Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stucwerk (spachtelputz) opvullen na verwijderen Airco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oji
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08-10 16:43
Hallo, ik zit in een huurwoning en er zat een airco unit in en men heeft er omheen gestuced, nu is de airco unit verwijderd en zit er een gat in de stuc werk.

https://ibb.co/N28Lshd

Ik wil de kosten minimaal houden omdat het een huurwoning is en ik niet weet hoe lang ik er nog wil wonen, de verhuurder kan ik ook niet aanspreken omdat het bekend was toen ik het huis overnam.

Hier heb ik een foto met de grofheid van de spachtelputz.

https://ibb.co/2FzMSTq

De een zegt dat ik het kan opvullen met structuurverf, en de ander zegt dat ik het beste kan opvullen met glad stuc werk en dan een structuur aanbrengen met een middel.

Reparatie hoeft van mij niet perfect/onzichtbaar te zijn.

Wat zouden jullie aanraden?

Beste antwoord (via oji op 08-10-2019 09:00)

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:22
Kopen, langdurig lenen, etc:
kwartsvoorstrijk (bijvoorbeeld Brander Streichgrund)
spachtelputz met gelijke korrelgrootte (afgaande op de foto's gok ik 1,5mm)
stalen plakspaan
kunststof plakspaan
gips

Doen:
- Losse delen lossteken, eerst lossnijden tot aan gehechte deel anders stop je pas bij de voordeur
- Gaten dichten met gips en laten drogen
- voorstrijken met kwartsvoorstrijk met een platte of blokkwast
- spachtelputz gelijkmatig aanbrengen met de stalen spaan en even laten aantrekken
- met kunststof spaan schuren tot gelijke structuur aanbrengen door doorgaande draaiende bewegingen te maken.
- na drogen gehele wand oversauzen

Alle reacties

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:34

Notna

Where are you?®

Ik zou, aangezien je eisen voor netheid (en kosten) laag zijn, 2 lagen (indien nodig) structuurverf (of spackspray, lijkt mij toepasselijker)aanbrengen. Dat is best wel dikke verf c.q spray (en anders zet je het extra dik op) en moet genoeg zijn om dat op te vullen.

In het ergste geval, als dat niet werkt, kan je het altijd opvullen met Alabastine Muurglad en er dan met wat structuur c.q spackspray overheen.

(Wel even die 'opstaande rand' waar de buizen gelopen hebben afsteken zodat je niet een 'rug' krijgt.)

Notna wijzigde deze reactie 03-09-2019 14:07 (29%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:53
Ik vraag me af of je structuurverf zo dik kunt aanbrengen. Je kunt het proberen zoals @Notna zegt. Andere optie zou zijn iets van een dun laagje gips/vuller en dan met een spuitbus voor spac reparatie eroverheen. Dit idee dus: YouTube: How To - Doe het zelf Spack - Alabastine

• cooper87
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:10
Schilderijtje ophangen.

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-10 15:02
Spackspray is super lelijk! Dat droogt helemaal plat op. Niet kopen!
Plak de losse delen vast. Snijdt het geheel recht af. Regel een emmertje stuck (stuckers hebben vaak over, of laten achter bij de klant, koop het bij de betere speciaalzaak). Pak een kwast en kwast kleine stukkenvol met stuck, voor grote delen aan de slag met 2 plamuurmessen. Zorg voor een overloop in het bestaande deel (met kwastje). Indien nodig (na drogen) schilderen.

/edit Trek de losse delen niet los. De komt de hele muur er af... een gebed zonder einde.
/edit 2; Wel eerst de gaten strak vullen!

ixl85 wijzigde deze reactie 03-09-2019 14:24 (12%)

• BushMule
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-10 11:15
Opmerking waar je weinig aan hebt.. maar airco terughangen. Is hartstikke lekker in de zomer joh!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:22
Kopen, langdurig lenen, etc:
kwartsvoorstrijk (bijvoorbeeld Brander Streichgrund)
spachtelputz met gelijke korrelgrootte (afgaande op de foto's gok ik 1,5mm)
stalen plakspaan
kunststof plakspaan
gips

Doen:
- Losse delen lossteken, eerst lossnijden tot aan gehechte deel anders stop je pas bij de voordeur
- Gaten dichten met gips en laten drogen
- voorstrijken met kwartsvoorstrijk met een platte of blokkwast
- spachtelputz gelijkmatig aanbrengen met de stalen spaan en even laten aantrekken
- met kunststof spaan schuren tot gelijke structuur aanbrengen door doorgaande draaiende bewegingen te maken.
- na drogen gehele wand oversauzen

• oji
Bedankt voor de info, ik ga de benodigdheden vandaag kopen en ga vanavond of morgen avond aan de slag ik laat het resultaat wel zien als het klaar is.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:04
Dit lijkt mij ook de makkelijkste en de netste oplossing als het ook maar klein beetje uitkomt qua plaats. En dan hoeft het uiteraard geen schilderij per se te zijn, kan ook een foto op canvas, aluminium, etc zijn.

• oji
Sissors schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:53:
[...]

Dit lijkt mij ook de makkelijkste en de netste oplossing als het ook maar klein beetje uitkomt qua plaats. En dan hoeft het uiteraard geen schilderij per se te zijn, kan ook een foto op canvas, aluminium, etc zijn.
Probleem is dat er ook een baan van boven naar beneden loopt (foto zie je niet alles).

• oji
Duurde veeeeeeeel langer dan ik hoopte maar gisteren eindelijk tijd gehad om het te doen en moet zeggen dat het goed gelukt is.
Is wel zichtbaar maar dat werd al gezegd.

TNX voor de hulp

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-10 15:02
oji schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:02:
Duurde veeeeeeeel langer dan ik hoopte maar gisteren eindelijk tijd gehad om het te doen en moet zeggen dat het goed gelukt is.
Is wel zichtbaar maar dat werd al gezegd.

TNX voor de hulp
Fotos! ;)

• oji

Je ziet een kleur verschil maar na het sauzen denk ik dat het nog minder zichtbaar wordt.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True