Advies gevraagd - 3e kind op komst dus nieuwe auto nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:31
Mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een wat grotere auto, als alles goed gaat hebben we komende zomer een kleine erbij en dan moeten er 3 kinderen achterin de auto. Daarnaast is onze huidige auto (Mazda 6 station) inmiddels economisch afgeschreven vanwege een kop staart botsing. Een vrachtwagen had ons van achter geraakt toen mijn motor afsloeg bij een stoplicht :(

Schade wordt nu afgewikkeld, komt erop neer dat ik voor de dagwaarde van 4500 iets anders mag geen zoeken dus dat is dan ook gelijk ons budget. Nog even hieronder wat criteria:

- Liefst een MPV, denk dat een station erg krap gaat worden
- Benzine
- Maximaal 1450 Kg vanwege wegenbelasting
- Verbruik liefst onder de 1:11 ( dus geen motor die groter is dan 2.0 )
- Samenstelling gezin
  • Papa
  • Mama
  • Dochter van 8
  • Zoon van 3
  • De kleine smurf die zich aan gaat dienen :)
Ik heb zelf al gekeken naar een Avensis Verso en de Kia Carens 3e generatie. Ben zelf nog steeds erg fan van Toyota aangezien ik voor de Mazda een Toyota Avensis had die niet stuk te krijgen was. De Mazda was een ander verhaal waar ik me verder niet meer over uit ga laten, die ervaringen kan je in het Mazda topic hier lezen :+

Mijn schoonvader rijdt al een tijdje KIA en ik moet zeggen dat KIA als merk heel goed bezig is. Een Carens is niet echt een spannende auto maar het ziet er zeker niet slecht uit.

Verder moet er met de auto ook een zooi bagage mee kunnen omdat we nog plannen hebben om de komende jaren naar Noorwegen te gaan en dan moet je nou eenmaal veel zooi meezeulen.

Betrouwbaarheid is een pre, vandaar dat ik het liefste iets Japans / Koreaans zoek. Maar wellicht hebben jullie nog suggesties die ik zelf nog niet had gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Al eens gekeken naar de Volkswagen Sportvan? Is de nieuwe MPV van Volkswagen, echter weet ik niet of dit in prijsklasse valt. Zit een TSI motor in die aardig zuinig is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Slavy op 09-01-2017 12:38 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Raar verhaal; een eis van < 1:11 verbruik "dus" geen > 2.0L? Ik rij een 3.0 V6 op relatief rappe manier en die komt gemiddeld op 1:11.8.

Een gemiddelde MPV heeft vaak als laadruimte echt een bak minder dan een stationwagen trouwens; de vraag is dan ook meteen hoe lang de auto mee mag gaan; over 5 jaar zijn jouw kids 13, 8 en 5 en dan ga je met een stationwagen wel de mist in (geen idee hoe de genen zijn en hoe lang/breed/zwaar de kids worden).

Renault heeft eventueel nog wel een Scenic in de aanbieding en waarschijnlijk zou je die ook wel voor rond de 5K kunnen vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Laatst online: 12-06 20:53

DMN

Dacia Logan MCV.
Dat is met dit budget met afstand de beste optie. Extreem veel ruimte, betrouwbaar en goedkoop.

Als het budget voor de aanschaf rekbaar is, dan zou je ook de "nieuwe" Logan MCV kunnen overwegen. Dat is een veel modernere auto met meer comfort, een prettige motor (0.9 TCE), zuinig en nog steeds veel ruimte. In deze prijsklasse bij mijn weten de enige auto met ruimte voor drie kinderzitjes op de achterbank.
In het gebruik (brandstof, wegenbelasting) is de nieuwe Logan veel goedkoper dan de oude, waardoor je afhankelijk van het aantal kilometers per jaar de extra aanschafkosten in een aantal jaar weer terugverdiend hebt. Zelf deze auto twee jaar geleden nieuw gekocht, en nog geen seconde spijt van gehad.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:43:
Raar verhaal; een eis van < 1:11 verbruik "dus" geen > 2.0L? Ik rij een 3.0 V6 op relatief rappe manier en die komt gemiddeld op 1:11.8.

Een gemiddelde MPV heeft vaak als laadruimte echt een bak minder dan een stationwagen trouwens; de vraag is dan ook meteen hoe lang de auto mee mag gaan; over 5 jaar zijn jouw kids 13, 8 en 5 en dan ga je met een stationwagen wel de mist in (geen idee hoe de genen zijn en hoe lang/breed/zwaar de kids worden).

Renault heeft eventueel nog wel een Scenic in de aanbieding en waarschijnlijk zou je die ook wel voor rond de 5K kunnen vinden.
Dat is dan een erg net gebruik met een 3.0, wist niet dat dat haalbaar was :)
De auto mag zeker wel langer meegaan, ik ben zelf 1,99 en denk dat onze kinderen ook wel aardig de lengte in zullen schieten.

Bij Renault zijn wel diverse storingen bekend, vooral veel elektronica storingen, dus daar ben ik nogal terughoudend in eerlijk gezegd.
DMN schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:04:
Dacia Logan MCV.
Dat is met dit budget met afstand de beste optie. Extreem veel ruimte, betrouwbaar en goedkoop.

Als het budget voor de aanschaf rekbaar is, dan zou je ook de "nieuwe" Logan MCV kunnen overwegen. Dat is een veel modernere auto met meer comfort, een prettige motor (0.9 TCE), zuinig en nog steeds veel ruimte. In deze prijsklasse bij mijn weten de enige auto met ruimte voor drie kinderzitjes op de achterbank.
In het gebruik (brandstof, wegenbelasting) is de nieuwe Logan veel goedkoper dan de oude, waardoor je afhankelijk van het aantal kilometers per jaar de extra aanschafkosten in een aantal jaar weer terugverdiend hebt. Zelf deze auto twee jaar geleden nieuw gekocht, en nog geen seconde spijt van gehad.
Collega van me heeft die auto in de lease, zelf ook al eens mee gereden. Nieuwste model is inderdaad erg geslaagd en van dat verbruik ga je erg vrolijk worden. Ze beginnen nu helaas bij 9K en dat is helaas ver boven budget.

