ADSL Modem Tweak (Home->Pro) probs

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ok ik heb de tweak waar hier een erg lang draadje over is, uitgevoerd.

In principe werkt nu alles, ik heb de modem in de uplink op een Sitecom 10/100Mbit Hub zitten.

Echter, moeten alle pc's op die hub hun netwerkkaart op 10mbit halfduplex hebben staan anders kunnen ze het modem niet eens benaderen :(

Opzich is dit geen probleem maar ik vroeg me af of het toch mogelijk is om ze op 100mbit te zetten, scheelt toch wat tijd als weer iemand via hub iets van mijn ftp moet leechen:/

Ik snap zowiezo niet waarom dit gebuerd, klinkt mij nogal onlogisch in de oren. Ik dacht dat 10 of 100mbit alleen uitmaakte wanneer het om een directe verbinding tussen modem->netwerkkaart ging.

Iemand een id?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:38
hub is of 10 of 100 Mbit. Bij het inprikken van een ADSL-modem die alleen 10 Mbit aan kan, gaat het complete netwerk naar 10 Mbit. Logisch.
Gebruik een aparte server om je ADSL te serveren aan je netwerk

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Uh nou dat is het grappige, die hub van mij kan wel dual speed, maar tis geen switch nee.

Zo kan ik (ff het adsl modem wegdenkend) met mijn 100mbit kaart gewoon een connectie opbouwen (ftp, quake whatever) naar mijn broertjes pc met eem 10mbit netwerkkaart. Dus dat het kan weet ik. Maar om 1 of andere reden doet dat modem het dus niet :(

Die lampjes op de hub zijn dan ook groen als er een 100mbit verbinding is of oranje als het een 10mbit verbinding is.

Verwijderd

Ik gebruik een switch 10/100 (139 gulden btw)
en het werkt helemaal top en hybride, onderlinge verbindingen pc's zijn keurig 100 mb.......dus inderdaad alleen met een switch

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
nee het ligt gewoon aan die modem man.... je zegt het zelf al, die modem werkt gewoon alleen op 10 mbit. Ik heb dezelfde modem en als ik mijn kaartje op 100mbit zet werkt het ook niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/