Tweedehands videokaart gekocht, recht op garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-02-2021
beste medetweaker(s),

afgelopen week heb ik een videokaart bij mijn neef aangeschaft (rx 580 8gb) voor 140. toen ik hem kocht was die werkend draaiend te zien. hij had weer op mp voor het zelfde bedrag gekocht van iemand die videokaarten doorverkoopt. afgelopen donderdag begon mijn pc een aantal bluescreen's te geven. dus had ik bluescreen view gedownload om de fout codes te krijgen. na de codes uit te lezen kwam uit dat het een videokaart probleem was later die dag nog begon mijn beeldscherm beetje moeilijk te doen ( zie foto). na overleggen met aantal bekende op discord zijn we op de conclusie gekomen dat mijn videokaart half dood is. en heb ik de videokaart verwijderd en overgeschakeld naar mijn onboard gpu. de dag daarop op had ik ibood gebeld omdat ik nog garantie had daar werd mij verteld dat ik zelf geen garantie had en ik contact moest op zoeken met de originele eigenaar voor garantie omdat hij een mail zou moeten krijgen en hij de videokaart zou moeten opsturen en de nieuwe ontvangen.

dus mijn vraag is klopt het wat mij verteld werd of heb ik gewoon zelf recht op garantie en hoef ik niet op magische wijzen de originele eigenaar te zoeken?

EDIT:
In middels email ontvangen van ibood voor RMA retour dus probleem opgelost bedankt allemaal voor jullie hulp. Nu ff kijken hoe ik deze post moet sluiten

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/469258393979453440/619215115060772885/20190905_185904.jpg

https://media.discordapp.....jpg?width=508&height=676

[ Voor 14% gewijzigd door rauf dogan op 13-09-2019 18:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een videokaart bij je neef aangeschaft.
Dan is hij toch de oude eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
En die neef heeft hem dan weer via een ander blijkbaar anders weet je wel de oorspronkelijke eigenaar lijkt mij?
Maar anders dus je neef even vragen want dat moet geen probleem zijn om dat aan hem te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mosterd naar de maaltijd: Maar koop nooit zulke artikelen via marktplaats. Je kunt geluk hebben, maar het wordt een steeds groter nest van paupers daar...

Daarbij vaak wil z'n verkoper gewoon z'n spullen kwijt en zal daarna niet meer bereikbaar zijn. Op een marketplace zoals V&A heb je wel reden om actief te blijven, omdat Tweakers ook een nieuwssite is en een forum heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:29:
Je hebt een videokaart bij je neef aangeschaft.
Dan is hij toch de oude eigenaar.
nee jammer genoeg niet want hij was dus de 3de eigenaar en verkocht hem gelijk aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, en is hij dus de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Roos79 schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:33:
En die neef heeft hem dan weer via een ander blijkbaar anders weet je wel de oorspronkelijke eigenaar lijkt mij?
Maar anders dus je neef even vragen want dat moet geen probleem zijn om dat aan hem te vragen.
had ik ook geprobeerd maar de gene waar hij hem had gekocht was weer iemand die in gpu´s handeld zonder ze zelf te gebruiken dus hij was al de 2de eigenaar en ik dus de 4de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Garantie is meestal niet overdraagbaar, en zeker niet als iets al zo vaak van eigenaar gewisseld is.
De opties die je hebt:
- neef aansprakelijk stellen, maar gezien de relatie niet handig misschien.
- fabrieksgarantie proberen te claimen (mits niet ouder dan 2 jaar)
- Verlies nemen en bij een winkel een andere kopen.

Maar voordat je de videokaart dood verklaart...
Is de pc opnieuw geïnstalleerd met alleen de drivers van deze kaart? Driverconflicten doen ook gekke dingen, en alleen deïnstalleren is vaak niet genoeg.

[ Voor 24% gewijzigd door magic_nl op 08-09-2019 15:15 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rauf dogan Heeft je neefje een org. aankoopfactuur gekregen van degene waar hij het heeft gekocht ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Hackus schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:37:
@rauf dogan Heeft je neefje een org. aankoopfactuur gekregen van degene waar hij het heeft gekocht ?
Yep gellukig wel heb hem voor me neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
magic_nl schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:13:
Garantie is meestal niet overdraagbaar, en zeker niet als iets al zo vaak van eigenaar gewisseld is.
Hoezo denk je dat ?

