Nee, weer fout. Het symbool voor ampère is A, niet a. En volt is V, niet v.raffie77 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:58:
[...]
ach tuurlijk die dingen zijn 1a en 2.4a
De stekker is slechts het handvat met twee metalen pinnen die in het stopcontact gestoken wordt. Deze aders zijn volgens mij berekend op 16A bij 240V.ik heb nog een USB 220v stekker liggen waar ik 2 usb kabels in kan doen, die leveren op beide poortjes 1 ampere en 5v
dan zou ik die ook prima kunnen gebruiken, als het maar 5 volt is toch?
Je zei ook: "Hoe meer (mili)ampère een lader kan leveren hoe beter" maar dan heb je het volgens mij over de lader die de accu oplaad.
het gaar er mij om de 220v stekker (die in het stopcontact gaat) en hoeveel ampere die moet hebben om de accu oplader van mijn camera kan laden, want die lader heeft een usb kabel waarmee hij laad
Wat jij bedoelt met een verschil tussen een 'oplader' en 'stekker' snap ik niet. In de volksmond wordt wat jij, denk ik, met stekker bedoeldt een USB-lader genoemd. Als deze maar 5V/1A levert, zal het opladen langer dan een lader die 5V/2A levert. Overigens zijn er ook nieuwe laadtechnieken over USB-kabels die bijvoorbeeld 9V levert voor quick charge.
Dit is een voorbeeld van een USB-lader. Bedoel jij dat met 'stekker'?

En dit is een voorbeeld van een stekker:

offtopic:
@raffie77 Jij bent wel heel erg aan het 'halen' op GoT.
Vind je het niet leuk om zelf eens wat bij te dragen? Check eens de Actieve Topics, daar komt vast wel eens wat voorbij waar jij wat van weet of een mening over hebt! 
@raffie77 Jij bent wel heel erg aan het 'halen' op GoT.
[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 04-09-2019 15:12 ]
Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!