Ik ben op zoek naar een andere auto. Eind november verwachten wij ons 3e kindje en dus zoeken we iets groters 😊. We rijden nu een Skoda Fabia Combi. Auto bevalt prima maar helaas lukt het niet om 3 kids (5,2 en straks dus de baby) fatsoenlijk achterin te krijgen.
In mijn zoektocht ben ik de volgende zaken tegen gekomen:
Een nieuwsartikel van de ADAC (Duitse ANWB)
ADAC
ANWB test (volgens mij overgenomen van de ADAC) :
ANWB Test
Ergens ben ik ook nog de testresultaten van de ADAC tegengekomen maar die kan ik niet meer terug vinden.
Daarnaast heb ik het volgende, inmiddels ruim 1 jaar oude, topic doorgenomen:
Advies gevraagd - 3e kind op komst
We rijden nu zo’n 12-15k per jaar. Voornamelijk woon-werk verkeer en familie/vrienden bezoek in de buurt. Daarnaast 1 keer per jaar op vakantie ergens in Europa om te kamperen (grote tent). Auto geld voor ons echt als vervoersmiddel, uiterlijk is minder belangrijk dan betrouwbaarheid.
Wat ik wil:
Potentiele auto’s:
Aanvullende vragen zijn uiteraard welkom en zal ik zo snel mogelijk beantwoorden.
Alvast bedankt!
UPDATE: na lang wikken, wegen en zoeken hebben we het budget iets op gehoogd en een VW Touran (2011) gekocht
In mijn zoektocht ben ik de volgende zaken tegen gekomen:
Een nieuwsartikel van de ADAC (Duitse ANWB)
ADAC
ANWB test (volgens mij overgenomen van de ADAC) :
ANWB Test
Ergens ben ik ook nog de testresultaten van de ADAC tegengekomen maar die kan ik niet meer terug vinden.
Daarnaast heb ik het volgende, inmiddels ruim 1 jaar oude, topic doorgenomen:
Advies gevraagd - 3e kind op komst
We rijden nu zo’n 12-15k per jaar. Voornamelijk woon-werk verkeer en familie/vrienden bezoek in de buurt. Daarnaast 1 keer per jaar op vakantie ergens in Europa om te kamperen (grote tent). Auto geld voor ons echt als vervoersmiddel, uiterlijk is minder belangrijk dan betrouwbaarheid.
Wat ik wil:
- Plek voor 3 kinderzitjes/maxi cosi op de achterbank, 3 losse stoelen lijken dan het handigst.
- Grote achterbak
- Een betrouwbare auto
- Budget 6 tot 8k
- Kilometerstand tot 125-150k, lager is uiteraard beter (niet altijd)
- Airco
- Bij voorkeur geen automaat
- Een auto die met normaal onderhoud nog een tijdje mee kan
- Trekhaak (kan ook later gemonteerd worden)

Potentiele auto’s:
- Ford S-Max
- Volkswagen Touran
- Peugot 5008
- Renault Grand scenic
- Citroen C8
- Volkswagen Sharan
- Peugot 807
Aanvullende vragen zijn uiteraard welkom en zal ik zo snel mogelijk beantwoorden.
Alvast bedankt!
UPDATE: na lang wikken, wegen en zoeken hebben we het budget iets op gehoogd en een VW Touran (2011) gekocht