Als ik wat dan ook van elektronica heb wat nog garantie heeft en ik heb de factuur, dan kan ik gewoon garantie claimen. Nog nooit een winkel gezien die daar moeilijk over deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rauf dogan schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:40:
[...]

Yep gellukig wel heb hem voor me neus
Daarmee kun jij 'garantie' claimen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Hackus schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:48:
[...]

Daarmee kun jij 'garantie' claimen
Ja dat dacht ik ook maar toen ik dat probeerde werd mij verteld dat het via de 1ste eigenaar moet verlopen volgens de avg (wat volgens mij daar niks te maken mee heeft). En dat is het hele probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Laatst online: 18-09 12:21
Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34
Je kan gewoon proberen de producent te benaderen, met een geldige aankoop factuur zullen zei waarschijnlijk minder moeilijk doen dan ibood.
Wel slechte service van ibood moet ik zeggen, moet niet uit mogen maken wie hem gekocht heeft. Als ik iets kado had gedaan of gekregen zou ik ook graag aanspraak op de garantie willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 22:21
Garantie verhuist mee als het gaat om de wettelijke garantie.

Zie link:

https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rauf dogan schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:56:
[...]

Ja dat dacht ik ook maar toen ik dat probeerde werd mij verteld dat het via de 1ste eigenaar moet verlopen volgens de avg (wat volgens mij daar niks te maken mee heeft). En dat is het hele probleem dus.
Heb je toevalig de Gigabyte Mining versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDSD schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:27:
Je kan gewoon proberen de producent te benaderen, met een geldige aankoop factuur zullen zei waarschijnlijk minder moeilijk doen dan ibood.
Wel slechte service van ibood moet ik zeggen, moet niet uit mogen maken wie hem gekocht heeft. Als ik iets kado had gedaan of gekregen zou ik ook graag aanspraak op de garantie willen maken.
Ik snap het soms ook wel van webshops hoor, als je ziet hoe spullen op Marktplaats worden verstuurd. Als TS dan 3e eigenaar is en de videokaart heeft al 3x moeten reizen in een walhalla van krantenpapier zou ik daar als verkoper ook niet zo blij van worden.

Maar zoals gezegd verhuist de wettelijke garantie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjab93
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-09-2019
Dit zijn precies de gevolgen van ex-mining rotzooi kopen met veelal flauwekul beschrijvingen dat ze in een '3d renderstation' zijn gebruikt...na de crash van crypto's is de markt overspoeld geraakt met afgedankte troep.

Ik denk dat rustig 3/4 van alle RX570/580 hebben gemined en onder verschillende omstandigheden. Vooral de goedkopere modellen zoals de Gigabyte Gaming, MSI Armor etc. waren voor mining gebruikt.
Bij jouw RX580 is het VRAM geheugen aan gort dus wat mining doet - het drukt heel hard op de VRAM.

Verder - NEVER NOOIT aangeven dat je niet de eerste eigenaar bent. Sommige merken zoals EVGA zijn daar ongelooflijk stug in, totdat je met recht gaat dreigen.
Als de GPU nog binnen de garantie valt, moeten ze hem gewoon accepteren wanneer de originele aankoopnota aanwezig is.

[ Voor 31% gewijzigd door mjab93 op 09-09-2019 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Het is inmiddels redelijk standaard te stellen dat garantie mee overgaat indien het product in de periode van garantie wordt verkocht/geleverd aan een derde (en het een consumentenkoop is). Je kan de aankoopbon van de eerste koper gebruiken.

IBood is de tussenpersoon denk ik, en de koop komt tot stand tussen verkoper en koper en NL consumentenrecht kan niet worden ontweken door ander recht van toepassing te verklaren (Chinees, Amerikaans etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In o.a. Problemen afhandeling garantie-aanvragen bij Megekko is trouwens ook al het een en ander gepost hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Hackus schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:34:
[...]

