Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plafond repareren

Pagina: 1
Acties:

• laquaezzi
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 21:17
Tweakers,

Afgelopen maand een huis gekocht waarbij wij de oude keuken hebben verwijderd. Voor deze keuken hadden de vorige bewoners een extra muur geplaatst om het zitgedeelte en de keuken van elkaar te scheiden. Met onze voorkeur voor een open keuken is de muur gesloopt. Dit zorgde alleen voor problemen met het plafond. Overal in de woonkamer ziet het plafond er nog goed uit, alleen op de plek waar de muur heeft gestaan is deze beschadigd / geen stucwerk (zie bijgevoegde afbeeldingen).

https://imgur.com/fmNbRkl

https://imgur.com/vA5enYf

Mijn eerste gedachte was het gehele plafond opnieuw te laten stucen, kosten: tussen de 600 en 800 euro. Aangezien het plafond verder goed is vinden wij dat zonde van het geld. Zou er een andere oplossing zijn om dit stuk te 'repareren' waarna het hele plafond voorzien kan worden van een nieuwe laag verf zodat je deze plek niet meer ziet?

Een andere optie waar wij aan dachten is om een verlaagde plaat te maken op deze plek waaruit de hanglamp kan komen (er zit een bar onder de plek). Echter sluit dit niet helemaal mooi aan op de al geplaatste koof.

Ik hoor graag wat jullie ideeën, tips of tricks zijn.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dicht smeren met dezelfde structuur als de rest.. maar denk dat je het altijd blijft zien, zelfs als je de kleur 100% krijgt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Ik had zoiets een paar cm breed bij een schuurwerk plafond. De stucadoor die de muur deed smeerde dat zo bij zodat het niet echt opvalt nu.

Bij topicstarter ga je dat niet zelf even bijsmeren. En is de rest sausbaar (foto's zijn volstrekt onduidelijk). En als de stucadoor moet komen dan kun je het net zo goed helemaal laten doen. Een plaat kost ook knaken voor een tijdelijke oplossing en ziet er niet uit dus laten stuccen is het beste.

Je kunt ook de muur terugzetten.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01:33
Je kunt er ook een mooie foto overheen hangen, of spiegel

• clements
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:31
Tenzij je zelf ervaring hebt met stuucen, maar ik zou een Stucadoor zoeken die het voor je wilt doen

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:29

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Met een spuitbus spackspray van Alabastine kwam ik in mijn keuken een heel eind. Het is niet helemaal weg, maar zeker 70% minder zichtbaar geworden. Mijn oude keuken liep tot aan het plafond, op die plek zat ook geen/bijna geen spack.

Is wel een beetje proberen qua afstand (spuitbus-plafond) om de juiste korrelgrootte te krijgen. Eerst even op stuk karton proberen.

ThinkPad wijzigde deze reactie 04-09-2019 06:45 (51%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:12

Notna

Where are you?®

Moet het plafond weer helemaal in de spack? Anders kan je overwegen een emmer Knauf Fill en Finish Light c.q Alabastine Muurglad te kopen en je plafond helemaal strak te maken. Kost je een ochtendje werk, maar is een stuk goedkoper dan een stucadoor laten komen.

Als je alleen dat stuk wil repareren; ik denk dat je het altijd zal blijven zien. Je zal hoe dan ook het hele plafond een verse laag verf moeten geven nadat je de structuur gerepareerd hebt, maar dat had je zelf al gezien. Ik zou dan idd kijken of je het kan opvullen met een Spackspray zoals @ThinkPad al aangeeft. Of het mooi gaat worden weet ik niet (geen ervaring mee)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-10 16:49
Ik had hier hetzelfde na een verbouwing. Uiteindelijk is stucen niet superduur dus ik zou het toch laten doen. Toen met die kerel over gehad en hoe meer je laat stucen, hoe goedkoper de boel wordt. Uiteindelijk dus alle wanden en plafond gedaan maar is het wel waard geweest..

De plek is vrij groot dus zou t toch laten doen denk. Ik weet dat ik mij er altijd aan ga ergeren. Zelf stucen zoals hierboven staat is echt lastig, zeker op een plafond waar het licht op schijnt. Dat wordt echt niet mooi en zeker geen ochtendje werk.

Je kan ook laten spuiten (ook overwogen) maar die kwamen allemaal niet. Ging om 60m2 en die vonden dat niet de moeite (deden eigenlijk allemaal alleen grote klussen). Succes!

• xmen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-10 15:41
foto's zijn niet echt duidelijk. Maar ik zou dit gewoon zelf pleisteren. 20 euro pleister, wat schuurpapier en een beetje "elbow-grease" en het is gefixed.

Tip 1, niet alles in 1 keer proberen te doen (zeker 2 lagen).
Tip 2, ook voor elke laag in 2 keer werken. aanbrengen wachten tot de gips halfdroog is en verder bewerken (desnoods een beetje nat maken).

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:29

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@xmen Dan wordt het glad, terwijl het plafond nu structuur heeft :?
Mijn ervaring is dat je met schuren juist erg moet oppassen, omdat je al gauw de structuur eraf schuurt.

Ik zou de boel goed schoonmaken met een klein handvegertje, daarna voorzichtig de opstaande randjes wat gladschuren, nogmaals goed afstoffen met handvegertje en daarna met spackspray aan de gang. De spackspray is al helder wit, dus verven was bij mij niet meer nodig. Als je geen wit-wit op je plafond hebt natuurlijk wel....

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-10 21:24
Ik denk ook dat met wat DHZ middelen je heel ver komt, en daarnaast; als het voor 70 a 80% weg is gewerkt valt het na verloop van tijd ook niet meer op.

