ik zie meer de afhankelijkheid van het stroomnet als een uitdaging,
Met een WP/ Inductie heb je een dubbele fase aansluiting nodig,
enige elektra die ik "echt" nodig heb in huis is (16A)
- cv (pellet kachel cv of gas cv) voor ontsteking en circulatie van verwarming
- verlichting (hoognoodzakelijke)
- koelkast/vriezer (a++)
-telefoon opladen
- radio
Koken kan met een 1pit gasstelletje of bbq
Zelf zou ik 1 aparte elektra kabel (koophuis) door het huis kunnen trekken om deze dingen op een noodnet met een soort ups ertussen te zetten. omvormer PV panelen (zodat de ups opgeladen word)
of een (stille)aggregraat kosten/gemak zijn marginaal voor mij maar intressant genoeg om het te doen.
Maar niet iedereen heeft de luxe tot backup .. en een ups trek je snel leeg. te snel om "bruikbaar" te zijn voor lnge termijn en ik zie niemand een nood aggregraat in een kleine ruimte op slaan.
De tesla thuisbatterij is dan wellicht een betere optie als je niet teveel stroomslurpers eraan zet. Maar best hoge prijs voor 2x a 3x een brown/blackout van meer dan 8 uur .. dat staat niet in verhouding tot het beetje voedsel/ongemak wat je ervaart ..
Met een WP/ Inductie heb je een dubbele fase aansluiting nodig,
enige elektra die ik "echt" nodig heb in huis is (16A)
- cv (pellet kachel cv of gas cv) voor ontsteking en circulatie van verwarming
- verlichting (hoognoodzakelijke)
- koelkast/vriezer (a++)
-telefoon opladen
- radio
Koken kan met een 1pit gasstelletje of bbq
Zelf zou ik 1 aparte elektra kabel (koophuis) door het huis kunnen trekken om deze dingen op een noodnet met een soort ups ertussen te zetten. omvormer PV panelen (zodat de ups opgeladen word)
of een (stille)aggregraat kosten/gemak zijn marginaal voor mij maar intressant genoeg om het te doen.
Maar niet iedereen heeft de luxe tot backup .. en een ups trek je snel leeg. te snel om "bruikbaar" te zijn voor lnge termijn en ik zie niemand een nood aggregraat in een kleine ruimte op slaan.
De tesla thuisbatterij is dan wellicht een betere optie als je niet teveel stroomslurpers eraan zet. Maar best hoge prijs voor 2x a 3x een brown/blackout van meer dan 8 uur .. dat staat niet in verhouding tot het beetje voedsel/ongemak wat je ervaart ..
[ Voor 10% gewijzigd door vso op 04-09-2019 17:17 ]
Tja vanalles