Dacia Logan MCV van het oude model gaat hem niet worden, ik vind hem er niet uitzien :+
Slavy schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:36:
Al eens gekeken naar de Volkswagen Sportvan? Is de nieuwe MPV van Volkswagen, echter weet ik niet of dit in prijsklasse valt. Zit een TSI motor in die aardig zuinig is :)
- Ver boven budget
- Te weinig laadruimte

Maar dank voor de suggestie

[ Voor 42% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-01-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Laatst online: 12-06 20:53

DMN

Vlassie1980 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:05:

Dacia Logan MCV van het oude model gaat hem niet worden, ik vind hem er niet uitzien :+
Klopt, dat is inderdaad een spuuglelijke auto.
De nieuwe is ook niet moeders mooiste, maar uiteindelijk koop je toch een auto om hem te gebruiken en niet om naar te kijken. Ik ben, na een korte periode van gewenning aan het rijden in een lelijke auto, blij dat ik mezelf over het uiterlijk heen kon zetten.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:23

-tom-562

Oliesjeik

Je hebt 'm zelf al genoemd, Toyota Avensis Verso!
Andere leuke optie is een MAzda 5
Edit:
Mazda 5: http://www.autoweek.nl/auto/35711/mazda-5-18-exclusive
Onder de 1400 kg!

[ Voor 34% gewijzigd door -tom-562 op 09-01-2017 13:24 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DMN schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Klopt, dat is inderdaad een spuuglelijke auto.
De nieuwe is ook niet moeders mooiste, maar uiteindelijk koop je toch een auto om hem te gebruiken en niet om naar te kijken. Ik ben, na een korte periode van gewenning aan het rijden in een lelijke auto, blij dat ik mezelf over het uiterlijk heen kon zetten.
Jouw Dacia is mooi, ik heb het echt specifiek over de eerste generatie. Dat ik in zo'n ding soms wat woon-werk doe is niet zo erg, maar een vakantie naar Noorwegen in zo'n wagen zonder fatsoenlijke isolatie lijkt me toch echt een kwelling :')
-tom-562 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:22:
Je hebt 'm zelf al genoemd, Toyota Avensis Verso!
Andere leuke optie is een MAzda 5
Avensis Verso staat inderdaad nog steeds bovenaan de lijst, ze zijn wel op leeftijd maar kwalitatief ga je denk ik niet veel beters vinden.

Mazda 5: ik ben er huiverig voor, veel klachten gelezen over hoog olieverbruik waar mijn oude Mazda 6 ook last van had. Kan een incident geweest zijn maar ik wil dat gewoon niet nog een keer meemaken. Verder wel een mooie auto natuurlijk. Maar de Mazda 6 was ook heel mooi :')

[ Voor 31% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-01-2017 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 19:06
Mocht je gebruikservaringen zoeken voor het brandstofverbruik, kijk eens op www.spritmonitor.de
Ja, duitstalig. Maar wel veel gegevens. Kan je eventueel ook bepaalde modellen van bijvoorbeeld Mazda vergelijken.

Wat betreft verbruik, mijn oude Skoda SuperB 2.8 V6 kon ik ook wel 1:11 / 12 mee rijden. Onder de 1:10 lukte uiteraard ook. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 15:14
https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/fr-v/31337382

Zie bovenstaande, Honda FR-V... super betrouwbare en ruime auto. Voor 4500 kijk je dan wel naar exemplaren die circa 200.000 op de teller hebben staan, maar dat maakt voor die auto eigenlijk nog niet eens zoveel uit. In Nederland is het model eigenlijk nooit echt zo aangeslagen, maar dat is zeker niet vanwege de kwaliteit van de auto. Die ouwe van mij rijdt al 10 jaar in een FR-V van nieuw af aan en die auto is nog steeds erg solide, geen rammel en kraken, stuurt nog strak en motorisch nog soepel. Hij heeft er toch ook al een kleine 200.000 mee gereden en eigenlijk nooit geen hoge kosten aan gehad op een nieuwe distributieriem na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Hier een Renault Grand Scenic 1.9Dci uit 2006. Nadert weldra de 200.000KM, niet echt elektronica kwaaltjes te merken, ook gewoon goed onderhouden.
Zeker toch eens overwegen. Al is het maar eens een testrit maken of het je zou bevallen. Vooral kwa lengte dan, ik ben zelf 1,85 en heb niet echt last. Achterin is het wel iets krapper in de hoogte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:23

-tom-562

Oliesjeik

MicGlou schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:29:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/fr-v/31337382

Zie bovenstaande, Honda FR-V... super betrouwbare en ruime auto. Voor 4500 kijk je dan wel naar exemplaren die circa 200.000 op de teller hebben staan, maar dat maakt voor die auto eigenlijk nog niet eens zoveel uit. In Nederland is het model eigenlijk nooit echt zo aangeslagen, maar dat is zeker niet vanwege de kwaliteit van de auto. Die ouwe van mij rijdt al 10 jaar in een FR-V van nieuw af aan en die auto is nog steeds erg solide, geen rammel en kraken, stuurt nog strak en motorisch nog soepel. Hij heeft er toch ook al een kleine 200.000 mee gereden en eigenlijk nooit geen hoge kosten aan gehad op een nieuwe distributieriem na dan.
Goede suggestie. M'n pa heeft de eerste 3 generatie's Honda CR-V gereden (en daarvoor een HR-V, wat een apparaat was dat :P), en idd technisch perfecte auto's. Vooral bij die FR-V moet je van het uiterlijk houden, maar hij is wel heel praktisch. En ik denk stiekem toch wel dat de (grote) Honda's vaak wat degelijker in elkaar zitten als een Mazda.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
-tom-562 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Goede suggestie. M'n pa heeft de eerste 3 generatie's Honda CR-V gereden (en daarvoor een HR-V, wat een apparaat was dat :P), en idd technisch perfecte auto's. Vooral bij die FR-V moet je van het uiterlijk houden, maar hij is wel heel praktisch. En ik denk stiekem toch wel dat de (grote) Honda's vaak wat degelijker in elkaar zitten als een Mazda.
Wat betreft degelijkheid en afwerking allround zitten Honda en Mazda (en Toyota ook) normaal gesproken grotendeels op dezelfde lijn... het zijn de typische betrouwbare auto's uit Japan. Mitsubishi en Suzuki mag je ook tot doorgaans betrouwbaar rekenen, alleen zijn die meestal qua interieur/uitrusting een stukje minder (vind ik)... vaak een stukje soberder en meer harde plastieken e.d.

