Toyota Starlet (in)ruilen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Nou, een andere stoel is er nog niet van gekomen, maar is nu ook minder dringend omdat we er nu toch alleen maar korte stukjes mee rijden. Bovendien wil mijn vrouw dat ik dan gewoon de Dacia meepak en zij de schoolritjes op die dagen met deze groene tank rijdt :P.

Ik blijft er dus wel goed voor zorgen :). Afgelopen zomer het hele interieur aangepakt, deze week word hij opnieuw voor een jaar goedgekeurd (keuring is al geweest maar de banden hebben droogtescheuren). Kwikfit vind het naar dat dit na 3 jaar al gebeurt (en de dot code is 2016, dus dat is het ook niet) dus heeft me coulance gegeven en monteert voor alleen de bandenprijs 4 nieuwe Quatrac 5's. Ik heb die kans dan ook maar gelijk opgenomen een paar 2ehands velgjes op de knappen, want de huidige zíen er niet meer uit (veel roest).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el-y7d399oS1MMBpND1magOJcPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYKUO5636i4nHUMoqxQsx1di.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de huidige wieldoppen die de roest moeten verbergen ook niks dus ik maak deze zijdeglans zwart en monteer ze met alleen naafkapjes erop. Dan rest nog alleen de oppervlakteroest op de ruitenwissers aan te pakken en heel misschien poets ik de lak nog een keer op, heb een klein stukje met oppervlakteroest waar ooit een deurbeschermer heeft gezeten en redelijk dof/krassen.

Ik snap dat sommige mensen dit vreemd vinden voor een oude (2e) auto maar als je er goed voor zorgt gaat het lang mee :). Ook de garage vond dat de auto er voorbeeldig bij staat en dat ze weinig 24-jarige modelletjes zien die er zo netjes bij staan.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDqHJWp9sVcyNeqIEwHa7reo-1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dL2CwTFsr0B6A5lnwcQEtjBE.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe (gerestaureerde) velgjes, nieuwe bandjes (Quatrac 5) en nieuwe kentekenplaten (oude was compleet verweerd) en het staat er weer strak bij :). Nu alleen die lak en dat vergrijsde plastic nog...
Pagina: 1