Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 16:30
Mijn vraag
Ik ben aan het kijken naar een steelstofzuiger, en omdat mijn ervaring met Xiaomi smart home zo goed is bevallen heb ik eens gekeken naar de Xiaomi Dreame V9 en de Jimmy JV51. Maar ik kom er niet zo goed uit welke nu "de beste" is. En is de Jimmy JV51 hetzelfde als de Roidmi?

Hebben jullie ervaringen met deze 2 steelstofzuigers, en/of hebben jullie een voorkeur voor één van deze 2, of wellicht een ander?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb de betreffende apparaten al eens via Youtube bekeken, en naar wat reviews gezocht, maar kon er niet echt met zekerheid achter komen of deze (of één van deze) toevallig met een EU-stekker wordt geleverd. En of de accu een beetje betrouwbaar is :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb natuurlijk wel gezien dat er wat verschillen in zuigkracht en de accu zit e.d., en dat de prijs ongeveer €50 verschilt. Maar waar het me meer om gaat (HEPA filter, betrouwbaarheid accu, een EU-stekker, persoonlijke ervaringen van Tweakers), daar ben ik hier meer voor :)

Bedankt voor de inzichten alvast!

[ Voor 20% gewijzigd door Kapotlood op 12-09-2019 21:15 ]

Beste antwoord (via Kapotlood op 13-05-2020 12:03)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn grootste tegenvaller van steelstofzuigers is de 'bevel' van de voet, dus het dikke stuk plastic om de borstel dat voorkomt dat je strak langs de rand kunt stofzuigen. Zo blijft er een centimeter of twee aan stof liggen langs de plinten.

Persoonlijk zou ik heel goed de reviews controleren op degelijkheid (hoe goed testen ze nou echt) en eigenlijk zou ik eerst kijken of je in NL iets kunt vinden zodat je hem terug kunt sturen als ie niet bevalt.

Wat die EU-stekker betreft; Er staat toch gewoon de keuze 'Plug type: EU'? En anders; sluit er gewoon een ander snoer of adapter op aan. En als er een 'reisadapter' geleverd wordt, moet je die direct weggooien want die zijn gewoon gevaarlijk. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 12-09-2019 21:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn grootste tegenvaller van steelstofzuigers is de 'bevel' van de voet, dus het dikke stuk plastic om de borstel dat voorkomt dat je strak langs de rand kunt stofzuigen. Zo blijft er een centimeter of twee aan stof liggen langs de plinten.

Persoonlijk zou ik heel goed de reviews controleren op degelijkheid (hoe goed testen ze nou echt) en eigenlijk zou ik eerst kijken of je in NL iets kunt vinden zodat je hem terug kunt sturen als ie niet bevalt.

Wat die EU-stekker betreft; Er staat toch gewoon de keuze 'Plug type: EU'? En anders; sluit er gewoon een ander snoer of adapter op aan. En als er een 'reisadapter' geleverd wordt, moet je die direct weggooien want die zijn gewoon gevaarlijk. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 12-09-2019 21:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Kapotlood
Bedankt @Room42! Ik heb me suf gezocht op reviews van de jimmy jv51, en ze zijn er bijna allemaal unaniem lyrisch over. Met name dat het een "Dyson voor weinig geld is", en dat schept verwachtingen :)

Mijn huidige stofzuiger (een simpele Philips "zak stofzuiger met draad") heeft inderdaad een klein borsteltje aan weerszijdes van de borstel/kop. Maar ook daar blijft regelmatig een piepklein randje langs de plinten liggen. Ik maak me om die plastic kop van steelstofzuigers daarom niet zo druk... dat loop ik toch wel even met de normale borstel nog even na.

Aangezien hij vanaf december gebruikt gaat worden in een 64m2 klein huisje maak ik me om de batterijduur e.d. niet zo'n zorgen, en even de randjes nalopen zal ook zo gedaan zijn.