Ik loop iig niet de hele dag naar mn plafond te staren als ik thuis rondloop.

• xmen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-10 15:41
ThinkPad schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:25:
@xmen Dan wordt het glad, terwijl het plafond nu structuur heeft :?
Zoals gezegd zijn de foto's niet heel duidelijk, maar ik dacht toch een hoogteverschil te zien (kleine uitsteker richting lamp) -> deze moet eerst weggewerkt worden.

Als er structuur is moet deze daarna aangebracht worden.

• milo-vs
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 23:39
Ik persoonlijk zou een stukadoor vragen het glad te smeren. Kan me niet voorstellen dat dit 600 euro kost. Mocht je spachtelputz willen, moet eerst het plafond glad dan nieuwe spachtelputz erop. Dit zou wel zomaar naar de 600 euro kunnen gaan.
Je haalt een emmer voorstrijk smeert dit zelf een dag eerder op het plafond. Laat de stukadoor komen en die smeert het sausklaar af. Denk dat ie vroeg in de middag al klaar is. Reken op een 300-400 euro. Zakken MP75 kosten echt bijna niets. Zorg dat je alles klaar hebt staan en alles leeg is. Kan die snel beginnen en snel weer weg.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:45

vso

raap voor zijn recht

Tja hoe veel kijk je echt naar je plafond en is je dat bedrag x.y.z waard ? zit je er tussenin @laquaezzi :?het is veel werk om je plafond af te steken en gatjes vullen en dan opnieuw te verven .. (al dan niet met structuur verf) .. maar het is het beste resultaat.

ik zou met de volgende opmerking meegaan ..
ThinkPad schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:38:
Met een spuitbus spackspray van Alabastine kwam ik in mijn keuken een heel eind. Het is niet helemaal weg, maar zeker 70% minder zichtbaar geworden. Mijn oude keuken liep tot aan het plafond, op die plek zat ook geen/bijna geen spack.

Is wel een beetje proberen qua afstand (spuitbus-plafond) om de juiste korrelgrootte te krijgen. Eerst even op stuk karton proberen.
maar dan eerst paar cm groter "afplakken" en bv beetje de randjes tussen nieuw/oud glad krijgen zodat het minder opvalt .. en dan spuiten met het genoemde reparatie middel.. hele plafond ff met ammoniak ofzo "vetvrij" maken .. en dan gehele plafond verven

ik denk echter dat het gehele plafond afsteken paar uur extra werk is ..

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
kabeltjekabel schreef op woensdag 4 september 2019 @ 03:03:
Je kunt er ook een mooie foto overheen hangen, of spiegel
je kunt ook NIET naar boven kijken. Probleem ook opgelost :F

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:06
Lijkt erg op:
Stucwerk (spachtelputz) opvullen na verwijderen Airco

Zie m'n reactie daar :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:21

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Als je er geen probleem mee hebt om de plafond helemaal glad te maken, een emmer Fill & Finish halen en zelf de hele plafond gladstrijken ermee, hoef je maar 1mm dik erop te zetten.

[specs]

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-10 09:25

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Tip die ik van een spacker kreeg bij het herstellen:

Alles schoonmaken met zachte borstel, de gaten goed vullen. Daarna witte latex stompend aanbrengen met een grote ronde kwast. Dus niet strijken, maar de top van de kwast gebruiken om er structuur in aan te brengen. Dit kan je eventueel herhalen als de 1e laag droog is. Als er veel verschil is in de kleur een busje "allebastine muurverf vlekken" halen om een coating aan te brengen over de verkleurde laag. Daarna kan je het plafond in zijn geheel sauzen.

You are NIJL-ed!

• veltnet
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-10 16:59
Bij de Action een potje plamuur halen om de gaten dicht te stoppen. Daarna structuurverf erover (met structuurroller aanbrengen). Kosten plusminus 30 euro. Tijd: maximaal 2x 1 uur.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Nu online
dit blijf je altijd zien. enige juiste oplossing .compleet over laten doen. in mijn ogen elke euro waard

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• laquaezzi
Sorry voor mijn late reactie, ik was druk bezig met klussen en verhuizen. Ik heb van de week zelf geprobeerd om het stuk te repareren met tips die hier zijn gegeven. Dat gaf helaas niet het gewenste resultaat. Toch nog even contact gehad met de persoon die ik in eerste instantie had benaderd om het plafond te stuccen. Hij gaf aan dat het plafond ook te repareren valt, dat is dan ook de optie waar ik uiteindelijk voor ga en wat waarschijnlijk het beste resultaat op zal leveren.

Bedankt voor alle tips en tricks!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
laquaezzi schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:40:
Sorry voor mijn late reactie, ik was druk bezig met klussen en verhuizen. Ik heb van de week zelf geprobeerd om het stuk te repareren met tips die hier zijn gegeven. Dat gaf helaas niet het gewenste resultaat. Toch nog even contact gehad met de persoon die ik in eerste instantie had benaderd om het plafond te stuccen. Hij gaf aan dat het plafond ook te repareren valt, dat is dan ook de optie waar ik uiteindelijk voor ga en wat waarschijnlijk het beste resultaat op zal leveren.

Bedankt voor alle tips en tricks!
Het valt sowieso te repareren natuurlijk, alleen was je vraag vooral of het goedkoper kon, toch? Wat gaat het je nu uiteindelijk ongeveer kosten?

The devil is in the details.

• laquaezzi
Prijs weet ik nog niet, maar ik verwacht een stuk goedkoper dan de prijs uit mijn topic-opening. Alleen dit stuk van het plafond gaat hij aanpakken. Ik hoop deze week een afspraak te kunnen maken.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True