Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Om voor wat sfeer te zorgen bij mijn eettafel heb ik een dimmer van icasa geïnstalleerd die te bedienen is via IKEA Tradfri (deze: https://www.bol.com/nl/p/...e-smart/9200000103163310/) om de zeven lampen in mijn eettafellamp te dimmen.

Aangezien de peertjes in de lamp zichtbaar zijn (glazen kappen), heb ik 7 LED lampen gekocht die er enigszins aardig uitzien en uiteraard dimbaar zouden moeten zijn volgens de specificatie.
Onder andere een aantal van deze: https://www.123led.nl/Phi...ar-5W-40W-i1631-t642.html.

Als ik het goed begrepen heb zou een fase afsnijding dimmer in staat moeten zijn dimbare led lampen te dimmen. Als ik de bovengenoemde lampen aansluit, gebeurt er echter niets als ik van 100% naar 50% dim. Bij lager dimmen verandert de helderheid van de lampen wel (stapsgewijs, met flikkeringen), totdat ze bij 30% helemaal uit gaan.
Halogeenlampen en gloeilampen zijn wel dimbaar.

Weet iemand misschien waar het hier fout gaat? En klopt mijn stelling dat bovengenoemde lamp met bovengenoemde dimmer zou moeten werken, of zie ik iets over het hoofd?

Alle reacties

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 22:33

Mystikal

It never hurts to help!

Is het een dimmer speciaal voor led lampen?

Basement Bios ---- Exo-S

• Tym
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:46:
Volgens de beschrijving:

✔ ️Compatible met Philips Hue Ⓡ, IKEA Home smart Ⓡ, Homey, Homebidge (Zigbee 3.0 compatible)
✔️ Dimmer (fase afsnijding)
✔️ Instelbare minimale dimwaarde (Voorkomt knipperende lampen door te lage belasting)
✔️ MAX 200W LED | 200W Halogeen met transformator | 400W Halogeen | 400W Gloeilamp
✔️ 100V - 240V
✔️ Inclusief installatie support

Hierin staat dus dat hij compatible met LED zou moeten zijn ja.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:41

BCC

Heb je al aan het stelschroefje gedraaid op de dimmer? (Instelbare minimale dimwaarde )

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 22:33

Mystikal

It never hurts to help!

Het antwoord zit denk ik idd in deze functie:
Instelbare minimale dimwaarde (Voorkomt knipperende lampen door te lage belasting)

Basement Bios ---- Exo-S

• Tym
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:54:
Heb je al aan het stelschroefje gedraaid op de dimmer? (Instelbare minimale dimwaarde )
Mystikal schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:46:
Ik zal hier vanavond eens naar kijken, dat had ik inderdaad nog niet gedaan. Volgens mij is het minimale dim niveau alleen bedoeld om de lampen uit te zetten als je lager gaat dan x%. Dat verklaart dan niet waarom de lampen van 100% naar 50% niets dimmen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:12

DukeBox

loves wheat smoothies

Is een bekend probleem met de icasa en klonen. In het Hue topic is dit ook diverse malen langs gekomen.

De enige echt goede oplossing is de net nieuwe Hue filament lampen of wachten op die van IKEA zelf.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 11-09-2019 12:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tym
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:16:
Is een bekend probleem met de icasa en klonen. In het Hue topic is dit ook diverse malen langs gekomen.

De enige echt goede oplossing is de net nieuwe Hue filament lampen of wachten op die van IKEA zelf.
Ah ik zie het nu inderdaad, bedankt. Het was nog niet in me opgekomen om in dat topic te kijken.
Zo te zien is er inderdaad geen oplossing voor op dit moment :(
Pagina: 1