Het voordeel van de Dreame 9P is dat de batterijduur en de zuigkracht beter zijn, maar heeft als nadeel dat de accu en het vuilbakje niet verwijderbaar zijn. De Jimmy heeft precies het omgekeerde voor- en nadeel. Vandaar m'n twijfel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
ik heb de dreame, de vuilbak is inderdaad niet te verwijderen, maar je houdt hem boven de vuilnisbak, drukt op het knopje en het meeste valt er al uit. je kunt dat cycloon ding eruit draaien om leeg te kloppen en het filter is wasbaar. gebruikt hem ook op de trap en de auto en moet zeggen dat dat zeker niet tegenvalt, resultaat is gewoon goed. de mijne kwam met een verloopje voor de stekker, gelukkig niet de gebrekkige die bij andere chinese spullen wel eens wordt geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05 22:24
Heb zelf wel eens gekeken naar zo’n Xiaomi Roidmi F8. Lijkt erg op de Dream V9, waar ik eigenlijk nog nooit van had gehoord.
Weet dus ook niet precies wat het verschil is. Maar dat vind ik wel vaker met die Xiaomi line-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Aangezien dit aankoopadvies is verplaats ik dit topic naar consumentenelectronica aankoopadvies @Kapotlood :).

WG -> CEA

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Dank @Zeehond :)

@remzor, ik heb ook even naar die Roidmi F8 gekeken, maar die is weer een redelijke stap duurder dan de Dreame V9 en de Jimmy JV51. Wel een erg mooi apparaat verder.

Waar ik ook een beetje naar zit te kijken is de accu: het lijkt er op dat de Jimmy de enige is waarbij de accu uit de stofzuiger kan worden gehaald... dat maakt het laden een stuk makkelijker dan dat je het hele ding ergens aan de muur moet ophangen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05 22:24
@Kapotlood Heb ook geen idee wat precies de verschillen zijn.
Met dat laatste ben ik het overigens niet eens. Ik vind het juist heerlijk dat mijn Dyson V7 Fluffy ergens op een kamer boven aan de muur hangt. Een vaste plek om hem op te bergen, op de laden en om tevens de accessoires op te hangen.

Die lossen adapters met snoertjes en dan weer kijken waar je hem in gaat prikken vind ik juist irritant (en de stofzuiger ligt dan in de weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@remzor, normaal gesproken zou ik dat ook liever hebben: dat ding in de bergkast hangen en opladen bijvoorbeeld. Maar ik betrek eind november een klein huisje, zonder echt een bergkast met stroom (±64m2 namelijk). Dus ik zoek iets wat ik in de kast kan opbergen, en de accu ergens kan opladen, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsamd
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04 13:05
@Kapotlood, hoe gaat het met jouw zoektocht? Verder niet nieuwsgierig hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb de zoektocht heel even op een lager pitje gezet omdat ik nog bezig ben met 'n aannemer voor m'n huis (de vloerbalken moeten vervangen worden, en een kruipruimte stofzuigen is niet echt noodzakelijk :D ).

Maar ik twijfel nog steeds tussen 3 varianten:
- Roidmi F8
- Dreame V9P (die komt met een EU stekker)
- Jimmy JV51

Alledrie hebben zo hun eigen voordelen, van hogere zuigkracht, de type borstels die er bij zitten, een al-dan-niet losse accu, en natuurlijk de prijs. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit eerlijk gezegd, maar ik denk dat ik de keuze eind november/begin december ga maken zodra ik weet wat ik aan ruimte daadwerkelijk ga overhouden nadat m'n spullen in de grote inbouwkast zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsamd
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04 13:05
Duidelijk! Bedankt voor je reactie en veel succes met alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danields
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11-2022
De Xiaomi V10 is er ook sinds kort. Even in de gaten houden wat de prijzen doen van de V9... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 15:03
Inmiddels ben ik in het bezet van de Dreame v9. Hij bevalt erg goed.