Heb je toevalig de Gigabyte Mining versie ?
Volgens mij wel is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
850 watt coolermaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daar moet je een andere BIOS op zetten voor gamen, en heeft maar 3mnd fabrieksgarantie.
(niet voor niets dat iBood zoiets als knaller verkoopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Hackus schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:04:
[...]

Daar moet je een andere BIOS op zetten voor gamen, en heeft maar 3mnd fabrieksgarantie.
(niet voor niets dat iBood zoiets als knaller verkoopt)
Hmm maar je hebt toch wettelijk recht op 2jaar garantie. En hoe kan ik zeker weten als ik de mining versie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rauf dogan schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:05:
[...]

Hmm maar je hebt toch wettelijk recht op 2jaar garantie. En hoe kan ik zeker weten als ik de mining versie heb?
MI versie, staat op de doos en op de sticker op de kaart. Nee, je hebt wettelijk recht op een conform product.
(wettelijke garantie = Conformiteitsvereiste in NL) je haalt zgn verkopers of fabrieksgarantie door elkaar.

Link naar Gigabyte site https://www.gigabyte.com/...AMING-8GD-MI-rev-10-11#kf

Dit geeft iBood aan in verkoop advertentie van deze kaart.
http://extra-be-nl.forum....radeon-rx-580-videokaart/

[ Voor 21% gewijzigd door Hackus op 09-09-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

VB->SF

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op zich vind ik dit wel een grappige case, als het een mining edition blijkt te zijn en die ook gebruikt is voor mining en waarbij bekend is dat mining in een paar maanden je gpu sloopt, gaat dan de NL-garantie ook terug naar een aantal maanden?

En moet er uberhaupt wel garantie op die kaart gegeven worden als je er niet op kunt gamen, aangezien het om een mining-editie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
LucyLG schreef op maandag 9 september 2019 @ 02:39:

IBood is de tussenpersoon denk ik, en de koop komt tot stand tussen verkoper en koper en NL consumentenrecht kan niet worden ontweken door ander recht van toepassing te verklaren (Chinees, Amerikaans etc).
Hoezo zou iBood tussenpersoon zijn? Is gewoon de verkoper geweest aan de 1e eigenaar.
De opties die je hebt:

Is de pc opnieuw geïnstalleerd met alleen de drivers van deze kaart? Driverconflicten doen ook gekke dingen, en alleen deïnstalleren is vaak niet genoeg.
Fabrieksgarantie is niet persé 2 jaar. Vaker zelfs 1 jaar en soms maar 6 maanden. Komt ook wel voor dat het 3 jaar of meer is trouwens.maar in principe heb je als eerste te maken met de verkoper en niet met de fabriek/importeur. Zie ook het bericht van @Hackus hierboven.

[ Voor 52% gewijzigd door Medione1210 op 10-09-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Hackus schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:08:
[...]

MI versie, staat op de doos en op de sticker op de kaart. Nee, je hebt wettelijk recht op een conform product.
(wettelijke garantie = Conformiteitsvereiste in NL) je haalt zgn verkopers of fabrieksgarantie door elkaar.

Link naar Gigabyte site https://www.gigabyte.com/...AMING-8GD-MI-rev-10-11#kf

Dit geeft iBood aan in verkoop advertentie van deze kaart.
http://extra-be-nl.forum....radeon-rx-580-videokaart/
Onder specs staat 2 jaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
PilatuS schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:48:
[...]

Hoezo denk je dat ?

Als ik wat dan ook van elektronica heb wat nog garantie heeft en ik heb de factuur, dan kan ik gewoon garantie claimen. Nog nooit een winkel gezien die daar moeilijk over deed.
Zojuist ibood gebeld werd dit x verteld dat de originele eigenaar zijn gegevens in de systeem staan en dus ze alleen aan hem garantie kunnen verlenen. Dus weer kreeg ik verteld dat ik op magische wijzen contact moet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:00

Blokker_1999

Full steam ahead

Er zijn verschillende vormen van garantie. Fabrieksgarantie komt vanuit de fabrikant en wordt over het algemeen gegeven aan de huidige eigenaar van het product, zolang deze een origineel aankoopbewijs kan voorleggen om aan te tonen dat het product zich nog in de garantietermijn bevindt.