Maar ik ken de FR-V en weet dat die ouwe van mij een heel tevreden rijder is en er nooit gekke dingen mee heeft gehad, ik rij er zelf ook met enige regelmaat in en verbaas mij serieus hoe solide en soepel die auto nog steeds is ondanks 10 jaar oud en een kleine 200.000km op de klok... enige nadeel is wss het verbruik, alhoewel dat nog altijd 1:14 is.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 09-01-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:25

Notna

Where are you?®

Ik doe een duit in de zak:

Citroën C4 Grand Picasso 7 zitter. Als je de 1.8 Ambiance uitvoering neemt uit ~'07 heb je een auto waar 3 kinderen met gemak(in stoeltjes zelf) op de 2de rij en een bak aan laadruimte (spreek uit ervaring, ik rij er zelf in met 2 volwassenen, 3 kinderen en een grote hond :+ ) Rijd gecombineerd 1 op 12, maar in de regel eerder 1 op 11

http://www.gaspedaal.nl/C...keld&brnst=Benzine&srt=df

Zit wel op 1485 aan gewicht, dus net iets zwaarder dan de 1450 die jij wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 09-01-2017 14:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 11:11

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Notna schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:52:
Ik doe een duit in de zak:

Citroën C4 Grand Picasso 7 zitter. Als je de 1.8 Ambiance uitvoering neemt uit ~'07 heb je een auto waar 3 kinderen met gemak(in stoeltjes zelf) op de 2de rij en een bak aan laadruimte (spreek uit ervaring, ik rij er zelf in met 2 volwassenen, 3 kinderen en een grote hond :+ ) Rijd gecombineerd 1 op 12, maar in de regel eerder 1 op 11

http://www.gaspedaal.nl/C...keld&brnst=Benzine&srt=df
Kies niet voor de 1.6 HPI motor bij Citroen, die houden er bijna zonder uitzondering na 150.000 km mee op. Althans, dan worden storingen en motorproblemen dusdanig frequent dat reparatie niet meer loont.

Renault heeft electrische problemen en kinderziektes bij de Scenic van ná bouwjaar 2006 (dus de facelift voor de type II) zo goed als allemaal opgelost overigens. Die zijn met de 1.6 benzineversie nog best voordelig te krijgen ook.

Overigens is geen enkele auto gegarandeerd probleemvrij. Er zijn Alfa's die zonder problemen 250.000 km draaien en er zijn Toyota's die na 50.000 km aan revisie toe zijn... het blijft in die zin toch een gok. Beter koop je dan iets onder je budget zodat je wat geld overhoudt voor eventuele dure reparaties. Meestal is het wel zo dat ná die reparatie dát onderdeel niet gauw weer stuk zal gaan, dus daar koop je wel een stukje zekerheid mee op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Iedereen dank voor de suggesties, ik zal even mijn mening geven over bovenstaande suggesties:

- Dacia Logan: Gaat hem niet worden, te lelijk en amper geluidsisolatie
- C-Max, toch een tikkie aan de kleine kant denk ik. En dan doel ik vooral op de kofferbak.
- Honda FR-V: Leuke suggestie, kan mijn oudste dochter ook voorin zitten. Zal ze leuk vinden. En ook Japanse kwaliteit
Renault: Ik twijfel erg aan de betrouwbaarheid, schijnt dat het met modellen van na 2006 beter is dus daar ga ik nog even naar neuzen.
- Citroen C4 Grand Picasso: Mooie auto, maar ook de betrouwbaarheid is een dingetje. Ik kom nou eenmaal van een Toyota Avensis waar 6,5 jaar niks mee loos was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vlassie1980 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:59:
...maar ook de betrouwbaarheid is een dingetje.
Domme opmerking maar als je voor grofweg 5K een tweedehandsje gaat kopen, maakt het toch niet meer uit op welk continent dat ding geproduceerd is?

De vorige eigenaar/eigenaren hebben waarschijnlijk alle lusten en/of lasten al gehad van de onhebbelijkheden van een bepaald model. Alles zal waarschijnlijk wel in het onderhoudsboekje vermeld staan. Niet elke auto is een maandagochtend-modelletje.

Zoek dus een auto uit met volledige historie; eentje met weinig kleine reparaties heeft waarschijnlijk net wel de betere afwerking gekregen in de fabriek en dan kan je dus ook voor een Koreaan / Fransman / Mexicaan kiezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:25

Notna

Where are you?®

Icephase schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:59:
[...]

Kies niet voor de 1.6 HPI motor bij Citroen, die houden er bijna zonder uitzondering na 150.000 km mee op. Althans, dan worden storingen en motorproblemen dusdanig frequent dat reparatie niet meer loont.

Renault heeft electrische problemen en kinderziektes bij de Scenic van ná bouwjaar 2006 (dus de facelift voor de type II) zo goed als allemaal opgelost overigens. Die zijn met de 1.6 benzineversie nog best voordelig te krijgen ook.