Ik vraag mij alleen af of deze onderstaande borstel ook gekocht kan worden voor de v9? Ik kan hem enkel vinden voor de roidmi. Voor tapijt in de slaapkamer werkt dit fijner namelijk denk ik.

Edit: Dan bedoel ik dus voor het brede opzetstuk aan de steel. (die kleine zit er al wel bij)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOuoSfJc9pf5_mXQXoYklFDQ90M=/f/image/aMCj3E23aQfQa6pWziLZaXSt.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door fifa4ever op 09-04-2020 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Naar mijn weten niet @fifa4ever, ik ben er ook naar op zoek geweest, maar de enige die ik kon vinden was de huismijt-borstel (de kleine elektrische die sowieso al bij het Dreame V9P pakket zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:36
Ik heb de V10 en het bevalt goed, zeker een aanrader. Zit af fabriek al een EU stekker op en met meerdere accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoes19
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-01-2021
Beste,

Waar heb jij de V10 gekocht,? Ik wil er ook graag 1 bestellen.

Mvg

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 15:34
Dit is dan wel geen Xiaomi maar ik heb laatst tot volle tevredenheid een Blitzwolf BW-AR182 aangeschaft en deze doet het echt perfect. Ook kattenharen van mijn langharige zuigt deze netjes op.

Hij is enorm fijn in gebruik en kost maar 90 euro. Misschien vind je dat model ook interessant.

Edit: ik had beter moeten kijken. Dit is een al wat ouder draadje.

[ Voor 10% gewijzigd door rjd22 op 15-05-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ouder draadje inderdaad, maar er komen af en toe nog steeds mensen naar toe :) Blijft leuk nieuwe merken en zo te zien trouwens... had onlangs (na 2 maanden corona-wachttijd) van Blitzwolf wat oordopjes binnen gekregen, de BW-FYE7. Ik ben ontzettend blij verrast door dat merk, dus zal ze zeker qua stofzuigers ook eens in de gaten houden, bedankt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Voor de mensen die de Dreame V9 op het oog hebben, maar huiverig zijn om bij Ali te bestellen....ik heb 'm deze week voor 145 euro bij Amazon.nl (wel derde verkoper,maar verzonden door Amazon)gekocht. Zeer redelijke prijs(nu laagste op Ali 139 euro) en toch de klantenservice en aftersales van Amazon.

Ik ben na vergelijken van diverse Xiaomi, Roidmi, en Dreame modellen op de V9 uitgekomen door de goede reviews en de lage prijs bij een bekende eu shop.
Ik ga 'm overigens gebruiken naast mijn Mijia 1s robot, dus het is zeker niet de bedoeling om het hele huis ermee te gaan stofzuigen. Het gaat meer om de hoekjes en de trappen.

[ Voor 40% gewijzigd door Medione1210 op 11-07-2020 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
De V9P die ik hier heb gebruik ik nu een half jaar ongeveer, en hij bevalt nog steeds hartstikke goed. In m'n huisje van ±65m2 gebruik ik 'm (bedank de kat maar) ongeveer 4x per week, en eens per week moet ie aan de oplader. Heel erg fijn apparaat, lekker wendbaar, en je schuift 'm zo de kast in als hij z'n werk gedaan heeft :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:37

Mystikal

It never hurts to help!

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Mystikal op 23-09-2020 14:18 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Hoe is de accuduur van jullie stofzuigers? Ik heb nu een dyson welke het nog geen 10 minuten volhoudt op volle kracht (heeft ook maar twee standen).

Ben eigenlijk op zoek naar een modelletje die het toch zeker een stuk langer volhoudt op 1 acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb mijn V9P nu ongeveer 3,5 jaar, maar ik heb niet 't idee dat de accu al noemenswaardig achteruit is gegaan. Op de hoogste stand is (en was) hij na ongeveer 9 minuten ook leeg, maar op de middelste stand is dat al snel 15 minuten, en op de laagste stand (goed genoeg voor normaal stof e.d.) ongeveer 25 minuten :)
Pagina: 1