Karma doneren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
Hi adjes,

Kan je karma doneren? Ik las in

nieuws: Huawei-dochter Honor onthult camera-app met ocr en tts voor slechtzie...

dat @draak42 graag een tweakblog zou willen wijden aan tech voor blinden en slechtzienden. Ik doe niks met mijn karma punten maar zou hem graag, heel graag, een deel van van mijn punten willen doneren voor zo’n mooie tweak blog

Jullie mogen er natuurlijk ook samen met hem een mooi thema van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:12

EvH

Goed initiatief! Ik ben anders ook wel bereid om een deel te doneren. Ik doe er zelf ook niks mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Indien mogelijk mag ook al mijn karma naar @draak42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36
En nog een vrijwilliger!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is geen functie om karma te doneren. Wanneer iemand een actief is op de site komen de benodigde karmapunten vanzelf :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:30:
Er is geen functie om karma te doneren.
Oke. Geen functie, kan iemand in het rood het handmatig overmaken.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft nu al 2300 karma en je hebt 5000 nodig voor een weblog. Post nog een weekje mee en je bent er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40

Theo

moederbord

Als we massaal zijn posts op de FP met een '+3' modereren dan heeft hij ook zo binnen no time die 5k aan karma. Hij heeft drie posts in het artikel staan, en met deze een +3 mét boost te geven heeft ie wellicht morgen al voldoende voor een tweakblog :)

Ik kijk best uit naar zo'n blog van @draak42 over de verschillen tussen het braille en zwartschrift.

[ Voor 53% gewijzigd door Theo op 09-09-2019 09:45 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

Tweakblogs komen ook beschikbaar met een abonnement. Kun je dat wel cadeau geven?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Theo schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:39:
Als we massaal zijn posts op de FP met een '+3' modereren dan heeft hij ook zo binnen no time die 5k aan karma. Hij heeft drie posts in het artikel staan, en met deze een +3 mét boost te geven heeft ie wellicht morgen al voldoende voor een tweakblog :)

Ik kijk best uit naar zo'n blog van @draak42 over de verschillen tussen het braille en zwartschrift.
Alleen kan dat weer vallen onder moderatiemisbruik. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:10:
Hij heeft nu al 2300 karma en je hebt 5000 nodig voor een weblog. Post nog een weekje mee en je bent er.
Nou ik heb al 2 jaar een account en zit nog maar aan 1000 punten. Zo snel gaat het dus niet. :z
Of reageer ik gewoon te weinig? O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Een snelle manier om je moderatierechten kwijt te raken is dat plan doorzetten. Je ben gewaarschuwd bij deze ;).

@Theo Ik snap dat het goed bedoeld is maar het moderatie systeem is hier simpelweg niet voor bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 09-09-2019 11:28 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:38
Is het een idee software als NV Access in categorie: Overige software te plaatsen? Kunnen er reviews over geplaatst worden, dat is al een kapstok waar @draak42 zijn ervaringen kwijt kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 24-09 14:34
Zeehond schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:27:
[...]

Een snelle manier om je moderatierechten kwijt te raken is dat plan doorzetten. Je ben gewaarschuwd bij deze ;).
Dan doen we het met veel meer, maar geniepig weinig.
Zoek het maar uit. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

cadsite schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:43:
[...]

Dan doen we het met veel meer, maar geniepig weinig.
Zoek het maar uit. >:)
Ik kan gewoon per reactie alle namen zien van gebruikers die de reactie gemodereerd hebben hoor :P En ook nog inclusief linkje naar het profiel.

Ik snap dat het goed bedoeld is maar het moderatie systeem is hier simpelweg niet voor bedoeld.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 24-09 14:34
Zeehond schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:27:
[...]

Ik kan gewoon per reactie alle namen zien van gebruikers die de reactie gemodereerd hebben hoor :P En ook nog inclusief linkje naar het profiel.

Ik snap dat het goed bedoeld is maar het moderatie systeem is hier simpelweg niet voor bedoeld.
Ik weet wel dat je alles kan zien, nogal logisch...
Mijn punt is eerder dat als we met velen allemaal 1 "onterechte" +3 gaan geven. Ga je je er dan serieus mee bezig houden met dat te corrigeren, en sterker, om ons er voor te sanctioneren?