Overigens is geen enkele auto gegarandeerd probleemvrij. Er zijn Alfa's die zonder problemen 250.000 km draaien en er zijn Toyota's die na 50.000 km aan revisie toe zijn... het blijft in die zin toch een gok. Beter koop je dan iets onder je budget zodat je wat geld overhoudt voor eventuele dure reparaties. Meestal is het wel zo dat ná die reparatie dát onderdeel niet gauw weer stuk zal gaan, dus daar koop je wel een stukje zekerheid mee op die manier.
Deze modellen zijn voor de revamps van de hudige series (vandaar ook specifiek een '07 model. Tussen 05 en 09 is het eerste model geweest toenv an 10 tot 15 het 2de model. Het huidige model is ingegaan op 2015 en die heeft de nieuwere motoren, waaronder de 1.6 HPI
Vlassie1980 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:59:
Iedereen dank voor de suggesties, ik zal even mijn mening geven over bovenstaande suggesties:

- Dacia Logan: Gaat hem niet worden, te lelijk en amper geluidsisolatie
- C-Max, toch een tikkie aan de kleine kant denk ik. En dan doel ik vooral op de kofferbak.
- Honda FR-V: Leuke suggestie, kan mijn oudste dochter ook voorin zitten. Zal ze leuk vinden. En ook Japanse kwaliteit
Renault: Ik twijfel erg aan de betrouwbaarheid, schijnt dat het met modellen van na 2006 beter is dus daar ga ik nog even naar neuzen.
- Citroen C4 Grand Picasso: Mooie auto, maar ook de betrouwbaarheid is een dingetje. Ik kom nou eenmaal van een Toyota Avensis waar 6,5 jaar niks mee loos was.
Ik rijd nu ruim 2 jaar met deze auto en afgezien van het feit dat er nu 2 koplampjes stuk zijn gegaan en dat aan 1 kant de stalen kabel van het raam geknapt was, werkt de auto vlekkeloos.

Persoonlijk is het altijd zo een drogreden om te gaan selecteren op merkzekerheid. Je moet gewoon mazzel hebben. Ja er zijn heus series geweest van alle merken waar gewoon erkend heel veel problemen mee zijn. Verder dan dat is het vaak ook gewoon een kwestie van geluk.

En een 2de hands van 5k ,zoals Max hierboven ook al aangeeft; die hebben allemaal al een nieuwe waterpomp, distributieriem en what not gehad.

De auto die ik heb gekocht had 1 andere eigenaar gehad; een leaserijder als ik het goed heb gezien aan het verbruik van de auto (interieur dan; handvaten waren alleen aan de bestuurderskant versleten waar de rest nog nieuw was) en is verder altijd dealer onderhouden met frequente onderhoudsintervallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 09-01-2017 14:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Domme opmerking maar als je voor grofweg 5K een tweedehandsje gaat kopen, maakt het toch niet meer uit op welk continent dat ding geproduceerd is?

De vorige eigenaar/eigenaren hebben waarschijnlijk alle lusten en/of lasten al gehad van de onhebbelijkheden van een bepaald model. Alles zal waarschijnlijk wel in het onderhoudsboekje vermeld staan. Niet elke auto is een maandagochtend-modelletje.

Zoek dus een auto uit met volledige historie; eentje met weinig kleine reparaties heeft waarschijnlijk net wel de betere afwerking gekregen in de fabriek en dan kan je dus ook voor een Koreaan / Fransman / Mexicaan kiezen.
Laten we het erop houden dat ik gewoon 2 situaties heb meegemaakt:

- Een zeer betrouwbare Toyota Avensis die in 6,5 jaar tijd 120.000 heeft gelopen zonder enig mankement en alleen regulier onderhoud
- Een Mazda 6 waar ik gillend gek van werd, alles ging kapot en hij had een olieverbruik van 1:750 met alle gevolgen van dien, lambdasondes die aan gort gingen etc...

Mijn grootste fout met die Mazda was dat ik hem had meegenomen voor een meeneemprijs zonder extra garantie. Kwam pas na 3 maanden achter dat hogere olieverbruik en toen was coulance uiteraard ver te zoeken. Die fout maak ik niet nog een keer.

Maar wat jullie hierboven uitschrijven klopt wel, je kijkt naar een auto met ervaring dus het kan inderdaad zo zijn dat ze al wat mankementjes hebben gehad en dat je er ook gewoon een beetje geluk bij moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een Opel Zafira, VW Touran?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kan ook nog. Heb wel al naar een VW Touran gekeken maar als je inzoomt op de foto's in het interieur dan zijn alle knopjes en handgrepen versleten. Daar springen de tranen van in je ogen :')

Opel.... Ik heb er helemaal niks mee maar zal toch even een paar Zafiraatjes op zoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Kan ook nog. Heb wel al naar een VW Touran gekeken maar als je inzoomt op de foto's in het interieur dan zijn alle knopjes en handgrepen versleten. Daar springen de tranen van in je ogen :')

Opel.... Ik heb er helemaal niks mee maar zal toch even een paar Zafiraatjes op zoeken 8)
Er is genoeg keuze klik, vroeger meerdere malen met een Zafira naar Spanje gereden 2 volwassenen en 3 kinderen leeftijd tussen de 7 en 11.

[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 09-01-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MAX3400 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:02:
[...]

In mijn ervaring absoluut wel, zeker als je naar zaken naast het technische kijkt... neem een Fransoos en die zullen vrijwel allemaal na een bepaalde leeftijd en kilometerstand rammelbakken worden. Hoeft er technisch nog niet eens zoveel mee aan de hand te zijn, maar solide aanvoelen doen ze niet meer want alles begint te kraken en te piepen... er worden simpelweg andere soorten kunststoffen in gebruikt en veel meer 'screwless' montage gebruikt en dat veroorzaakt dergelijke zaken.

Pak je een degelijke Japanner (of een Duitser), dan zullen die doorgaans nog een stuk meer solide aanvoelen omdat de kwaliteit van de kunststoffen en de afwerking+montage daarvan degelijker wordt gedaan... en dat geeft naast of het wel of niet technisch betrouwbaar is toch wel een flink stukje extra rijplezier.

