In april 2020 loopt mijn leasecontract af. Daarom ben ik me nu aan het oriënteren op de automarkt. En dat is voor mij inmiddels een gevalletje 'door de bomen het bos niet meer zien'. Ik zie namelijk genoeg auto's van +/- 10-12 jaar oud die binnen het budget vallen.
We rijden zo'n 10-12 duizend kilometer per jaar, hebben een tweeling van 10 maanden en de wens voor een derde kind. Daar moet de auto wat ons betreft op zijn voorbereid.
Wat zoeken we?
Niet gek veel. Het moet vooral een gezinsbak zijn, die waarschijnlijk wordt opgereden tot hij economisch total loss is. Afschrijving maakt me dus niet zoveel uit, maar teveel onderhoud zie ik ook niet zitten.
We rijden zo'n 10-12 duizend kilometer per jaar, hebben een tweeling van 10 maanden en de wens voor een derde kind. Daar moet de auto wat ons betreft op zijn voorbereid.
Wat zoeken we?
Niet gek veel. Het moet vooral een gezinsbak zijn, die waarschijnlijk wordt opgereden tot hij economisch total loss is. Afschrijving maakt me dus niet zoveel uit, maar teveel onderhoud zie ik ook niet zitten.
- Betrouwbaarheid
- Benzine
- Aantoonbaar onderhoud/niet teveel km's op de teller
- Een ruime wagen met de mogelijkheid om 3 ISOFIX zitjes naast elkaar te zetten
- Auto hoeft niet per se mooi te zijn
- VW Touran (niet betrouwbaar, lees ik op meerdere sites)
- Peugeot 807 (ruim, maar wel Frans)
- Toyota Verso (betrouwbaar maar hoger in aanschaf)
- Citroen C4 picasso (Frans)
- Renault Espace (Frans)
- Ford S-Max (schijnt betrouwbaar te zijn)
- Opel Zafira (vind ik erg lelijk, maar als het een goede auto is...
[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 29-08-2019 13:33 ]
If it aint fixed, it's broken.