Ik zal het verhaal eens uit de doeken doen. Ik ben dus al een stukje verder, dan de vorige topic (app leest bestand niet)
Ik maak met een borduurprogramma genaamd Patternmaker, borduurpatronen. Een paar vriendinnen van mij doen dit ook. Wij delen dit onderling.
Nu is er een app in ontwikkeling, die borduurpatronen kan lezen, die in PDF staan. Er is al een beta versie van, die kan van sommige designers wel de PDF patronen lezen en van veel (nog) niet.
Het handige van deze app is, dat je alle symbolen die met dezelfde kleur geborduurd moeten worden kunt zoeken. Ook kun je de reeds geborduurde steken/symbolen 'highlighten' om aan te geven dat je ze al hebt geborduurd.
Van de week had ik een patroon van een vriendin en die wilde ik laten lezen met die app, waarmee je dus patronen kunt lezen. Die werkte niet. De symbolen die zij had gebruikt waren gewijzigd in de symbolen die de app herkent. Zij had dus een patroon in Patternmaker met een ander PDF software gemaakt.
Ik heb haar 'ruwe werk' van Patternmaker gevraagd en die toen zelf in een PDF gezet. Ik had gebruik gemaakt van PDF Creator. Een open source PDF maker. Ik was daar via allerlei omwegen bij terecht gekomen.
En toen ik het door mij gemaakte PDF (PDF Creator) in de borduurapp plaatste, herkende die alle tekentjes van het patroon.
Het patroon was dus hetzelfde van mijn vriendin en mij. In Patternmaker gemaakt. Alleen zij had een andere PDF maker gebruikt. Welke weet ik niet. Ik kon bij de eigenschappen zien, toen ik de PDF in Foxit plaatste dat er stond Acrobat Distiller 9.0.0.
Dus vandaar dat ik nu vraag of ik die PDF's van mijn vriendin ook kan veranderen in het PDF Creator programma, die dus wel blijkt te werken met die borduurapp.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.
Oh, trouwens..... Ik ben heel erg blij dat jullie proberen mij te helpen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 1253742 op 15-09-2019 18:12
]