Een server toepassen in vmware

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Vraag

• Kevinroeven
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-11-2020
Mijn vraag
Is het mogelijk om een backup van mijn (fysieke) server te draaien via vmware om te testen of dat mijn backup werkt ook vraag ik me af of ik viavmware mijn huidige mailserver kan draaien om daarmee veilig te testen
Ik heb zelf een beetje ervaring met vmware maar op kleine schaal ik grebruik het voor mijn opleiding medewerker beheer ICT . ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen :+

met vriendelijke groet kevin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

• Kevinroeven
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-11-2020
Dankjewel hier kan ik mee verder ik vroeg me nu alleen af stel mijn server is 9TB moet ik dan die files dan op een externe harde schijf van ook 9 tb zetten>? en als mijn ram op mij pc maar 16gb is en die van mijn sever 32 gb zorgt dat dan voor problemen zelfde geld voor processor of crasht alles dan

[ Voor 31% gewijzigd door Kevinroeven op 11-09-2019 12:25 ]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55
Met P2V worden al je disks van je fysieke server omgezet naar Vdisks. Ik zou dan ook niet gaan klooien met externe HDD's als je je die luxe kan permitteren, of desnoods alleen om de hele virtuele disks op te zetten als je geen andere optie hebt. De performance zal wel inkakken als dit een traditionele USB disk is.

Wellicht kun je nog wat met thin provisioning om ruimte te besparen.

Hoe meer RAM hoe beter, zeker in geval van Exchange want Exchange gaat gewoon zoveel RAM pakken voor caching als toegestaan is. Daarnaast heeft je PC van die 16 GB ook x % nodig om de boel draaiende te houden.

Je processor is uiteraard ook een bepalende factor voor performance, maar een beetje moderne CPU moet iig wel virtualisatie kunnen doen.

Op afstand valt er echter weinig te zeggen over hoe e.e.a. gaat performen, je kunt dit het beste gewoon proberen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kevinroeven welkom op Tweakers.

Dit heeft niet zoveel met 'professioneel netwerken' te maken, dus ik geef het topic maar even een schopje naar NT.

Verder is het op Tweakers wel de bedoeling om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus willen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
rens-br schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:22:
@Kevinroeven welkom op Tweakers.

[mbr]Dit heeft niet zoveel met 'professioneel netwerken' te maken, dus ik geef het topic maar even een schopje naar NT.

Verder is het op Tweakers wel de bedoeling om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus willen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?[/]
Hij heeft 22 minuten voor dit topic ook al Deze geopend met praktisch dezelfde vraag...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schumaster schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:25:
[...]

Hij heeft 22 minuten voor dit topic ook al Deze geopend met praktisch dezelfde vraag...
Thanks voor de headsup, in dat geval gaan we daar lekker verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.