Maar kijk je wel naar het technische, dan zal je toch ook echt merken dat de meeste Fransozen (en Italianen) auto's zijn die worden geplaagd door allerlei 'gremlins' na een bepaalde leeftijd en/of kilometerstand, vaak elektronica maar ook zaken als stuurinrichting die heel los beginnen aan te voelen, versnellingsbakken waar geen enkele trefzekerheid meer in zit en motoren die erg rauw beginnen te lopen.

Pak je een degelijke Japanner of Duitser dan zullen die tot op hogere leeftijd/kilometerstand motorisch beter zijn, maar ook stuurinrichting en elektronica geven lang niet zoveel problemen, die auto's voelen doorgaans langer meer solide/strakker tijdens het rijden.

Voordeel van een Fransoos is wel dat deze normaal gesproken een stuk goedkoper zijn qua onderdelen etc, als er problemen met een Japanner of een Duitser optreden dan moet je ook vaak een stukje dieper in de buidel tasten... maar de kans dat het gebeurd is normaal gesproken een stuk kleiner.

Maar uiteraard ben je ook heel erg afhankelijk van het verleden van een dergelijke auto, een goed onderhouden en fatsoenlijk gereden Fransoos zal uiteraard een betere keuze zijn dan een slechte onderhouden en afgetrapte Japanner of Duitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Thanks,

Vooralsnog blijven de Avensis Verso, Corolla Verso en Kia Carens het hoogste op de lijst staan.
Binnenkort even een paar auto's van dichtbij bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 05-06 11:20
Vlassie1980 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:25:
Thanks,

Vooralsnog blijven de Avensis Verso, Corolla Verso en Kia Carens het hoogste op de lijst staan.
Binnenkort even een paar auto's van dichtbij bekijken :)
Ik ben zeer benieuwd waar je uiteindelijk voor hebt gekozen.

Wij weten sinds kort dat er ook gezinsuitbreiding aankomt waardoor wij (mijn vrouw en ik, mn dochter van 4, zoon van 1) ook op zoek waren naar meer ruimte voor vooral de achterbank want onze Ford Focus Wagon First Edition uit 2005 volstaat dan niet echt meer. Het past, maar is zeer krap op de achterbank met al die autostoelen. Ook willen we het liefste 3x Isofix hebben en dat kan niet in het midden en wordt sowieso nauwelijks aangeboden in auto's van rond 2004 > 2008 die passen in ons budget (tot 8500 euro aanschaf, rekening houdend met inruil van huidige auto voor zo'n 2500-300 euro) en maximaal 80.000/90.000 km en bij merk of Bovag garage (inclusief 6 maanden Bovag garantie). Ook zou het mooi zijn om qua verbruik niet veel hoger uit te komen (je ontkomt er niet aan). Bij de Ford Focus Wagon 1.6 100pk (First Edition) is dit in de praktijk gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,1) a 7,9 l/100km (1 op 12,6), Fabrieksopgave:6,7 l/100km (1 op 14,9).

Wij kwamen ook uit op:

* Toyota Corolla Verso - 3 volwaardige (losse) stoelen achterin en optioneel nog 2 aanvullende stoelen daarachter - prima ruimte kofferbak: 417l - vanaf zo'n 8000 (bouwjaar '04-'06 dus die van voor de facelift van '07) - 129pk (Sol versie) en features: 2x isofix, climate, cruise, elektrische ramen achter en lock, mistlampen, regensensor) is de 1.8VVTi Sol of de Dynamic (parkeersensoren) de betere optie. gewicht auto: 1330 kg. Wegenbelasting: 176 euro p. kwartaal - 58,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 7,4l/100km (gemiddeld). De gebruikers reviews zeggen: 1:13 (hier) / 1:11 (hier). De auto krijgt veelal lovende reviews over prestaties en degelijkheid van ANWB, Autoweek e.d. De gebruikers zijn over het algemeen ook behoorlijk tevreden. Het deels licht blauwe dashboard (audio, climate gedeelte) vind ik zelf minder geslaagd.

* Toyota Avensis Verso - 3 volwaardige stoelen achterin (en optioneel ook nog 2 stoelen daarachter) - prima ruimte kofferbak: xl - 150pk (2.0 16v VVT-i Luna 7p versie) en features: airco, elektrische ramen voor en achter - gewicht auto: 1420 kg. Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 8,5l/100km (gemiddeld). Aanschafprijs is iets duurder dan de Corolla Verso en als je m al vind voor ons budget dan staat er bijna 140.000km op de teller. Deze weeg 1420kg en de versie die ik zag (jan. '04) had 150pk en koste zo'n 8500 euro en was qua features nu niet bepaald rijk aangekleed.

* Honda FR-V - 3 volwaardige (losse) stoelen achter én voorin! - prima ruimte kofferbak: 439l - vanaf zo'n 8000 (bouwjaar '04-'06) al zijn ze schaars met een lage km stand - PK: 150pk 2.0 benzine, 125pk 1.7 benzine. De features: 3x isofix! - middelste stoel voor (wel voor oudere kids en stoel moet naar achter geschoven worden), 2 stoelen aan zijkanten achter, climate, cruise, elektrische ramen achter en lock, aux aansluiting, privacy glas achter, dakrails) is de 1.7 of de 2.0 benzine Comfort, Trend (vanaf '07, mistlampen optie) of de Executive (parkeersensoren, mistlampen, regensensor, soms navi) de betere optie. gewicht auto: 1408 kg (2.0 benzine) / 1366 kg (1.7 benzine). Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 8,4l/100km (2.0 benzine), 7.5l/100km (1.7 benzine) gemiddeld. De reviews van o.a. Autoweek en buitenlandse auto review sites zijn behoorlijk goed te noemen al is de review van Autoweek '07 iets kritischer, echter de ANWB ('07 versie) is wat kritischer vooral op het punt van verbruik. De gebruikers zijn vrijwel altijd lovend over kwaliteit en duurzaamheid van de auto.

