Toon posts:

Op zoek naar een 43 inch 4K TV (Gaming)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe 43 inch 4K TV.
Deze TV zal ik gebruiken om films te kijken en te gamen. Ik zou graag wat suggesties willen ontvangen. Mijn budget ligt rond de 799,-.
Ik speel op de PS4 Pro, en met mijn huidige tv merk ik dat alles heel erg traag/schokkerig aanvoelt. Het ziet er ongelofelijk clunky uit.
Ik vind het dus ook erg belangrijk dat dit aanzienlijk verbeterd met mijn nieuwe aankoop.

Ik zat zelf in de richting te zoeken van Tv's met tenminste 100hz en lage laginput.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 15:30
Wat voor tv heb je nu? Wellicht zit het probleem in de inputlag? Zelf al gezocht naar tv’s met een 100hz paneel, 43” voor max € 800?

Daarnaast, moet het perse 43” zijn of is 49” ook een optie? Dan kun je namelijk naar de hele goede 49 inch Sony XF9005 kijken. Is boven je budget, maar wellicht kun je er wat van de prijs af krijgen. Dat is een veel betere tv dan de 43” tv’s en kan heel knap HDR weergeven. 43” is geen heel gangbare maat meer, waardoor fabrikanten geen high-end modellen uitbrengen in die maat. 4K is niet zo interessant op kleinere tv’s, maar HDR is wel heel gaaf.

Hier een lijstje 100hz 43” tv’s volgens de pricewatch. Zijn geen topmodellen, iets wat wat de Sony XF9005 wel is.

https://tweakers.net/cate...VEyNDRAUgI0Ea7C0AiooLYWAA

Goed om nog te letten op wat voor type LCD panelen worden gebruikt. De meeste in de lijst die ik je gaf zullen IPS panelen zijn. Voordeel is de grote kijkhoek, nadeel is de slechte zwartwaardes dus slecht contrast. Contrast is verreweg het belangrijkst voor een goede beeldkwaliteit. Aangezien je de tv gebruikt voor gamen raad ik je te kijken naar een VA paneel. (ik zou nooit voor een ips paneel gaan in een tv) Die panelen kennen veel betere zwartwaardes dan IPS panelen, maar mindere kijkhoeken. De Sony XF9005 heeft bijvoorbeeld een VA paneel. De Sony Xf8599 bijvoorbeeld een IPS.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 09-09-2019 03:12 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:03
Net wat @Hulleman zegt; Bij de 43 inch is er bijna geen 100 hz te vinden behalve de sony dan. Als 50 inch geen probleem is kan je deze ook proberen:
https://tweakers.net/pric...msung-49ru8000-zwart.html

Deze heeft zeer lage inputlag van 15 ms en is eigenlijk gemaakt om te gamen voor prijs van 749 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:37
Ik dacht al, dit topic ken ik ergens van:

Aanschaf 100hz, 39 - 43" Televisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de suggesties mannen.
Ik zoek wél specifiek een 43 inch scherm, want ik hang hem aan de muur in mijn gamekamer. De kamer is niet zo groot. Ik heb een QLED model gezien : pricewatch: Samsung QLED 43Q60R Zwart

Is dit een goede keus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Is ook een goede keuze! Ik denk een betere keuze dan de Sony omdat deze een VA paneel heeft. Deze samsung heeft alleen geen 100 hz maar wel een lage inputlag van 15 ms en dat is denk ik waar je als gamer meer aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:44:
Hartstikke bedankt voor de suggesties mannen.
Ik zoek wél specifiek een 43 inch scherm, want ik hang hem aan de muur in mijn gamekamer. De kamer is niet zo groot. Ik heb een QLED model gezien : pricewatch: Samsung QLED 43Q60R Zwart

Is dit een goede keus?
Ik vraag me wel af waarom deze tv bij art & craft
, plasmavisie en maxict zoveel goedkoper zijn dan overige winkels. Grijze import?

De Q60 heeft geen local dimming en HDR zal niet zo goed uit de verf komen en verschil met SDR ga je amper zien denk ik. Het contrast is goed op dit scherm en dat is belangrijk voor de beeldkwaliteit. De tv heeft een 60hz paneel en dat is voor consolegaming prima. Consoles zullen niet boven de 60fps uitkomen.

Volgens Rtings.com is de Q60R de beste keus voor een 43” tv. Dus ik denk voor jou een goede keus

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, 49 inch kan voor mij ook een optie zijn, ik heb net wat metingen verricht in de kamer, en het is mogelijk. Welke 49 inch tv zal dan nog beter zijn dan de Q60R? En mannen hartstikke bedankt voor jullie reacties en moeite om mee te denken en te helpen. Ik waardeer het enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:28:
Oké, 49 inch kan voor mij ook een optie zijn, ik heb net wat metingen verricht in de kamer, en het is mogelijk. Welke 49 inch tv zal dan nog beter zijn dan de Q60R? En mannen hartstikke bedankt voor jullie reacties en moeite om mee te denken en te helpen. Ik waardeer het enorm!
Puur voor het gamen de ru8000 van Samsung die ik eerder heb voorgesteld. Of anders de Sony die @Hulleman eerder had voorgesteld!
Ik heb zelf zondag de 49ru8000 gekocht bij de Mediamarkt. Morgen krijg ik hem bezorgd dus ik denk dat ik een review ga schrijven!

• Hulleman
@Verwijderd, voor een 49” kun je blind voor de sony XF9005 gaan. Die is wel wat buiten je budget, maar een veel betere tv dan de samsungs ru/nu 8000 reeks.

Inputlag is belangrijk, maar staar je daar niet helemaal blind op. Een goede beeldkwaliteit is veel belangrijker en de sony XF9005 is dan een hele goede keus.

Wat betreft inputlag. Zelf speel ik shooters en fifia op n ps4pro en heb een LG OLED C7. Ik gebruik de game modes niet op het scherm, omdat ik het beeld er lelijk uit vind zien. Ik merk echt nooit wat van inputlag.

Pagina: 1