App leest pdf bestand niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als hobby kruissteek borduren en daar is sinds een tijdje een app voor op je telefoon op tablet, die je via de playstore kunt downloaden.
Ik wil hem gebruiken op mijn Samsung tablet.

Die app kan een pdf bestand 'lezen' en maakt dan het borduurpatroon met symbooltjes en kleurnrs zichtbaar. Je kunt dan met die app de kruisjes afstrepen die je hebt geborduurd. Ook kun je alle symbooltjes highlighten, in de kleur waar je mee borduurt. Etc.

Nu wil het geval, dat je alleen PDF bestanden van een aantal designers kunt gebruiken voor die app.
Ik kan zelf met een borduurprogramma patronen tekenen (Patternmaker XSD-bestanden) Als het patroon dan klaar is, kan ik er een PDF bestand van maken met eender welke software, die PDF-jes maakt.

(ik vind PDF bestanden handig omdat je die kunt uitvergroten op je scherm).

Ik heb al geprobeerd om de losse pagina's met Foxit als PDF bestand samen te laten stellen. Ik heb met Nitro Pro geprobeerd om PDF bestanden samen te voegen en zodoende dan in die app te zetten. Maar hij krijgt het niet 'leesbaar'. Ook online al geprobeerd. Maar alleen de patronen van designers die hun patronen zelf in PDF maken, zijn leesbaar.

De designers van borduurpatronen hebben verder niets met die app te maken. Maar hoe kan het dat de PDF bestanden van hun wel leesbaar zijn in zo'n patroon app en een PDF bestand , die ik maak niet?

Heeft het iets met de instellingen te maken? Of ? Wachtwoordbeveiliging is het niet.
Iemand een idee, waar dat aan kan liggen?

groetjes Denise

...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2019 16:35 ]

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
De (officiële) borduurpatronen zullen een digitale handtekening hebben welke de app herkent en dan het bestand wel laat zien. Heeft je pdf deze handtekening niet dan helaas niet.

Cloud ☁️

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zijn die designers misschien van eenzelfde club? Het zal dan inderdaad hoogstwaarschijnlijk een kwestie zijn van digi handtekeningen. En we kunnen niet helpen bij omzeilen van dergelijke beveiliging..

Of is het bijv alleen de grootste designers die dan misschien een bepaalde standaard volgen? De pdf bestanden kunnen ‘onder water’ op bepaalde manieren zijn gestructureerd.

Makkelijkste is misschien de app maker vragen hoe de pdf gestructureerd moeten zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel voor het beantwoorden van mijn vraag.

Ik weet wel, dat degene die deze app heeft gemaakt, gevraagd heeft aan die designers, of de door hun ontworpen patronen en daarvan gemaakte PDF bestanden, met die app 'leesbaar' gemaakt mogen worden.

De app is nog een beta-versie. De maker is nog m.b.v. borduursters aan het bekijken wat er nog veranderd moet of kan worden.

Dus er zal wel iets achter zitten.

Voorheen gebruikte ik altijd ezPDF. Daar kon ik ook de borduurpatronen mee aanstrepen en highlighten. EzPDF is niet speciaal voor borduurpatronen. Maar wordt wel veel onder de borduursters daarvoor gebruikt.

Bij ezPDF konden eigenlijk ook alleen maar PDF patronen van grote designers worden ingezet. Maar daar kon ik wel mijn eigen gemaakte patronen in zetten. Niet als 1 bestand. Maar iedere pagina in een apart PDF bestand.

Als er digi handtekeningen zijn gebruikt bij die patronen van de grote designers, dan is daar niets aan te doen. Maar hoe kom ik erachter of ze 'onder water' op een bepaalde manier zijn gestructureerd of dat ze een digitale handtekening hebben?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iets als een digitale handtekening zou je in de eigenschappen van de PDF moeten kunnen vinden. De interne eigenschappen kan je opvragen door de PDF te openen in een reader zoals Acrobat of Foxit. Windows Verkenner laat dat niet zien vziw.

Je kan in die eigenschappen ook eventuele versies en andere informatie zien die je kan vergelijken met je eigen PDF.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel.

Ik heb de patronen even vergeleken in Foxit reader. Er zit geen wachtwoord beveiliging op. Ik zie maar 1 verschil. De PDF versie is hetzelfde nl. PDF-1.6.
Bij maker staat bij beide het volgende: PScript5.dll Version 5.2.2

Alleen bij producent staat bij een patroon van een designer. HAED in dit geval....producent: Acrobat Distiller 9.0.0 (Windows)
En bij een patroon van mij staat: Acrobat Distiller 10.0.0 (Windows)

Acrobat Distiller ben ik niet bekend mee. Ik weet dus ook niet wat het doet. En of dat hetgeen is wat er voor zorgt, dat het bij de designer wel werkt en bij mijn patronen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon1205
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
Hallo, ik ben eigenlijk op zoek naar een programma als dit. Welke is dat en werkt die ook op iOS voor de iPad?
Pagina: 1