Enne, ik weet niet hoe jullie er in NL over denken, maar in BE is de gedachte vaak: "regels zijn er om gebroken te worden". >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:21

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

cadsite schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:49:
[...]

Ik weet wel dat je alles kan zien, nogal logisch...
Mijn punt is eerder dat als we met velen allemaal 1 "onterechte" +3 gaan geven. Ga je je er dan serieus mee bezig houden met dat te corrigeren, en sterker, om ons er voor te sanctioneren?

Enne, ik weet niet hoe jullie er in NL over denken, maar in BE is de gedachte vaak: "regels zijn er om gebroken te worden". >:)
Hoewel de intentie nobel is, nee dat gaan we dus niet doen. En zoals Zeehond al zegt, als we het zien kunnen we dergelijke reactiescores ook gewoon terugdraaien, dan is er qua karma nog altijd niets. Zeker nu er duidelijk gezegd is dat je het niet moet doen, want dan wordt het bewust sturing negeren, wat een goede manier is om een spreekwoordelijke duw te krijgen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:45
Aan de andere kant kunnen modjes wellicht in mogelijkheden denken en dus de eerdere suggesties oppikken en zorgen dat @draak42 alvast aan een blog dan wel frontpage artikel kan werken onderwijl z'n karma groeit tot het benodigde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:03:
Aan de andere kant kunnen modjes wellicht in mogelijkheden denken en dus de eerdere suggesties oppikken en zorgen dat @thedutchdragon alvast aan een blog dan wel frontpage artikel kan werken onderwijl z'n karma groeit tot het benodigde ?
Het enige wat nodig is om een blogserie voor te bereiden is uiteraard Notepad. Ik denk niet daar extra functies voor hoeven te worden gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
Stoelpoot schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:09:
[...]

Het enige wat nodig is om een blogserie voor te bereiden is uiteraard Notepad. Ik denk niet daar extra functies voor hoeven te worden gemaakt.
En als het klaar is en hij heeft nog niet genoeg puntjes .. ook gewoon kunnen publiceren.

Is er eindelijk eens kans op een interessante blog ipv bitcoin/crypto geneuzel ... zou bijvb voor een hoop front-enders / UX'ers interessant kunnen zijn hoe ze het o.a. voor deze groep beter kunnen doen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
gekkie schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:03:
Aan de andere kant kunnen modjes wellicht in mogelijkheden denken en dus de eerdere suggesties oppikken en zorgen dat @thedutchdragon alvast aan een blog dan wel frontpage artikel kan werken onderwijl z'n karma groeit tot het benodigde ?
Jup, misbruik van bestaande systemen is niet nodig, we zijn al aan het kijken of het netjes opgelost kan worden. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dirk schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:27:
[...]

Jup, misbruik van bestaande systemen is niet nodig, we zijn al aan het kijken of het netjes opgelost kan worden. :)
Kijk dat zijn de betere berichten *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equit1986
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:05
Naja, die Karma donatieknop zou wel een hele goede zijn.
Ik heb bijna 10k karma, maar doe er helemaal niets mee.
Zou zonde zijn als we dit soort initiatieven niet kunnen steunen, doordat er minder gerelateerde berichten verschijnen in het topic, en er dus minder op gereageerd kan worden.
Middels deze donatieknop kan Tweakers ook veel meer.
Bij elke 10k gedoneerde karma geeft Tweakers 10 euro aan een goed doel bijvoorbeeld?

Er zijn veel meer ideeën te verwezenlijken met zo'n functie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09 12:43
Dirk schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:27:
[...]

Een simpele SQL-query in de database netjes genoeg? })

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

equit1986 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:00:
Naja, die Karma donatieknop zou wel een hele goede zijn.
Ik heb bijna 10k karma, maar doe er helemaal niets mee.
Zou zonde zijn als we dit soort initiatieven niet kunnen steunen, doordat er minder gerelateerde berichten verschijnen in het topic, en er dus minder op gereageerd kan worden.
Middels deze donatieknop kan Tweakers ook veel meer.
Bij elke 10k gedoneerde karma geeft Tweakers 10 euro aan een goed doel bijvoorbeeld?