Wij hebben vorige week een 2.0 benzine uit 2005 met 80.000 km gekocht (belachelijk weinig, NAP, Bovag aangesloten garage). Qua verbruik is hij absoluut niet de zuinigste al zou de 6 bak van 2.0 iets zuiniger kunnen zijn als je bescheiden rijd als is ie op papier minder zuinig dan de 1.7, maar die moet je wel meer op zijn staart trappen om vooruit te komen. Ik las ook in deze gebruikers review van een 2.0 (2005) dat ie toch nog gemiddeld 1:12/13 reed en deze gebruikers review 1:12 (rijksweg gemiddeld 110 rijden - 1:10 (rijksweg gemiddeld 120 rijden) en in deze gebruikers review lees ik ook 1:10. We gaan het meemaken. De Honda's staan erg goed bekend als degelijke auto's zo ook deze. Wij vinden de buitenkant super mooi zeker als je die vergelijkt met de andere genoemde auto's als de Corolla Verso en Mazda 5. De Seat Altea XL is ook fraai. De binnenkant oogt wel wat gedateerd o.a. door dashboard en bekleding stoelen.

* Mazda 5 - 3 stoelen achterin al zijn dit volgens mij niet 3 volwaardige losse stoelen, wel mogelijkheid in kofferbak extra stoelen - prima ruimte kofferbak: 426l. Features: 2x isofix, Nu ik alleen de berichten hier las ben ik blij dat ik niet eerder ben gegaan voor de 1.8 Executive (1370kg) Mazda 5 die we hadden gezien (inmiddels ook verkocht aan een ander). Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 7,9l/100km (gemiddeld).

* Seat Altea XL - 3 stoelen achterin al zijn dit volgens mij niet 3 volwaardige losse stoelen - prima ruimte kofferbak: 532l - PK: 125 (1.4 TSI Stylance PDC, 1378kg) features: airco, cruise, elek raam achter +voor - gezien voor 8500 (nog excl. garantie/rijklaar met 88.000km en uit 2008!). Wegenbelasting: 176 euro p. kwartaal - 58,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 7,8l/100km (gemiddeld).

* Kia Carens - 3 plekken achterin, geen losse stoelen volgens mij - koffer ruimte prima: 430l - PK: 146 (2.0 CVVT X-TRA) features: airco, elektrische ramen voor+achter. 1450kg. Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 8,4l/100km (gemiddeld). Zeer voordelig geprijs bijv. 5750 euro bij eerder genoemd type en nog geen 70.000km op de teller. Echter vinden wij de auto er van buiten en binnen niet uitzien (althans het model/jaren '06 > die binnen ons budget passen) en qua features niet echt rijk uitgerust.

* Volkswagen Touran - 3 stoelen achterin - koffer ruimte riant: 695l - PK: features: climate, cruise, mistlampen, navi, parkeersensoren, getint glas, elektrische ramen voor+achter - 1427-1499kg (afhankelijk van type) - Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd (1427kg variant). Verbruik fabrieksopgave: 7,5l/100km (gemiddeld). Prijzen vanaf 8000 euro (90.000km) - (2006 model, 141pk, 1.4 TSI Business). Rijk aangeklede auto met veel features wel in sommige gevallen iets zwaarder. Helaas klinkt de review van de ANWB een stuk minder.

De meest genoemde auto's (niet de Honda FR-V 1.7 benzine, de 2.0 wel) hebben ook een ketting i.p.v. een distributieriem wat gunstiger is wat ik zoal las/begreep al is niet iedereen het daarover eens. Overigens is het vooral bij aanschaf goed om te weten dat deze riem vervangen is en je kunt weer jaren vooruit.

Ook heb ik nog de Kia C'eed SW (stationwagon), Mazda 6 Sportbreak (stationwagon) en zelfs de Peugeot 308 SW in het vizier gehad. Vooral de Peugeot leek qua specs/prijs/nieuwer bouwjaar '08 interessant en heeft ook 3 volwaardige stoelen achter. Hij is ook ruim 1400kg alleen de ANWB review gaf de doorslag om toch (weer) niet verder naar Franse auto's te kijken. Dit zelfde geldde voor auto's als de Renault (Grand) Scenic, Citroen C4 Picasso. Overigens viel door de reviews ook de Open Zafira Temptation ('08) die overigens ook vrij zwaar is (1495kg).

Zelf hadden we graag met Ford doorgereden aangezien we die al rijden sinds '00 (diverse Focus, Ka e.d), maar de Ford Focus C-Max maakte weinig verschil op de achterbank (oude model '04) en de grotere broers Grand C-Max, S-Max of Mondeo (ook niet volwaardige stoelen achterin) liggen boven ons budget.

[ Voor 20% gewijzigd door funrider op 06-09-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
funrider schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:07:
[...]

Ik ben zeer benieuwd waar je uiteindelijk voor hebt gekozen.

Wij weten sinds kort dat er ook gezinsuitbreiding aankomt waardoor wij (mijn vrouw en ik, mn dochter van 4, zoon van 1) ook op zoek waren naar meer ruimte voor vooral de achterbank want onze Ford Focus '05 volstaat dan niet echt meer. Het past, maar is zeer krap op de achterbank met al die autostoelen. Ook willen we het liefste 3x Isofix hebben en dat kan niet in het midden en wordt sowieso nauwelijks aangeboden in auto's van rond 2004 > 2008 die passen in ons budget (tot 8500 euro aanschaf, rekening houdend met inruil van huidige auto voor zo'n 2500-300 euro) en maximaal 80.000/90.000 km en bij merk of Bovag garage (inclusief 6 maanden Bovag garantie). Ook zou het mooi zijn om qua verbruik niet veel hoger uit te komen (je ontkomt er niet aan). Bij de Ford Focus Wagon 1.6 100pk (First Edition) is dit in de praktijk gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,1) a 7,9 l/100km (1 op 12,6), Fabrieksopgave:6,7 l/100km (1 op 14,9).