De wettelijke garantie daarentegen is een overeenkomst tussen verkoper en consument. De meeste verkopers gaan niet moeilijk doen als het product doorverkocht is (hun goede naam staat op het spel) maar voor zover ik weet zijn zij niet verplicht om garantie te geven wanneer het product wordt doorverkocht. De volgende eigenaar heeft namelijk geen enkele afspraak met de verkoper.

En daar je in dit geval met iBood hebt te maken wat al geen doorsnee verkoper is die zeer kleine marges heeft en sowieso al geen al te beste reputatie heeft mag het ook niet verbazen dat zij in dit geval geen garantie geven tenzij aan de originele koper. E, je mag ook niet verwachten dat zij die informatie aan jouw gaan geven want dat is dan weer privacy gevoelige informatie.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
De opties die je hebt:

Garantie niet overdraagbaar, dat is totale onzin.

De garantie zit op een product en niet een persoon echter de persoon dient wel de bon van het product te hebben.

Dat wat ibood doet is in strijd met de wet, heel simpel.
Elke beperking op je garantie geeft jouw, als koper het recht om je koop ongedaan te maken.
Staat letterlijk in het wetboek.

De "minimale" garantie in Nederland is 6 maanden, echter dit wordt verleng met de verwachtte/gemiddelde levensduur van het product en de aanschaf prijs.

Hoe je deze kunt oplossen.
Mail ibood en geef aan dat je een "ondeugelijk" product hebt en deze ter reparatie aan wilt bied.
dit moet je namelijk doe zoals de wet vereist.

Ergens op het internet staat het stappenplan wat je moet doen met alle nodige brieven erbij.
kan hem alleen effe niet meer vinden.

lees deze :
https://www.consuwijzer.n...ct-binnen-garantietermijn

Hou het netjes, geeft ze 3 keer de kans om het te repareren en de aanhouder wint in deze gevallen eigenlijk altijd.

Zo ben ik bijna 4 maanden bezig geweest om een wasmachine te laten repareren onder garantie..
Deze ging stuk naar 2 jaar en 3 maanden, de winkel heeft dan ook alles geprobeerd om dit via de fabrikant te doen. letop, die je dat, dan vervallen je rechten bij de winkel dus altijd de winkel aanspreken.

resultaat na 3 maanden, 10x mailen 20x bellen 2 keer posten op het internet, en de laatste mail naar directie/management..
Na die laatste mail, binnen 45min, volledige geld terug en nieuwe gekocht, .. ja gewoon bij dezelfde winkel.
de vorige koste 480,- , de nieuwe 525, waarom, zie onder.

In val van wasmachines, is er een staffel,(* verkregen van de winkel zelf, dus waarom hanteren ze dan 2 jaar?)
0-500 euro, als basis 5 jaar garantie.
500-1000, als basis 10 jaar garantie.

Verdiep je er even een beetje in, maar om consuwijze staat eigenlijk alles wat je nodig hebt en wilt weten.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 21-05 22:24
Blokker_1999 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:02:
Er zijn verschillende vormen van garantie. Fabrieksgarantie komt vanuit de fabrikant en wordt over het algemeen gegeven aan de huidige eigenaar van het product, zolang deze een origineel aankoopbewijs kan voorleggen om aan te tonen dat het product zich nog in de garantietermijn bevindt.

De wettelijke garantie daarentegen is een overeenkomst tussen verkoper en consument. De meeste verkopers gaan niet moeilijk doen als het product doorverkocht is (hun goede naam staat op het spel) maar voor zover ik weet zijn zij niet verplicht om garantie te geven wanneer het product wordt doorverkocht. De volgende eigenaar heeft namelijk geen enkele afspraak met de verkoper.

En daar je in dit geval met iBood hebt te maken wat al geen doorsnee verkoper is die zeer kleine marges heeft en sowieso al geen al te beste reputatie heeft mag het ook niet verbazen dat zij in dit geval geen garantie geven tenzij aan de originele koper. E, je mag ook niet verwachten dat zij die informatie aan jouw gaan geven want dat is dan weer privacy gevoelige informatie.
Als meneer de bon heeft heeft ibood geen poot om op te staan.
gewoon brieven blijven sturen, ze de kans geven en doen ze er niets mee, rechtsbijstand, facebook, twitter, klacht.nl etc..

