Fysieke backupschijf in vmware server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kevinroeven
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-11-2020
Mijn vraag
weet iemand hoe ik een fysieke backupschijf van mijn server op ons bedrijf kan restoren op een vmware windows 16 server

ik heb geprobeerd om t4e backupschijf te connecten aan mijn vmware dat werkte en via windows server backup heb ik de backup terug gezet nu kom ik alleen in een windows automatic repair loop en zit ik vast.

(welke vereisten zijn er aan het terugzetten van een backup) hoever moet ik mijn vmware machine configureren ? en wat moet ik doen kwa hardware van mijn vmware machine moet die matchen aan dat wat mijn server heeft??

Alle reacties

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

vmware is geen windows ..

hoe werd de backup gemaakt ?

Als de nood hoog is ga niet verder proberen, schakel een expert in kost iets meer en minder hoofdpijn

Tja vanalles

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
Kevinroeven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:01:
Mijn vraag
weet iemand hoe ik een fysieke backupschijf van mijn server op ons bedrijf kan restoren op een vmware windows 16 server

ik heb geprobeerd om t4e backupschijf te connecten aan mijn vmware dat werkte en via windows server backup heb ik de backup terug gezet nu kom ik alleen in een windows automatic repair loop en zit ik vast.

(welke vereisten zijn er aan het terugzetten van een backup) hoever moet ik mijn vmware machine configureren ? en wat moet ik doen kwa hardware van mijn vmware machine moet die matchen aan dat wat mijn server heeft??
Heb je ook de uefi partitie terug gezet?

Deze kan je ook opnieuw maken: https://www.anyrecover.co...tem-partition-in-windows/

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 12-09-2019 09:23 ]

Cloud ☁️

• Kevinroeven
vso schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:17:
vmware is geen windows ..

hoe werd de backup gemaakt ?

Als de nood hoog is ga niet verder proberen, schakel een expert in kost iets meer en minder hoofdpijn
Ik heb het over een windows 2016 server op vmware mijn stageopleider weet zelf ook niet hoe het moet dus zij tegen mij zoek het maar uit hij wilt een fysieke backup van zijn windows 2016 server draaien op een windows 2016 server op vmware. maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg ben al zo ver dat ik de backupschijf zie in mijn windows server en kan hem restoren maar daarna kom ik in een automatic repair loop en zit ik vast

[ Voor 24% gewijzigd door Kevinroeven op 12-09-2019 09:49 ]

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:59
is de fysieke server nog operationeel? Zoja vmware converter gebruiken om een P2V te doen.

• Kevinroeven
belrpr schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:50:
is de fysieke server nog operationeel? Zoja vmware converter gebruiken om een P2V te doen.
dat is dus wat ik ook al zei tegen mijn stageopleider maar hij zegt ja maar wat als de server in de fik vliegt dan moet ik hem ook vanaf niks weer kunnen restoren ofzo maar idk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kevinroeven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:53:
[...]

dat is dus wat ik ook al zei tegen mijn stageopleider maar hij zegt ja maar wat als de server in de fik vliegt dan moet ik hem ook vanaf niks weer kunnen restoren ofzo maar idk
Volgens mij is de vraag helemaal niet bedoeld om op een forum voor te laten kauwen maar om te zien hoe zelfredzaam je bent bij het vinden van de nodige informatie en kennis. ;)

Anyway, je zult dan een client-side (image) backup moeten maken die je in een VM weer kunt restoren. De fysieke disk willen restoren is nonsense, je moet gewoon een goede backup hebben.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kevinroeven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:48:
[...]

Ik heb het over een windows 2016 server op vmware mijn stageopleider weet zelf ook niet hoe het moet dus zij tegen mij zoek het maar uit hij wilt een fysieke backup van zijn windows 2016 server draaien op een windows 2016 server op vmware. maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg ben al zo ver dat ik de backupschijf zie in mijn windows server en kan hem restoren maar daarna kom ik in een automatic repair loop en zit ik vast
Je moet eerst uitzoeken WAT wordt er gebackupt kan je daarmee een een restore van het OS doen? maar dan zit je aan de HW vast van de server. (wil je dat? ) of wil je alleen de data.

je kan natuurlijk een 2de server virtueel bouwen, p2v neem je alle "troep" mee.

Tja vanalles

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
Kevinroeven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:53:
[...]

Zou je wat meer informatie kunnen geven?
Welke hardware precies, hoe wordt de backup precies gemaakt(welke software) etc...

Overigens vind ik het redelijk schokkend dat een systeembeheeerder(je stagebegeleider) zelf niet weet hoe hij z'n backup's moet restoren, maar dat is een ander verhaal.

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@Schumaster Er zat een dag tussen. Goedemorgen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Kevinroeven
een kleine update ik heb nu gewoon een oude pc gepakt om de backup te testen en ja vind het vreemd dat de systeembeheerder niet weet hoe hij een serverbackup moet doen omdat hij mij moet leren hoe alles werkt maarja. dankjewel voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Kevinroeven Volgens mij moet hij jou begeleiden in je stage. Die stage loop je omdat je een opleiding doet. Dat is waar je het meeste moet leren. De stage loop je vooral om te ervaren hoe het werkzame leven in de praktijk werkt. Daarna (c.q. daarnaast) zul je altijd zelf moeten onderzoeken en (be)studeren om verder te leren. Daarvoor ben je niet afhankelijk van één persoon. Dan zou je niet heel wijs worden ;)

Kortom: Je bent zelf verantwoordelijk voor het leren. Als iemand je wat leert wilt dat niet zeggen dat dat de enige of beste manier is. Wees nieuwsgierig en je komt waar je wilt zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 12-09-2019 11:56 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Schumaster schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:00:
[...]

