent.

Ik heb haar 'ruwe werk' van Patternmaker gevraagd en die toen zelf in een PDF gezet. [...]En toen ik het door mij gemaakte PDF (PDF Creator) in de borduurapp plaatste, herkende die alle tekentjes van het patroon.

Het patroon was dus hetzelfde van mijn vriendin en mij. In Patternmaker gemaakt. Alleen zij had een andere PDF maker gebruikt.
Als je in plaats van twee verschillende patronen-pdfs nu deze twee pdf's online plaatst dan kan er echt vergeleken worden maw:
- het pdf wat je vriendin heeft gemaakt en niet werkt;
- het pdf wat jij maakt met pdf creator op basis van hetzelfde 'ruwe werk';

Pagina: 1