BW Art 3:84. Overdracht van eigendom is voldoende om alle rechten plichten en vruchten van dat eigendom ook in handen te krijgen. Een roerende zaak wordt rechtmatig overdragen als de eigenaar die daartoe bevoegd de zaak verkoopt of in bezit stelt van een ander (schenken geldt dus ook)

BW Art 6.1
Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.

Dat zijn dus al 2 overtredingen volgens BW.

[ Voor 9% gewijzigd door Thc_Nbl op 10-09-2019 15:23 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:22
Let er wel op dat iBood het gerepareerde apparaat standaard verzend naar het originele factuuradres / adres in het account van de originele koper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
[quote]Medione1210 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:49:
[...]

Hoezo zou iBood tussenpersoon zijn? Is gewoon de verkoper geweest aan de 1e eigenaar.

[...]

ik heb even in de voorwaarden van Ibood gekeken en ze zijn inderdaad de verkoper en verkopen niet namens een andere partij. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauf dogan
Thc_Nbl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:03:
[...]

Garantie niet overdraagbaar, dat is totale onzin.

De garantie zit op een product en niet een persoon echter de persoon dient wel de bon van het product te hebben.

Dat wat ibood doet is in strijd met de wet, heel simpel.
Elke beperking op je garantie geeft jouw, als koper het recht om je koop ongedaan te maken.
Staat letterlijk in het wetboek.

De "minimale" garantie in Nederland is 6 maanden, echter dit wordt verleng met de verwachtte/gemiddelde levensduur van het product en de aanschaf prijs.

Hoe je deze kunt oplossen.
Mail ibood en geef aan dat je een "ondeugelijk" product hebt en deze ter reparatie aan wilt bied.
dit moet je namelijk doe zoals de wet vereist.

Ergens op het internet staat het stappenplan wat je moet doen met alle nodige brieven erbij.
kan hem alleen effe niet meer vinden.

lees deze :
https://www.consuwijzer.n...ct-binnen-garantietermijn

Hou het netjes, geeft ze 3 keer de kans om het te repareren en de aanhouder wint in deze gevallen eigenlijk altijd.

Zo ben ik bijna 4 maanden bezig geweest om een wasmachine te laten repareren onder garantie..
Deze ging stuk naar 2 jaar en 3 maanden, de winkel heeft dan ook alles geprobeerd om dit via de fabrikant te doen. letop, die je dat, dan vervallen je rechten bij de winkel dus altijd de winkel aanspreken.

resultaat na 3 maanden, 10x mailen 20x bellen 2 keer posten op het internet, en de laatste mail naar directie/management..
Na die laatste mail, binnen 45min, volledige geld terug en nieuwe gekocht, .. ja gewoon bij dezelfde winkel.
de vorige koste 480,- , de nieuwe 525, waarom, zie onder.

In val van wasmachines, is er een staffel,(* verkregen van de winkel zelf, dus waarom hanteren ze dan 2 jaar?)
0-500 euro, als basis 5 jaar garantie.
500-1000, als basis 10 jaar garantie.

Verdiep je er even een beetje in, maar om consuwijze staat eigenlijk alles wat je nodig hebt en wilt weten.
Hmm zal ff kijken als ik een rechtsbijstand heb en anders mail ik ze zelf wel. Bedankt voor de info hoop dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de titel gewijzigd zodat deze wat duidelijker is.

@rauf dogan kan je er op letten dat je niet telkens dubbelpost, maar gewoon je reactie aanpast via de 'Wijzig'-knop. Via daar kan je ook gelijk multi-quoten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
henri86 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:36:
Let er wel op dat iBood het gerepareerde apparaat standaard verzend naar het originele factuuradres / adres in het account van de originele koper...
Dus als je verhuist, zou je ook geen gebruik meer kunnen maken van je garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
indigo79 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:40:
[...]

Dat kan prima. Mits je in het account waarmee je het product gekocht hebt, het adres maar aanpast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
indigo79 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:40:
[...]