Zou je wat meer informatie kunnen geven?
Welke hardware precies, hoe wordt de backup precies gemaakt(welke software) etc...
Dit... Waar praten we over?
  • Welke software van VMWare (Vsphere, workstation?)
  • Met welke tooling is de backup gemaakt?
  • Naar welk platform wil je restoren
  • Wat is er gebackupped (data, virtuele disken, of een full VM)?
  • etc

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Kevinroeven
Question Mark schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:57:
[...]

Dit... Waar praten we over?
  • Welke software van VMWare (Vsphere, workstation?)
  • Met welke tooling is de backup gemaakt?
  • Naar welk platform wil je restoren
  • Wat is er gebackupped (data, virtuele disken, of een full VM)?
  • etc
Vmware workstation versie 15
de backup is gemaakt met windows server backup
wil het restoren naar een windows 2016 server op mijn vmware workstation
het is een full backup

• Kevinroeven
Room42 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:53:
@Kevinroeven Volgens mij moet hij jou begeleiden in je stage. Die stage loop je omdat je een opleiding doet. Dat is waar je het meeste moet leren. De stage loop je vooral om te ervaren hoe het werkzame leven in de praktijk werkt. Daarna (c.q. daarnaast) zul je altijd zelf moeten onderzoeken en (be)studeren om verder te leren. Daarvoor ben je niet afhankelijk van één persoon. Dan zou je niet heel wijs worden ;)

Kortom: Je bent zelf verantwoordelijk voor het leren. Als iemand je wat leert wilt dat niet zeggen dat dat de enige of beste manier is. Wees nieuwsgierig en je komt waar je wilt zijn.
ja je hebt daar wel gelijk in maar het heet niet voor niks mijn stageOPLEIDER dus dan verwacht ik stiekem wel dat hij weet hoe het allemaal werkt want een server backuppen is wel een van de dingen waarvan ik denk dat je dat moet weten als je al 7 jaar systeembeheerder bent

• Room42
  • Niet online
Kevinroeven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:51:
[...]

ja je hebt daar wel gelijk in maar het heet niet voor niks mijn stageOPLEIDER
Weet je zeker dat het geen stagebegeleider heet? ;)
[...] dus dan verwacht ik stiekem wel dat hij weet hoe het allemaal werkt want een server backuppen is wel een van de dingen waarvan ik denk dat je dat moet weten als je al 7 jaar systeembeheerder bent
Maar weet ie het echt niet of probeert ie jou wat te (laten) leren? ;)

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-10 09:36
Nu verander je ook zo'n beetje alles, van hardware tot software.

Waarom restore je niet naar fysieke hardware? Wat is het doel, HZB of moet er echt data uit die backup vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinroeven
Room42 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:43:
[...]
Weet je zeker dat het geen stagebegeleider heet? ;)

[...]

Maar weet ie het echt niet of probeert ie jou wat te (laten) leren? ;)
ik heb een stagebegeleider die begeleid me bij het proces en een opleider die de technische kennis heeft
ik weet best zeker dat hij het niet weet toen ik het over IGDLA en OU structuren enzo had keek hij me aan als een goudvis had hij nognooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinroeven
Endpoint schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:05:
Nu verander je ook zo'n beetje alles, van hardware tot software.

Waarom restore je niet naar fysieke hardware? Wat is het doel, HZB of moet er echt data uit die backup vandaan?
hij wilt weten of de backup werkt want hij heeft het nognooit uitgetest
heb nu een oud werkstation gepakt die in de kast stond maar dat is ook niet geweldig zit nogsteeds met hetzelfde probleem. nadat ik de backup heb gedaan via windows server backup heb ik gekozen voor een system state backup nadat die klaar was start de server niet meer uit ( ik heb een windows 2016 server op het werkstation gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De discussie over je begeleider is niet zo heel intressant, jij hebt een taak en je hebt nog steeds niet duidelijk kunnen uitleggen hoe je gevolgde procedure eruit ziet.

Ik probeer het even te gokken/samen te vatten:
  • Je hebt met Windows Server backup, vanuit de te restoren VM(?) een full backup gemaakt, naar een fysieke disk
  • Deze disk heb je vervolgens gekoppeld aan een ander systeem, waar ook VMWare workstation op draait
Hoe heb je deze backup nu teruggezet, welke stappen heb je doorlopen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinroeven
Question Mark schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:03:
De discussie over je begeleider is niet zo heel intressant, jij hebt een taak en je hebt nog steeds niet duidelijk kunnen uitleggen hoe je gevolgde procedure eruit ziet.

Ik probeer het even te gokken/samen te vatten:
  • Je hebt met Windows Server backup, vanuit de te restoren VM(?) een full backup gemaakt, naar een fysieke disk
  • Deze disk heb je vervolgens gekoppeld aan een ander systeem, waar ook VMWare workstation op draait
Hoe heb je deze backup nu teruggezet, welke stappen heb je doorlopen?
Ik heb de backupschijf van de server in het bedrijf van de windows 2016 server hier
de opdracht is die backup te laten draaien op een virtuele omngeving zodat de server niet offline hoeft
wat ik heb gedaan is een nieuwe vmware machine gemaakt daar windows 2016 server opgezet. ik heb de fysieke backupschijf gekoppeld aan mijn laptop met vmware ik kan nu de backupschijf zien in mijn virtuele server toen heb ik mer windows server backup een backup gedaan de fysieke schijf geselecteerd en vervolgens een system state recover gedaan. die is gedraaid nu is mijn server afgesloten en als ik hem opnieuw op probeer te starten kom ik terecht in de automatic repair van windows. en ik kom daar niet uit want elke keer start die automatisch op in die automatic rapair mode.
Pagina: 1