Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit is een systeem voor mijn vader die eigenlijk de "gewone" thuis activiteiten zal doen zoals Youtube, Office, Emails, Surfen, Downloaden, ed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400€, als dit wat meer is is het niet zo erg. Ik zou alles wel op 1 plaats willen bestellen en dit heb ik vorige keren bij azerty gedaan waar ik wel tevreden van was. Dus ik zou dit weer daar willen doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 3.5" harde schijven die ik wel zou overplaatsen van zijn oude naar nieuwe pc. 2 Schermen met een VGA en een DVI poort. Desnoods kan dat scherm met de VGA poort wel achterwege gelaten worden. Voor de rest nog een printer en een toetsenbord enz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de tower, een SSD is wel een must om het OS en ruimte voor wat andere programma's op te installeren. Minimum 8gb ram, maar als 16gb een slimmere keus is voor toekomstgericht te denken is dit ook goed.
Een dvd speler/brander zou hij wel willen hebben, wellicht ook een sd kaart lezer maar die kan ik desnoods nog apart kopen voor in een usb poort te stoppen. (de huidige kaartlezer heeft het begeven)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag een Ryzen processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet zo van die grootste behuizing, de kast staat namelijk op zijn bureau.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk een check-up van jullie of alle onderdelen optimaal bij elkaar passen en of jullie wellicht betere voorstellen hebben dan wat ik hier nu zal bij plaatsen.
Eerste samenstelling: 386€
Voorlopige mogelijkheid voor alternatief: 433€
Dank bij voorbaat voor al jullie hulp
EDIT: Ik zou alles op 1 plaats willen bestellen en mijn vroegere bestellingen heb ik gedaan op azerty, daar was ik wel tevreden over en ik zou daarom terug daar willen bestellen. Daar valt alles wel een klein beetje duurder uit dan de tweakers pricewatch.
Dit is een systeem voor mijn vader die eigenlijk de "gewone" thuis activiteiten zal doen zoals Youtube, Office, Emails, Surfen, Downloaden, ed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400€, als dit wat meer is is het niet zo erg. Ik zou alles wel op 1 plaats willen bestellen en dit heb ik vorige keren bij azerty gedaan waar ik wel tevreden van was. Dus ik zou dit weer daar willen doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 3.5" harde schijven die ik wel zou overplaatsen van zijn oude naar nieuwe pc. 2 Schermen met een VGA en een DVI poort. Desnoods kan dat scherm met de VGA poort wel achterwege gelaten worden. Voor de rest nog een printer en een toetsenbord enz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de tower, een SSD is wel een must om het OS en ruimte voor wat andere programma's op te installeren. Minimum 8gb ram, maar als 16gb een slimmere keus is voor toekomstgericht te denken is dit ook goed.
Een dvd speler/brander zou hij wel willen hebben, wellicht ook een sd kaart lezer maar die kan ik desnoods nog apart kopen voor in een usb poort te stoppen. (de huidige kaartlezer heeft het begeven)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag een Ryzen processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet zo van die grootste behuizing, de kast staat namelijk op zijn bureau.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk een check-up van jullie of alle onderdelen optimaal bij elkaar passen en of jullie wellicht betere voorstellen hebben dan wat ik hier nu zal bij plaatsen.
Eerste samenstelling: 386€
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 49,60 | € 49,60 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Masterbox Lite 3 | € 43,15 | € 43,15 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4DFS8266 | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 15,30 | € 15,30 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 240GB | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Geheugenkaartlezers | LogiLink USB 54in1 | € 9,15 | € 9,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 310,97 | ||
Voorlopige mogelijkheid voor alternatief: 433€
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 119,05 | € 119,05 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Masterbox Lite 3 | € 43,15 | € 43,15 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4DFS8266 | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 15,30 | € 15,30 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Geheugenkaartlezers | LogiLink USB 54in1 | € 9,15 | € 9,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 390,92 | ||
Dank bij voorbaat voor al jullie hulp
EDIT: Ik zou alles op 1 plaats willen bestellen en mijn vroegere bestellingen heb ik gedaan op azerty, daar was ik wel tevreden over en ik zou daarom terug daar willen bestellen. Daar valt alles wel een klein beetje duurder uit dan de tweakers pricewatch.
[ Voor 71% gewijzigd door karot9100 op 15-09-2019 01:33 ]