Er zijn veel meer ideeën te verwezenlijken met zo'n functie :-)
Mwoah, 't moet niet te gek worden.

Karma is een indicatie van hoe veel, en hoe nuttig iemand bijdraagt op tweakers. Het moment dat het overdraagbaar wordt, zegt het niets meer, en wordt het meer een soort valuta. Lijkt me niet wenselijk.

Zou betekenen dat toegang bijvoorbeeld tot de tweakers lounge ineens te koop gaat zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Laatst online: 18-08 13:36
leuk om te zien hoeveel reakties er op een ideeetje komen.

Ik snap echter onderstaande ook wel:
Karma is een indicatie van hoe veel, en hoe nuttig iemand bijdraagt op tweakers. Het moment dat het overdraagbaar wordt, zegt het niets meer, en wordt het meer een soort valuta. Lijkt me niet wenselijk.
Kijk, daar kan je nou iets leuks voor bedenken,

Doneer karma voor een goed idee, of dat nou een blog serie is voor een topic waar blijkbaar van zowel de gebruikers als de developers/ux kant behoefte aan is of een leuk tech knutsel project, hardware recycle blog of iets anders,als het maar potentieel een nuttige bijdrage kan leveren.
Daarmee voorkom je lukraak uitdelen van karma punten en stimuleer je nieuwe ideeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ik me nú even af vraag: Krijgt @draak42 in z'n huidige interface voor visueel gehandicapten ook de 'notificaties' mee als geel 'belletje'?

Volgens mij staat het ontvangen van een (extra) mail bij willekeurige notificaties standaard uit en dient dit door de gebruiker zelf aangezet te worden, dit in tegenstelling tot de 'Push' meldingen welke vanuit Tweakers.net gegenereerd worden.

Zou wel grappig zijn als 'ie nu zélf nog niet eens in de gaten heeft dat er dankzij zijn beperkt aantal posts nu ineens bést wel een leuk idee aan het ontstaan is in een discussie waar íe eigenlijk geen (actief) deel van uit maakt.

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als we massaal zijn posts op de FP met een '+3' modereren dan heeft hij ook zo binnen no time die 5k aan karma.
Dat raad ook ik je absoluut af. Misbruik van het moderatiesysteem, hoe goed de bedoeling ook, wordt niet gewaardeerd en resulteert uiteindelijk in deactivatie van moderatierechten. Volgens mij is de karma threshold met een beetje activiteit en nuttige bijdrage prima haalbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 09-09-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:13
GreNade schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:25:
[...]

Mwoah, 't moet niet te gek worden.

Zou betekenen dat toegang bijvoorbeeld tot de tweakers lounge ineens te koop gaat zijn.
Ik ben het met je eens dat karma an sich overdraagbaar moet zijn, maar ik snap de wens wel van sommigen om het aan een ander te kunnen doneren. Eigenlijk zouden er 2 karma-smaken moeten zijn, de zelf opgebouwde die overal wordt getoond, en een besteedbare karma waarmee je functionaliteit kan krijgen/aan anderen kan doneren.

Tweakers Lounge toegang hangt trouwens niet aan karma, maar aan aantal posts (100 in afgelopen jaar) en registratieduur (minimaal 30 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Bor schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:30:
Er is geen functie om karma te doneren. Wanneer iemand een actief is op de site komen de benodigde karmapunten vanzelf :)
Bor schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:30:
[...]

Volgens mij is de karma threshold met een beetje activiteit en nuttige bijdrage prima haalbaar.
Het valt me op dat er altijd verwezen naar hoe het nu werkt wanneer er dit soort vragen/functieverzoeken gesteld worden.
Er wordt niet gevraagd hóe je genoeg karma krijgt, volgens mij wordt er gevraagd óf er een karmadonatie functie is. Die hebben jullie benantwoord dat die er niet is, maar ik proef in de TS indirect ook een vervolgvraag of jullie dit kunnen inbouwen/mogelijk maken (waar Dirk nu naar aan het kijken is).