Wij kwamen ook uit op:

* Toyota Corolla Verso - 3 volwaardige (losse) stoelen achterin - prima ruimte kofferbak: 417l - vanaf zo'n 8000 (bouwjaar '04-'06 dus die van voor de facelift van '07) - qua PK 129pk (Sol versie) en features: 2x isofix, climate, cruise, elektrische ramen achter en lock, mistlampen, regensensor) is de 1.8VVTi Sol of de Dynamic (parkeersensoren) de betere optie. gewicht auto: 1330 kg. Wegenbelasting: 176 euro p. kwartaal - 58,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 7,4l/100km (gemiddeld). De gebruikers reviews zeggen: 1:13 (hier) / 1:11 (hier)

* Honda FR-V - 3 volwaardige (losse) stoelen achter én voorin! - prima ruimte kofferbak: 439l - vanaf zo'n 8000 (bouwjaar '04-'06) al zijn ze schaars met een lage km stand - PK: 150pk 2.0 benzine, 125pk 1.7 benzine. De features: 3x isofix! - middelste stoel voor (wel voor oudere kids en stoel moet naar achter geschoven worden), 2 stoelen aan zijkanten achter, climate, cruise, elektrische ramen achter en lock, aux aansluiting, privacy glas achter, dakrails) is de 1.7 of de 2.0 benzine Comfort, Trend (vanaf '07, mistlampen optie) of de Executive (parkeersensoren, mistlampen, regensensor, soms navi) de betere optie. gewicht auto: 1408 kg (2.0 benzine) / 1366 kg (1.7 benzine). Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 8,4l/100km (2.0 benzine), 7.5l/100km (1.7 benzine) gemiddeld.

Wij hebben vorige week een 2.0 benzine uit 2005 met 80.000 km gekocht (belachelijk weinig, NAP, Bovag aangesloten garage). Qua verbruik is hij absoluut niet de zuinigste al zou de 6 bak van 2.0 iets zuiniger kunnen zijn als je bescheiden rijd als is ie op papier minder zuinig dan de 1.7, maar die moet je wel meer op zijn staart trappen om vooruit te komen. Ik las ook in deze gebruikers review van een 2.0 (2005) dat ie toch nog gemiddeld 1:12/13 reed en deze gebruikers review 1:12 (rijksweg gemiddeld 110 rijden - 1:10 (rijksweg gemiddeld 120 rijden) en in deze gebruikers review lees ik ook 1:10. We gaan het meemaken. De Honda's staan erg goed bekend als degelijke auto's zo ook deze. Wij vinden de buitenkant super mooi zeker als je die vergelijkt met de andere genoemde auto's als de Corolla Verso en Mazda 5. De Seat Altea XL is ook fraai. De binnenkant oogt wel wat gedateerd o.a. door dashboard en bekleding stoelen.

* Mazda 5 - 3 stoelen achterin al zijn dit volgens mij niet 3 volwaardige losse stoelen, wel mogelijkheid in kofferbak extra stoelen - prima ruimte kofferbak: 426l. Features: 2x isofix, Nu ik alleen de berichten hier las ben ik blij dat ik niet eerder ben gegaan voor de 1.8 Executive (1370kg) Mazda 5 die we hadden gezien (inmiddels ook verkocht aan een ander). Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 7,9l/100km (gemiddeld).

* Seat Altea XL - 3 stoelen achterin al zijn dit volgens mij niet 3 volwaardige losse stoelen - prima ruimte kofferbak: 532l - PK: 125 (1.4 TSI Stylance PDC, 1378kg) features: airco, cruise, elek raam achter +voor - gezien voor 8500 (nog excl. garantie/rijklaar met 88.000km en uit 2008!). Wegenbelasting: 176 euro p. kwartaal - 58,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 7,8l/100km (gemiddeld).

* Kia Carens - 3 plekken achterin, geen losse stoelen volgens mij - koffer ruimte prima: 430l - PK: 146 (2.0 CVVT X-TRA) features: airco, elektrische ramen voor+achter. 1450kg. Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd. Verbruik fabrieksopgave: 8,4l/100km (gemiddeld). Zeer voordelig geprijs bijv. 5750 euro bij eerder genoemd type en nog geen 70.000km op de teller. Echter vinden wij de auto er van buiten en binnen niet uitzien (althans het model/jaren '06 > die binnen ons budget passen) en qua features niet echt rijk uitgerust.

* Volkswagen Touran - 3 stoelen achterin - koffer ruimte riant: 695l - PK: features: climate, cruise, mistlampen, navi, parkeersensoren, getint glas, elektrische ramen voor+achter - 1427-1499kg (afhankelijk van type) - Wegenbelasting: 200 euro p. kwartaal - 66,66 pmnd (1427kg variant). Verbruik fabrieksopgave: 7,5l/100km (gemiddeld). Prijzen vanaf 8000 euro (90.000km) - (2006 model, 141pk, 1.4 TSI Business). Rijk aangeklede auto met veel features wel in sommige gevallen iets zwaarder.

De meest genoemde auto's (niet de Honda FR-V 1.7 benzine, de 2.0 wel) hebben ook een ketting i.p.v. een distributieriem wat gunstiger is wat ik zoal las/begreep al is niet iedereen het daarover eens. Overigens is het vooral bij aanschaf goed om te weten dat deze riem vervangen is en je kunt weer jaren vooruit.

Ook heb ik nog de Kia C'eed SW (stationwagon), Mazda 6 Sportbreak (stationwagon) en zelfs de Peugeot 308 SW in het vizier gehad. Vooral de Peugeot leek qua specs/prijs/nieuwer bouwjaar '08 interessant en heeft ook 3 volwaardige stoelen achter. Hij is ook ruim 1400kg alleen de ANWB review gaf de doorslag om toch (weer) niet verder naar Franse auto's te kijken. Dit zelfde geldde voor auto's als de Renault (Grand) Scenic, Citroen C4 Picasso. Overigens viel door de reviews ook de Open Zafira Temptation ('08) die overigens ook vrij zwaar is (1495kg).

Zelf hadden we graag met Ford doorgereden aangezien we die al rijden sinds '00 (diverse Focus, Ka e.d), maar de Ford Focus C-Max maakte weinig verschil op de achterbank (oude model '04) en de grotere broers Grand C-Max, S-Max of Mondeo (ook niet volwaardige stoelen achterin) liggen boven ons budget.