Ibood moet mijns inziens accepteren dat een product binnen de garantietermijn doorverkocht kan worden en dat de wettelijke garantie op het product zit. Naar een ander adres sturen zou echt nergens op slaan en daarmee consumentenrecht frustreren.

Een factuur met evt adres gebruiken lopen ze het risico dat het product kwijtraakt. Ze zijn mijns inziens dan zeker wel aansprakelijk voor het kwijtraken ervan. Zoals hierboven gezegd zou idd iemand ook verhuisd kunnen zijn etc.

Indien IBood inderdaad dergelijke handelspraktijken erop nahoudt zou ik denk ik maatregelen nemen. De ACM kan je ook klacht indienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

@Webcare iBOOD

Ibood heeft ook een account hier misschien kunnen die uitleggen waarom de aanspraak op garantie in eens magisch verdwijnt als de videokaart in een pc zit anders dan de persoon die hem heeft afgenomen bij hun.

[ Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 12-09-2019 16:02 ]

Si vis pacem, para bellum

• Webcare iBOOD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10-2021

Webcare iBOOD

Bedrijfsaccount iBOOD
42dpi schreef op woensdag 11 september 2019 @ 03:43:
@Webcare iBOOD

Ibood heeft ook een account hier misschien kunnen die uitleggen waarom garantie in eens magisch verdwijnt als de videokaart in een pc zit anders dan de persoon die hem heeft afgenomen bij hun.
Dank voor het wijzen op dit topic, @42dpi !

@rauf dogan , kun je ons via webcare@ibood.nl jouw openingspost toesturen tezamen met de factuur waarnaar je in dit topic verwijst? Dan kunnen we de mogelijkheden in jouw individuele case nader bekijken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 18:20
@Webcare iBOOD Houden jullie ons via dit publieke kanaal wel even op de hoogte, daar hebben anderen ter referentie ook wat aan.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
Ik heb juridisch meerdere tweakers op dit forum bijgestaan. Dit is geen acquisitie. Het was vaak niet veel werk en bied ik graag aan om mensen op weg te helpen.

Indien Ibood niet de regels van het Nederlandse consumentenrecht in acht neemt zou dat jammer zijn. Ik had altijd het idee dat het een betrouwbare club was.

@rauf dogan dogan mocht je hulp nodig hebben, hoop het niet, je weet me te vinden. Ook andere tweakers zijn welkom voor juridische vragen. Stel ze hier op het forum of DM als je dat liever wilt.

Bij de Tweakers die ik heb geholpen is het goed afgelopen voor hen!

@rauf dogan let wel even op met je rechtsbijstand dat het puur sec er al een geschil is, dus je kan alleen rechtsbijstand die je nu al hebt inschakelen. Altijd een goed idee vind ik. Blijf alleen wel meekijken en laat ze niet alles zelfstandig afhandelen, lees de stukken en kijk goed naar hun werkwijze.

[ Voor 29% gewijzigd door LucyLG op 12-09-2019 16:17 ]

• rauf dogan
LucyLG schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:57:
Ik heb juridisch meerdere tweakers op dit forum bijgestaan. Dit is geen acquisitie. Het was vaak niet veel werk en bied ik graag aan om mensen op weg te helpen.

Indien Ibood niet de regels van het Nederlandse consumentenrecht in acht neemt zou dat jammer zijn. Ik had altijd het idee dat het een betrouwbare club was.

@rauf dogan dogan mocht je hulp nodig hebben, hoop het niet, je weet me te vinden. Ook andere tweakers zijn welkom voor juridische vragen. Stel ze hier op het forum of DM als je dat liever wilt.

Bij de Tweakers die ik heb geholpen is het goed afgelopen voor hen!

@rauf dogan let wel even op met je rechtsbijstand dat het puur sec er al een geschil is, dus je kan alleen rechtsbijstand die je nu al hebt inschakelen. Altijd een goed idee vind ik. Blijf alleen wel meekijken en laat ze niet alles zelfstandig afhandelen, lees de stukken en kijk goed naar hun werkwijze.
Hi bedankt voor je aanbod. Heb zojuist gebeld en kreeg dit x te horen dat ze gaan kijken wat ze kunnen doen met het garantie overdagen krijg ergens een komende dagen een mail. Dus er begint voorgang te komen :)
Pagina: 1