Op zich vind ik dat eigenlijk best een goed idee! Ik heb volgens mij ook best wel wat karmapunten en ik doe er ook niks mee. Dan kan ik het beter doneren aan iemand die er nuttige dingen mee wil doen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Een beetje off-topic, maar aan de andere kant vind ik het genoeg gelieerd aan de oorspronkelijke vraag van @divvid.

@wimmel_1 Tweakers is best wel prima voor visueel gehandicapten. Zelf zie ik denk ik meer dan @draak42, maar met rond het 20% gezichtsvermogen val ik zeker wel onder de criteria. Ook na sommige dev-sprints loop ik weleens tegen kleine dingetjes aan, maar complimenten aan de dev's die dat nagenoeg altijd direct oppakken en oplossen (y).

Ik heb overigens wel genoeg karma om een tweakblog te maken, maar eigenlijk nooit echt de moeite genomen om iets over mijn handicap te pennen. Mocht daar behoefte aan zijn, dan wil ik daar graag wat tijd en moeite insteken. Echter zou ik het dan wel leuk vinden om specifieke onderwerpen te behandelen. Vragen zoals waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt (pun intended) vind ik altijd een beetje te breed.

Dit is trouwens ook een uitnodiging voor de redactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deathchant schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:16:
Die hebben jullie benantwoord dat die er niet is, maar ik proef in de TS indirect ook een vervolgvraag of jullie dit kunnen inbouwen/mogelijk maken (waar Dirk nu naar aan het kijken is).
Ik vermoed dat er gekeken wordt om dit specifieke geval op te pakken ipv een nieuwe feature om karma te doneren gezien daar nogal wat nadelen aan kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:13:
[...]

En als het klaar is en hij heeft nog niet genoeg puntjes .. ook gewoon kunnen publiceren.

Is er eindelijk eens kans op een interessante blog ipv bitcoin/crypto geneuzel ... zou bijvb voor een hoop front-enders / UX'ers interessant kunnen zijn hoe ze het o.a. voor deze groep beter kunnen doen.
Kunnen we de tweakblog van die cryptospammer niet gewoon afpakken en aan thedutchdragon doneren? 2 vliegen in 1 klap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom wordt dit topic niet naar MF geknikkerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SpaTieBaLk schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:29:
[...]

Kunnen we de tweakblog van die cryptospammer niet gewoon afpakken en aan thedutchdragon doneren? 2 vliegen in 1 klap
Moet dat nou écht zo?
sypie schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:38:
Waarom wordt dit topic niet naar MF geknikkerd?
Waarom doe deed je geen TR? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Gaan we nu serieus een feature aanvragen op onzinnige feature 1 (karma) voor stervende feature 2 (tweakblogs)? Er zijn toch legio andere opties voor hem waar hij zijn content 10x beter kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grappig dat het nu weer naar boven komt, aangezien het in 2015 ook al werd gevraag met praktisch dezelfde topictitel: Karma doneren.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 09-09-2019 20:37 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:04
wow, zo'n enorm sneeuwbal effect op mijn post had ik niet verwacht :-)

Heel tof dat er zo meegedacht wordt door jullie allemaal. Maar nee, het tweakers systeem misbruiken hoeft nou ook weer niet hoor :P

Lijkt me wel een leuke om mijn ervaringen en kennis te delen. Inderdaad is er (bijvoorbeeld voor web en appbouwers) genoeg te doen om de toegankelijkheid te verbeteren. En het leukste, vaak kost het vrijwel geen extra tijd :D
Edit: Overigens valt er voor de tweakers.net developers ook nog wel het een en ander te verbeteren voor de toegankelijkheid. Als daar input voor gewenst is laat het weten.

[ Voor 16% gewijzigd door draak42 op 09-09-2019 21:21 ]

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

draak42 schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:17:
Edit: Overigens valt er voor de tweakers.net developers ook nog wel het een en ander te verbeteren voor de toegankelijkheid. Als daar input voor gewenst is laat het weten.
Daar hebben we zeker interesse in. Ik kan overigens niet garanderen dat we alles gaan kunnen oplossen :)
Pagina: 1