Ook is overigens nog de Toyota Avensis Verso echter die is weer iets duurder dan de Corolla Verso en als je m al vind voor ons budget dan staat er bijna 140.000km op de teller. Deze weeg 1420kg en de versie die ik zag had 150pk en koste zo'n 8500 euro en was qua features nu niet bepaald rijk aangekleed.
toon volledige bericht
We hebben nu een Avensis Verso. Gekcoht met 147K op de teller en nu staat er 153K op. Ben er tot nu toe zeer tevreden over. Geen gekke dingen gehad en hij voelt verder goed aan zonder rammels of andere zaken.

Het is zeker niet de meest vooruitstrevende auto qua uiterlijk maar daar heb ik hem niet voor gekocht. De ruimte in die bak is enorm. We hebben een 5-zitter maar kunnen desnoods nog 2 stoelen erbij zetten. Het voordeel is ook dat het reservewiel centraal onder de auto hangt waardoor je onder de bagageruimte nog een grote ruimte hebt waar je makkelijk een heel campingbedje of andere niet al te grote in kunt stoppen. Het is dus een extra ruimte onder de normale laadvloer. Verder is de bagageruimte ook huge.

Het zijn 3 volwaardige stoelen achterin en de kinderen zitten prima. De kleinste van 2 maanden zit achter me, mijn dochter van 8 in het midden en mijn zoontje van 3 zit rechtsachter. Gaat allemaal prima.
Toen ik mijn dochter naar de auto liet kijken en ze in mocht stappen was haar eerste reactie: :"Papa, ik kan in deze auto staan!"

Qua verbruik zit je wel op de 1:11 / 1:12 dus dat is stevig. Maar aangezien ik niet zo heel veel kilometers pak doet dat gelukkig niet heel veel pijn. Verder is de wegenbelasting €200 per kwartaal. Qua onderhoud nog niks gehad want de auto had een afleverbeurt gehad en hoeft voorlopig nog niet naar de garage voor een APK. Alle vloeistoffen zijn nog prima en hij rijdt als een zonnetje.

Nog een tip: Als je voor een Avensis Verso gaat kijken zoek dan naar de facelift. De verschillen zijn minimaal aan de buitenkant (scherpere koplampen en andere achterlichten) maar de facelift heeft standaard climate control en audiobediening op het stuur. De mijne heeft dat niet en dat is een klein beetje jammer. Hij is ook wel hoorbaar op de snelweg maar ik denk dat dit grotendeels wordt veroorzaakt door de wat oudere banden die een keer vervangen moeten worden.

Samengevat: Hele fijne auto waar we heel erg tevreden mee zijn. Ik ben blij dat ik weer terug ben bij Toyota. Een Corolla Verso hadden we ook nog bekeken maar die vond ik net wat te oubollig. De Previa was weer te groot (wat een slagschip is dat!)

Mocht je nog meer vragen hebben let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Mooi om te lezen dat het een Toyota is geworden maar de Avensis Verso variant die iets duurder is of je moet inderdaad m aanschaffen met meer kms. Goed om te lezen dat ie bevalt alleen minder rijk qua opties is.
Wij hadden bijna een Toyota Corolla Verso gekocht.

Op dit moment geen verdere vragen. Ik heb zoals je misschien hebt gelezen gekozen voor de Honda FR-V (6 persoons) welke we volgende week op gaan halen. Van buiten vinden wij m erg mooi, degelijke wagens, onderhoud (als dat er al iets schijnt iets duurder te zijn), wel aardig wat features alleen wat gedateerde binnenkant.

Overigens vond ik net ineens ook nog de site 7zitplaatsen.nl waarbij veel van de eerdere genoemde auto's ook genoemd worden (ook 6 persoons).

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 01-09-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44
Je hebt er niets aan maar:
Mijn vader zei bij mijn laatste auto (nieuwe Tiguan) vroeger gingen we met zijn 5-en in een 3-deurs Opel Kadet op vakantie, jij hebt nu een halve bus voor je kinderen. ;) (we zien tegenwoordig dus ook wel snel problemen :p)
Een Renault Grande Scenic of Citroën C4 hebben volgens mij ook bijna 3 volledige zit plekken achterin.
Nissan x-trail/quashqai (niet nieuwste model)

Edit: gefeliciteerd met je keuze!

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 01-09-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Je haalt daar wel een punt aan @GeeMoney, maar vandaag de dag voelen we ons bijna verplicht tegenover onze kinderen om ze veilig te vervoeren of dit nu in de auto is of op andere manieren zodoende hebben we ook grote (deels achterwaartse) kinderstoelen die gigantisch veel plek in nemen. Als je dan ook nog eens kinderen hebt die allemaal in een leeftijd zitten dat deze kinderstoelen verplicht zijn dan kan je nagaan dat er ruimte nodig is. Daarnaast slepen we in de kofferbak kinderwagens, eetstoelen en campingbedjes (al is er op veel plekken tegenwoordig een babybedje aanwezig) mee op vakantie en wat al niet meer.

Ik heb ook gekeken naar auto's als de Renault Grand Scenic en Citroen C4 Picasso, maar ook Peugeot 308SW, maar toch vooral door de betrouwbaarheid reviews van o.a. ANWB en gebruikers zelf haak ik dan al snel af zeker als ik zo'n auto prive ga rijden en en flink wat eigen geld in moet stoppen om ermee te blijven rijden.

Dan betaal ik liever iets meer voor een Toyota of Honda en neem voor lief dat ik een iets (2/3 jaar) ouder model heb. Uiteraard neem ik daar dan wel in mee dat de auto's voorzien moeten zijn van airbags, isofix en bij voorkeur ook wat ander rijcomfort (climate, cruise) en ik kijk persoonlijk ook naar kmstand, NAP, onderhoudshistorie, rijgedrag, staat van auto (uiteraard) en garantie (Bovag/merk).

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 05-09-2017 15:22 ]

Pagina: 1